A BMW 5 Touring az elmúlt két és fél évtizedben a dinamikus menetteljesítmény, az elegáns kiállás és az intelligens funkcionalitás páratlan egységét képviselte az utakon, az ötödik modellgeneráció pedig mindezt most vadonatúj szintre emeli.
Akárcsak a nemrégiben leleplezett új BMW 5-ös limuzin, úgy a méltán népszerű modellsorozat tradicionális jegyeket hordozó második karosszéria-változata is exkluzív kijelző- és járművezérlési koncepciókkal, úttörő vezetést támogató rendszerekkel és kivételes fejlesztéseken átesett járműkapcsolati megoldásokkal nyűgözi le a bajor gyártó ügyfeleit.
„A BMW 5 Touring legújabb változatát ezúttal is kifejezetten az európai piac számára fejlesztettük ki, hiszen a koncepció az öreg kontinensen már nem kevesebb, mint egynegyed évszázadnyi sikertörténetnek örvend. Biztos vagyok benne, hogy kivételes sokoldalúságával az ötödik modellgeneráció minden korábbinál népszerűbb lesz azon ügyfeleink körében, akik nagyra értékelik a BMW 5 Touring jellegzetesen tágas utastér-elrendezését, variálható csomagterét, tekintélyes megjelenését és legendás vezetési élményét” – mondta Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.
Az új BMW 5-ös Touring 2017 márciusában, a 87. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét. A modell piaci bevezetése 2017 júniusában kezdődik, eleinte a BMW Group legkorszerűbb motorcsaládjának négy választható erőforrásával, két motorváltozat esetében pedig a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással. Az új BMW 5-ös Touring motorpalettája az év folyamán újabb és újabb hátsókerék-meghajtású, illetve összkerékhajtású hajtáslánc-változatokkal gazdagodik majd.
Alacsonyabb tömeg, intenzívebb agilitás és még optimálisabb hatékonyság
Az új BMW 5-ös Touring sportos egyéniségét a vadonatúj futómű-technológia és a módszeres súlycsökkentés párosa kelti életre. A modell széleskörű alapfelszereltségének az automata szintszabályozású, levegős hátsó futómű is része, miközben az opcionális extrafelszereltségek listáján a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control), az aktív borulásgátló rendszer, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is együttműködő aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering), valamint a tíz milliméteres hasmagasság-csökkenést kínáló M Sport futómű is megtalálható.
A futómű számos alkatrésze és a csomagtérajtó kizárólag alumíniumból, a futómű központi egységei és az extrém torziós merevségű karosszériaváz pedig alumínium és magas szilárdságú acél keverékéből készült. A könnyű anyagok felhasználásával, a hajtáslánc hatékonyságának optimalizálásával és a légellenállást csökkentő karosszériaelemek alkalmazásával a BMW 5-ös Touring ötödik modellgenerációjának átlagos üzemanyag-fogyasztása és kombinált károsanyag-kibocsátása mintegy 11 százalékkal alacsonyabb, mint megegyező erőforrással és hajtáslánccal szerelt elődmodellje esetében.
Az új BMW 5-ös Touring utasterében a vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás a nagyvonalú elegancia, a gondosan megmunkált felületek és az apró részletekben rejlő precizitás alkotta prémium hangulattal párosul. A kifutó BMW 5-ös Touring műszerfal-elrendezéséhez képest az ötödik modellgeneráció megoldása már kevésbé merészen emelkedik, az utastér így számottevően tágasabb benyomást kelt. A sík központi kijelző tökéletesen beleillik a műszerfal formavilágába, a bajor gyártó ügyfeleit pedig minden ülésen nagyobb fej-, váll-, és lábtér fogadja. Az utazás kényelmét ülési anatómia szerint kialakított üléstámlák és hosszabb ülőlapok fokozzák, a fejedelmi menetkomfortot pedig az első szélvédő, a tetőkárpit és a csomagtér intenzívebb hangszigetelése emeli az új BMW 5-ös limuzin szintjére. Az új BMW 5-ös Touring utastere olyannyira megnőtt, hogy a hátsó üléssorban egyszerre már három gyerekülés is tökéletesen elfér egymás mellett.
A BMW 5-ös Touring ötödik modellgenerációjának csomagtér-térfogata alapesetben 570 literre nőtt, amely a hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 700 literig bővíthető. A modell a motorváltozat és a hajtáslánc függvényében akár 120 kilogrammal tovább terhelhető, immáron egészen 720–730 plusz kilogrammal. A hátsó üléssor és a csomagtér sokoldalúsága hasonlóan nagymértékben növekedett, a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ugyanis már kéz nélkül, egyetlen gombnyomással, elektromosan is dönthető, a csomagtérajtó és a hátsó ablak külön-külön is nyitható, a csomagtérajtó ráadásul opcionális extrafelszereltségként már teljesen elektromos, kéz nélküli nyitást és zárást is kínál. A csomagtérben elhelyezett poggyászok elrendezését és rögzítését ötletesebb csomagrögzítő hálók és minden korábbinál több rögzítési pont segíti, a kiegészítő felszerelések pedig a csomagtér síkja alatt kialakított külön mélyedésekben kaptak helyet.
