Főoldal Újdonságok Minden, amint az új Škoda Karoq-ról tudni kell

Minden, amint az új Škoda Karoq-ról tudni kell

Teljes mértékben új fejlesztésű kompakt szabadidő-autót mutatott be a cseh gyártó a Škoda Karoq személyében. Érzelemdús és dinamikus formájával, valamint számos kristályszerű részletével tökéletes példája a Škoda márka új szabadidő-autós formai nyelvezetének.

A Škoda Karoq a márkára jellemző egyedülálló térkínálatú utasteret és csomagteret új vezetői segédrendszerekkel, teljes egészében LED-technikájú fényszórókkal, valamint a Škoda járművei között első ízben egy digitális műszeregységgel kombinálja. Öt motorváltozatot kínál 85 kW (115 LE) és 140 kW (190 LE) közötti teljesítménnyel, ezek közül négy erőforrás új. Tipikus Škoda: a VarioFlex hátsó üléssor vagy a csomagtérajtó kéz nélküli nyitását lehetővé tévő virtuális pedál csak két különlegesség a márka új kompakt szabadidő-autójának intelligens megoldásai közül. Különösen hosszú tárgyak is szállíthatók az autó belsejében az előredönthető első utasülés jóvoltából.

Az új Škoda Karoq érzelemdús és dinamikus formái a számos kristályszerű részletével Már a külső megjelenése, a megváltozott vonalvezetése és a megnövekedett külső méretei alapján is könnyen felismerhető, hogy ez egy teljesen új jármű. A ŠKODA KAROQ egy igazán jellegzetes karakterű szabadidő-autó: érzelemdús és dinamikus formaterve a számos kristályszerű részletével remekül illeszkedik a ŠKODA márka új szabadidő-autós formai nyelvezetébe.

A kompakt szabadidő-autó 4382 milliméter hosszú, 1841 milliméter széles és 1605 milliméter magas. A méretbeli növekedés az utasok javára válik: a lábtér 68 milliméter. A 2638 milliméteres, hosszú tengelytávolsága is utal a nagyvonalú térkínálatra.

A Škoda márka a járművei remek helykínálatáról is ismert, és a kiemelkedő térkihasználás igaz az új KAROQ esetében is. A csomagtér befogadóképessége fix hátsó üléssor esetén 521 liter, előredöntött üléssorral pedig 1630 literre nő a térfogata. Az opcionális VarioFlex hátsó üléssor esetén a csomagtartó mérete 479–588 liter között variálható.

A VarioFlex rendszer a második üléssor három különálló üléséből áll, amelyek egyenként állíthatók és el is távolíthatók – így a kompakt szabadidő-autó az akár 1810 literes csomagtérrel büszkélkedhet.

Kategóriája élén: connectivity megoldások

Innovatív connectivity megoldásaival a ŠKODA KAROQ kategóriája élén áll. Az infotainment rendszer elemei a konszern második generációs Moduláris Infotainment-koncepciójának berendezései. Modern funkciókat és csatlakozási megoldásokat kínálnak, s mindegyik kapacitív érintőképernyővel rendelkezik. A Columbus és Amundsen csúcsberendezések még WLAN-hotspot funkcióval is rendelkeznek. A Columbus esetében kívánságra LTE-modul is elérhető, amely a jelenleg létező leggyorsabb mobiltelefonos internetkapcsolati szabvány. Ezzel az utasok okostelefonjukon vagy táblagépükön szabadon böngészhetik a netet és levelezhetnek.

A Škoda Connect új mobil online szolgáltatásai mind LTE-képesek, és két kategóriára oszlanak: az Infotainment Online szolgáltatásai információt és navigációs támogatást kínálnak, míg a Care Connect műszaki hiba és vészhelyzet esetén nyújt segítséget. Az Emergency Call (Segélyhívás) gombot – amely Európában csak 2018-tól válik majd kötelező szériafelszereléssé – már most kínálja a márka a Care Connect szolgáltatás keretében. További online szolgáltatások elérhetők a ŠKODA Connect alkalmazás használatával. Ezzel az autó okostelefon segítségével a távolból ellenőrizhető, finomhangolható és megtalálható.

Az autó és az okostelefon közötti intelligens összeköttetés a ŠKODA KAROQ esetében új szintet ér el. A magasabb szintű infotainment rendszerek esetében a SmartLink+ már a szériafelszereltség része. Az induktív töltést is kínáló MobilBox az okostelefont a jármű tetőantennájához kapcsolja, s egyúttal vezeték nélkül tölti a készüléket.

Megbízható segédek: a vezetői segédrendszerek
A ŠKODA KAROQ esetében vezetői segédrendszerek átfogó kínálata áll rendelkezésre. A kényelmet növelő új rendszer például a Park Assist, a Lane Assist sávtartó rendszer vagy éppen a Torlódási asszisztens. Még fokozottabb biztonságról gondoskodik többek között a Blind Spot Detect holttér-figyelő rendszer, a Front Assist ráfutásgátló, amely prediktív gyalogosvédelmi funkciót is kínál vagy az Emergency Assist vészhelyzeti segéd.

Ezen kívül további vezetői segédrendszerek is elérhetők a ŠKODA KAROQ esetében. Ezek például egyenletes követési távolságot tartanak az elöl haladó járműhöz képest, megkönnyítik a vezető számára a választott forgalmi sáv tartását vagy éppen a sávváltást, felhívják a figyelmét fontos közlekedési táblákra és segítik a parkolás során.

