Site icon AutóAddikt

MINI Experience Drive: vezettük a MINI Clubman ALL4-t

Magyarországon is megvásárolható az intelligens összkerékhajtást kapott MINI Clubman ALL4 modellcsalád. A hazai importőr a jeles esemény apropójaként tesztvezetést szervezett, az útvonal Veszprémen keresztül Balatonalmádi központjáig tartott.

Bár az időjárás a program elején még eléggé mostoha megközelítést mutatott, az odautat egy MINI John Cooper Works kabrióval tettük meg, a 7-es úton haladva, kihagyva az autópályát. Bár a John Cooper Works verzió már járt nálunk tesztelésen, mégis kíváncsian vártuk, mit nyújt majd a lehajtható tetejű verzió. Nyilván teljesítményben hasonló produkció született, mint a „hagyományos” változat esetében, a Performance Control remekbeszabottan tette dolgát (Sport módozatba kapcsolva), az elsőkerékhajtás még vizesebb útfelületen is kiválóan tartotta az autót a helyes nyomvonalon.

S persze az elmaradhatatlan sportos aspektus is jelen volt végig, szolid, néha erőszakosabb bugyborékolással jelezte a kipufogó, hogy bizony könnyedén elszabadulhat a 231 lóerős teljesítmény a 2 literes benzinesből, 320 Newtonméteres nyomatékcsúccsal, némileg több, mint 1 tonnás tömeget mozgatva.

No de kanyarodjunk vissza eredeti témánkhoz, a MINI Clubman ALL4 modellek taglalásához. Miután megérkeztünk Balatonalmádiba, a MINI Experience Drive kamionjában rövid sajtótájékoztató következett, ahol ismertették a legfontosabb részleteket. Megtudtuk, hogy a MINI Experience Drive végigjárja egész Európát, és a fő cél, hogy az érdeklődők megismerhessék az aktuális paletta legfontosabb darabjait. Miután 2000-ben a BMW megvásárolta a márkát, a legfontosabb az volt, hogy a márka mindig a lényegre koncentráljon, maximalizálva az élményt.

Nemzetközi viszonylatban ebben az évben eddig 38282 darab autó talált gazdára, 6,3 százalékos növekedést jelentve a tavalyi adatokhoz képest. Idehaza is jók az arányok, eleddig 76 autót vásároltak, ami 18 százalékos növekedést mutat.

A sajtóesemény kiemelt újdonsága tehát a MINI Clubman ALL4 volt, az intelligens összkerékhajtású modell, ami tulajdonképpen elsőkerékhajtást jelent alaphangon, viszont a hajtás szituációtól függően osztja el a nyomatékot szükség szerint pluszban a hátsó kerekekre is. Tehát ha az útviszonyok megkívánják a stabilabb futást, azonnal érzékel a hajtáslánc, és mind a négy kerék hajtottá válik.

Ez kifejezetten optimális hirtelen megcsúszásnál, vagy instabillá váló kanyarvételezéskor, de csúszós, havas útfelületeken is áldásos hatást fejt ki. Az ALL4 hajtás többletsúlya mindösszesen 60 kilogramm.

Hazafelé három személlyel értelemszerűen egy MINI Clubman ALL4 lett a kiválasztott, az alapból 360 literes csomagtér elegendő volt három kisebb csomagunk elhelyezésére, viszont elégedetten summáztuk az 1250 literes kibővíthetőséget is. A vezetett MINI Clubman ALL4  2 literes, 150 lóerős gázolajossal (20d), 8 sebességes automataváltóval lett felszerelve.

A motor már több ízben bizonyított MINI- illetve BMW modellekben (számos cikk is született a témában), most sem volt probléma az agilitással, dinamizmussal, a 330 Newtonméteres nyomatékcsúcs éreztette hatását 70 kilométer/óráról 130-ra gyorsítva a pályaszakaszra kanyarodás után. Az ALL4 hajtás előnyeit nem tudtuk élesben tesztelni, mivel a korlátozottak voltak a lehetőségek idő hiányában, de egy későbbi teszt során be fogjuk pótolni egész biztosan.

A MINI Clubman ALL4 a tradicionális MINI egyterűsített változatának is definiálható, némi túlzással persze. Itt már ténylegesen három teljes értékű hátsó üléssel gazdálkodhatunk hely szempontjából, ugyanakkor a MINI szellemiség száz százalékosan megmarad.

A MINI Clubman jellegzetessége a hátsó, két irányban nyíló csomagtérajtó, ami még több egyediséget kölcsönöz az autónak, nem beszélve a rakodóhely optimalizálásáról, bővíthetőségéről (ajtón belüli zsebek, rekeszek).

Bővebb információ a MINI Clubman ALL4-ről a MINI magyarországi képviseletének honlapján olvasható.

Még több fotó: Autóaddikt.hu Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon EOS 5D Mark II fényképezővel készítettük.

Az online (Instagram, Facebook, Twitter) és egyéb kommunikációhoz ASUS Zenfone okostelefonokat használunk.

Együttműködő partnereink: Acer, ASUS, Camera Kft., Canon, Gigabyte, EPSON, Sony PlayStation, Nintendo, G DATA, Konzolvilág

Utómunka hardver: ASUS, Acer, Gigabyte

Exit mobile version