Az új BMW 540i xDrive Touring modellben a soros hathengeres, háromliteres benzinmotor, a nyolcsebességes Steptronic automataváltó és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás optimális hármas egysége dolgozik, a 250 kW/340 lóerő maximális teljesítmény és a 450 Nm csúcs forgatónyomaték pedig 5,1 másodperces nulla-százas gyorsulást garantál. Az új BMW 540i xDrive Touring átlagos üzemanyag-fogyasztása 7,3 – 7,7 liter/100 km, kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 167–177 gramm/km.
Az új BMW 520d Touring modell orrában dolgozó négyhengeres dízelmotor 140 kW/190 lóerő maximális teljesítményt és 400 Nm csúcs forgatónyomatékot állít elő a 2.0 liter hengerűrtartalomból. Az erőforráshoz az alapfelszereltség részeként hatsebességes manuális váltót társít a gyártó, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a nyolcsebességes Steptronic automataváltó is elérhető. Az új BMW 520d Touring kereken 8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra (automataváltóval 7,8 másodperc alatt), a modell rekordszintű hatékonyságáról pedig mindeközben 100 kilométerre vetített 4,5–4,9 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás (automataváltóval 4,3– 4,7 liter) és kilométerenkénti 119–129 gramm károsanyag-kibocsátás (automataváltóval 114 – 124 gramm) tanúskodik.
Az új BMW 5-ös Touring piaci bevezetésekor elérhető motorpalettát a háromliteres, soros hathengeres dízelmotor zárja, amelyet az új BMW 530d Touring modell motorházteteje alá szerel be a gyártó. Az erőforrás 195 kW/265 lóerő maximális teljesítménye és 620 Nm csúcsnyomatéka az alapfelszereltség részeként kínált nyolcsebességes Steptronic automataváltóval 5,8 másodperc alatt katapultál fel álló helyzetből 100 km/órára, a modellhez az alap hátsókerék-meghajtás alternatívájaként ráadásul opcionális extrafelszereltségként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is elérhető. Utóbbival az új BMW 530d xDrive Touring 0-100-as gyorsulása 5,6 másodpercre csökken. A hathengeres dízelmotorral felszerelt BMW 5-ös Touring átlagos üzemanyag-fogyasztása 4,7 – 5,1 liter/100 km (az új BMW 530d xDrive Touring esetében 5,3–5,7 liter / 100 km*), kombinált károsanyag-kibocsátása pedig 124–134 gramm (az új BMW 530d xDrive Touring esetében 139-149 gramm).
Az új BMW 5-ös Touring modellben dolgozó nagyfelbontású, akár 10,25 col képernyő-átmérőjű központi kijelző beállítási, navigációs, kommunikációs, információ-szolgáltató és szórakoztató funkciói a középkonzolra helyezett iDrive vezérlő mellett immáron érintőképernyőként is működtethetők. A BMW Professional navigációs rendszerrel felszerelt modellek esetében a központi kijelző listaszerű menüelrendezését vadonatúj, „élő” csempe-ikonokkal dolgozó menürendszer váltja, amely sokkal közvetlenebb vezérlést és egyszerűbb leolvasást, ezáltal pedig biztonságosabb vezetést garantál. Az új BMW 7-es sorozat után a BMW 5-ös limuzinban és a BMW 5-ös Touring modellben is megjelenik a széleskörű hangvezérlési funkció és a BMW Gesztusvezérlés, amelyek minden korábbinál intuitívabb járművezérlést tesznek lehetővé. A legfejlettebb BMW Head-Up kijelző immáron 70 százalékkal nagyobb kivetítő-felületet kínál, amely a BMW modellek kijelző- és járművezérlési koncepcióinak vadonatúj szintjét képviseli.