Első ízben elérhető a Škoda egy járművében a digitális műszeregység. A ŠKODA KAROQ műszeregységében az egyes műszerek az egyéni igényekhez igazíthatók.

Ráadásul a Škoda Karoq az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé opcionális felszerelésként kínálja a teljes egészében LED-technikájú fényszórókat, amelyeket átlátszó üvegű optika jellemez. Az utastérben az ajtók és a műszerfal új dekorbetétjeinek tíz választható színt kínáló, LED-technikájú hangulatvilágítása gondoskodik a hangulatos légkörről.

Erőteljes és agilis: motorok és futómű

Motorok terén is a legmodernebb technikákat vonultatja fel a ŠKODA KAROQ: összesen öt motorváltozatból áll a kínálat – két benzinesből és három dízelmotorból. A palettán mindkét benzinmotor újdonság és a dízel egységek közül is kettő új. Az erőforrások összlökettérfogata 1,0, 1,5, 1,6 és 2,0 liter, teljesítményük a 85 kW (115 LE) és 140 kW (190 LE) közötti tartományt fedi le. Mindegyik motor turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses, emellett kelléktárukban a stop-start rendszer, valamint a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere is megtalálható. Különösen takarékosak és megfelelnek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A legerősebb dízelmotor kivételével minden aggregát választható hatfokozatú manuális váltóval vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI esetében szériafelszerelés az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG váltó. Az új 1.5 TSI különlegessége az aktív hengerlekapcsolás technikája.

A ŠKODA KAROQ futóműve és szabályzórendszerei is mércét állítanak a szegmensben, így a jármű még a szilárd burkolatú utakról letérve is megmutatja kiválóságát. Kívánságra az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé elérhető az Vezetői profil választás, amely a Normal (normál), Sport, Eco (gazdaságos), Individual (egyéni) és Snow (hó, a 4×4 változatok esetében) menetprogramokat kínálja. Az összkerékhajtású kivitelek Offroad üzemmódja tovább javítja a menetjellemzőket a szilárd burkolatú utakról letérve.

Stratégia 2025: tovább folytatja szabadidő-autós offenzíváját a Škoda
A Škoda brandm a Stratégia 2025 programja keretében termékpalettája bővítését a következő években következetesen folytatja majd tovább. Ennek középpontjában elsősorban a szabadidő-autók kínálatának bővítése áll. A ŠKODA KODIAQ típussal a közelmúltban egy új nagy szabadidő-autót vezetett be a márka a nemzetközi piacokon. Az új Škoda Karoq jóvoltából a vállalat most a következő mérföldkövet teszi le.

Formaterv: kifejező, dinamikus és érzelemdús

Már első pillantásra is könnyen felismerhető: a ŠKODA KAROQ egy teljesen új jármű. Érzelemdús és dinamikus formatervével, valamint számos kristályszerű részletével a Škoda márka új szabadidő-autós formai nyelvezetének legújabb képviselője. Egyszerre kifejező és erőteljesen robusztus külseje egyértelmű utalás a kompakt szabadidő-autó tervezett felhasználására.

Az egyértelműen háromdimenziós kialakítású orr kontúrjai védelmet és erőt szimbolizálnak. A jármű elejét a geometrikus formájú, precíz vonalú fényszórók jellemzik. Az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé opcionális felszerelésként teljes egészében LED-technikájú fényszórók is elérhetők, amelyeket átlátszó üvegű optika jellemez. A fő fényszórók alsó élén végigfutó vékony fényvezető homogén fényű irányjelzőként és nappali menetvilágításként szolgál. A krómcsíkkal keretezett hűtőrács a ŠKODA márkára jellemző trapéz alakú formát kapott. A motorházfedél hangsúlyozott domborításának (powerdome) elülső élén található a ŠKODA márka logója.

Oldalnézetből jól látható a kifejezetten hosszú tengelytáv, amely a nagy belső térkínálatra utal. A jármű oldalát rövid első és hátsó túlnyúlások jellemzik, valamint a korán lefelé ívelő és a D oszlop kontúrjának köszönhetően optikailag meghosszabbított tetővonal, illetve a keskenyedő far.

A fényszóróktól egy rendkívül precíz vonal fut a jármű hátuljáig, ez felosztja és feszesebbé teszi a karosszériát. A széles kerékjárati ívek – ez a ŠKODA szabadidő-autó jellegzetes formai megoldása – még erőteljesebbnek láttatják a ŠKODA KAROQ típust.

A karosszéria szélességét a jármű hátulján vízszintes futású vonalak emelik ki. A lapos, ék alakú hátsó lámpatestek két részre oszlanak: külső részük az oldalfalak peremében, belső részük a csomagtérajtón található. A hátsó lökhárító alján, a parkolószenzorok alatt találhatók a hátsó fényvisszaverők. A hátsó helyzetjelzőt, féklámpát és rendszámtábla-világítást LED-technikájú fényforrások szolgáltatják. A hátsó helyzetjelző világítási képe a ŠKODA márkára jellemző C betűt formáz.

