Főoldal Újdonságok Megjelent a piacon a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW...

Megjelent a piacon a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio

A csúcsteljesítmény új dimenziója hamisítatlan egyéniséggel párosul: a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései szerint: 10,2 liter/100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 231 – 233 gramm / km) az újgenerációs BMW M modellpaletta legexkluzívabb tagja a prémium középkategóriában. A motorháztető alatt dolgozó soros hathengeres erőforrás 375 kW/510 lóerő maximális teljesítménye és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás letaglózó menetdinamikát garantál, miközben a vadonatúj vászontető-konstrukció és a BMW M divízió jellegzetes stílusjegyei egy olyan, már első ránézésre felismerhető, nagyteljesítményű sportautó képét alkotják, amely lenyitható tetejével a márka által fémjelzett vezetési élmény merőben új dimenzióját váltja valóra.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio sorozatgyártása 2021 júliusában veszi kezdetét a BMW dingolfingi gyárában, ahol az új BMW M4 Coupé, a BMW M5, a BMW M8 és az új BMW 4-es Cabrio összes modellváltozata is készül.

Karosszéria: innovatív vászontető-konstrukció, dinamikus vonalvezetés, markáns kisugárzás

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio már első ránézésre egyértelműsíti motorsport-ihlette egyéniségét, és hogy tervezőmérnökei mindent a vezetés exkluzív élményét hirdetve álmodtak meg. A panelekből álló vászontető és a karosszéria dinamikus vonalvezetése egyszerre letisztult és erőtől duzzadó, magával ragadóan sportos formanyelvet hívott életre. Az innovatív vászontető az összecsukható keménytetők erősségét és a szövetborítású tetők letisztultságát egyesíti. A vászonborítás alatt a tető nagyméretű panelekből áll össze, az utolsó elemként süllyesztett hátsó ablakkal. A hagyományos vászontetőkhöz képest a panelekből álló vászontető magasan jobb zaj- és hővédő tulajdonságokkal bír, miközben 40 százalékkal könnyebb, mint a BMW M4 Competition Cabrio közvetlen elődmodelljének összecsukható keményteteje.

A tetőt egy elektromos motor működteti, amely gombnyomásra 18 másodperc alatt képes lenyitni vagy bezárni a szerkezetet. Nyitott tetővel a modell csomagterének térfogata 80 literrel több, immár 300 liter, amely a tető bezárásával 385 literre bővül.

A karosszéria dinamikus vonalvezetését úgy álmodták meg a készítők, hogy a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio nyitott és zárt tetővel egyaránt a sportos elegancia ígéretét hordozza. A nagyteljesítményű sportautóktól elvárt funkcionális elemek M-specifikus változatai az abszolút menetteljesítményt éltetik. A frontrész középpontjában a függőlegesen elrendezett, nagyméretű hűtőrács-pár áll, amely kiegészítő légbevezető nyílásaival garantálja, hogy a hajtáslánchoz és a fékrendszerhez minden pillanatban elegendő hűtőlevegő érkezik – még a legdinamikusabb használat közben is. A keskenyre tervezett fényszórók már alapfelszereltségként LED-technológiával dolgoznak, legyen szó akár a tompított, akár a távolsági fényekről. A modellhez a BMW Laserlight lézerfény-technológiával szerelt, adaptív LED-technológiás első fényszórók is elérhetők, az opcionális extrafelszereltség részeként.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio formanyelvének összetéveszthetetlen elemei továbbá az erőtől duzzadó kerékjárati ívek, az első kerékjárati ívekbe elegánsan integrált BMW M légkivezető nyílások, valamint a lökhárítókat összekötő, masszív kialakítású küszöbtoldatok, amelyekkel az autó alján egy keskeny fekete sáv fut körbe. Hátulnézetből egy ugyancsak feketére fényezett diffúzor fogja közre a sport kipufogórendszer dupla ikervégződését – legendás BMW M stíluselemként. Az opcionális extrafelszereltség részeként a modellhez M Carbon karosszériacsomag is megrendelhető, miközben a BMW M Performance alkatrészek végtelenül széles palettája további személyre szabhatósági lehetőségeket garantál.

