0-ról 100 km/h-ra 4.7 másodperc alatt, kevesebb mint 7.4 l/100 km üzemanyag-fogyasztás mellett – az új Audi S4 és az új Audi S4 Avant nagy teljesítményével és példás hatékonyságával élre került a versenyben.
Új fejlesztésű, turbófeltöltős, V6-os motorjuk teljesítménye 260 kW (354 LE). A hálózatba kapcsolás és a vezetéstámogató rendszerek új megoldásai teszik teljessé a kínálatot. Az Audi ismét számos technológiát ültetett át a felső kategóriából a középsőbe.
Könnyű és erős: a 3.0 TFSI
Az Audi mindkét új S modelljének erős szíve egy új tervezésű, 3,0 literes TFSI motor. A turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű benzinmotor teljesítménye 260 kW (354 LE), és az 1370-4500 percenkénti fordulatszám-tartományban 500 Nm nyomatékot fejt ki. Teljesítmény és nyomaték tekintetében is túlszárnyalja elődjét, miközben saját tömege és üzemanyag-fogyasztása jelentősen csökkent.
Az Audi S4 a turbófeltöltős, V6-os erőforrással 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre, majd tovább az elektronikusan 250 km/h-nál korlátozott legnagyobb sebességig. Az S4 Avant esetében két tizedmásodperccel tovább tart a szabványos sprint. Az NEDC mérési ciklus szerint az S4 Limousine kevesebb mint 7,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, ami kilométerenként kevesebb mint 170 gramm CO2 kibocsátását jelenti. Az Audi S4 Avant kevesebb mint 7,5 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, ami kilométerenként 175 gramm CO2 kibocsátásával jár.
Sportos és stabil: a menetdinamika
Az új S4 modellekben egy gyorsan és kényelmesen kapcsoló, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó gondoskodik az erőátvitelről. Az alsó fokozatok sportosan rövidek, míg a felsők hosszú áttételezésűek, csökkentve a fordulatszámot és az üzemanyag-fogyasztást. Ha a vezető 55 és 160 km/h között elveszi a gázt, az automatikus sebességváltó hatékony szabadonfutó módba vált.
A quattro állandó összkerékhajtás jelentősen hozzájárul az S4 és az S4 Avant sportos menettulajdonságaihoz. A rendszer normális menetkörülményeknél úgy osztja el a motor nyomatékát, hogy kicsivel nagyobb jusson a hátsó kerekekre – szükség esetén azonban a nyomaték többségét a jobb erőátvitelt nyújtó kerekekhez továbbítja.
A Torque Vectoring – a nyomaték célzott elosztása az egyes kerekek között – gyorsan vett kanyarokban apró fékezésekkel optimalizálja az irányíthatóságot és a stabilitást. Az opcionális sport-differenciálmű célzottan osztja el a nyomatékot a hátsó kerekek között.
Az ötlengőkaros első és hátsó felfüggesztések a határozottan sportos jelleg mellett jelentősen fokozzák a kényelmet. Az elektromechanikus kormányrásegítés alternatívájaként a dinamikus kormányzás is választható, amely a sebességtől függően változtatja a kormánymű áttételét. Szériafelszerelésként 18 colos keréktárcsák járnak 245/40 méretű gumiabroncsokkal, az Audi Sport azonban 19 colos keréktárcsákat is kínál. A belső szellőzésű, lyuggatott első féktárcsák átmérője 350 mm. Ezekhez feketére (opcionálisan vörösre) fényezett, hatdugattyús, S betűvel díszített, rögzített féknyergek tartoznak.
A szériafelszereltséghez tartozó S sportfutómű 23 mm-rel lejjebb süllyeszti a karosszériát az A4 alapmodelléhez képest, és ugyanekkora magasságot biztosít az opcionális, csillapításszabályozást kínáló futómű is. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer a motor, a kormányzás, a tiptronic sebességváltó és az opcionális sport-differenciálmű mellett a CDC (CDC = continous damping control, azaz folyamatos csillapításszabályozás) lengéscsillapítókat is magában foglalja. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető a hajtás és a futómű karakterisztikáját számos üzemmód közül választva szabálozhassa.
