Főoldal Hírek Miről fog szólni a BMW Group Innovation Days 2016?

Miről fog szólni a BMW Group Innovation Days 2016?

A BMW Group 2016-ban a BMW EfficientDynamics stratégia vadonatúj motorcsaládjának példás hatékonyságú tagjaival, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia forradalmi megoldásaival és a BMW Connected világpremiert ünneplő mobilitási szolgáltatásaival emeli minden korábbinál magasabb szintre a vérpezsdítően dinamikus vezetés és a maximálisan környezetbarát utazás magával ragadó élményét.

bmw_i3_autoaddikt_007

A BMW ConnectedDrive innovatív szolgáltatásainak köszönhetően a BMW ügyfelei vezetés közben már hosszú évek óta minden korábbinál szorosabb kapcsolatot ápolhatnak autójukkal, az új BMW Connected piaci bevezetésével pedig a bajor gyártó most egy olyan teljes körű digitális koncepcióval rukkol elő, amely a hétköznapi életvitelhez alkalmazkodó szolgáltatásaival az autón kívül is egyszerűsíti és támogatja a személyes mobilitást. Az egyes európai piacokra már 2016 augusztusában megérkező digitális innovációcsomag az Open Mobility Cloud elnevezésű, rugalmas felhőalapú platformra épül, a BMW Connected operációs rendszeréhez így számtalan okos eszköz, például a felhasználó iPhone okostelefonja vagy Apple Watch okosórája is csatlakoztatható. A BMW Connected első verziója mindenekelőtt az utazás megkönnyítését és a BMW ügyfelének pontos célba érkezését helyezi a középpontba, miközben a széleskörű alkalmazásokat olyan digitális megoldások és szolgáltatások egészítik ki, amelyek a felhasználó napi rutinját folytonossá, útvonalait kényelmesebbé, előre egyeztetett találkozóit pedig hatékonyabbá teszik: a BMW Connected alkalmazásával a bajor gyártó ügyfele időben és stressz-mentesen érkezik meg a megbeszélt találkozókra.

„Az előttünk álló évek során a digitalizáció jelentős hatással lesz az emberek járműhasználati szokásaira: a digitális szolgáltatások még a legapróbb részletekben is áthatják majd a személyes mobilitásunkat, függetlenül attól, hogy az autóban ülünk vagy otthon vagyunk. Az autó egy okos eszközzé válik, amely intelligens kapcsolatrendszerével és a hozzá társított okos kiegészítőkkel a felhasználó személyes preferenciái szerint könnyíti meg a hétköznapi életvitelt és az egyéni mobilitást. A BMW Connected első verziójával az ehhez szükséges digitális alapokat kívánjuk lefektetni” – mondta Dieter May, a BMW Group digitális szolgáltatásokért és üzleti modellekért felelős részlegének alelnöke.

Folyamatos fejlesztésekkel a töretlen emisszió-csökkentésért: az EfficientDynamics motorcsalád új generációja

A legújabb EfficientDynamics motorcsalád bevezetésével a BMW Group mindegyik modellpalettáján rendkívül látványos fejlődést ért el a teljesítmény fokozása és az üzemanyag-fogyasztás, illetve a károsanyag-kibocsátás csökkentése közötti optimális egyensúly megalkotása terén. A vállalatcsoport most a három- és négyhengeres benzines, illetve dízelüzemű erőforrások új verzióiról is lerántja a leplet, amelyek a szigorú alapelvek szerinti fejlesztési folyamatok együttes, pozitív hatásának köszönhetően ismét mérceként szolgálnak az iparágban.

Az új erőforrások moduláris felépítési szisztémája következetes motortervezési elvek alkalmazását, közös elrendezést és számtalan azonos alkatrész használatát teszi lehetővé, akárcsak az előd erőforrások esetében. A hengerek számától és az égés fajtájáról egyaránt független motortervezési alapelv a hengerek soros elrendezésében, az alumínium forgattyúház szívó- és kipufogóoldalon is egyező kialakításában, a körülbelül 500 köbcentiméter hengerűrtartalmú égéstér-egységekben, valamint a vezérműláncok és a kiegészítő berendezések azonos pozicionálásában gyökerezik. A benzines és dízelüzemű erőforrások teljes palettája ráadásul BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozik. A moduláris rendszer nem csupán motorhasználat közben fejti ki pozitív hatását, de a fejlesztési fázisok és a gyártási folyamatok során is jelentős környezetvédelmi, illetve gazdasági előnyökkel jár. A teljes motorcsaládot behálózó magas szintű egységesítésnek köszönhetően az erőforrások – a hengerek számától, a maximális teljesítménytől és az égés fajtájától függetlenül – kivétel nélkül eleget tesznek a BMW Group motor-hatékonysággal, teljesítmény-leadással és járáskultúrával szemben támasztott szigorú követelményeinek.

