Site icon AutóAddikt

Még ütősebb lett a Toyota GR Corolla, viszont nem tudni, mikor lesz elérhető Európában

A TOYOTA GAZOO Racing  napokban, Kaliforniában, az Egyesült Államokban tartotta a továbbfejlesztett Toyota GR Corolla világpremierjét, amely az autósportban szerzett tapasztalatokat hasznosítja. Ezúttal a Toyota fontolgatja az Észak-Amerikán túli bevezetést is, európai bemutatóról azonban egyelőre nincs hír.

A Corolla – amint azt a Toyota első rally világbajnoki győzelmét 1973-ban megszerző TE25 Corolla, és az 1975-ös 1000 Lakes Rallyn (a mai Finn Rally elődje) diadalmaskodó TE27 Corolla Levin is bizonyítja – olyan modell, amelynek vezetési élményét az autósportban való részvétel csiszolta és fejlesztette folyamatosan. Ugyanakkor a vásárlók változatos, az idővel változó használati stílusára és igényeire való reagálásként a Corolla a legkülönfélébb formákban fejlődött tovább – szedán, kombi, ferdehátú, kupé és SUV –, így elnyerve sokak szeretetét világszerte. Ennek köszönhetően a Corolla mára a világ legnagyobb darabszámban értékesített autója, több, mint 55 millió eladott példánnyal, hosszú éveken át a világ legkelendőbb autója is volt (trónjától a Toyota RAV4 fosztotta meg), és máig a világ elsőszámú középkategóriás autója.

A GR Corolla 2022-es megszületése Akio Toyoda, azaz Morizo Toyota-elnök erős vágyából fakadt, hogy „felébressze a Corolla sportautó DNS-ét, és visszahozza azt a Corollát, amely magával ragadja a Toyota vásárlókat”. Mivel az első generáció bemutatását követően folytatódott a motorsportban való részvétel, a tanulságokat teljes mértékben alkalmazták a tavaly megjelent továbbfejlesztett modellben. A továbbfejlesztett GR Corolla hasznosítja az olyan motorsport versenyeken – mint a Super Taikyu Series – való részvétel során szerzett tapasztalatokat a nagy kanyartempó, a gyorsulás és a hűtés javítása érdekében. Az újonnan kifejlesztett 8 sebességes GAZOO Racing Direct automata sebességváltóval is elérhető az újdonság, amely a továbbfejlesztett GR Yarisban is megtalálható. Hiroaki Ishiura és más hivatásos versenyzőktől, házon belüli tesztpilótáktól és a Toyota mesterpilótájától, Morizótól kapott visszajelzések alapján a fejlesztés arra törekedett, hogy a járműbe olyan fékezhetetlen energiát szabadítson fel, amely arra késztet, hogy az ember ki se akarjon szállni az autóból, és akár a határon autózzon a mindennapi használat során. A GR Corolla motorsportban való részvételével a TGR továbbra is törekszik az intuitív kezelhetőségre és az ösztönös reakciókészségre, valamint a vezetőket magával ragadó, fékezhetetlen energiára.

Az új GR Corolláról az alábbi linken tekinthető meg videó:

GR COROLLA The Never-Ending Development and the Evolution of Untamed Energy (youtube.com)

Kulcsinnovációk

A kanyartempó növelése

A gyorsulás javítása

A hűtési és aerodinamikai teljesítmény javítása

A fékteljesítmény javulása

A járművel való egységérzet javítása

Műszaki adatok

Az amerikai piacra szánt modell három felszereltségi szinten kapható: Core, Premium és Premium Plus. A segédhűtő a Premium Plus alapfelszereltségéhez tartozik, a Core és a Premium modellekhez pedig gyárilag beszerelhető opcióként rendelhető. A továbbfejlesztett GR Corolla Premium Plus (USA kivitel) főbb jellemzői:

Teljes hosszúság[mm]4.410
Teljes szélesség[mm]1.850
Teljes magasság[mm]1.480
Tengelytávolság[mm]2.640
Nyomtáv (elöl/hátul)[mm]1.590/1.620
Szállítható személyek száma5
Tömeg[kg]1.500 (1.520 a GAZOO Racing Direct automata sebességváltó esetén)
MotorSoros 3 hengeres turbóval és intercoolerrel
TípusaG16E-GTS
Furat x löket[mm]87,5 x 89,7
Lökettérfogat[liter]1,618
Max. teljesítménykW (LE)/fordulat224 (304)/6.500
Max. nyomatékN・m (kgf・m)/fordulat400 (40,8)/3.250–4.600
SebességváltóiMT (6 sebességes manuális váltó) vagy GAZOO Racing Direct automata sebességváltó (8 sebességes automata sebességváltó)
HajtásGR-FOUR 4WD rendszer elektronikus többtárcsás tengelykapcsolóval (3 választható üzemmóddal)
DifferenciálműElölTorsenLSD
HátulTorsen LSD
FutóműElölMacPherson rugóstag
HátulKettős keresztlengőkaros
FékekElölBelső hűtésű tárcsa (18” alumínium, ellentétes 4 dugattyús féknyergekkel)
HátulBelső hűtésű tárcsa (16” alumínium, ellentétes 2 dugattyús féknyergekkel)
Keréktárcsák18” matt fekete 15 küllős alumíniumöntvény
Gumiabroncsok (elöl/hátul)235/40 R18 Michelin Pilot Sport 4
Üzemanyagtartálykapacitása[liter]50
Exit mobile version