Ma hajnalban Európai idő szerint, a New Yorki Nemzetközi Autókiállítás előestéjén leplezte le a Mazda MX-5 RF (Retractable Fastback – lenyitható keménytetős) modelljét. A legendás sportautó legújabb változata új szintre emeli a kabrióérzést, de nem veszti szem elől a keménytetős roadster igazi célját, hogy a kabriózást egy szélesebb réteg számára is kényelmessé és elérhetővé tegye.
A Mazda ezúttal is szembe ment a konvenciókkal azért, hogy egy teljesen új modellt hozzon létre; a kétüléses sportautó szép, kupé vonalú teteje eltüntethető a csomagtartóban, de az MX-5 RF targa teteje és szélterelője a tetőt lenyitva is egyedi megjelenést kínál. Az elektronikusan működő tető egy gombnyomással működtethető, akár 10 km/órás sebességig. A tető kompakt méretének és hatékony hajtásának köszönhetően minimális helyet foglal; a figyelemfelkeltő dizájn ellenére az RF modellnek ugyanakkora marad a csomagtartója, mint vászontetős testvérének.
A vászontetős verzióhoz hasonlóan az RF modell szintén kétféle pörgős benzinmotorral – a SKYACTIV-G 1.5 és 2.0 literes változatával – érhető majd el Európában, alapesetben hatsebességes kézi váltóval, de kifejezetten ehhez a modellhez elérhető lesz a hatsebességes automata váltó is.
A Mazda MX-5 RF másik újdonsága karosszériájának választható színei, melyek között megtalálható a Machine ezüst, egy új árnyalat, melyet speciálisan erre a modellre tökéletesítettek, hogy még jobban kiemelje a KODO – A mozgás lelke formanyelv által meghatározott fény-árnyék játékot. A tervezők meggyőződése, hogy a szín a forma része, így a Machine ezüst erőt és precizitást tükröz. A fényes és árnyékos részek közötti kontrasztot nagy sűrűségű festékréteggel növelték, így az autó olyan szoborszerű benyomást kelt, mintha egy darab acélból formázták volna meg.
A festék felvitelének módszere itt döntő szerepet játszik. A Mazda először ezt a Takuminuri festési metódust a Soul piros színnél alkalmazta, hogy ezáltal is emelje a megjelenés minőségét, és olyan érzése legyen a szemlélőnek, mintha az autót egy profi fényező kézzel festette volna. A rendszerben háromrétegű (szín, tükörfény, víztiszta fény) festést alkalmaznak. A tükörfény réteg, melyben extrém kisméretű, magas fényű alumínium részecskék vannak, a száradási folyamatban az általában fényezésre használt rétegek negyedére zsugorodik össze, így a részecskék szorosan egymás mellé kerülnek, ultrafényes felületet alkotva, mely különösen akkor szembetűnő, ha megvilágítják az autót.
A jet fekete pigmenteket a színrétegben és a tükörfény rétegben is használják. A fekete színárnyalat áttűnik az alumíniumrészecskék között, így kontrasztba vonva a fényes réteget. A Machine ezüst több Mazda modell esetében is elérhető lesz, köztük az Észak-Amerikában tavasszal piacra lépő CX-9 esetében is.