Az EfficientDynamics motorcsalád újabbnál újabb képviselőit mindig az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás módszeres csökkenését szem előtt tartva fejlesztik tovább a mérnökök, miközben az egyre korszerűbb erőforrások egyre nagyobb teljesítményt is nyújtanak. A bajor gyártó tervezőmérnökei megannyi úttörő megoldás és innováció alkalmazásával emelik minden addiginál hatékonyabb szintre az újabb erőforrásokat, a látványos emisszió-csökkenés pedig nem csupán az EU-ciklus típus-specifikus tesztkörein, de a hétköznapi életben is megmutatkozik. Az emisszió módszeres csökkenését elősegítő intézkedések nem csupán a szén-dioxid, de az egyéb kipufogó-gázok kibocsátását is mérséklik.

Az EfficientDynamics motorcsalád új generációjának képviselőit mindezeken felül rendkívül sima járáskultúra, minden korábbinál alacsonyabb működési zaj és még kisebb önsúly jellemzi. Az új benzines és dízelüzemű erőforrások hosszirányban és keresztben is beépíthetők a motortérbe, ezáltal számos BMW és MINI modell meghajtásáról gondoskodnak.

Forradalmi akkumulátor-technológia, mint a BMW Group egyik központi újítása

Az elektromos meghajtású járművek jövőbeni vonzerejét és piaci népszerűségét az alkalmazott akkumulátor-technológia nagymértékben meghatározza majd. Az ügyfelek a nagyfeszültségű akkumulátorok teljesítmény-értékelésekor az elektromos meghajtással megtehető hatótávolságot, a részleges- és teljes töltési időt, a maximális teljesítmény-leadást, az egység megbízhatóságát és tartósságát, a rendszer üzembiztonságát és a fenntartási költségeket egyaránt figyelembe veszik.

A BMW i és a BMW iPerformance modellekben alkalmazott BMW eDrive hajtáslánc-technológia hatékonysága a nagyfeszültségű akkumulátor, az elektromos motor és az intelligens energiamenedzsment hármas egységére épül. A BMW Group már eme forradalmian innovatív hajtáslánc-technológia kezdeti fejlesztési fázisában úgy döntött, hogy a belsőégésű erőforrások megtervezésénél és gyártásánál is sikeresnek bizonyult vállalati stratégiát követi, nevezetesen hogy minden egyes alkatrészt házon belül, az egyes modellek típus-specifikus igényeihez hangoltan fejleszt ki és gyárt le. Ez az egyetlen módja annak, hogy a tervezőmérnökök maximálisan kihasználják az elektromos hajtásláncban rejlő potenciált és miközben a technológiával felvértezett összes modellpaletta üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékét módszeresen csökkentik, a BMW modellekre jellemző sportos, nagyteljesítményű vezetési élmény szemernyit sem csorbul.

A BMW Group által kifejlesztett nagyfeszültségű akkumulátorok minden tekintetben megfelelnek a prémium színvonalú járművekkel szemben támasztott ügyfél-elvárásoknak. Maximális teljesítmény-leadásuk például rövid és hosszú utazások során is a vezető rendelkezésére áll, az elektromos meghajtással megtehető hatótávolság csökkenése pedig semmilyen hatással nincs a vezetési élményre. Ez az egyik legfőbb különbség a BMW Group akkumulátorai és más autógyártó vállalatok hasonló megoldásai között. A bajor gyártó nagyfeszültségű akkumulátorai ráadásul sokkal kevésbé hőmérséklet-érzékenyek, hiszen ezen egységek töltöttségét csupán az extrém alacsony külső hőmérséklet képes befolyásolni. A nagyfeszültségű akkumulátor maximális teljesítménye azonban még ilyen körülmények közepette is rendkívül hosszú ideig a bajor gyártó ügyfeleinek rendelkezésére áll. A BMW i és a BMW iPerformance modellekben alkalmazott nagyfeszültségű akkumulátorokat mindeközben rendkívül hosszú élettartamra tervezték a mérnökök, a BMW éppen ezért minden ilyen egységére nyolc év garanciát vállal.

