A Hyundai a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatja be az új i10 modellt, amelynek vonzerejét új, fejlett aktív biztonsági szolgáltatások és felsőbb kategóriákra jellemző kapcsolódási funkciók, valamint modern formai frissítések – beleértve a jellegzetes új kaszkád első hűtőmaszkot – teszik még intenzívebbé.
“Az új i10 a legmodernebb kapcsolódási technológiákkal és a felsőbb szegmensekből származó aktív biztonsági szolgáltatásokkal reagál napjaink ügyféligényeire, igazodva a Hyundai Motor azon szándékához, hogy demokratizálja a technológiai fejlesztéseket” – mondta Thomas A. Schmid, a Hyundai Motor Europe ügyvezető igazgatója. “Az i10 mindig is kivételesen jó ajánlatnak számított, nem véletlenül vált kategóriájának egyik legkeresettebb tagjává, az európai vásárlók kedvencévé. Várakozásaink szerint ezt a sikertörténetet az új i10 is folytatni fogja.”
Kifinomult formai megoldások, még komfortosabb rugózás
Az új i10 formavilága számos ponton megújult, összességében érzelmekben gazdagabb, magával ragadóbb lett. Az új „kaszkád” hűtőrács a hatszögletű pajzs evolúciója, amely egy konkáv elem alkalmazásával lefelé szűkülő formát öltött. A kaszkád hűtőmaszk a jövőben minden Hyundai modellen megjelenik majd központi stíluselemként.
Az új i10 orrkialakítását új rajzolatú lökhárító és szintén új, kerek LED-es nappali fények határozzák meg; utóbbiak az új kaszkád hűtőrács szélén elhelyezkedve biztosítanak magával ragadó megjelenést. Hátul átalakult a lökhárító, fekete betétek, kerek ködlámpák és módosított, sötétebb házba foglalt hátsó lámpatestek keltenek még sportosabb hatást Az oldalfalak védőborítása is módosult, alakjában és méretében egyaránt.
Az új i10 utasterében fontos újdonság a divatos árnyalatú piros szövetborítás. Emellett minden felszereltségi szinten választható a kék, narancs, bézs vagy fekete belső színharmónia.
Az új i10 friss rajzolatú, 14 colos acél vagy könnyűfém keréktárcsákat kapott. Az új i10 kategóriájában egyedülálló ár-érték arányt kínál, ami többek között a rugózási komfortot és a pontos vezethetőséget tökéletesítő megoldásoknak (például a megnövelt méretű első baknak, a módosított kormányáttételnek vagy a magnézium szerkezetű kormánykeréknek) is betudható.
Akárcsak elődje, az új i10 is kétféle, bevált benzinmotorral kerül piacra: az 1,0 és 1,2 literes erőforrások ötfokozatú kézi vagy opciós négyfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtják az első kerekeket. Ezeken túlmenően az 1,0 literes benzinmotor különféle fogyasztás-csökkentő funkciókkal és technológiákkal felszerelt kivitelben is választható lesz. Az új i10 1,0 literes kivitele emellett gyári kiépítésű LPG üzemmel is kapható.
Kapcsolódás, kényelem, praktikum és aktív biztonság
Az új i10 minden eddiginél szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a fejlett autóipari technológiákat. Az új i10 tervezői meghallgatták az ügyfelek kérését, és egyszerű kapcsolódási megoldásokat dolgoztak ki: a legújabb funkciókat egyesítő rendszer a navigációs berendezés új, 7 colos érintőképernyőjén keresztül érhető el. Az Apple CarPlay és Android Auto funkciók az iOS vagy Android rendszerű okostelefonok zökkenőmentes integrációját, biztonságos használatát, és a műszerfali kijelzőre tükrözött, praktikus kezelhetőségét teszik lehetővé. Hogy a rendszer és az adatbázisok folyamatosan naprakész legyenek, az új i10 navigációs berendezése hét évre érvényes, ingyenes LIVE Services előfizetést tartalmaz, ami valós idejű forgalmi tájékoztatást, időjárás jelentést és a turisztikai jelentőségű helyszínek listáját tartalmazza, valamint (ahol ezt a törvény megengedi) traffipax adatbázist is kínál. Az ügyfeleknek még csak választaniuk sem kell: az új i10 kategóriájában egyetlen más autó sem kínálja egyetlen infotainment központba integrálva az Android Auto, Apple CarPlay és LIVE Services funkcionalitást..