Soros hathengeres benzinmotor kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio motorházteteje alatt egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres benzinmotor dolgozik, a legkorszerűbb M TwinPower Turbo technológiával és a BMW M GmbH által kifejlesztett erőforrásokra jellemző, kivételesen széles fordulatszám-tartománnyal. A motor egyik leginkább kimagasló tulajdonsága a felső fordulatszám-tartományig folyamatosan fennálló, egyenletes teljesítmény-leadás: 650 Nm csúcs forgatónyomatéka percenkénti 2 750 főtengely-fordulattól egészen percenkénti 5 500 főtengely-fordulatig a vezető rendelkezésére áll, amelyhez percenkénti 5 510 és 7 200 főtengely-fordulat között 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítmény társul.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtáson keresztül letaglózó gyorsulásra képes. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio 3,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a nulla-kétszázat pedig 13,1 szekundom alatt letudja. 80 km/órás sebességről 2,8 másodperc alatt (4. sebességi fokozatban) vagy 3,7 másodperc alatt (5. sebességi fokozatban) gyorsul fel 120 km/órás tempóra. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Driver’s Package a modell végsebességét az elektronikusan leszabályozott 250 km/óráról 280 km/órára tolja ki.

Ahogyan a hűtési rendszert, úgy a hajtáslánc kenési rendszerét is a lehető legextrémebb versenypályás használat követelményei szerint fejlesztették ki a mérnökök. Az elektronikusan vezérelt szelepekkel dolgozó, M-specifikus kipufogórendszer mély hangzással fokozza a vezetés abszolút élményét, főként nyitott tetővel.

BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás: precíz erőelosztás, abszolút teljesítmény

Az új BMW M4 Competition Cabrio hajtásláncában dolgozó BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás osztóművében egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsoló felel a motorból érkező erő 0-100 százalék közötti arányban változtatható, érezhetetlenül sima elosztásáért az első és a hátsó tengely között. A technológia a legendás BMW M modellek örökségét éltetve, a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozik, miközben a tapadást és az agilitást is növeli. A többtárcsás tengelykapcsoló kenési rendszerét ugyancsak úgy optimalizálták, hogy az intelligens összkerékhajtás még a legextrémebb versenypályás körülmények közepette is tökéletesen működjön. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik együtt.

A bajor prémiumgyártó ügyfele a központi operációs rendszer „Járműbeállítások” menüpontjában 4WD és 4WD Sport üzemmódok között választhat: amíg előbbi alapbeállításként állandó összkerékhajtást, addig utóbbi hátsókerék-meghajtást hangsúlyozó összkerékhajtást garantál. A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) teljes kikapcsolásával a 2WD üzemmód is aktiválhatóvá válik: a színtiszta hátsókerék-meghajtás és a teljesen kikapcsolt menetstabilizáló rendszer zabolátlan vezetési élménnyel ajándékozza meg a legtapasztaltabb pilótákat.

Típus-specifikus karosszéria-merevítések és futómű-technológia

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio vezethetőségét a mérnökien precíz irányíthatóság, a teljesítményhatárokon is természetes kormányozhatóság, valamint az egyenletesen felépülő, tökéletesen kiszámítható oldalirányú erőhatások jellemzik. A mérnökien precíz irányíthatóság műszaki alapját a karosszéria kimagasló torziós merevsége és a masszív futómű-rögzítési megoldások teremtik meg. Utóbbihoz nagymértékben hozzájárulnak a menetdinamikát fokozó merevítő elemek, a padlólemez frontrészére erősített, kiegészítő alumínium panel, a padlólemez merevítései és a hátsó tengely segédkerete is. A nyitható tetős kialakítás következtében a mérnökök a karosszéria hátsó felébe extra merevítő elemeket építettek be.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio futóművében a mérnökök újratervezték a kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, valamint típus-specifikus elsőtengely-geometriát és kormánymű-áttételezést állítottak be, amelyekhez a hátsó tengelyen ötkaros kerékfelfüggesztés társul, részletekbe menően finomhangolt mozgástartománnyal. A modell alapfelszereltségének az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is részei.

A BMW M Servotronic kormánymű minden kanyarban mérnökien precíz irányíthatóságot, parkolásnál és alacsony sebességnél pedig könnyed manőverezhetőséget garantál. A technológia a sebességfüggő kormányrásegítés és a változó áttételezés előnyeit egyesíti. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio széleskörű alapfelszereltségét az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű is színesíti.

Kétféle fékpedál-beállítási lehetőség, tíz fokozatban állítható tapadásvezérlés

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio integrált fékrendszere az elektromos vezérlésnek köszönhetően kivételesen gyorsan és pontosan képes adagolni a szükséges féknyomást. Az alapfelszereltségként kínált fékrendszer és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M karbon-kerámia fékrendszer is elektromos vezérléssel dolgozik, ráadásul az M-specifikus technológia mindkét esetben kétféle fékpedál-beállítási lehetőséget kínál.

A dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) funkcióinak tárházát színesíti az M Dinamikus Mód (MDM – M Dynamic Mode) is, amely gombnyomásra mindvégig kontrollált csúsztatásokkal fokozza a vezetés színtiszta élményét. Ha a modell felszereltségének az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Drive Professional csomag is része, a bajor prémiummárka ügyfelei az M Traction Control innovatív tapadás-vezérlésben rejlő lehetőségeket is kiélvezhetik. Utóbbi lehetővé teszi, hogy a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) integrált kipörgés-korlátozó funkciójának (Integrated Wheel Slip Limitation) működését az ügyfelek a saját preferenciáik szerint, tíz különböző fokozatban állítsák be.

M Carbon kagylóülések és M-specifikus járművezérlő rendszer

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio utasterében a kortárs prémium hangulat és a BMW M modellek jellegzetes, teljesítményre optimalizált kialakítása találkozik. A váltófülekkel felszerelt BMW M bőrkormány, az M-specifikus előválasztó kar és a vörös díszítések a vezetés intenzív élményét éltetik. A BMW alapfelszereltségként elektromosan állítható, fűthető BMW M sportüléseket és kibővített Merino bőrkárpitozást kínál a modellhez, miközben az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettára a nyakmelegítő funkció és – most először – az ülésszellőztetés is felkerült. Az opcionális extrafelszereltségek fénypontjai azonban a vadonatúj, fűthető M Carbon kagylóülések, amelyek kiképzésükkel és könnyű szerkezetükkel a zárt versenypályás használatot nyomatékosítják, kimagasló kényelmükkel és pazar ergonómiájukkal ugyanakkor a hosszabbra nyúló utazásokban is partnerek.

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio M-specifikus járművezérlő rendszerének része a középkonzolra épített „Setup” gomb is, amellyel közvetlenül hangolható a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikája. A kormányon elhelyezett M1 és M2 memóriagombokra bármelyik kívánt járműbeállítás elmenthető és a későbbiekben egyetlen gombnyomással aktiválható. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető M Drive Professional csomagot szintén a versenypályás használat preferenciái szerint fejlesztették ki: a csomag az M Traction Control innovatív tapadás-vezérlésen kívül M Drift Analyser és M Laptimer funkciókat is kapott, a rendkívül sportos vezetési élmények érdekében. A középkonzolon alapfelszereltségként az „M Mode” gomb is megtalálható, amellyel a vezetést támogató rendszerek karakterisztikája és működési módja, illetve a műszerfali kijelzők és a BMW Head-Up kijelző megjelenített tartalmai szabhatók személyre. A funkcióval a bajor prémiummárka ügyfelei a ROAD és a SPORT beállításokat aktiválhatják, az M Drive Professional csomag megrendelése esetén pedig a gombbal a versenypályára hangolt TRACK beállítás is elérhetővé válik.

A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként az új M Race Track Package is megrendelhető, amely mintegy 25 kilogrammal csökkenti a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio saját tömegét. A csomag része a BMW M karbon-kerámia fékrendszer, a súlycsökkentett BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra (az opcionális extrafelszereltség részeként semi-slick gumiabroncsokkal) és az M Carbon kagylóülések.

Exkluzív és egyedi: prémium minőségű opcionális extrafelszereltségi tételek

A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Cabrio alapfelszereltségének a háromzónás automata légkondicionáló, a hangulatfényekkel kiegészített, LED-technológiás utastér-világítás és a prémium minőségű zenerendszer is része, amelyek a hétköznapi és a hosszabbra nyúló utak kényelmét egyaránt fokozzák. A modellhez a digitális kijelzőkkel dolgozó BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezést, a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszert és a BMW Intelligent Personal Assistant technológiát is alapfelszereltségként kínálja a gyártó.

Az elődmodell megjelenése óta elért technológiai fejlődés a vezetést támogató rendszerek jelentősen szélesebb palettáján is visszaköszön. A legfontosabb újítások között az aktív navigáció funkcióval (Active Navigation) és leállósávba kormányzó automata funkcióval (Emergency Lane Assistant) dolgozó kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant) – amely az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant Professional csomag része –, illetve az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető parkolóasszisztens (Parking Assistant) egyik funkciójaként dolgozó tolatási segédlet (Reversing Assistant) is megtalálható.