A Ford bemutatta az új Ford Ranger pickupot, amely még magasabb teljesítményt, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, kifinomult működést és fejlett vezetéssegítő technológiákat kínál az európai vásárlók számára a 2019-es év második felétől.
Európa legkelendőbb pickupjának új, stílusos és sokoldalú változatát immár a 2 literes EcoBlue dízelmotor hajtja, amelynek emisszióját szelektív katalizátor (SCR) javítja, és amely az új 10 fokozatú automata sebességváltóval kombinálva 9 százalékkal kevesebbet fogyaszt. Az új Ranger motorkínálatának csúcsán a 2 literes EcoBlue blokk Bi-turbo változata áll majd 213 LE teljesítménnyel és 500 Nm forgatónyomatékkal (ez 13 LE-vel és 30 Nm-rel több, mint a jelenlegi 3,2 literes TDCi dízelé), ami kiváló vontatási képességgel ruházza fel a járművet.
A Regular Cab, Super Cab és Double Cab kivitelekben kapható új Ranger már alapáron négykerékhajtású, és olyan új megoldásokat kínál a professzionális és szabadidős felhasználáshoz, amelyek még magasabb szintre emelik az autó kényelmét és praktikumát. Jó példa erre a SYNC 3 csatlakozási rendszer vagy a későbbielben a FordPass Connect fedélzeti modem.
Kategóriájában a Ranger az első modell, amelybe alapfelszerelésként kerül a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer és az Intelligens Sebességhatároló. A vásárlók ezentúl Aktív Parkolóasszisztenst is rendelhetnek a modern vezetéssegítő technológiák már eddig is meglévő széles kínálata mellett, amelyeket arra fejlesztett ki a Ford, hogy csökkentsék a vezetés stresszét, és segítsenek elkerülni a baleseteket, vagy mérsékeljék azok súlyosságát.
A Double Cab karosszériás, nagy teljesítményű Ranger-változatok kifinomult működését Aktív Zajcsökkentés támogatja. A zászlóshajónak számító Ranger Wildtrak és a luxuskivitelű Ranger Limited modellekhez olyan új, prémium tételek is rendelhetők, mint a könnyen felhajtható platóhátfal.
A Ranger kategóriaelső gázlómélysége 800 mm, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 29 fokos első és 21 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le.
Az autó off-road képességeihez méltó a 3.500 kg-os maximális vontatási képesség és az akár 1.252 kg hasznos teherbírás is.
A Ford a kategória legjobb eladási eredményét produkálta 2018-ban Európában, 51.500 darabot értékesítve a Rangerből, ami több mint 15 százalékos növekedést jelentett a 2017-es adatokhoz képest.* A Ford Performance által kifejlesztett új Ranger Raptor – minden idők legkeményebb és legnagyobb teljesítményű Ranger-változata – a 2019-es év közepén szintén forgalomba kerül majd az európai piacon, várhatóan nagy sikert aratva az izgalmas autókért rajongó vásárlók körében.
2 literes EcoBlue: meggyőző erő és finom működés
A Ranger új, erőteljes 2,0 literes EcoBlue motorja az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is jobb teljesítmény nyújt. Az új dízelmotor a következő változatokban áll rendelkezésre:
Változó geometriájú turbótöltős kivitel 130 LE teljesítménnyel és 340 Nm forgatónyomatékkal; legalacsonyabb CO₂-kibocsátás 209 g/km, legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztás 8,0 l/100 km,
Változó geometriájú turbótöltős kivitel 170 LE teljesítménnyel és 420 Nm forgatónyomatékkal; legalacsonyabb CO₂-kibocsátás 216 g/km, legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztás 8,3 l/100 km,
Bi-turbo technológiájú, változó geometriájú, nagy nyomású / fix geometriájú, alacsony nyomású turbótöltős kivitel 213 LE teljesítménnyel és 500 Nm forgatónyomatékkal; legalacsonyabb CO₂-kibocsátás 228 g/km, legkedvezőbb üzemanyag-fogyasztás 9,2 l/100 km.