Ami a biztonságot illeti, az új i10 két új, fejlett funkcióval segít aktívan megelőzni a baleseteket. Az elülső ütközésre figyelmeztető FCWS (Front Collision Warning System) és a sávelhagyásra figyelmeztető LDWS rendszerek működését egyaránt az új, multifunkcionális kamera teszi lehetővé. Az előre tekintő optikai érzékelőkön (kamerán) alapuló FCWS hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll az ütközés veszélye más járművekkel. Az LDWS rendszer hangjelzéssel riaszt, ha az autó átsodródik a sáv határait jelző felfestésen, és ezzel elejét veszi a veszélyes manővereknek.
Ami a kényelmi és praktikus funkciókat illeti, az új i10 elődjének bevált szolgáltatási csomagját kínálja, az automatikus klímaberendezéstől a fűthető kormánykerékig és első ülésekig, ami minden időjárási körülmények között, minden élethelyzetben remek társsá teszi a modellt. A tágas utastérben akár öten is elférnek, a csomagtartó a maga 252 literjével a kategória legjobbja.
Európában, Európának készült – az i10 sikertörténete
2008-as bemutatkozása óta az i10 töretlenül népszerű, igazi sikertörténet: a Hyundai Motor legkisebb modelljéből 2016 júliusáig mintegy 670 000 példány kelt el. Ez a kategória egyik legkeresettebb újkori típusává teszi.
Az eredeti i10 a maga kiemelkedő ár-érték arányával hét év alatt (2008-2014) több mint 450 ezer példányban talált gazdára. Az i10 a második generációs modell megjelenésével, 2013 végén vált igazán európai autóvá: az újoncot a Hyundai Motor Europe rüsselsheimi (Németország) műszaki központjában (HMETC) tervezték és fejlesztették, illetve a törökországi ĺzmit városában működő Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) üzemben gyártották.
A második generációs i10 fiatalos, modern formatervével és dinamikus vezethetőségével folytatta elődje sikertörténetét, mindössze három év alatt több mint 220 ezer példányt adtak el belőle.
A Hyundai európai ügyfelei mindenekelőtt a formatervre alapozzák vásárlási döntésüket A második generációs i10 bevezetése, 2013 vége óta sokak fantáziáját mozgatták meg a modell sportos arányai. A sikertörténetet a Hyundai európai műszaki központjában, a németországi Rüsselsheimben írták, ahol az A-szegmensbeli modellt tervezték és fejlesztették.
Ugyanez igaz az új Hyundai i10-re, amely evolúciós formai részleteivel – különösen az autó orrán és farán tetten érhető – még érzelemdúsabb, még vonzóbb megjelenésű.
Érzelmekben gazdag külső formaterv, kaszkád hűtőrács
Ez sehol nem nyilvánul meg olyan erőteljesen és egyértelműen, mint az új kaszkád hűtőrácsnál. A maszk a hatszögletű pajzs evolúciója, amely egy konkáv elem alkalmazásával lefelé szűkülő formát öltött. A kaszkád hűtőmaszk a jövőben minden Hyundai modellen megjelenik majd központi stíluselemként.
Az új i10 orrkialakítását új rajzolatú lökhárító és szintén új, kerek LED-es nappali fények határozzák meg; utóbbiak az új kaszkád hűtőrács szélén elhelyezkedve biztosítanak magával ragadó megjelenést.
