2016 júliusában még nagyobb teljesítménnyel érkezik a bajor gyártó legkeményebb kompakt kvartettje: a vezetés lélegzetelállító élményét a három- és ötajtós karosszéria-változatban egyaránt kínáló BMW M140i, a BMW M240i Coupé és a BMW M240i Cabrio modellek.
A BMW 1-es és 2-es sorozatainak palettáját erősítő BMW M Performance modellek meghajtásáról gondoskodó erőforrás 2016. júliusi generációváltásával minden korábbinál dinamikusabban kerül előtérbe a kisportolt kompakt kvartett lélegzetelállítóan sportos járműkaraktere, a vadonatúj soros hathengeres benzinmotor pedig nem csupán a még intenzívebb teljesítmény-leadás, de az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás terén is felülmúlja elődjét. A 10 kW-os/14 lóerős teljesítmény-növekedéssel 250 kW/340 lóerő maximális teljesítményűre izmosított 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás továbbfejlesztett M Performance TwinPower Turbo technológiájának műszaki alapját a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának innovációi adták. A menetdinamika és hajtáslánc-hatékonyság terén egyaránt elért látványos fejlődést a háromajtós BMW M140i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm/km), az ötajtós BMW M140i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm / km), a BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 179 gramm/km), valamint a BMW M240i Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 8,3 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 189 gramm / km) modellek egységes, vadonatúj modelljelzése szimbolizálja.
A BMW 1-es és 2-es sorozatainak palettáját erősítő BMW M Performance modellek teljesítmény-növekedésével a négy kompakt sportoló maximális teljesítménye a 2011 és 2012 között gyártott BMW 1-es M Coupé szintjére lépett fel. A kvartett tagjai elődmodelljüknél 0,3 másodperccel gyorsabban abszolválják az álló rajtos 100 km/órára gyorsulást, miközben átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeik (az EU-ciklus tesztkörének mérései szerint) nem kevesebb, mint 7 százalékkal lettek alacsonyabbak. A háromajtós BMW M140i, az ötajtós BMW M140i, a BMW M240i Coupé és a BMW M240i Cabrio modelleket alapfelszereltségként kivétel nélkül hatsebességes manuális váltóval kínálja ügyfeleinek a bajor gyártó, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó legújabb generációja azonban opcionális extrafelszereltségként a kompakt kvartett mindegyik tagjához elérhető. Sőt mi több, az alap hátsókerék-meghajtás alternatívájaként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is megrendelhető opcióként kerül fel az extrafelszereltségek listájára.
A BMW legkeményebb kompakt kvartettjének motorházteteje alá épített erőforrás azonnali gázreakció-képességével, magas fordulatszám-tartományig kalibrált karakterisztikájával és kivételes hatékonyságával emelkedik ki a belsőégésű erőforrások mezőnyéből, miközben minden korábbinál dinamikusabb teljesítmény-leadását a BMW soros hathengeres motorjait jellemző erőteljes, érzelmekben gazdag, átható orgánum kíséri. A vadonatúj fejlesztésű erőforrás alumínium forgattyúsházat és hengerfejet kapott, a BMW soros hathengeres motorjait jellemző kifinomult járáskultúrát pedig egy minden eddiginél átfogóbb rezgéscsillapító megoldás emeli új szintre. Kompakt kialakításának és a közvetett intercoolernek köszönhetően az extrém hőálló acél öntvényből készült kipufogócsonkra helyezett kettős megfúvású (Twin Scroll) turbófeltöltő kivételes hatékonyságot garantál, a motor emisszióját pedig az elektromos vezérlésű megkerülő szelep és az erőforrás közvetlen közelébe elhelyezett katalizátor kettőse segíti a lehető legalacsonyabbra csökkenteni.
A VALVETRONIC változó szelepvezérlés legkorszerűbb generációja kivételesen precíz terhelés-vezérlést biztosít, amely még tovább fokozza az erőforrás gázreakció-képességét és hatékonyságát. Az M Performance TwinPower Turbo technológia átfogó finomhangolásának részeként a mérnökök a dupla-VANOS vezérműtengely-állítást a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt tovább optimalizálták. A vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás páratlan egyensúlyát mindemellett a BMW EfficientDynamics stratégia megannyi járműtechnológiai innovációja segíti elő, így többek között a vezetési szituáció és a rendszerterhelés függvényében dolgozó hűtővízszivattyú és olajszivattyú, az elektromos szervokormány (Electric Power Steering), a motor automatikus leállítását és újraindítását végző Auto Start Stop funkció, illetve a fékezési energiát visszanyerő rendszer (Brake Energy Regeneration).
A vadonatúj erőforrás nyújtotta lélegzetelállító menetdinamika elsősorban a motor letaglózó erejű teljesítmény-leadásának köszönhető, amely már egészen alacsony fordulatszámtól elérhető és rendkívül széles fordulatszám-tartományban a sofőr rendelkezésére áll: az erőforrás 500 Nm csúcsnyomatékát a rendszer percenkénti 1 500 és 4 500 főtengely-fordulat között mindvégig a gázpedál alá helyezi, a 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítmény pedig percenkénti 5 500 főtengely-fordulatnál érkezik meg a kerekekre.
A vezetési élmény fokozásának és a hajtáslánc-hatékonyság optimalizálásának érdekében a mérnökök a motor és a hajtott kerekek közötti erőátviteli egységeket is tovább finomították. A bajor gyártó a kompakt méretű BMW M Performance modelleket az alapfelszereltség részeként mostantól fordulatszám-figyelő technológiával ellátott hatsebességes manuális váltóval kínálja, a járműtechnológiai innováció pedig rángatás-mentes, sima kuplungolást és komfortosabb visszaváltásokat garantál. A manuális váltó fordulatszám-figyelő technológiája a fokozatok közötti váltásnál automatikusan a kiválasztott sebességi fokozat bemenőtengelyének forgási sebessége szerint pörgeti fel vagy lassítja a motor fordulatszámát, elősegítve ezzel a sebességi fokozatok közötti minden korábbinál hatékonyabb váltást.
