Az új Audi RS 4 Avant egyesíti az egyedülálló vezetési élményt és a mindennapi használat praktikumát. A modell világpremierjét az idei Frankfurti Autószalonon tartotta a márka Németországban. A németországi és más európai országokban élő ügyfelek november 2-től már leadhatták rendelésüket a legújabb Audi RS 4 Avant modellre. Az autó alapára 79 800 euró.
Az Audi RS 4 Avant modellben található új fejlesztésű 2.9 TFSI motor új dimenziót képvisel mind nyomaték, mind hatékonyság tekintetében. 1 900 és 5 000 fordulat között a két turbófeltöltővel szerelt V6-os erőforrás elképesztő, 600 Nm nyomatékot szabadít a tengelyekre, amely 170 newtonméterrel több, mint az elődmodell teljesítménye. 331 kW (450 LE) teljesítményének köszönhetően az egy literre jutó teljesítmény 155,5 LE, amely 4,1 másodperc alatt (az elődmodellnél 0,6 másodperccel gyorsabban) katapultálja az RS 4 Avant modellt álló helyzetből 100 km/óra sebességre. Az RS dinamika-csomaggal az elektronikusan szabályozott legnagyobb sebesség 250 km/óráról 280 km/órára emelkedett. A NEFZ-menetciklus során a jármű 100 kilométerenként mindössze 8,8 liter üzemanyaggal is beéri, amely 200-199 grammnyi széndioxidnak felel meg kilométerenként. Ezek az értékek 17 százalékos csökkenést jelentenek a korábbi modell üzemanyag-fogyasztásához képest.
A 2.9 TFSI V6 biturbo erőforrás alkalmazásával az Audi Sport az RS 4 Avant legendás első generációjának hagyományait folytatja. Az 1999-ben debütáló RS 4 modellt szintén két turbófeltöltővel szerelt V6 motor hajtotta, mégpedig az Audi történetének első feltöltős ikerturbó erőforrása. A 280 kW (380 LE) teljesítményre képes modell aggregátja literenként 141 lóerőt teljesített. Az első RS 4 Avant modellnek mindössze 4,9 másodpercre volt szüksége, hogy álló helyzetből 100 km/óra sebességre gyorsítson. A két turbófeltöltővel szerelt V6 motor történetének meghatározó modelljeként óriási kereslet mutatkozott az autóra, így az Audi megduplázta az eredetileg tervezett gyártási mennyiséget. Összesen 6 030 darab készült az RS 4 első generációjából.