Site icon AutóAddikt

Mazda: nulla kibocsátás és vezetésbiztonság

A Mazda Motor Corporation bejelentette, hogy felgyorsítja globális elektrifikációs terveit. 2030-ra úgy számítja, hogy termékpalettájának negyede teljesen, az összes többi modell pedig bizonyos mértékben elektromos lesz.

2022 és 2025 között a Mazda új modellek sorát fogja bemutatni a SKYACTIV Többféle Megközelítésű, méretezhető Járműarchitektúra alapján, Japán, Európa, Észak-Amerika és az Ázsiai-térség számára. Ezek között öt hibrid[1], öt plug-in hibrid és három EV-modell érkezik. Az új termékek bemutatásával és a különböző piacokon történő megjelenésükkel kapcsolatban a gyár később adja meg a részleteket.

A Mazda külön padlólemezt is fejleszt az elektromos modellek számára – ez a SKYACTIV EV méretezhető Járműarchitektúra – mely különböző méretű és kategóriájú modellek alapjául szolgál majd 2025 és 2030 között.

CO2 emisszió csökkentés – A Mazda Többirányú Megközelítése

A Mazda továbbra is autói CO2-emissziójának csökkentésén dolgozik, és hiszi, hogy az összes lehetőséget ki kell használni, amely rendelkezésünkre áll, hogy elérjük a klímasemleges állapotot. 
A SKYACTIV Többirányú méretezhető Járműarchitektúrával a folyamatos elektromosítás együtt jár majd a belső égésű motortechnológia továbbfejlesztésével, úgymint a Skyactiv X, vagy az új sorhatos benzinmotorok.

A Mazda sok régióban invesztál olyan projektekbe, melyek a megújuló üzemanyagok fejlesztésén és használatuk elterjesztésén dolgoznak. Japánban a Mazda több olyan közös kutatómunkába és tanulmányba szállt be az ipar-felsőoktatás-kormányzati együttműködés vonalon, mely széles körben alkalmazhatónak tartja a mikroalgák növekedéséből származó bioüzemanyagot. Európában első gyártóként 2021. februárjában csatlakozott az eFuel Alliance-hoz.

Továbbfejlesztett biztonsági vezetésasszisztens rendszer a Mazda i-Activsense részeként

A Mazda olyan embereknek épít autót, akiknek szenvedélyük a vezetés. Támogatva a teljesen balesetmentes autós közlekedés eszményét, a Mazda bejelentette, hogy bemutatja emberközpontú önvezető rendszerét, a „Mazda Co-Pilot koncepció”-t. Ez a rendszer a márka 2022-től megjelenő, nagyméretű padlólemezre épülő modeljeinek része lesz Mazda Co-Pilot 1.0 néven.

A rendszer folyamatosan figyelni fogja a vezető állapotát. Amennyiben a vezető fizikai kondíciójában hirtelen változás áll be, a rendszer önvezetésre kapcsol, s az autót biztonságos helyre vezeti, megállítja, és vészhívást küld.

A másik öt japán autógyártóval[2] együtt a Mazda fejleszti a következő generációs járművek kommunikációját biztosító eszközök technikai specifikációit, hogy a rendszerek egységesítésén keresztül a kapcsolódó szolgáltatások biztonságosabb, stresszmentes használata valósulhasson meg.


[1] A mild hibrid modelleken kívül, de beleértve a Toyota hibrid rendszereket használó modelleket

[2] Mazda Motor Corporation, Suzuki Motor Corporation, Subaru Corporation, Daihatsu Motor Co., Ltd. and Toyota Motor Corporation

Exit mobile version