Az új alsó-középkategóriás szabadidő-autó a szériafelszereltség keretében 16 vagy 17 col peremátmérőjű keréktárcsákon gördül, amelyek három különböző kialakításban érhetők el. Opcionálisan 17, 18 vagy 19 colos könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők.

Felszereltség

Első ízben már digitális műszeregység is megtalálható a fedélzeten.

 Digitális műszeregység: négy különböző elrendezésű kijelzés
 Fűthetők az első és a hátsó ülések, valamint a kormánykerék
 Első és hátsó LED-technikájú fényszórók
 LED-technikájú hangulatvilágítás az utastérben
 VarioFlex ülésekkel a csomagtartó térfogata akár 588 liter

A ŠKODA KAROQ kompakt szabadidő-autó egy igazi mindenes, amely egyaránt megállja helyét a család, az üzleti élet, a mindennapok és szabadidő kihívásai során. Praktikumát és funkcionalitását a nagyvonalú térkínálat mellett a legmodernebb technikák és a jól átgondolt felszereltség emeli ki. Az első és hátsó világítótestek LED-technikájúak, a belső térben szintén LED-technikájú hangulatvilágítás gondoskodik a különleges hangulatról. A ŠKODA típusai között első ízben a KAROQ alkalmaz digitális műszeregységet, amelyet a vezető szabadon az ízléséhez igazíthat. További kényelmi opcióként a ŠKODA fűthető kormánykereket kínál.

Első ízben érhető el a ŠKODA egy típusában a digitális műszeregység. Négy elrendezés áll rendelkezésre:

• A Classic elrendezés (klasszikus) esetében a fordulatszám- és a sebességmérő egy-egy körműszerként jelenik meg a képernyő jobb és bal oldalán. A közöttük lévő terület tartalma választható – például megjeleníthetők itt az éppen futó szórakoztató tartalomhoz kapcsolódó információk vagy a navigációs rendszer térképe, amelybe akár bele is nagyíthat a felhasználó.
• A Digital elrendezés (digitális) az egész képernyő szélességében egy nagy területet kínál – például az éppen hallgatott zeneszám vagy a navigációs rendszer térképe számára. Ez alatt és e felett marad hely kisebb digitális kijelzők számára. Itt megjeleníthető például a haladási sebesség, a fokozatválasztási ajánlás, a felismert közlekedési táblák képe, a fennmaradó hatótávolság, a beprogramozott útvonal következő fordulójáig hátralévő távolság vagy a már megtett távolság.
• Az Infoprofile elrendezés (információs profil) esetében a képernyő közepére egy nagy kijelző kerül – például a navigációs rendszer térképe számára. A térkép jobb és bal oldalán, valamint felette marad hely további információk számára. Ez lehet például az aktuális sebesség, a navigációs rendszer piktogramos előnézete, a választott fokozat, a felismert közlekedési tábla (pl.: sebességkorlátozás, előzési tilalom) vagy a menetidő, hogy csupán néhány példát említsünk.
• A Reduced elrendezés (csökkentett) két kiválasztott digitális információt jelenít meg nagyban. Ez például lehet az aktuális haladási sebesség és a hátralévő hatótávolság. Ezen kívül a képernyő felső és alsó részében például a megnevezett alapvető információk (idő stb.) jeleníthetők meg. Aktív útvonalvezetés esetén középen a navigációs rendszer útmutató nyilai is látszanak.

Ez a négy elrendezés azonban csak a választható keretet jelenti. Az, hogy melyik kijelző jelenik meg a képernyő melyik részében, nagyban vagy éppen kicsiben, azt a vezető az MIB interaktív képernyőjén a műszeregység minden egyes részterülete esetében egy gördítőgombbal maga határozhatja meg. Jobb oldalt, bal oldalt vagy középen akár az audiorendszerrel, a telefonnal, a vezetői segédrendszerekkel (Lane Assist sávtartó, Front Assist ráfutásgátló stb.) vagy a járműállapottal kapcsolatos információk is megjeleníthetők.

A kényelmi felszerelések esetében két további nagy újítást ismerhetünk meg – az egyik a fűthető karimájú kormánykerék, a másik pedig a személyre szabható kulcs. Ez utóbbi esetében a jármű nyitásakor az adott kulcshoz tartozó felhasználó személyes beállításait tölti be a rendszer. Ez sok területre kiterjed, például a vezetői profilválasztásra, valamint a vezetői segédrendszerek, a belső és külső világítás, a Climatronic klímaberendezés, az infotainment rendszer, illetve az elektromos mozgatású ülések beállításaira. Ezen kívül akár mind az első, mind a hátsó ülések fűthetőek.

Különösen aprólékos figyelmet szenteltek a ŠKODA mérnökei a világítás témájának. A ŠKODA KAROQ az Ambition felszereltségi szinttől felfelé opcionálisan teljes egészében LED-technikájú fényszórókat kínál, amelyeket átlátszó üvegű optika jellemez. Csomagban vagy önmagában is megrendelhető az opcionális LED-technikájú kanyarkövető ködfényszóró. A sötétedésre aktiválódó fényszóró érzékelője folyamatosan méri a fényviszonyokat, s a tompított fényszórót igény esetén automatikusan ki vagy bekapcsolja. Ez ugyanúgy igaz a szürkületre, mint erdőn vagy alagúton áthaladáskor. A tompított fényszórót emellett az ablaktörlők működtetése esetén is aktiválja a rendszer. A távolsági fényszóró szabályozás multifunkciós kamerája sötétben felismeri a szembejövő és az elöl haladó járműveket, s gondoskodik arról, hogy e területeket automatikusan kitakarja.

