Statikus bemutató keretein belül debütált Magyarországon az új Hyundai i20. A forgalmazó nem titkolt szándéka, hogy az idei évben növeljék piacrészesedésüket a márkával, globálisan 100 ezer darabos, míg hazai viszonylatban 300 darabos értékesítést terveznek a Hyundai i20 kapcsán 2015-ben.
2002-es bevezetése óta nem kevesebb, mint 1 millió darabot értékesített a márka az i20-ból, ez mutatja, hogy a népszerűség folyamatosan töretlen, nagy valószínűséggel kihasználva a B szegmensben észlelhető progresszív növekedést.
A frissen debütált Hyundai i20 célcsoportja az a fiatal, vagy fiatalos, cél- és stílusorientált réteg, akik nyitottak a funkcionalitásra, továbbá prioritást élvez a praktikum, kihasználhatóság, s nem utolsó sorban az optimális ár-érték arány. Az autó tervezésekor fő szempont volt az, hogy az európai ízlésvilágnak, valamint az igényeknek maradéktalanul megfeleljen a koncepció, ennek köszönhetően Európában álmodták meg, illetve készítették el az új Hyundai i20 formatervét. Nyilván ez közrejátszik abban, hogy az autót körbesétálva déja vu érkezhet, ami persze abszolút típusfüggetlen, ismervén a jelen modellkínálatát egységesen tekintve; viszont a letisztult dizájn, az úgynevezett folyékony szobrászat szellemiség jól átjárja a karosszéria és részelemei minden egyes négyzetcentiméterét.
Immár harmadik generációjához ért a Hyundai i20, a 2015-ös modellév képviselőjének elődje a Getz volt, melyet 2008-ig gyártottak. A formaiság meggyőző lehet, sportos és egyben modern vonalvezetés jellemző a küllemre, hangsúlyos hűtőmaszkkal, húzott, szintén lendületet sugalló fényszóró-kialakításokkal, valamint jellegében remekül összképbe passzoló farral, három részre tagolt LED alapú helyzetjelzőkkel, középpontba helyezett Hyundai logóval.
2570 milliméteres tengelytáv: a Hyundai i20 beltere a helyben végzett gyors vizsgálódás szerint is tágas, az ülések kialakítása ergonomikusnak tűnt és érződött, az enteriőr anyaghasználata is minőségi tapintásérzetet adott, talán túlmutatóan a szegmens irányába felmerülő igényeken.
Elvileg 5 személy szállításánál sem vall kudarcot a Hyundai i20 – derült ki a prezentációból sok egyéb mellett, kíváncsian várjuk a hamarosan érkező teszt végeredményét. Tény, hogy a hátsó üléssor elrendezése valóban kellemesnek tűnt, az autó szélességének és bőnek tűnő fejterének köszönhetően lehet gyakorlati alapja is az állításnak.
Ha már utazás, akkor meg kell említeni a 326 literes csomagteret is. Bár nem kiugró az érték a kapacitásra nézve, sokkal inkább átlagos, de ne feledjük a Hyundai i20 bekategorizálását. Mindenesetre az alacsonyra szabott peremek kedvezőnek hatottak első blikkre, valamint a mélység is meggyőző; a 40:60 arányban hajtogatható hátsó ülések pedig szokás szerint hozzáadnak a pakolhatósághoz.
Mivel a fiatalos életérzés a Hyundai i20 alapvető mottója, ezért szinte kötelező, hogy az autó színvilágát lehessen variálni. Ennek megfelelően a beltér 4 féle, míg a karosszéria 10 féle színben érhető el, ezek természetesen variálhatóak is széles skálán.
4 féle erőforrással szerezhető be jelenleg a Hyundai i20. 1.25, 1.4 literes benzinesekkel, valamint 1.1 és 1.4 literes gázolajosokkal (benzin – 1.25 literes 75, és 84 lóerős, 1.4 literes 100 lóerős, dízel – 1.4 literes 90 lóerős).
A Hyundai i20 már kapható-rendelhető a magyar márkakereskedésekben. A belépőszintű, stílszerűen Entry elnevezésű csomaghoz 5 ajtós karosszériakialakítás, 1.25 literes 75 lóerős benzinmotor társul, most kedvezményes, 2 899 000 forintos listaáron vásárolható meg az új Hyundai i20. A legvaskosabb, 5 049 000 forintos árcédulát a Panorama pakkos, 1.4-es, 90 lovas dízellel szerelt variáns kapta, a kedvezmény ugyanakkor itt is jelentős, 500 000 forint (mint az összes többi modellnél is, egységesen).
Még több információ: a Hyundai hazai forgalmazójának honlapján.
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D X fényképezővel készítettük. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Sony, Canon, Camera Kft. Utómunka hardver: Acer, ASUS