Home Hírek Másodszor bizonyult az ország legjobbjának a gyöngyösi és salgótarjáni Toyota márkakereskedés

Másodszor bizonyult az ország legjobbjának a gyöngyösi és salgótarjáni Toyota márkakereskedés

26
0

Az elmúlt évtizedekben az autóinak legendás megbízhatósága és a környezetbarát elektrifikált meghajtások mellett az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálásának szinonimájává váló Toyota minden évben kiosztja az adott időszakban Európában a legmagasabb ügyfélelégedettséget elérő kereskedőinek munkáját elismerő rangos Ichiban díjat. 2024-ben immáron második alkalommal (az első elismerést 2022-ben kapta a márkakereskedés) Gyöngyösön és Salgótarjában márkakereskedést és márkaszervizt üzemeltető Balla Euro Kft. bizonyult a legjobb Toyota márkakereskedésnek Magyarországon, és ezzel egyike lehet a több, mint 2500 európai márkakereskedésből kiválasztott mindössze 46 Ichiban díjazottnak. A márkakereskedések által biztosított kivételes ügyfélélményt elismerő díjakat az olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási partnereként a Toyota Párizsban, a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok ideje alatt adta át a kitüntetetteknek.

Az ichiban szó japánul azt jelenti „első számú”. Ez a neve annak a rangos díjnak is, amelyet a Toyota Motor minden évben azon márkakereskedőinek ítél oda, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtanak az ügyfelek számára. A legjobb márkakereskedőket a Toyota nem csupán az értékesítési eredmény és az ügyfélkezelés alapján választja ki, hanem figyelembe veszi azt, hogy miben tudnak többet nyújtani, legyen szó akár a fenntarthatóság, akár a mobilitási szolgáltatások vagy a társadalmi feladatok területéről. Minden évben több mint 2500 versenyző száll versenybe azért, hogy elnyerje a legjobb márkakereskedő címet. Idén 35 ország 46 kereskedője részesült elismerésben az „Első a vásárló” gondolkodásmód iránti elkötelezettségükért. A magyar díjazott 2022-höz hasonlóan idén is a salgótarjáni és gyöngyösi Toyota márkakereskedéseket üzemeltető Balla Euro Kft. lett.

„Örömmel gratulálok az Ichiban-díj 46 nyertesének, akik bizonyították kiválóságukat az ügyfél-elégedettség, a minőség és az innováció terén. Ők a Toyota azon víziójának igazi nagykövetei, hogy a vállalat mindenki számára mobilitást biztosítson, és minden eddiginél többet tettek azért, hogy megfeleljenek ügyfeleink különböző igényeinek és elvárásainak. Nekik köszönhető, hogy a Toyota értékesítési rekordokat ért el Európában, és büszke vagyok arra, hogy ma megünnepelhetem az eredményeiket. A párizsi olimpiai és paralimpiai játékokon való részvételünk egyben inspirál is minket a kiválóság, a csapatmunka és a tisztelet tekintetében, amelyet ezek a márkakereskedők is megtestesítenek. Ők a legjobbak legjobbjai, és ők a mi Ichibanunk.” – fogalmaz a díjak kapcsán Yoshihiro Nakata, a Toyota európai elnöke. 

„Mi, autógyártók, néha elfelejtjük, hogy a feladatunk nem csak az, hogy segítsük az ügyfeleket a fizikai mobilitásban, hanem az is, hogy magunk elé is kihívásokat állítva az elme, az információ és a szív mobilitását is biztosítsuk. Egyszerűen fogalmazva, olyan új módokon kell összekapcsolnunk ügyfeleinket, amelyek a legnagyobb értéket hozzák a társadalom számára. Az idei Ichiban ünnepségen kitüntetett kereskedők mélyen megértik ezt, és a Toyota igazi szellemiségét képviselik abban az igyekezetünkben, hogy mindenki számára boldogságot hozzunk”. – teszi hozzá Dr. Gill Pratt, a Toyota vezető kutatója és a Toyota Kutatási Intézet vezetője, aki ugyancsak részt vett a díjátadón. 

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság és a Nemzetközi Paralimpiai Bizottság mobilitási partnereként a Toyota a 2024-es párizsi olimpiai játékok környezetében rendezte meg az Ichiban Summitot – az egyik legfontosabb éves rendezvényét. A meghívott márkakereskedők megismerkedhettek a játékokra átalakuló Párizzsal, és részt vehettek a játékok nyitóünnepségén is.