A vállalatcsoport garantálja továbbá, hogy most és a jövőben is a lehető leghatékonyabb akkumulátor-technológiával szereli fel a BMW i divízió és a BMW iPerformance paletta modelljeit, minden körülmények közepette a BMW Group termékeit jellemző prémium színvonalat kínálva.

A BMW eDrive hajtáslánc-technológia fejlesztőközpontjáról

Az elektromos mobilitás terén felhalmozott több éves szakmai tapasztalatával, ultramodern gyártósoraival és speciálisan képzett dolgozóival a BMW Group Dingolfingban működő létesítménye a vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának elsőszámú eDrive hajtáslánc-technológiai fejlesztőközpontjának számít. Amióta a BMW i divízió első modelljei utcára gurultak, a forradalmi hajtáslánc-technológia nagyfeszültségű akkumulátorai, valamint az úttörő hajtáslánc és a futómű alkatrészei mind Dingolfingban látnak napvilágot. Ezt megelőzően a BMW 1-es Coupé műszaki alapjaira épített BMW Active E kísérleti modellsorozat, valamint a BMW 3-as ActiveHybrid, a BMW 5-ös ActiveHybrid és a BMW 7-es ActiveHybrid nagyfeszültségű akkumulátorai is itt készültek.

Most, hogy a BMW i3 kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó után a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW iPerformance modellek is szériaérett világpremierjüket ünneplik – amelyekhez a hátsó tengelynél elhelyezett elektromos motort és a nagyfeszültségű akkumulátorokat ugyancsak itt állítják elő –, Dingolfingban ismételten megemelték az eDrive hajtáslánc-technológia alkatrészeinek gyártási kapacitását. A BMW Group az elmúlt évek során több mint százmillió eurót fektetett be elektromos hajtáslánc-technológiáinak dingolfingi gyártásába, amellyel a világ egyik legkorszerűbb autóipari létesítményét állította fel és újabb munkahelyeket teremtett. Jóllehet, az elektromos motorok és a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártása javarészt automatizált folyamat, a gyárban dolgozó, speciálisan képzett munkatársak száma mégis folyamatosan nő. A plug-in hibrid járművek alkatrészeit gyártó részlegen dolgozó jelenleg körülbelül száz munkatárshoz középtávon a tervek szerint további több mint száz szakember csatlakozik.

Vezetési élmény a jövőből: a BMW i divízió holisztikus megközelítése és a még hatékonyabb BMW i3 világpremierje

A BMW Group a jövő mobilitásának úttörője, aki megannyi technológiai innováció alkalmazásával, jövőbe mutató járműveivel, mobilitási szolgáltatásaival és gyártási folyamataival a XXI. századi újítások élvonalában kínálja a márka legendás vezetési élményét, miközben újraértelmezi a prémium színvonalú, hosszú távú fenntarthatóság fogalmát. Holisztikus megközelítésével a BMW i divízió az egyre súlyosabb környezetvédelmi kérdésekre és ökológiai problémákra is választ ad, a modernkori társadalom változásaival párhuzamosan a politikai és hatósági követelményeknek is megfelelve. A BMW i almárka kiváló példával szolgál arra, hogy a fejlesztési és gyártási folyamatok – legyen szó akár a járművekről, akár az egyes szolgáltatásokról – miként képesek a folyamatosan csökkenő természeti erőforrások mentén is működni, valamint hogy a termékek miként képesek felvenni a versenyt az egyre növekvő városiasodás okozta problémákkal és miként változtatják meg az emberek fenntarthatósági szemléletét. A zéró emissziójú mobilitás és a nagyteljesítményű vezetési élmény ötvözésével a BMW i modellek a személyes mobilitás új korszakába vezetik be a bajor gyártó ügyfeleit.

A BMW Group a BMW i divízió égisze alatt fejleszti ki, mutatja be és küldi utcára a jövő forradalmi mobilitási újításait, a nagyvárosi környezetbe tervezett, tisztán elektromos meghajtású BMW i3 kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó pedig a hosszú távú fenntarthatóság és a prémium színvonalú vezetési élmény kettőse terén világszerte egyedülálló mércét állított fel. Mindkét modell a progresszív dizájn, a fejlett hajtáslánc-technológia, az intelligens könnyűszerkezetes járműtervezés, az innovatív járműkapcsolati megoldások, valamint az erőforrás-hatékony anyaghasználat és gyártási eljárásrend négy keréken kínált hírnöke, minden részletre kiterjedő termékkoncepciójának és kompromisszumoktól mentes fenntarthatósági szemléletének köszönhetően pedig a BMW i almárka a piaci debütálását követő két évben több nemzetközi elismerést, szakmai díjat és olvasói kitüntetést nyert el, mint bármelyik másik autógyártó vállalat az autógyártás történetében.