A Coming Home hazaérkezési és a Leaving Home elindulási funkció egy előre beállított ideig világosságot szolgáltat. A jármű környezetének megvilágításával az utasok ki- és beszállása biztonságosabb. Ezen kívül az ajtó kinyitásakor a ŠKODA márka logója vetül a földre.

Az utastérben az új, tíz választható színt kínáló LED-technikájú hangulatvilágítás az ajtók és a műszerfal dekorbetétjeiből sugárzó fénye gondoskodik a megfelelő hangulatról.
A csomagtér térfogata alaphelyzetben 521 liter fix hátsó ülések esetén. Ledöntött hátsó ülésekkel 1630 literre bővül a befogadóképessége. Az opcionális VarioFlex hátsó üléssor esetén a csomagtartó mérete 479–588 liter között variálható. A VarioFlex rendszer a második üléssor három különálló üléséből áll, amelyek egyenként állíthatók és el is távolíthatók – így a kompakt szabadidő-autó akár 1810 literes csomagtérrel is büszkélkedhet.

Motorok: négy új gazdaságos aggregát

 Öt választható motorváltozat: két benzines, három dízelmotor
 Teljesítményspektrum 85 kW (115 LE) és 140 kW (190 LE) között
 1.0 TSI: gazdaságos és dinamikus háromhengeres
 1.5 TSI: ACT aktív hengerlekapcsolás
 2.0 TDI 140 kW (190 LE): 400 newtonméter forgatónyomaték, szériafelszerelés az összkerékhajtás

Az új ŠKODA KAROQ motorházfedele alatt a legmodernebb technika rejlik. Összesen öt motorváltozatot kínál a gyártó –két benzinest és három dízelmotort. A kompakt szabadidő-autó kínálatában újdonság mindkét benzinmotor és a dízelmotorok közül is kettő. Az erőforrások összlökettérfogata 1,0, 1,5, 1,6 és 2,0 liter, teljesítményük a 85 kW (115 LE) és 140 kW (190 LE) közötti tartományt fedi le. Mindegyik motor turbófeltöltéses és közvetlen befecskendezéses, emellett kelléktárukban a stop-start rendszer, valamint a fékezési és motorfékfázisok alatti energia-visszatáplálás rendszere is megtalálható. Különösen takarékosak és megfelelnek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabvány előírásainak. A legerősebb dízelmotor kivételével minden aggregát választható hatfokozatú manuális váltóval vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval. A 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI esetében szériafelszerelés az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG váltó. Az új 1.5 TSI különlegessége a hengerlekapcsolás.

Benzinmotorok:

• Új 1.0 TSI 85 kW (115 LE): 175 Nm forgatónyomaték, 187 kilométer/óra legnagyobb sebesség, 10,6 másodperc gyorsulás 0–100 km/h között, 5,2 liter/100 kilométer átlagos üzemanyag-fogyasztás, 117 gramm/kilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátás

• Új 1.5 TSI 110 kW (150 LE): 250 Nm forgatónyomaték, 204 km/h legnagyobb sebesség, 8,4 s gyorsulás 0–100 km/h között, 5,1 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás, 119 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás

Dízelmotorok:

• Új 1.6 TDI 85 kW (115 LE): 250 Nm forgatónyomaték, 188 km/h legnagyobb sebesség, 10,7 s gyorsulás 0–100 km/h között, 4,5 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás, 118 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás

• 2.0 TDI 110 kW (150 LE): 340 Nm forgatónyomaték, 207 km/h legnagyobb sebesség, 8,9 s gyorsulás 0–100 km/h között, 4,4 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás, 115 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás

A fenti adatok mind elsőkerék-hajtású és hatfokozatú manuális váltóval felszerelt modellekre vonatkoznak.

• Új 2.0 TDI 140 kW (190 LE): 400 Nm forgatónyomaték, 211 km/h legnagyobb sebesség, 7,8 s gyorsulás 0–100 km/h között, 5,3 l/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztás, 138 g/km átlagos szén-dioxid-kibocsátás

Négy motorváltozat új az alsó középkategóriás szabadidő-autó kínálatában. A legkisebb benzines jellemzője: kisebb összlökettérfogat, nagyobb erő. Az 1.0 TSI motor háromhengeres, teljesítménye 85 kW (115 LE), míg forgatónyomatéka 200 Nm. A motor dinamikus teljesítményleadása és mély, rekedt hangja igazán meggyőző. A motor hatékonysága a kis méretének (downsizing) köszönhető. A ŠKODA KAROQ az 1.0 TSI motorral 10,6 s alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órára, legnagyobb sebessége 187 km/h, átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,2 l/100 km. Erőátviteli opcióként hatfokozatú manuális váltó vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó választható.