A kompakt méretű turbótöltőt arra tervezték, hogy már alacsonyabb motorfordulatnál is több levegőt szállítson, mint a most kifutó 2,2 literes TDCi motor hasonló rendszere, így az erőforrás a teljes fordulatszám-tartományban könnyedébben és gyorsabban reagál a gázparancsra.
A motorkínálat legerősebb, Bi-turbo változatában az alacsony fordulatszám-tartományokban két, sorba kötött turbótöltő együttes működése javítja a forgatónyomatékot és a gázreakciókat. Magasabb fordulatszámnál a kisebb turbótöltő leáll, és a nagyobb turbótöltő biztosítja a motor csúcsteljesítményét.
A pontosan kapcsolható hatfokozatú manuális sebességváltó mellett a 170 és 213 lóerős erőforrásokhoz a Ford kategóriaelső, 10 fokozatú automata sebességváltója is megrendelhető, amely már a Ford F-150 pickupban és az új Ford Mustangban is bizonyította teljesítményét és strapabírását. A szélesebb fokozatkiosztás élénkebb gyorsulást, jobb gázreakciót és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít. Valós idejű, adaptív váltásütemező algoritmusok segítenek abban, hogy a váltó a megfelelő időben mindig a megfelelő fokozatot kapcsolja.
A valós körülményeknek megfelelő vezetési ciklusokban végzett tesztek adatai alapján a Ford arra számít, hogy a 10 fokozatú automata sebességváltóval 9 százalékos, a manuális kapcsolású egységgel pedig 4 százalékos fogyasztáscsökkentés érhető el a hasonló teljesítményű kifutó hajtásláncokhoz képest.
A 2 literes EcoBlue innovatív súrlódáscsökkentő technológiái közt olyan megoldások szerepelnek, mint az egyetlen darabból készített vezérműtengely-modul, vagy a henger középvonalától 10 mm-rel eltolt főtengely, aminek köszönhetően kisebb oldalirányú terhelés éri a dugattyúkat, és ezzel csökken a dugattyúk és a hengerfal közötti súrlódás.
A jellemzően a prémium személyautókban alkalmazott, az elektromosság hatására alakváltozással reagáló kristályokkal működő piezoelektromos technológia kiválóan alkalmas az üzemanyag mennyiségének szabályozására, ezért a Ford ezt használta fel az üzemanyag-befecskendező egységben.
Kapcsolatban a világgal – menet közben is
Az új Ford Rangerben most bevezetett fejlett csatlakozási rendszerek révén az autó vezetője mindig kapcsolatban maradhat a világgal.
A fejlett technológiák hosszú sorában az (Apple CarPlay és Android Auto™ rendszerekkel kompatibilis) SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató központ is szerepel, ami hangutasításokkal, illetve a8 colos központi érintőképernyőn keresztül akár a kétujjas csippentés és végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. Egy másik technológia, a MyKey rendszer segítségével a flottaüzemeltetők úgy programozhatják be az indítókulcsot, hogy korlátozzák a vezető által elérhető végsebességet, a hifi hangerejét, illetve állandóan bekapcsolt állapotba állítják az aktív biztonsági rendszereket.
Még intelligensebb, még biztonságosabb
Az új Ranger a kategória első járműve, amelybe alapfelszerelésként kerül a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer és az Intelligens Sebességhatároló, amelyek segítenek megelőzni a baleseteket vagy mérsékelni azok súlyosságát, illetve segítenek elkerülni a gyorshajtást és az ezzel járó költséges bírságokat.
Az Ütközésre Figyelmeztető rendszer egy menetirányba néző kamerával és radarral érzékeli az úttesten feltűnő gyalogosokat, és automatikusan fékez, ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésre. Ha a rendszer gyalogost észlel, és a gázolást valószínűnek ítéli, először hang- és fényjelzéssel figyelmezteti az autóst.
Ha a vezető nem reagál, a rendszer csökkenti a féktárcsák és a fékbetétek közti rést, hogy ezzel is lerövidítse a fékezéshez szükséges időt. Ha a vezető még mindig nem tett semmit, a berendezés automatikusan fékezni kezd, csökkentve a jármű sebességét.