Kényelmes és tágas: a belső tér
Az új Audi S4 és S4 Avant öt személynek nyújt kényelmes helyet. A műszerfal vízszintes vonalvezetése a széles szellőzőnyílásokkal a nagyvonalú belső szélesség érzetét kelti. Az S4 Limousine csomagterének térfogata 480 liter, míg az S4 Avant a hátsó üléstámlák helyzetétől függően 505-1510 literes csomagteret kínál.
Az opcionális S sportülések sajátossága az integrált fejtámla, az állítható deréktámasz és a pneumatikus masszázsfunkció. Ezek szériában fekete, rotorszürke vagy magmavörös nappabőrkárpittal készülnek, gyémántmintájú steppeléssel, kontrasztos színű varrással és S emblémával. A belsőtérben a fekete szín uralkodik, amelyet kontrasztként polírozott matt alumíniumból készített dekorbetétek hangsúlyoznak ki.
Egy új csúcsszenzáció az opcionális Audi virtual cockpit digitális műszeregység, amely a 12,3 colos képernyőjén minden fontos információt digitálisan, részletes grafikával jelenít meg. A vezető különböző nézetek között válogathat, amelyek között sportmód is szerepel, középre helyezett fordulatszámmérővel. Az új MMI kezelőrendszerben a lapos menüszerkezet a mai okostelefonokén alapul, és intelligens szabadszavas keresőt is tartalmaz. Ez már csupán néhány betű megadása után is különböző keresési javaslatokat kínál fel. Továbbá a rendszer a multifunkciós kormánykerékről és természetes hangvezérléssel is kezelhető.
Legkorszerűbb technológia: az információs és szórakoztató rendszer, valamint az Audi connect
Az A4 típus új S modelljei a legkorszerűbb információs és szórakoztató rendszert kapják. A kínálat csúcsán az MMI Navigáció plusz áll, MMI touch rendszerrel és 8,3 colos képernyővel. Az MMI touch esetében egy érintőpanelen keresztül lehet nagyítani, görgetni és karaktereket beírni. A rendszer az Audi connect hardveregységet is tartalmazza, amely az új S4 modelleket LTE-n keresztül csatlakoztatja az internethez. A beépített WLAN-forrópontnak köszönhetően az utasok a mobileszközeikkel szabadon szörfözhetnek az interneten, illetve e-mailezhetnek, miközben a vezető hozzáférhet az Audi connect által kínált sokoldalú online szolgáltatásokhoz. Az MMI connect alkalmazás segítségével egy okostelefonról egyszerűen vezérelhető számos funkció: az ügyfél kinyithatja, illetve bezárhatja az ajtókat, kezelheti az opcionális állóhelyzeti fűtést vagy megnézheti, hogy hol parkol az autója. Az új Naptár szolgáltatás révén az okostelefon határidőnaplója áttölthető az autóba.
Az Audi phone box, amely egy további extrafelszerelés, rövid hatótávú kommunikációval összekapcsolja az okostelefonokat a fedélzeti antennával, és ezzel egy időben induktívan tölti azokat a Qi szabványnak megfelelően. Az Audi tablet a hátul ülők okos szórakoztató eszközeként szolgál. Az igényes Hi-Fi-rajongók pedig választhatják a Bang & Olufsen hangrendszert az új 3D hangzással. Az Audi smartphone interface okostelefon-csatlakoztatási felület az autóban is elérhetővé teszi az Apple Car Play és az Android Auto technológiát. Ha az ügyfél egy iOS-es vagy androidos mobiltelefont csatlakoztat az USB-aljzatba (iOS 7.1-től, Android 5.0 Lollipoptól felfelé), akkor az okostelefon tartalmai, mint például a navigáció, a telefon, a zene és a kiválasztott, külső fejlesztőtől származó alkalmazások, az MMI egy külön menüjében jelennek meg. Majd ezek kényelmesen elérhetők az MMI-vel vagy hangvezérléssel. Az Audi mindkét alkalmazást kifejezetten autóban való használatra tervezte. Az elsődleges tartalmat itt az online zene jelenti, hozzáférést biztosítva a Google Play Music és az iTunes áruházakból elérhető zenék széles kínálatához. Ezenkívül navigációs és értesítési funkciók, valamint határidőnaplóba jegyzett emlékeztetők is rendelkezésre állnak. A jövőben folyamatosan bővül majd a funkciók kínálata olyan külső fejlesztőtől származó alkalmazások révén, mint a Pandora, a Spotify és a WhatsApp.
