Site icon AutóAddikt

Meggyőzően teljesített a jávorszarvasteszten a Toyota Yaris Cross

Magas építésmódja dacára precízen irányítható, kezesen reagál a kikerülő manővereknél a Toyota legújabb, legkisebb szabadidőjárműve. A szabványosított vizsgálat során arra is fény derült, hogy bár a GR Yaris nagyon távoli rokon, mégis csak vannak közös gének a két autóban.

A Toyota 2021-es újdonságainak sorában talán egyetlen modellt sem fogadott olyan egyöntetű lelkesedéssel az európai közönség, mint a Yaris Cross városi szabadidőjárművet. Az új generációs Yaris kiváló alapjait és fejlett hibrid hajtásláncát a manapság legdivatosabb crossover karosszériaformával társító típus piaci bevezetését követően gyorsan hozzálátott bizonyítani.

Először is átesett az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán, ahol kifejezetten jól teljesített: maximális ötcsillagos eredménye mellett a részkategóriákban elért pontjaival mértékadónak bizonyult a kis szabadidőjárművek mezőnyében. A meggyőző teljesítményben a szilárd karosszéria mellett a Toyota Safety Sense biztonsági funkciók hiánytalan arzenálja is fontos szerephez jutott.

Ezt követte most a hírhedt jávorszarvasteszt, amelyet annak spanyol specialistái, a km77.com autós portál munkatársai végeztek el. Ha csak a nyers számokat nézzük, a Yaris Cross akkor is kiválóan teljesített: 77 km/óra bemeneti sebességgel abszolválta bólyaérintés nélkül a kettős sávváltásos gyakorlatot, ami a kategória élmezőnyébe helyezi. Ennél is izgalmasabb azonban, ahogyan a vizsgálat során, az ismételt próbálkozások alkalmával viselkedett.

Az összegzés szerint a hibrid Toyota Yaris Cross gyorsan mozog, és kezesen irányítható. Az autó első próbálkozásra, előzetes ismerkedés nélkül sikeresen teljesítette a jávorszarvastesztet. A jármű pontosan reagál a kormányparancsokra, amiben kulcsszerephez jut a jól hangolt menetstabilizáló elektronika. A Yaris Cross tisztességesen végzi a dolgát, olyannyira, hogy a kezes irányíthatóságon felbuzdulva a szerkesztők magasabb sebességekkel is megpróbálkoztak. Noha a szigorú feltételeknek ilyenkor nem felelt meg maradéktalanul az autó, olyan tempónál sem állította megoldhatatlan feladatok elé a vezetőjét, amivel rendszerint kifejezetten sportos modellek esetében találkoznak a tesztelők.

A 22 méterenként elhelyezett bóják között szlalomozva a menetstabilizáló elektronika hagyja kibontakozni a futómű alapvető értékeit, a Yaris Cross minimális oldaldőléssel, lendületesen, finom irányváltásokkal teljesítette a pályát, pontossága és könnyű irányíthatósága a mindennapokban biztonságos, stresszmentes vezethetőséget ígér.https://www.youtube.com/embed/QmO1Rtm9VaU?modestbranding=0&html5=1&rel=0&autoplay=0&wmode=opaque&loop=0&controls=1&autohide=0&showinfo=0&theme=dark&color=red&enablejsapi=0

Arra ugyanakkor egyetlen újságíró sem számított, hogy a barátságos városi szabadidőjárműből elő tudják csalogatni a kisördögöt. Bizonyos helyzetekben ugyanis a Yaris Cross túlkormányzottsággal reagált a provokálásra. A menetstabilizáló rendszer ilyenkor is a biztonságos tartományon belül tartja a jármű mozgását, ugyanakkor a kategóriában ritka módon váratlanul élvezetes vezethetőséggel jutalmazza a Toyota városi crossovere azokat, akik örömüket lelik az autóvezetésben.

Exit mobile version