A Toyota és az Egyesült Arab Emírségekben működő Al-Futtaim Motors kísérleti programot indítanak, hogy felmérjék a hidrogén üzemű gépkocsik helyi piaci bevezetésének lehetőségét. A program keretében Toyota Mirai modelleket adnak át használatra.
Az Al-Futtaim Motors együttműködési szerződést írt alá a Toyotával, melynek értelmében beruház az üzemanyagcellás járművek fejlesztésébe, és létrehozza a hidrogén infrastruktúrát az országban. A régió legnagyobb hidrogénbeszállító cégével, az Air Liquide-del közösen megkezdi a hidrogén töltőállomások kiépítését Dubajban, hogy elősegítsék a Toyota tesztprogram beindítását.
„Célunk, hogy egy károsanyag-kibocsátástól mentes, hidrogén alapú társadalmat hozzunk létre, melyben mindent, az autótól a házakon át a munkahelyekig hidrogén lát el energiával. Országunk számára nagyon fontos a hidrogén elsődleges energiaforrásként történő felhasználása. Ez elősegítené a Dubai Clean Strategy 2050 kormányprogramban megfogalmazott ökológiai célok megvalósítását, valamint a következő évtizedekben jelentősen csökkenthetné a CO2-kibocsátást az Egyesült Arab Emírségekben” – emelte ki Len Hunt, az Al-Futtaim Automotive Group elnöke.
Az Egyesült Arab Emírségekhez hasonlóan számos más ország is elkötelezte magát az üvegházhatást erősítő gázok kibocsátásának csökkentése iránt, Japánon át a skandináv országokig, ahol már létrejöttek az első hidrogéntöltő állomások, és bevezették az üzemanyagcellás autók értékesítését.
Kiyotaka Ise, a Toyota Motor Corporation képviselője emlékeztetett arra, hogy az üzemanyagcellás meghajtású autók (FCV) világpiaci bevezetése hosszú távú elemként szerepel a „Toyota Global Environmental Challenge 2050” stratégiájában, amelynek célja a pozitív ökológiai egyensúly elérése.
„Célunk, hogy 2050-re a 2010-es szinthez képest 90 százalékkal csökkentsük a CO2-kibocsátást. Hogy ezt elérhessük, a Toyota már olyan következő generációs autókon dolgozik, amelyek nagyon alacsony vagy nulla emisszióval üzemelnek (hybrid, plug-in hybrid, elektromos és üzemanyagcellás autók), és továbbra is törekszik ezen járművek széles körben történő népszerűsítésére” – hangsúlyozta Kiyotaka Ise.
A Toyota emellett olyan technológiákat és eljárásokat vezet be gyáraiban, üzemeiben és irodáiban, amelyek maximálisan korlátozzák a hulladék keletkezését és az energiafelhasználást, továbbá átáll a megújuló energiaforrások alkalmazására. A hidrogén és az üzemanyagcellák jelentős szerepet töltenek be ebben a folyamatban.
A Mirai villanymotorját üzemanyagcellából nyert áram táplálja. Az üzemanyagcellában a hidrogén egyesül a légköri oxigénnel, minek következtében energia szabadul fel. A folyamat egyetlen mellékterméke a tiszta víz, ezért az ilyen hajtású autók nem bocsátanak ki káros égéstermékeket, ártalmas anyagokat vagy üvegházhatást erősítő gázokat. Kiyotaka Ise felhívta a figyelmet az FCV autók további praktikus előnyeire is: az egy feltöltéssel megtehető távolságra (körülbelül 550 kilométer), a gyors feltöltésre (maximum három perc) és a környezetre gyakorolt minimális hatásukra.