Az új, 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI aggregát különlegessége az aktív hengerlekapcsolás (ACT). E rendszer a kettes és hármas hengert rövid időre „kikapcsolja”, ha nincs szükség a teljesítményükre. Így a motor gazdaságosabban üzemel, és vezetési stílus függvényében akár 0,5 liter benzint megtakarít 100 kilométerenként. Az ACT rendszert az 1400–4000 fordulat/perc tartományon, legfeljebb 130 km/h sebességig aktiválja a vezérlés. A ŠKODA KAROQ az 1.5 TSI motorral 8,4 másodperc alatt sprintel álló helyzetből százas tempóra, 204 km/h a végsebessége és átlagosan 5,1 litert fogyaszt 100 kilométerenként. Erőátviteli opcióként az 1.5 TSI esetében hatfokozatú manuális váltó vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó választható.

Dízelmotorként kizárólag feltöltéses és TDI közvetlen befecskendezéses, négyhengeres, hengerenként négyszelepes egységeket alkalmaz az új típus. A belépőmodell az 1.6 TDI 85 kW (115 LE) teljesítménnyel és 250 Nm legnagyobb forgatónyomatékkal. Ezzel a kompakt szabadidő-autó 10,7 s alatt gyorsul nulláról százra, 188 km/h legnagyobb sebességet ér el, átlagosan 4,5 litert fogyaszt száz kilométerenként. Erejét hatfokozatú manuális váltó vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó továbbítja a kerekek felé.

A 2,0 liter összlökettérfogatú dízelmotor két teljesítményszinttel választható. Mindkét változatot kifinomult futáskultúra és nagy nyomaték jellemzi. A 2.0 TDI 110 kW (150 LE) változat hatfokozatú manuális váltóval vagy hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval rendelhető. Legnagyobb forgatónyomatéka 340 Nm, amely 1750–3000 fordulat/perc között áll rendelkezésre. Az összkerékhajtású, manuális váltós ŠKODA KAROQ 2.0 TDI 110 kW (150 LE) kivitel 8,7 s alatt gyorsul nulláról százra, végsebessége 196 km/h, miközben átlagosan 5,0 liter gázolaj elegendő száz kilométerre.

A második 2.0 TDI változat teljesítménye 140 kW (190 LE). A csúcsmotor esetében az összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó egyaránt a szériafelszereltség része. Legnagyobb forgatónyomatéka 400 newtonméter, amely az 1750 és 3250 fordulat/perc közötti tartományban elérhető, s meggyőző rugalmasságot és sportos gyorsulási értéket eredményez. A kompakt szabadidő-autó 2.0 TDI 140 kW (190 LE) változata 7,8 s alatt sprintel százig, akár 211 km/h sebességet is elér, ám átlagosan csupán 5,3 litert fogyaszt száz kilométerenként.

Igényes kialakítású futómű, intelligens összkerékhajtás

Új mércét állít a szegmensben a futómű, a jármű még a szilárd burkolatú utakról letérve is megmutatja kiválóságát. Kívánságra az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé elérhető a vezetői profil választás, amely a Normal (normál), Sport, Eco (gazdaságos), Individual (egyéni) és Snow (hó, a 4×4 változatok esetében) menetprogramokat kínálja. Az összkerékhajtású kivitelek Offroad üzemmódja tovább javítja a menetjellemzőket a szilárd burkolatú utakról letérve.

A ŠKODA KAROQ futóműve igényes kialakítású, hangolása pedig kényelmes. Az alsó középkategóriás szabadidő-autó számára hangsúlyosan mindenes karaktert biztosít, s e kelléktárból nem hiányoznak a terepjárós képességek sem. Fontos tényező a tengelyek közötti jó tömegelosztás, valamint a messzire előretolt első tengelyvonal – ahol MacPherson-rugóstagok alsó háromszög-lengőkarokkal és acél segédvázzal alkotják az első futóművet. Az első nyomtáv 1576 milliméter.

A négykaros hátsó felfüggesztések az összkerékhajtású változatok esetében jelentős részben nagyszilárdságú acélból készülnek, a nyomtáv 1541 mm. A kard formájú hosszlengőkarok veszik fel a gyorsító és lassító erőket. Oldalanként három keresztlengőkar tartja a kerekeket a talajhoz képest mindig optimális helyzetben, ezzel precíz iránytartást biztosítanak.

A Dynamic Chassis Control (DCC) dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás jóvoltából az új kompakt Škoda Karoq vezetője három futómű-üzemmódból választhat: Comfort (kényelmes), Normal (normál) és Sport. Elektronikus működtetésű szelepek befolyásolják a lengéscsillapítók működését, s egy számítógép az útfelület állapota, az előnyben részesített vezetési stílus és a kiválasztott üzemmód alapján szabályozza ezt. A DCC fokozza az aktív biztonságot, hiszen a különösen dinamikusan vett kanyarokban önműködően a Sport üzemmódba vált, így nagyobb stabilitást, jobb tapadást és rövidebb fékutat eredményez. A DCC lengéscsillapítás-szabályzás az 1.5 TSI és a két 2.0 TDI motorváltozat esetében érhető el a vezetői profilválasztással együtt, az Ambition felszereltségi szinttől felfelé.

A vezető profil választás segítségével a vezető a kormányrásegítés jelleggörbéjét, a DSG váltó fokozatváltási stratégiáját és további paramétereket a Normal (normál), Eco (gazdaságos), Sport és Individual (egyéni) üzemmódokba állíthatja. Az opcionálisan rendelhető, személyre szabható kulcsokkal akár három különböző vezető egyedi beállításai tárolhatók el.