Vezető szerep: a vezetéstámogató rendszerek
A vezetéstámogató rendszerek széles választékával az új Audi S4 és S4 Avant modellek élen járnak a kategóriájukban. Ezek a rendszerek a felső kategóriából származnak; intelligens együttműködésük pedig újabb lépést jelent az önvezető járművek felé.
Az előrelátó gazdaságossági asszisztens segít a vezetőnek üzemanyagot megtakarítani. Az adaptív sebességszabályozás adott követési távolságot tart az elöl haladó jármű mögött, a vezető több fokozatban állíthatja a távolságot és a szabályozás dinamikáját. A Stop&Go funkciója álló helyzetig fékezi a járművet, és a vezető kívánságára újból elindítja. 0 és 65 km/h közötti sebességtartományban a forgalmidugó-asszisztens, az ACC egy másik funkciója jó minőségű utakon a kormányzást is átveheti, amíg a forgalom lassan halad. A hátsó keresztirányú forgalom-asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a bekanyarodás-asszisztens, a kikerülés-asszisztens és az Audi pre sense rendszer tovább fokozzák a biztonságot.
Visszafogott sportosság: a külső dizájn
Az új S4 modellek megjelenése sportos, de nem hivalkodó. A lökhárító, a levegőbeömlő-nyílások és a küszöblécek jellegzetes körvonalúak. Sok kiegészítő elem matt szürke árnyalatúra fényezett. A dizájnt alumíniumbetétek hangsúlyozzák ki. A külső visszapillantó tükrök háza is alumínium optikájú. A hátsó lökhárító fekete méhsejtmintájú rácsot, alumínium diffúzorelemet és négy kipufogócsővéget foglal magában.
Az anyagok intelligens kombinációja nagy csavarodási szilárdságúvá, biztonságossá és könnyűvé teszi a karosszériát. Az új S4 Limousine az alapfelszereltséghez tartozó quattro összkerékhajtással csak 1630 kilogramm, míg az új S4 Avant tömege 1675 kilogramm – 75 kilogrammal könnyebbek, mint elődeik.
Bőséges: a felszereltség
Az Audi új S4 modelljei 2016 nyarától jelennek meg az európai piacon. Bőséges alapfelszereltségük többek között LED-es fényszórókat, LED-es hátsó lámpákat dinamikus irányjelzőkkel, 18 colos keréktárcsákat jellegzetes S dizájnnal, első sportüléseket Alcantara/bőr kombinációjú kárpitozással és háromküllős, multifunkció plusz sportkormánykereket foglal magában.
Az S4 Avant továbbá motoros mozgatású csomagtér-ajtót és csomagtér-rolót is kínál. Kívánságra olyan korszerű extrák is rendelhetők, mint a csomagtér-ajtó érzékelős vezérlése, a Head-up kijelző és az Audi Matrix LED fényszóró. Ez utóbbi annyira pontosan irányítja a fénysugarat, hogy egyáltalán nem vakítja a szembejövőket. További újdonság a közlekedési táblák csökkentett fényerejű megvilágítása: ha erősen fényvisszaverő közlekedési táblára esik a fény, akkor a rendszer azon a területen körülbelül a harmadával mérsékli a fényerőt.
A fenti modellek üzemanyag-fogyasztása:
Audi S4 és Audi S4 Avant
Ezeknek a járműveknek az értékesítése még nem kezdődött meg. Még nincs típusjóváhagyásuk, ezért ezekre még nem vonatkozik az 1999/94/EC irányelv. A fent említett üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatok előzetes értékek.