Az új BMW 5-ös Touring a BMW Connected szolgáltatás-paletta minden korábbinál átfogóbb tárházával kecsegtet. A BMW Connected játszi könnyedséggel kapcsolja össze a felhasználó okoskészülékeit a BMW központi operációs rendszerével, az intelligens technológia így már nem csupán az autóban, de az autón kívül is számos területen segíti a bajor gyártó ügyfelének mobilitását és gördülékenyebbé teszi mindennapi teendőit. A felhasználó például már az irodájában ülve kiválaszthatja következő úti célját, a pontos helyszínt és a kívánt érkezési időpontot pedig az okostelefonon keresztül aktiválhatja a BMW navigációs rendszerében. A technológia ezt követően alternatív útvonalakat ajánl fel, a valós idejű forgalmi információk (RTTI – Real Time Traffic Information) folyamatos elemzésével pedig jó előre megmutatja, hogy a pontos célba érkezéshez mikor kell indulni. A bajor gyártó ügyfele mindeközben a távolból is bármikor figyelemmel követheti leparkolt 5-ös BMW-jét, a Remote 3D View funkció a szélessávú mobilinternet-hálózatra csatlakozva jeleníti meg a felhasználó okostelefonján a jármű külső kameraképeiből összeállított madártávlati élőképet. A Microsoft Exchange szolgáltatásnak köszönhetően a BMW ügyfelei már autójukban ülve is teljes körűen kezelhetik naptár-bejegyzéseiket, beérkező üzeneteiket és dokumentumaikat, az Apple CarPlay teljes vezeték nélküli technológiájával kiegészített vezeték nélküli okostelefon-integrálási lehetőség pedig még induktív, vezeték nélküli okostelefon-töltési lehetőséget is kínál.
Az új BMW 5-ös sorozat kimagasló menetkomfortjához széleskörű parkolási segédletek is hozzájárulnak. A parkolóasszisztenst (Parking Assistant) már az új BMW 5-ös Touring modellben is távirányítású parkolás (Remote Control Parking) egészíti ki, a ParkNow szolgáltatás online foglalási és fizetési megoldásai pedig a zárt parkolók által kínált lehetőségek egészen új dimenzióját kínálják. A közterületen található szabad parkolóhelyeket kereső vadonatúj, intelligens felszíni parkolóhely-kereső szolgáltatás (On-Street Parking Information) innovációjával eközben a múltba vesznek a hosszadalmas és stresszes, szabad helyek után kutakodó belvárosi bolyongások.
Az új BMW 5-ös Touring 2017 júniusától elérhető modellváltozatai
BMW 530i Touring
Motor: soros négyhengeres benzinmotor
Váltó: nyolcsebességes Steptronic automataváltó
Hengerűrtartalom: 1998 ccm
Maximális teljesítmény: 185 kW/252 lóerő percenkénti 5200 és 6500 főtengely-fordulat között
Csúcsnyomaték: 350 Nm percenkénti 1450 és 4800 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0-100 km/óra: 6,5 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8–6,3 liter/100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 133–143 gramm/km*
BMW 540i xDrive Touring
Motor: soros hathengeres benzinmotor
Váltó: nyolcsebességes Steptronic automataváltó
Hengerűrtartalom: 2998 ccm
Maximális teljesítmény: 250 kW/340 lóerő percenkénti 5500 és 6500 főtengely-fordulat között
Csúcsnyomaték: 450 Nm percenkénti 1380 és 5200 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,1 másodperc
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,3–7,7 liter/100 km*
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 167-177 gramm/km*
BMW 520d Touring
Motor: soros négyhengeres dízelmotor
Váltó: hatsebességes manuális váltó (az opcionális extrafelszereltség részeként nyolcsebességes Steptronic automataváltó)
Hengerűrtartalom: 1995 ccm
Maximális teljesítmény: 140 kW/190 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcsnyomaték: 400 Nm percenkénti 1750 és 2 500 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,0 másodperc (automataváltóval 7,8 másodperc)
Végsebesség: 230 km/óra (automataváltóval 225 km/óra)
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,5–4,9 liter/100 km* (automataváltóval 4,3–4,7 liter/100 km*)
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 119–129 gramm/km* (automataváltóval 114–124 gramm/km*)
BMW 530d Touring/BMW 530d xDrive Touring
Motor: soros hathengeres dízelmotor
Váltó: nyolcsebességes Steptronic automataváltó
Hengerűrtartalom: 2993 ccm
Maximális teljesítmény: 195 kW/265 lóerő percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
Csúcsnyomaték: 620 Nm percenkénti 2 000 és 2 500 főtengely-fordulat között
Gyorsulás 0-100 km/óra: 5,8 másodperc (a BMW 530d xDrive Touring modell esetében 5,6 másodperc)
Végsebesség: 250 km/óra
Átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,7–5,1 liter/100 km* (a BMW 530d xDrive Touring modell esetében 5,3–5,7 liter/100 km*)
Kombinált károsanyag-kibocsátás: 124 – 134 gramm / km* (a BMW 530d xDrive Touring modell esetében 139-149 gramm / km*)
* Az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függnek.
A motor- és hajtáslánc-változatok teljesítményével, üzemanyag-fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos adatok előzetes értékek.