Az új alsó-középkategóriás szabadidő-autó összkerékhajtása csúszós útfelületen vagy különösen nehéz utánfutó vontatásakor optimális menetjellemzőket biztosít. A rendszer egy elektronikus vezérlésű lamellás tengelykapcsolót alkalmaz. Különböző érzékelők (többek között például az egyes kerekek fordulatszámát, a kormányzási szöget, a hosszirányú és keresztirányú gyorsulást, a gázpedál állását, a motor főtengelyének fordulatszámát és a forgatónyomatékot mérő szenzorok) folyamatosan elemezik a menethelyzetet és mérési eredményeiket átadják az összkerékhajtást vezérlő elektronikának, amely ez alapján kiszámolja az optimális nyomatékeloszlást és kivezérli azt.

Kívánságra Offroad terepjáró üzemmódot is kínálnak az összkerékhajtású változatok, ez tovább javítja a menetjellemzőket a szilárd burkolatú utakról letérve. Az Offroad üzemmódban a tapadás fokozására az ASR kipörgésgátló nagyobb mértékű kipörgést engedélyez, az EDS elektronikus differenciálzár-hatású funkció pedig határozottabban és gyorsabban reagál. Szükség esetén a visszagurulásgátló és a lejtmenetvezérlő is aktiválódik – utóbbi rendszer a haladási sebességet az aktuális értéken tartja. A szintén opcionális DCC lengéscsillapítás-szabályzás is másképpen működik terepjáró üzemmódban, emellett a gázpedál reakciói is valamivel lassabbak. Az ABS blokkolásgátló kevésbé intenzív szabályzásra vált, így a kerekek előtt föltorlódhat a fékezést elősegítő földhalom.

Aki a Škoda Karoq szabadidő-autót keményebb körülmények között szeretné használni, annak előnyére válhat a megemelt, megerősített futómű. Ez a motorteret és a kábelkötegeket védi a fizikai sérülésektől (például útegyenetlenségeken vagy murván) és a kosz (por, homok, sár) bejutása ellen is.

Nagyobb menetstabilitást biztosít az EDS elektronikus differenciálzár-hatású funkció. Az EDS lehetővé teszi az egyenletes és kényelmes elindulást az eltérő tapadású felületeken. Amennyiben a tengelyen az egyik kerék kipörögne, akkor az elektronikus differenciálzár-hatású funkció célzottan megfékezi azt, s gondoskodik arról, hogy az erő a jobban tapadó másik kerékre jusson.

Vezetői segédrendszerek: útmutató vezetői segédrendszerek a fedélzeten

Az alsó-középkategóriás szabadidő-autó számos olyan vezetői segédrendszert kínál, amelyek egyébként a nagyobb járműkategóriák kiváltságának számítanak. A ŠKODA KAROQ vezetői segédrendszerek különösen nagy választékát kínálja. A biztonsági rendszerek védik a gyalogosokat, s a kompakt szabadidő-autó és az elöl haladó jármű között megfelelő követési távolságot tartanak. Megkönnyítik a vezető számára a választott forgalmi sáv tartását vagy éppen a sávváltást, segítik a parkolás során, vagy felhívják a figyelmét fontos közlekedési táblákra.

Válogatás a kínálatban szereplő vezetői segédrendszerekből:

A radaralapú adaptív tempomat (ACC) a kívánt követési távolságot tartja az elöl haladó járműhöz képest – a rendszer szükség esetén képes csökkenteni a sebességet vagy a balesetmegelőzés érdekében akár önállóan fékezni is. A vezető a sebesség mellett a követési távolságot, valamint a szabályzás dinamikáját is több fokozatban állíthatja.

Az Emergency Assist vészhelyzeti segéd az adaptív sebességszabályozó és a sávtartó közös funkciója. Akkor lép működésbe, ha azt érzékeli, hogy a vezető nincs a vezetésre alkalmas állapotban.

A visszagurulás-gátló a visszagurulás veszélye nélküli elindulást teszi lehetővé emelkedőn – így nem szükséges működtetni a rögzítőféket.

Radart használ az alapfelszereltség részét képező Front Assist ráfutásgátló, amely városi vészfékező funkciót és előrelátó gyalogosvédelmi rendszert is kínál. A radar széles észlelési tartományt biztosít és rossz látási viszonyok esetén is megbízhatóan működik. Amennyiben a rendszer ütközés veszélyét észleli, a vezetőt egyre fokozódó módon figyelmezteti. Szükség esetén fékezést kezdeményez, amely akár vészfékezésig erősödhet. A városi vészfékező funkció 34 km/h tempó alatt működik. A szériafelszerelésként kínált előrelátó gyalogosvédelem kiegészíti a Front Assist rendszert: a 10–60 km/h sebességtartományban vészfékezést foganatosít, ha egy gyalogos a jármű útját veszélyes módon keresztezné. Amennyiben a jármű sebessége meghaladja a 40 kilométer/órát, akkor egy további ütközésfigyelmeztetést is ad.

