Rendhagyó bemutatóra invitáljuk ismételten olvasóinkat: a korábbi Lada 4×4 Urban írásunk mellé most következzen egy, a Lada márka másik delikvensét bemutató írásunk, főszerepben a Lada Kalina Cross modellel.
Sokak úgy vélik, le sem tagadhatja a Lada Kalina Cross, illetve maga a Kalina származását, eredetét. Számos olyan, Togliatti-t idéző stílusjegy található meg rajta, mely révén egyértelmű a kiindulópont, persze azoknak leginkább, akik egy kicsit is konyítanak a márka jelenlegi arculatához és dizájnelemeihez.
Létezik ugyebár a hagyományos értelemben vett Lada Kalina, és mellé van még Lada Kalina Cross is. Utóbbi értelemszerűen az offroadosított verzió, hogy szép, magyar ékességgel fogalmazzunk: erősített oldalrajzolatok, sok műanyag szegély, robosztusság, kartervédő, megemelt hasmagasság. Mi kellhet még ahhoz, hogy meglegyen az apró terepesünk?
Nyilvánvalóan nem konkrét értelemben vett offorad gépezet a Lada Kalina Cross, arra ott a Lada 4×4. A Lada Kalina Cross pontosan arra rendeltetett, amelyre hivatalosan is beirányozza a gyártó: családi autózásra predesztinált, mely révén ha felmerül egy-két salakos útszakasz, ösvény, köves rész, akkor egész biztosan nem fog zavarba jönni az autó. Mert ugyebár kell ilyen is a portfólióba.
Hagyományos kombi vonalvezetést kapott a Lada Kalina Cross, ahogyan feljebb már írtuk, számtalan ponton megerősített, hangsúlyosabbá tett részletekkel, modern, emészthető megjelenéssel párosítva.
Bár a Lada Kalina Cross árazása is az olcsóbb kategóriák felé kacsintgat majd Magyarországon is, ezzel együtt nem érezhető a beltérben mindez. Nem tapasztaltuk, hogy silány minőségű lenne a kidolgozottság vagy az anyaghasználat, ugyanakkor a kemény, kopogós műanyagok jelenléte elengedhetetlen. Illesztések tekintetében nincs gyakorlati tapasztalatunk, ugyanis menet közben szintén nem sikerült próbálnunk az új Lada Kalina Cross-t – hasonlóan a korábbi cikkünkben bemutatott Lada 4×4 Urban esetéhez, itt is orosz belpiacos modellről szólt a fáma.
Az viszont biztos, hogy az új Lada Kalina Cross utastere hátul is kényelmes, két felnőtt viszonylagos kompromisszumok megkötése nélkül utazhat, s a szállított csomagok mennyisége miatt sem kell nagyon aggódnunk az öblös, tág csomagtér jelenléte végett. A saját fejlesztásű 1.6 literes benzinmotor pedig hozhatja majd az elvárásokat, főként, ha az üzemanyag-fogyasztást sikerül majd ténylegesen oprtimalizálni.
Fontos mindezeken felül megjegyeznünk, hogy az írásban szereplő Lada 4×4 Urban kizárólag az orosz belpiacra készült verzió, ennek megfelelően Euro5 szabványú motorral, valamint rengeteg olyan részelemmel lett felszerelve, amelyek nem kompatibilisek az európai formátumokkal. Ezek tekintetében nem tudtuk forgalomban kipróbálni az autót, bővebb tapasztalatainkról a későbbiek folyamán fogunk beszámolni.
Bővebb információ hamarosan a Lada hazai importőrének weboldalán: http://www.ladaauto.hu
Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal
A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS-1D Mark IV fényképezővel készítettük. Az online- és egyéb kommunikációnkhoz ASUS ZenFone 2 okostelefont használunk. Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUS, Gigabyte, Sony, Epson, Kaspersky Lab, Canon, Camera Kft., Nike Utómunka hardver: Acer, ASUS, Gigabyte