Hátul átalakult a lökhárító, fekete betétek, kerek ködlámpák és módosított, sötétebb házba foglalt hátsó lámpatestek keltenek még sportosabb hatást Az oldalfalak védőborítása is módosult, alakjában és méretében egyaránt.
Az új i10 friss rajzolatú, 14 colos acél és könnyűfém keréktárcsákat kínál, sőt: a menetdinamika iránt fogékony ügyfelek akár 15 colos könnyűfém keréktárcsát is választhatnak.
Az i10 kecses formatervének köszönhetően a kategória egyik legkedvezőbb közegellenállási együtthatójával (Cw 0,31) rendelkezik.
Az új i10 összesen kilencféle alap, metál és gyöngyház árnyalatban rendelhető meg. Az alapszínek a Morning Blue és a Polar White, míg a metálfény-listán az Aqua Sparkling, Cashmere Brown, Sleek Sliver és Star Dust árnyalatok szerepelnek. Ha gyöngyházszínre vágyunk, a Mandarin Orange, a Passion Red és a Phantom Black áll rendelkezésre.
Belső kialakítás, még gazdagabb színválaszték
Az új i10 belső terében visszaköszön a második generációs modell tágas, divatos belső környezete, ami elsősorban a színes műszerfalnak, valamint a váltókart és az első ajtók alsó felét keretező színes betéteknek köszönhető. A divatos újdonság a piros szövetkárpit: ezzel összesen ötféle belső színárnyalat (fekete, kék, narancs, bézs, és most piros) áll rendelkezésre.
Az új i10 középkonzoljának központi eleme az új, nagyfelbontású, 7 colos érintőképernyős navigációs rendszer, integrált Apple CarPlay, Android Auto és LIVE szolgáltatásokkal.
Akárcsak elődje, az új i10 is kétféle benzinmotorral kerül piacra: az 1,0 és 1,2 literes erőforrások ötfokozatú kézi vagy opciós négyfokozatú automata sebességváltón keresztül hajtják az első kerekeket. Az új i10 1,0 literes kivitele emellett gyári kiépítésű LPG üzemmel is kapható, míg az ugyanezen a motoron alapuló BlueDrive™ modell esetében számos megoldás segíti a fogyasztás és a CO2-kibocsátás csökkentését.
BlueDrive technológiával felvértezett változat
Az új i10 BlueDrive kivitele csekélyebb: 93 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet.. A kedvező eredmény a továbbfejlesztett változó szelepvezérlésnek (CVVT), valamint a hűtött kipufogógáz-visszavezetésnek (EGR) köszönhető. A kivitel ötödik fokozatának áttételét is optimalizálták (kézi sebességváltó.)
Akárcsak az elődmodell, a BlueDrive technológiával szerelt új négyüléses i10 is megkapta a Hyundai ISG start-stop rendszerét (opcióként rendelhető az ötfokozatú kéziváltóval szerelt 1,0 literes modelleken), a minimális gördülési ellenállási abroncsokkal szerelt, 13 colos keréktárcsákat, valamint az automata klímaberendezést (egyes piacokon.) Mindezen fejlesztések eredményeként a modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,0 l/100 km.
Hajtásláncok
Az új i10 hajtásláncai a második generációs modell 2013-as bevezetése óta már számtalanszor bizonyították rátermettségüket.
Az 1,0 literes, háromhengeres Kappa erőforrás legnagyobb teljesítménye 66 LE percenkénti 5500-as fordulatszámon; legnagyobb forgatónyomatéka 95 Nm 3500/percnél. A lökettérfogat 998 cm3. Az új i10 ezzel a motorral, és kézi kapcsolású sebességváltóval 14,7 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet; a modell végsebessége 156 km/óra.
Az autógázzal (LPG) hajtott változat maximális teljesítménye 67 LE 6200/perc fordulatszámon, a legnagyobb forgatónyomaték 90 Nm 3500/percnél.