Az opcionális Blind Spot Detect holttér-figyelő rendszer és a Rear Traffic Alert kiállási asszisztens a vezetést biztonságosabbá és kevésbé stresszessé teszik. Két hátsó radar felügyeli a kompakt szabadidő-autó mögötti utat legalább 10 km/h sebesség esetén. Abban az esetben, ha egy másik jármű mozog a holttérben vagy gyorsan közelít, akkor egy LED-es figyelmeztetés jelenik meg az adott oldali külső visszapillantó tükör felületén. Amennyiben a vezető mégis bekapcsolja az irányjelzőt, akkor a LED nagyobb frekvenciával és fényerővel villogni kezd. A menetirányra merőleges parkolóhelyekről vagy kapukból kiállás során egy figyelmeztető hangjelzés hallható, ha egy másik jármű érkezik oldalról, s ezt a jelzést a fedélzeti képernyőn látható vészjelzés egészíti ki. Amennyiben szükséges, akkor a ŠKODA KAROQ önműködően le is fékez ilyenkor.

A Lane Assist sávtartó 65 km/h fölött segíti a vezetőt. A rendszer a belső visszapillantó tükör felfogatásába épített kamerát használja. Amennyiben az alsó középkategóriás szabadidő-autó egy terelővonalhoz az irányjelző használata nélkül közelít, akkor a rendszer egy finom kormányzási beavatkozással segíti a vezetőt a forgalmi sávot tartani.

A közlekedési táblák felismerése szintén kameralapú rendszer, amely észleli a leggyakoribb közlekedési táblákat és azokat piktogramként megjeleníti a digitális műszeregységben és/vagy a navigációs rendszer képernyőjén. Ez érvényes az aktuális sebességkorlátozásra és az előzési tilalomra.

A vezető kormánykezelése alapján a fáradtságérzékelő felismeri a normális vezetéstől való eltéréseket, és így észleli a vezető lankadó koncentrációját. A rendszer a motor indítása után 15 perccel kielemzi a vezető kormányzási viselkedését, és ezt rögzíti alapértékként. Ebben az elemzési fázisban legalább 65 km/h sebességgel kell haladnia a járműnek. Amennyiben a jellegzetes kormánykezeléstől jelentős eltérés tapasztalható, az a vezető fáradására utal. A műszeregység kijelzőjében adott esetben megjelenő látható figyelmeztetés pihenőt javasol a vezetőnek.

Škoda Connect és infotainment: szórakozás, információ és támogatás

A Škoda Connect új mobil-online szolgáltatásaival az utasok mindig kapcsolatban maradnak a világgal. Az intuitív módon kezelhető megoldások két kategóriába oszlanak: az Infotainment Online szolgáltatásai szórakoztató és informatív tartalmakat kínálnak, míg a Care Connect szolgáltatás támogató funkciókat nyújt. A palettán többek között torlódás esetén valós idejű kerülőutakat ajánló útvonalvezetés, automatikus segélyhívás és a vezetőt a leparkolt járműhöz visszavezető Parkolóhely Pozíciója szolgáltatásokat találjuk. Az útvonalak otthon megtervezhetők, majd azok az interneten keresztül elküldhetők az autónak.

Az infotainment rendszerek széles kínálatának tagjai gyors működést, valamint számtalan funkciót és csatlakoztatási lehetőséget kínálnak, s mindegyik kapacitív érintőképernyővel bír.

Négy alaprendszerből választhatnak az ügyfelek: a Swing (szériafelszerelés) és a Bolero audiorendszerek, valamint az Amundsen és Columbus navigációs és infotainment rendszerek. Az opcionális Bolero, Amundsen és Columbus rendszerek képernyője üveghatású dizájnnal nemesíti az igényes műszerfalat.

A szériafelszereltség részét képező Swing audiorendszer képernyőjének képátlója 6,5 col, négy hangszórót és SD-kártya-olvasót kínál, valamint két USB-csatlakozót (egy elöl és egy csak töltésre szolgáló hátul), amelyekkel a mobileszközök kényelmesen tölthetők. Ezen kívül opcionálisan egy 230 voltos csatlakozó rendelhető a középkonzol hátuljára. Kívánságra Bluetooth-kihangosító, DAB+ digitális rádióvevő tuner és négy további hátsó hangszóró is választható.

A Bolero nagy felbontású, 8,0 col képátlójú érintőképernyővel rendelkezik, amelyet nemes üveghatású dizájn, valamint kifinomult érzékelők jellemeznek. A rendszer ezen kívül SMS-üzeneteket is képes felolvasni, illetve a képernyőn írhatók is ilyen üzenetek. Emellett a rendszer Bluetooth-kapcsolatán keresztül kényelmesen kezelhető, vezérelhető a telefon és az MP3-lejátszó. A Bolero nyolc hangszórót és SmartLink+ funkciót is tartalmaz, opcionálisan pedig akár hangvezérléssel is kezelhető.

Az Amundsen navigációs rendszer a Bolero rendszerre épül, s annak funkcionalitásán felül vonzó megjelenítésű navigációs funkciót és WLAN-hotspotot is kínál. Két tuner biztosítja a kiváló rádióvételt, egy harmadik tuner pedig csak a TMC-jelentések (Traffic Message Channel) vételére szolgál. A WLAN-hotspot segítségével az utasok akár nyolc mobileszközön böngészhetnek, audio- vagy video-adatfolyamokat fogadhatnak és levelezhetnek.