Kitartó, céltudatos út vezetett fel a csúcsra

A Balla Euro Kft. 2014-ben, a Kakuk Toyota Kft. jogutódjaként kezdte meg tevékenységét. Az ügyvezető-tulajdonos, Balla Krisztián 1990-ben gépjárműszerelő technikusként kezdte meg szakmai pályafutását az akkori Kakuk Toyota Kft.-ben, ahol később munkafelvevőként és az értékesítés területén is dolgozott. Ezt 2002 és 2005 között a Kakuk Autóház frissen megnyitott balassagyarmati kirendeltségének vezetése, majd a 2014-ig a 2005-ben zöldmezős beruházás keretében megnyílt gyöngyösi márkakereskedés és szerviz vezetőjeként eltöltött évek követték. A gyöngyösi Toyota márkakereskedést végül Balla Krisztián 2014-ben vásárolta meg a Kakuk Autóház Kft.-től, azóta pedig a Balla Euro Kft. látja el a Toyota hivatalos magyarországi márkakereskedői és márkaszerviz tevékenységét Gyöngyösön. Az importőr felkérésére 2020 óta a salgótarjáni márkakereskedői és márkaszerviz feladatokat is ellátó Balla Euro Kft. az első pillanattól az a TOP4-ben szerepelt a magyarországi márkakereskedők között az Ichiban ügyfélelégedettségi és kiválósági megmérettetésen, a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást célzó erőfeszítések pedig először 2022-re értek be az Ichiban díj elhódításával, amelyet 2024-ben sikerült megismételni.

„Hiszek abban, hogy az ügyfélélmény, az ügyfelekre fordított kiemelt figyelem, a márkakereskedéseikben megteremtett családias hangulatú légkör, a magas szolgáltatási színvonal és a transzparencia a kulcs a sikerhez. Az ehhez vezető út egy kiváló csapat, amely kellően motivált és megbecsült ahhoz, hogy mindezt megvalósítsa. Hihetetlen megtiszteltetés, hogy a Toyota 2022 után 2024-ben is méltónak talált bennünket az Ichiban díj odaítélésére. Kétszeres Ichiban díjazottként elmondhatom, hogy talán a legnehezebb nem is a csúcsra érni, hanem tartósan ott is maradni. Az Ichiban díj a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálásra való folyamatos törekvés jelképe, amely kötelez bennünket arra, hogy a jövőben ugyanezen, vagy lehetőség szerint még magasabb színvonalon dolgozzunk Ügyfeleink megelégedésére.” – fogalmaz a díj kapcsán Balla Krisztián, a Balla-Euro Kft. tulajdonos ügyvezetője. 

„Ritka az, hogy valaki mindössze 8 év alatt felérjen a csúcsra, Balla Krisztián vezetésével ugyanakkor a Balla Euro Kft. a 2022-es Ichiban díj megszerzésével elérte ezt a bravúrt, amit idén, 2024-ben sikerült megismételniük. A legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálásra való, az első pillanattól tetten érhető törekvés eredményeképp a Balla Euro Kft. csapata évről évre a legjobbak között szerepelt, így folyamatos erőfeszítéseik, és az ügyfélközpontú cégkultúra méltó, ismételt elismerése ez a díj, amelyhez ezúton is gratulálunk a vállalat minden alkalmazottjának. Köszönjük az elmúlt évek kimagasló munkáját, amely reményeink szerint az elkövetkező években is mintául szolgálhat majd a legmagasabb színvonalú ügyfélkiszolgálás kapcsán, tovább öregbítve mind a Balla Euro Kft., mint a Toyota hírnevét.” – fogalmaz az elismerés kapcsán László Richárd, a Toyota Central Europe Kft. magyarországi országigazgatója.

Lendületes fejlődés, komoly ambíciók

2005 óta több, mint 5000 új és 1500 használt Toyota és Lexus talált gazdára a gyöngyösi és salgótarjáni Toyota márkakereskedésekben, a mára közel 3000 aktív ügyféllel rendelkező Balla Euro Kft. azonban emeli a tétet: csak idén 500 új gépjármű értékesítésével számolnak és ambiciózus rövid és középtávú fejlesztési tervekkel rendelkeznek. A folyamatos fejlődés fontos mérföldköve volt a Toyota Professional Haszongépjármű Centrum megnyitása 2022-es épp úgy, mint a szerviz és karosszéria részleg tervezett kapacitásbővítése, vagy épp a Lexus szinergia program keretein belül a két márkakereskedésben a Lexus modellek megrendelhetővé válása is. Mindez persze nem volna lehetséges egy összeszokott, jól működő, bizalmi légkörben, egymást munkáját támogatva dolgozó csapat nélkül. A Balla Euro Kft. jelenleg 35 főt foglalkoztat, és további 11 külsős alkalmazott segíti a munkáját, ebből több, mint 15 fővel több, mint 10 éve dolgoznak együtt. A vevőszolgálati területen így ma telephelyenként 8-9, az értékesítési területen pedig telephelyeként 5-7 munkatárs gondoskodik az ügyfelek legmagasabb szintű kiszolgálásáról. A Balla Euro Kft. emellett a társadalmi felelősségvállalás területén is aktív, melynek remek példája Toyota Salgótarján – Zenthe Nyár kulturális programsorozat harmadik éve történő támogatása, amelynek a márkakereskedés immár névadó szponzora is.