A vadonatúj soros hathengeres benzinmotor opcionális extrafelszereltségként azonban a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó legkorszerűbb generációjával is felszerelhető. Még szélesebb fokozatkiosztásával és tovább javított belső hatékonyságával az automataváltó – amelyet a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt kompakt BMW M Performance modellekhez alapfelszereltségként kínál a gyártó – még inkább elősegíti a hajtáslánc átfogó hatékonyságát. A volán mögött helyet foglaló ügyfelek a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval mostantól egyszerre akár több sebességi fokozatot is visszaválthatnak, amely kivételesen intenzív kigyorsításokat tesz lehetővé. A vezetés élményét és az utazás kényelmét mindeközben fordulatszám-függő rezgéscsillapító megoldás fokozza. A nyolcsebességes Steptronic sport automataváltó prémium színvonalú, kategóriájában abszolút kimagasló váltási dinamikát, a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal együttműködve pedig tökéletes, tapadásra optimalizált gyorsulást kínál. A technológia a jármű navigációs rendszerének adatait elemezve ráadásul előrelátó váltási karakterisztikával emeli minden korábbinál magasabb szintre az utazás kényelmét: az automataváltó a vezetési szituáció és az autó előtt álló útvonal folyamatos figyelésével előre meghatározza az adott útszakaszra leginkább ideális sebességi fokozatot.
A kompakt méretű BMW M Performance modellek továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiájából elővarázsolt teljesítmény-többlet elsősorban a még tovább javított gyorsulási értékekben érhető tetten. A három- és ötajtós BMW M140i modellek az alapfelszereltség részeként kínált hatsebességes manuális váltóval felszerelve 4,8, míg az opcionális extrafelszereltségként elérhető nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Mindkét érték 0,3 másodperccel szárnyalja túl az elődmodellek megegyező számait. Hasonló mértékű fejlődés figyelhető meg a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozó három-, illetve ötajtós BMW M140i modelleknél is, amelyek az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval felvértezve egyaránt 4,4 másodperc alatt tudják le a 0-100-as sprintet. Az EU-ciklus hivatalos tesztkörén a három- és ötajtós BMW M140i modellek 100 kilométerre vetítve 7,8 liter átlagos üzemanyag-fogyasztást (automataváltóval 7,1 liter), a három-, illetve ötajtós BMW M140i xDrive modellek pedig 7,4 literes átlagfogyasztást produkáltak, amely értékek 3-5 százalék közötti csökkenésnek felelnek meg a hasonló karosszéria-kivitelben és hajtáslánc-típussal szerelt elődmodellekhez viszonyítva. A hátsókerék-meghajtású sportkompaktok kombinált károsanyag-kibocsátása kilométerenként 179 gramm (automataváltóval 163 gramm), amely érték az összkerékhajtású változatok esetében 169 grammra módosul.
A BMW M240i Coupé a hatsebességes manuális váltóval 4,8 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet (automataváltóval 4,6 másodperc alatt), összkerékhajtással azonban mindez csupán 4,4 másodpercet vesz igénybe. Ezen értékek minden esetben 0,2 másodperccel múlják felül az elődmodell megegyező számait, miközben az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási mutatók 4-7 százalékkal javultak. A BMW M240i Coupé átlagos 100 kilométeren manuális váltóval 7,8 liter, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval pedig 7,1 liter üzemanyagot éget el, kilométerenkénti 179, illetve 163 grammos emisszió mellett. A BMW M240i xDrive Coupé megegyező értékei 7,4 liter, illetve 169 gramm.
A kompakt méretű BMW M Performance modellek nyitott tetős változatai elődmodelljükhöz képest 0,3 másodperccel gyorsabban sprintelnek fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra: a BMW M240i Cabrio manuális váltóval ezt 4,9, automataváltóval pedig 4,7 másodperc alatt abszolválja. A BMW M240i xDrive Cabrio az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval 4,6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást. A nyitott tetős kétajtós átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása 2-6 százalék közötti javulást mutatott az EU-ciklus hivatalos tesztkörén: a hatsebességes manuális váltóval 8,3 liter / 100 kilométer és 189 grammos emisszió kilométerenként, a nyolcsebességes Steptronic sport automataváltóval pedig 7,4 liter és 169 gramm – az összkerékhajtású változat esetében 7,8 liter és 179 gramm.
A hajtáslánc átfogó technológiai finomhangolásán túl a tervezők számos típus-specifikus kiegészítő opcióval fokozzák még tovább a legkisebb BMW M Performance modellek lélegzetelállító vezetési élményét. A három-, illetve ötajtós BMW M140i és BMW M140i xDrive, a BMW M240i Coupé és BMW M240i xDrive Coupé, valamint a BMW M240i Cabrio és BMW M240i xDrive Cabrio modellek széleskörű alapfelszereltségének része a 10 milliméterrel alacsonyabb M Sport futómű, a 18 coll méretű, exkluzív duplaküllő-dizájnú M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra, az M Sport fékrendszer, a Servotronic funkcióval ellátott, változó áttételű sportkormány (Variable Sports Steering), a típus-specifikus M aerodinamikai csomag és a Ferric Grey vasszürke metál külső visszapillantó-házak. A sportos utastéri hangulatról mindezeken felül kék kontraszt-varrással ellátott, szövet- és Alcantara-borítású sportülések, bőrözött M sportkormány és M vezetőoldali lábtámasz gondoskodnak.