A csúcs a Columbus navigációs és infotainment rendszer (opcionális az Ambition felszereltségi szinttől fölfelé). Az Amundsen képességein felül egy 64 GB kapacitású belső flashtárolóval, valamint DVD- és CD-lejátszóval is rendelkezik. Opcionális LTE-modulja szupergyors internetelérést biztosít. Üvegburkolatú képernyője 9,2 col képátlót és 1280×640 pixel felbontást kínál. Az úti cél megadható a kijelzőn megjelenő billentyűzet vagy akár hangvezérlés segítségével is.

A kijelző- és kezelési koncepció kiegészítéseként az új kompakt szabadidő-autó bizonyos funkciókhoz mozdulatvezérlést is kínál. A vezető a középkonzolnál végzett, meghatározott kézmozdulatait egy kamera figyeli és azonosítja. Így például seprő mozdulattal az infotainment rendszer menüje lapozható, s ehhez a vezetőnek nem kell a szemét levennie az útról.

A ŠKODA Connect mobil-online szolgáltatásai az infotainment rendszerek tudásának átfogó kiegészítéseként szolgálnak. Az Infotainment Online szolgáltatásai információt és navigációs támogatást kínálnak, míg a Care Connect számos különböző helyzetben segítséget nyújt, valamint lehetővé teszi a távoli hozzáférést a járműhöz. Fontos építőelem az Online Közlekedési Információk: ez a kiválasztott útvonalon a forgalom valós áramlását mutatja, s torlódás esetén kerülőutat ajánl. További személyre szabott információkat nyújtanak az Üzemanyagtöltő Állomások (az útvonal mentén található kutak aktuális áraival), a Parkolóhelyek, a Hírek és az Időjárás szolgáltatások.

A Care Connect szolgáltatások számos szituációban támogatják a járművezetőt, és minden infotainment rendszerhez elérhetőek (az Active felszereltségi szinttől felfelé opcionálisan). A szolgáltatások három csoportra oszlanak: Segélyhívás, Proaktív Szerviz (például szervizidőpont egyeztetésére és előkészítésére) és a Távoli Elérés.

Különösen fontos az automatikus Segélyhívás: baleset esetén automatikusan kezdeményezi a segélyhívást a rendszer, ha valamelyik utasvédelmi rendszer, például egy légzsák, aktiválódott. Az autó hang- és adatkapcsolatot létesít a segélyhívó központtal, és átküldi az összes szükséges adatot. A mennyezeti modul gombjával az utasok manuálisan is kezdeményezhetik a segélyhívást.

Ezen kívül a vezető a mennyezeti modul másik gombjával Műszaki Segélyhívást is indíthat. Az itt található harmadik, i betűvel jelölt gomb Információs Hívást kezdeményez – az ügyfélszolgálat telefonközpontjának szakértői például a jármű műszaki megoldásaival kapcsolatos kérdésekre szolgálnak válaszokkal.

A jármű nem hagyhat el egy meghatározott területet vagy legfeljebb 130 km/h sebességgel haladhat? A Területi Értesítés és a Sebességértesítés tájékoztatja a tulajdonost, amennyiben ezek mégis bekövetkeznek. A kínálatot a Vezetési Adatok teszi teljessé.

A Škoda Karoq típusban elérhető Škoda Care Connect szolgáltatások közé tartoznak a Távoli elérés funkciói is, amelyek a Škoda Connect alkalmazással, vagyis a felhasználó okostelefonjával elérhetők. A Járműállapot szolgáltatás a távolból tájékoztatja a világítás állapotáról és az üzemanyagszintről, az esetleg nyitva felejtett ablakról, ajtóról, tolótetőről vagy akár az állóhelyzeti fűtés is vezérelhető a segítségével. A Parkolóhely Pozíciója funkció megmutatja a jármű pozícióját, míg a helyben történő megtalálást a Kürt és Vészvillogó könnyíti meg, ezzel ugyanis aktiválható a kürt és a vészvillogó.

A Škoda Connect alkalmazást a Škoda Connect portál egészíti ki, amely a Škoda Connect szolgáltatásait az ügyfél otthoni számítógépén is elérhetővé teszi. A portálon keresztül konfigurálhatók a szolgáltatások, valamint úti célok és útvonalak küldhetők el az autóba.

Simply Clever megoldások: praktikus segédek a fedélzeten

Számos Simply Clever megoldás járul hozzá az új kompakt szabadidő-autó sokoldalúságához. Kívánságra harmincnál is több ilyen praktikus ötlet található meg a fedélzeten.

Egyik ilyen új megoldás az elektronikus működtetésűcsomagtérajtó (opcionális), amely az utastérből gombnyomásra nyitható és csukható. Praktikus és kényelmes a virtuális pedál, amely a hátsó lökhárító alatti lábmozdulat hatására kinyitja a csomagtérajtót.

Szériafelszereltség az elektromechanikus rögzítőfék. A hátsó kerekek fékrendszerébe integrált, két villanymotort használó berendezés egyúttal biztonsági fékként is szolgál. A DSG kettős tengelykapcsolós automatizált váltó esetén az Auto-Hold járműrögzítő funkciót is kínálja, amely torlódás vagy gyakran megálló és újrainduló forgalom esetén egyhelyben tartja az autót – anélkül, hogy a vezetőnek folyamatosan működtetnie kellene a fékpedált. A rögzítőfék a középkonzol kapcsolójával aktiválható vagy kioldható.