A négyhengeres 1,25 literes Kappa benzinmotor (1248 cm3) 87 lóerőt ad le percenkénti 6000-es fordulaton. A maximális 120 Nm forgatónyomaték 4000/perctől elérhető. Kézi sebességváltóval társítva az 1,25 literes motor 12,1 mp alatt gyorsítja 100 km/óra sebességre az új i10-et; a végsebesség 176 km/óra.
Az alapkivitelű, ötfokozatú kézi sebességváltó mindkét benzinmotor esetében opciós négyfokozatú automata váltóra cserélhető. A műszerparkban elhelyezett váltási esedékesség kijelző segít a vezetőnek a lehető legtakarékosabban közlekedni.
Még megbízhatóbb a rugózás és a vezethetőség
A második generációs i10-hez képest az első futómű szilentblokkjai 55,5-ről 64 mm-esre nőttek, ami komfortosabbá, egyszersmind jobban vezethetőbbé teszi az autót, még egyenetlen útfelületen is. A módosított áttételű (53,5 helyett50,8 mm/fordulat) kormánymű és az új, magnézium kormánykerék jobb kormányérzetet eredményez.
Az új i10 elöl és hátul egyaránt tárcsafékeket alkalmaz. az első, hűtött tárcsák átmérője 252 mm (Az 1.0 BlueDrive modellen 241 mm), a hátsó tömör tárcsa 234 mm átmérőjű. A lehető legnagyobb fékteljesítmény és a maximális stabilitás érdekében a modell alapfelszerelésként kínálja a blokkolásgátló fékberendezést (ABS), az elektronikus fékerőelosztót (EBD) és a menetstabilizáló elektronikát (ESC).
Az új i10 erős, szilárd vázszerkezete megegyezik a második generációs modellével.
Az új i10 minden eddiginél szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé az előremutató technológiákat. Ez különösen igaz a kapcsolódási és fejlett biztonsági funkciókra, ahol az i10 egy kategóriával feljebb szokásos megoldásokat és szolgáltatásokat vezet be saját méretosztályában. Ilyen a Hyundai Motor legújabb navigációs és infotainment rendszere, amely hasonló funkcionalitást kínál az új generációs Hyundai i30 és a vadonatúj IONIQ fedélzetén egyaránt.. Az új i10 kategóriájában egyetlen más autó sem kínálja egyetlen infotainment központba integrálva az Android Auto, Apple CarPlay és LIVE Services funkcionalitást, amelyek így egyaránt elérhetők a rendszer 7 colos érintőképernyőjéről.
Az Apple CarPlay és az Android Auto funkciók segítenek a vezetőnek a forgalomra összpontosítani.
Az Apple CarPlay és Android Auto funkciók az iOS vagy Android rendszerű okostelefonok zökkenőmentes integrációját, biztonságos használatát, és a műszerfali kijelzőre tükrözött, praktikus kezelhetőségét teszik lehetővé.
Az Android Auto esetében a Google összes funkcionalitása, így a Google Maps is elérhető az új i10 fejegységén keresztül. A szolgáltatás az okostelefonon elérhető összes hasznos információt képes egyszerű ikonok alá rendezve megjeleníteni a navigációs kijelzőn: időjárás, nem fogadott hívások, beérkezett üzenetek, időpontok. A felhasználó akár külső alkalmazáson (pl. Spotify vagy Deezer) keresztül is lejátszhatja kedvenc zeneszámait.
Ehhez hasonló az iOS készülékek okos, biztonságos használatát lehetővé tevő CarPlay funkció. A felhasználónak nincs más dolga, mint csatlakoztatnia iPhone-ját, és máris navigálhat, telefonálhat, üzeneteket küldhet és fogadhat, vagy zenét hallgathat – mindezt úgy, hogy közben végig a forgalomra koncentrál.
