A Volvo Cars megkezdte a legmagasabb darabszámban eladott városi terepjárója, az XC60 gyártását chengdui gyárában, hogy a dinamikusan növekvő helyi keresletet gyorsabban kielégíthesse. A Volvo XC60 a második modell, melyet Chengduban gyártanak. A Volvo S60L gyártását még 2013 novemberében kezdték meg itt.
A paletta bővítésével Chengduban 500 új munkahely is létesül, és ezzel összesen 2 650-re emelkedik a gyár munkavállalóinak száma.
A Volvo XC60 a világ legtöbb országában, így Kínában is a legnagyobb darabszámban eladott Volvo modell. Globálisan az XC60 eladásai 20.4%-al növekedtek 2014 első kilenc hónapjában, és ez 98 309 eladott autót jelent, míg ugyanezek a mutatók Kínában: 32.4%-os eladás növekedés és 24 904 eladott autó. Az XC60 2008 őszi premiere óta idén átlépte a félmilliós eladott darabszámot.
„Az XC60 gyártásának megkezdése Chengduban a legutóbbi mérföldkő a Volvo Cars átalakulási folyamatában, hiszen Kína ma a legnagyobb piacunk” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars elnök vezérigazgatója.
A chengdui gyár a Chnegdui Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található Közép-Kínában. Az üzem éves kapacitása 120 000 autó. A Volvo Cars-nak található még egy gyára az országban, Daqingban, északkelet Kínában, ahol a Volvo XC Classic – a Volvo XC90 első generációjának – helyi piacra szánt összeszerelése folyik. Mindemellett a Volvo Cars működtet egy motor-összeszerelő gyárat Zhangjiakou-ban, északnyugat Kínában, amely 2013 ősze óta biztosít motorokat a chengdui és daqingi gyár számára.
„A chengdui gyár teljes mértékben egy szinten működik az európai gyárainkkal” – mondta Lars Danielson, a Volvo Cars China Operations elnökhelyettese és a Volvo Car China vezérigazgatója. „Mind a minőség, a technológia, a felszereltség és a munkakörnyezet tekintetében, mind a biztonság és környezetvédelem területén teljes mértékben megfelel a chengdui gyár a Volvo Cars globális sztenderdjeinek és előírásainak.”
A Volvo Cars kínai eladásai 36%-kal nőttek 2013-hoz képest., és ez meghaladja a teljes prémium szegmens eladásait, így a Volvo piacot szerzett a fő versenytársaktól. Az XC60 és az S60L mellett Kínában szintén népszerű a saját szegmensében első helyen álló V60, és a V40 és V40 Cross Country. Jelenleg több mint 160 hivatalos márkakereskedés van Kínában, de ez a szám is dinamikusan növekszik.
„Az autóvásárlóknak Kínában nincsenek alacsonyabb elvárásai, mint Európában. Prémium minőségű termékeket keresnek” – mondta Lars Danielson. „Az ügyfeleknek sok választási lehetőségük van, és nagy a verseny a kínai piacon, ezért is fontos, hogy az európai gyáraktól megszokott magas minőségű Volvók gördüljenek ki a chengdui üzemből is.”