Az Intelligens Sebességhatároló a Ford két technológiája, a Sebességhatároló és a Közlekedési Tábla Felismerés előnyeit egyesítve automatikusan a mindenkori sebességkorlátozásokhoz igazítja a Ranger legnagyobb sebességét.
Az autós a kormánykeréken elhelyezett kezelőszervekkel aktiválhatja az Intelligens Sebességhatárolót, beállítva az autó maximális sebességét. A rendszer a szélvédő mögé beépített kamera segítségével ismeri fel a jelzőtáblákat, és ha a megengedett sebességhatár alacsonyabb, mint az autóban beállított utazósebesség, csökkenti a Ranger tempóját. Ha sebességhatár újra magasabb lesz, a rendszer lehetővé teszi, hogy a vezető az előzőleg beállított sebességre gyorsítson, elkerülve ezzel a gyorshajtást.
Az új Ranger kínálatában először jelenik meg a Ford KeyFree rendszer és a Ford Power motorindító gomb. A platóhátfal zárszerkezetét a központi zár rendszerbe integrálták. Az opcióként rendelhető Aktív Parkolóasszisztens önállóan bekormányozza az autót a párhuzamos parkolóhelyekre, miközben a vezetőnek csaka gázt és a féket kell kezelnie.
Ahogy az előző Rangerben már megszokhattuk, az autózást számos vezetéssegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés, az első-hátsó parkolószenzorok, a tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram.
Az új Ranger vezetésének élményét tovább javítja a kényelmesebbre hangolt rugózás. A rugók és a lengéscsillapítók feszességét az egyes modellváltozatok karakterének megfelelően állították be a mérnökök.
Erőteljes, modern dizájn
Az új Ranger-stílus erőteljes megjelenéssel ruházza fel az autót. A formatervezők átalakították az első lökhárítót, és az új hűtőrácsot egy középső díszléc osztja két keskenyebb részre. A fényezések kínálatában két új szín – a Diffused Silver és a Blue Lightning – is megjelenik, a gazdagabb felszereltségű változatokhoz pedig xenon fényszóró és LED nappali menetvilágítás jár.
A komfortos, személyautós jellegű utastérhez Ebony Black kárpitozás is kérhető, amit izgalmasan ellenpontoznak a fényezett felületek. A 10 fokozatú automata sebességváltóval felszerelt modellekben elegáns kezelőgomb található. A luxuskivitelű Ranger Limited változat fekete bőrkárpitozással és exkluzív 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal készül.
A Ranger Wildtrak látványosan kiemelkedik a tömegből; erről a különleges Saber Orange külső fényezés, a trapéz alakú hűtőrács markáns, sötét titánium színe és a látványos légbeömlők gondoskodnak. Ugyanez a titánium-hatású árnyalat jelenik meg a külső tükörburkolatokon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon és a plató rögzítősínjein is.
A Wildtrak új utastéri elemei még minőségibb és sportosabb hatást keltenek: a kabinban selyemfényű, sötét krómszínű dekorációs betétek láthatók, a részleges bőrkárpitozású üléseket pedig dombornyomású Wildtrak embléma díszíti.
Mind a Limited, mind a Wildtrak változatok felszereltségében megtalálható a könnyen felhajtható platóhátfal, amelynél egy torziós rúd jelentősen csökkenti a hátfal mozgatásához szükséges erőt.
A Ranger kínálat csúcsát kétség kívül a Ford Performance csapata által az off-road rajongók számára fejlesztett Ranger Raptor jelenti majd, mely 2019 májusában jelenik meg Európa utjain. Az új modellt a Ford 2,0 literes EcoBlue motorjának biturbó változata hajtja, amelynek 213 lóerős teljesítményét és 500 Nm forgatónyomatékát egy új, 10 fokozatú automata sebességváltó továbbítja a kerekekhez.
A csúcs-Ranger tekintélyt parancsoló kiállásáról extrém stíluselemek, nagy sebességű off-road képességeiről pedig egyedi Ford Performance futómű gondoskodik.