Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke bejelentette a csoport átalakításának öt legfontosabb lépését.
„A jelenlegi helyzetnél messzebbre kell tekintenünk és meg kell teremtenünk az előfeltételeket ahhoz, hogy a Volkswagen sikeresen fejlődhessen tovább” – mondta Müller szerdán Wolfsburgban. Ötpontos tervet mutatott be. Ennek segítségével kíván arról gondoskodni, hogy a Volkswagen a jövőben is a világ legjobb autógyártói közé tartozzon. Müller derülátónak mutatkozott: „A Volkswagen minden eddiginél erősebben jön majd ki a jelenlegi helyzetből.” Bejelentette, hogy a következő évben bemutatja a 2025-ig terjedő stratégia pilléreit.
Az igazgatótanács elnöke a dízel tematika által érintett ügyfeleknek nyújtott segítséget minősítette legfontosabb prioritásnak. „Ügyfeleink jelentik a szívét mindannak, amit 600.000 munkatársunk világszerte teljesít” – mondta. Elmondta még, hogy a Volkswagen intenzíven dolgozik hatékony műszaki megoldásokon, s ezek megvalósítása a Szövetségi Gépjárműhivatallal egyeztetve 2016 januárjában kezdődik.
Müller szerint a következő prioritás az események tisztázásának folytatása és lezárása, annak minden következményével együtt. „Ki kell derítenünk az igazságot és tanulnunk kell belőle”- jelentette ki Müller. Ennek során a Volkswagen nagyon gondos elemzést végez. Ezért a már ismert lépéseken túl, támogatásképpen a Deloitte könyvvizsgáló céget szerződtették. Müller szerint a folyamatok felelőseinek kemény következményekkel kell számolniuk.
A harmadik tennivaló új struktúrák bevezetése a Volkswagen Csoportnál. „A központi teendő az, hogy csoportunk irányítását a jövőben decentralizáljuk”- mondta Müller. A márkák és a régiók nagyobb önállóságot kapnak. Az igazgatótanács többek között az egyes márkák határain átívelő stratégiákkal, a szinergiák erősítésével és a csoport forrásainak hatékony felhasználásával foglalkozik majd. „Alaposabban át fogjuk tekinteni a jelenleg több, mint 300 modellből álló portfóliót. És pontosan meg fogjuk vizsgálni azt, hogy milyen mértékben járul hozzá eredményünkhöz minden egyes modell.”
Matthias Müller negyedik prioritásként a vállalati kultúra és a vezetői magatartás átalakítását szorgalmazza. Meg kell, hogy maradjon a Volkswagen Csoportban a tökéletességre való törekvés, a munkatársak elkötelezettsége és a társadalmi felelősségvállalás.
Változásokra van azonban szükség a kommunikációban és a hibák kezelésében. „A nyitottság és együttműködés kultúrájára van szükségünk.” Müller azt követelte továbbá, hogy a kollegiális együttműködésben nyilvánuljon meg több bátorság, kreativitás és vállalkozó szellem.
Ötödik feladatként Müller a 2018-ig terjedő stratégia 2025-ig tartó továbbfejlesztését jelentette be. „A Volkswagen Csoporton kívül, részben azonban nálunk is, sokan nem értették meg igazán, hogy a 2018-as stratégia esetében sokkal többről van szó puszta darabszámoknál. Sok mindent alárendeltek annak, hogy magasabbra, gyorsabban, messzebbre, mindenekelőtt a forgalomarányos hozamot.” A kérdés azonban nem az, hogy 100.000 járművel többet vagy kevesebbet sikerül-e eladni egy nagy versenytársnál. Müller szerint sokkal inkább minőségi növekedés a cél. Az eljövendő hónapokban a 2025-ig terjedő stratégia pillérein fognak dolgozni, amelyet a csoport azután jövő év közepén mutat be.