LIVE szolgáltatások, hét éven át ingyenesen
Az új i10 navigációs berendezése hét évre érvényes, ingyenes LIVE Services előfizetést tartalmaz, ami valós idejű forgalmi tájékoztatást, helyi időjárási jelentést és a turisztikai jelentőségű helyszínek (POI) listáját tartalmazza, valamint (ahol ezt a törvény megengedi) trafipax adatbázist is kínál.
Az infotainment rendszer pontos, valós idejű forgalmi információkkal szolgál: az aktuális forgalmi viszonyok függvényében kiszámítja az optimális útvonalat, valamint a lehető legpontosabban meghatározza az érkezés várható idejét. A rendszer az úthálózat 99 százalékát lefedi.
A LIVE szolgáltatásokon belül elérhető időjárás információ ötnapos előrejelzést kínál a legnagyobb európai városokra, valamint egyéb helyszínekre és úti célokra.
Az online POI-keresés funkciónak köszönhetően az új i10 vezetője könnyedén megtalálhatja, amit keres. A keresési eredmények valós idejű helyzetfüggő információkon alapulnak; több mint 11 millió helyszínre kérhetünk tájékoztatást 14 nyelven.
A felsőbb kategóriákból származó, fejlett aktív biztonsági funkcionalitás
A Hyundai Motor kiemelt jelentőségűként kezeli a biztonság kérdését, és az új i10 a legmodernebb technológiákat alkalmazva kategóriája egyik legbiztonságosabb képviselőjeként lép piacra.
Az A-szegmensbe tartozó kisautó két új, fejlett funkcióval segít aktívan megelőzni a baleseteket. Az elülső ütközésre figyelmeztető FCWS (Front Collision Warning System) és a sávelhagyásra figyelmeztető LDWS rendszerek működését egyaránt az új, multifunkcionális kamera teszi lehetővé.
Az előre tekintő optikai érzékelőkön (kamerán) alapuló FCWS hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll az ütközés veszélye más járművekkel. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer riaszt, ha 60 km/óra feletti sebességnél nem biztonságos manővert észlel. Az LDWS rendszer hangjelzést ad, mielőtt az autó átsodródna a sáv határait jelző felfestésen.
A második generációs i10-hez már az alapfelszerelés részeként elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) és jármű stabilitás szabályozás az új i10 fedélzetén is megtalálható, az abroncsnyomás felügyeleti rendszerrel egyetemben.
Szintén szériafelszerelés a minden ülésre figyelő, biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer, valamint az automatikusan aktiválódó központi zár.
A teljes körű passzív biztonsági felszereltség megegyezik az elődmodellével: összesen hat légzsák (kettő frontális, kettő elülső oldallégzsák, és kettő, az utasteret teljes egészében lefedő függönylégzsák) tartozik az alapfelszereléshez.
Kiemelkedő kényelem és praktikum, kategóriaelső csomagtartó
Az új i10 elődjének már-már legendás szolgáltatási csomagját kínálja, az automatikus klímaberendezéstől a fűthető kormánykerékig és első ülésekig, ami akár öt utas ideális úti társává teszi. A csomagtartó kapacitása igazán nagyvonalú.
A 2385 mm tengelytávnak köszönhetően az autó a kategória egyik legtágasabb belső helyét kínálja. Az első utasok 1070 mm lábtérnek, 1306 mm válltérnek és kategóriaelső 1008 mm fejtérnek örvendhetnek.
A tágas, 252 literes csomagtartó szélesre nyíló hátsó ajtón keresztül közelíthető meg. A hátsó ülés 60:40 arányban dönthető: így akár 1046 literes rakodóteret nyerünk, amelyhez a kategória egyik legszélesebb (920 mm) ajtónyílásán keresztül férhetünk hozzá.
Az A-szegmensben még ma is szokatlan jelenség, hogy a második generációs i10 mind a négy ajtajában tágas palacktartót találunk (elöl 1,0, hátul 0,6 literes méretűt), míg a sebességváltó mögött elhelyezett pohártartók még tovább fokozzák az új i10 funkcionalitását.