Néhány napja a második generációs Multijet technológiával felvértezett, 1.3 literes turbódízel motorral is megrendelhető az új Fiat 500.
A friss modellváltozat élvezetes vezethetőséget, remek hatótávolságot és kedvező üzemben tartási költségeket ígér. A legmagasabb Lounge felszereltségi szinten kínált modell induló ára 4 720 000 HUF. A kategóriában egyetlen más modell sem kapható turbódízel erőforrással.
A Fiat összes magyarországi márkakereskedésében megrendelhető az új Fiat 500 második generációs Multijet technológiájú, 1,3 literes turbódízel motorral, valamint ahhoz társuló, ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt kivitele. A modell a legmagasabb Lounge felszereltségi szinten kapható, amelynek induló ára 4.720.000 HUF.
Az új Fiat 500 az egyetlen olyan típus a méretosztályban, amely turbódízel motorral is megvásárolható: a 95 lóerős 1.3 Multijet II igen kedvező ár/alapfelszereltség arányt és rendkívül alacsony üzemben tartási költségeket kínál. Az új motor az FCA motorfejlesztő kompetenciájának büszkesége: anélkül kínál alacsony üzemanyag-fogyasztást és kedvező üzemben tartási költségeket, hogy a legkisebb kompromisszumot követelné a kényelem vagy a vezetési élmény terén. Az erőforrás 3750/perc fordulatszámon adja le 95 LE maximális teljesítményét, a modell végsebessége 180 km/óra, álló helyzetből 10,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően a motor már alacsony fordulatszámon tekintélyes forgatónyomatékot biztosít: mindössze 1250/percnél 170 Nm áll a vezető rendelkezésére, míg a maximális 200 Nm 1500/percnél jelentkezik, ami kiváló rugalmasságot és élvezetes vezethetőséget eredményez.
Mindeközben az új Fiat 500 1.3 Multijet II 95 LE a környezettel is kíméletes: teljesíti az Euro6-os károsanyag-kibocsátási normát, a szabványos tesztciklus szerint mért, vegyes üzemű átlagos üzemanyag-fogyasztása 3,4 liter/100 km, a CO2-kibocsátás pedig mindössze 89 g/km.
Az új, 95 lóerős 1.3 Multijet II erőforrással teljessé vált az ikonikus Fiat modell motorkínálata, amely hazánkban eddig a 85 lóerős 0.9 TwinAir és az 1,2 literes, 69 lóerős benzinmotorokból állt.
Az új turbódízel erőforrás a legújabb opció ahhoz az új 500-ashoz, amely mindössze néhány hónapja esett át egy külső és belső megújuláson, és ezáltal még vonzóbbá vált. Az autó nem lett nagyobb, ám technológiai tartalma gyarapodott, motorkínálata gazdagabb lett, és mostantól még sokszínűbb lehetőségek állnak az ügyfelek rendelkezésére a modell testre szabására.
A 95 lóerős 1.3 MultiJet II motorról részletesen
Az új Fiat 500 1,3 literes Multijet II dízelmotorjának a lelke az a harmadik generációs, közös nyomócsöves üzemanyag-befecskendező rendszer, amely a jelenleg elérhető legfejlettebb megoldást kínálja a nagy üzemi nyomású (1600 bar) befecskendezés szabályozására, függetlenül a motorfordulatszámtól és a befecskendezett üzemanyag mennyiségétől.
A motor képes minimális mennyiségű üzemanyag külön befecskendezése (előbefecskendezés) révén csökkenteni a zaj- és emissziós szintet, majd a fő befecskendezés során optimalizált mennyiségű üzemanyagot juttatni az utastérbe, és ezzel a vezető által megkövetelt teljesítményt mindenkori finom, harmonikus működés mellett biztosítani.
Az innovatív injektoroknak köszönhetően egyetlen ütem során akár nyolc, különálló befecskendezésre is sor kerülhet. A motor egyre fejlettebb üzemmel optimalizálja az égést. Ilyen például az égési rátát szabályozó IRS technológia, amely a két főbefecskendezést olyan csekély szünettel hajtja végre, hogy azok egyetlen folytonos, modulált ütemben biztosítják a hengerek üzemanyag-ellátását. Az ehhez hasonló módszerekkel tökéletesített égési folyamat csendes üzemet, valamint kedvező részecske- és nitrogén-oxid (NOx) kibocsátást eredményez. Mindemellett az injektorok maguk kevésbé bonyolult szerkezetűek, így a befecskendezési rendszer egyszerűbbé és megbízhatóbbá vált.
A 95 lóerős 1.3 MultiJet II erőforrás több párhuzamos módszerrel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Ezek között említést érdemel az intelligens vezérlésű generátor, amely a pillanatnyi, valós igény függvényében szabályozza az energiatermelést, illetve az akkumulátor töltését; a motor hűtőkörének optimalizálása, ami az üzemi hőmérséklet gyorsabb elérését teszi lehetővé; vagy a változó szállítású olajszivattyú, amely az olaj áramlásának a szükség szerinti módosításával mérsékli a szivattyú energiafogyasztását.
Emellett megtalálható természetesen az autóban a Start&Stop rendszer, míg a motor és a sebességváltó belső súrlódását kis viszkozitású olaj felhasználásával csökkentették a tervezők.
A kipufogógáz utókezelő rendszer közvetlenül a leömlő után beépített részecskeszűrőt (DPF) alkalmaz, ami az oxidációs katalizátor és a részecskeszűrő kiváló hatásfokú integrációját eredményezi. Az alkatrész kis méretéből adódóan csökken a kipufogórendszerben jelentkező fojtás, ami az üzemanyag-fogyasztásra és a CO2-kibocsátására egyaránt kedvező hatással van. Mivel a részecskeszűrő közel került a turbófeltöltő kivezetéséhez, az előbbibe magasabb hőmérsékleten lépnek be a kipufogógázok, ami csökkenti a szűrő regenerálása során felhasználandó üzemanyag mennyiségét, ezzel további fogyasztáscsökkentést téve lehetővé.
Az oxidációs katalizátort szintén integrálták az új nitrogén-oxid tároló katalizátor (NSC) technológiával, ami az egyedülálló kémiai összetételnek és a befecskendezést vezérlő, kifinomult szoftvereknek köszönhetően akár 60 százalékkal képes csökkenteni a NOx-kibocsátást, és ezzel nagy mértékben hozzájárulni az Euro6-os emissziós norma teljesítéséhez. Ezen két komponens integrálása a kipufogórendszer tömegét is csökkentette, és javította a rendszer általános üzemi hatásfokát.