A BMW i divízió modellpalettájának hatékonyságát a házon belül fejlesztett járműtechnológiai megoldások, a típus-specifikus hajtáslánc-kialakítások és a BMW Group elektromos mobilitás terén felhalmozott több éves szakmai tapasztalata erősíti még tovább. 2016 nyarán ráadásul a BMW i3 még hatékonyabb változata is begurult a bajor gyártó márkakereskedéseibe, 94 amperóra tárolókapacitású és 33 kilowattóra energiateljesítményű akkumulátorral szerelve. Miközben az akkumulátor méretei nem változtak, az új technológia a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) típus-specifikus mérésein egyetlen feltöltéssel mintegy 50 százalékkal nagyobb hatótávolság, vagyis 190 helyett 300 kilométer megtételére volt képes. Teljesen feltöltött akkumulátorral ez hétköznapi használat esetén, rossz időjárási körülmények közepette, működő légkondicionálóval vagy utastér-fűtéssel is minimum 200 kilométeres hatótávolságot jelent.

A tisztán elektromos meghajtású BMW i3 125 kW-os / 170 lóerős elektromos motorjának dinamikus menetteljesítménye mindeközben gyakorlatilag mit sem változott: a BMW i3 továbbra is 7,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Ezen kimagasló értékek birtokában a BMW i3 a legsportosabb és leghatékonyabb elektromos autó a prémium szegmensben, az EU-ciklus (NEDC) tesztkörének mérései szerint 100 kilométerenkénti mindössze 12,6 kilowattórás energiafogyasztással. A 60 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3, amely már közel két és fél éve a piacon van, eközben továbbra is a modellpaletta tagja. Sőt mi több, a hatótávolság-növelő Range Extender opció immáron mindkét akkumulátor-változathoz elérhető: miközben állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségét, a kéthengeres belsőégésű benzinmotor 150 kilométerrel toldja meg a BMW i3 REX modell hatótávolságát. A 94 amperórás, illetve a 60 amperórás BMW i3 átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométeren mindkét REX modell esetében 0,6 liter, miközben a kombinált energia-fogyasztás 11,3 kWh / 100 km (94 Ah), illetve 13,5 kWh / 100 km (60Ah), a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig kilométerenkénti 12 (94 Ah), illetve 13 (60 Ah) gramm*.

A vadonatúj akkumulátor-innováció elkészülésével és a REX változat palettán tartásával a világ legsikeresebb prémium elektromos kisautójának elérhető modellváltozatai világszerte kettőről négy modellre nőttek, miközben a 94 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 megjelenésével párhuzamosan a BMW i divízió vadonatúj, még intenzívebb járműtöltési megoldásokat és új felszereltségi opciókat is elérhetővé tett ügyfelei számára. A BMW i speciális járműfrissítési programjának részeként ráadásul a BMW i3 korábbi tulajdonosai is újabbra cseréltethetik elektromos kisautójuk akkumulátorát – a BMW i3 moduláris felépítésének és rugalmas járműtervezési megoldásainak köszönhetően.

Két világ legjobbjai: a BMW iPerformance modellek

A XXI. század beköszöntével a hosszú távon fenntartható, innovatív járműtechnológiai megoldások kerültek az autóipari fejlesztések középpontjába. A BMW Group idejekorán felismerte az elkerülhetetlen változtatások fontosságát és már 2000-ben kifejlesztette az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére hivatott EfficientDynamics stratégia alapját. A stratégia alapelvei azóta a BMW Group mindegyik modellpalettáját áthatják, a folyamatos fejlesztések pedig egyre átfogóbb és egyre hatékonyabb eredményekhez vezetnek. Az egyre hatékonyabb belsőégésű erőforrások, a zéró emissziójú mobilitást kínáló BMW eDrive hajtáslánc-technológia, a BMW EfficientLightweight stratégia, az optimalizált aerodinamikai tulajdonságok és az intelligens energia-menedzsment együttese ráadásul nem csupán alacsonyabb széndioxid-kibocsátást, de minden korábbinál magasabb szintű vezetési élményt is ígér.

A bajor gyártó az EfficientDynamics stratégia rendkívül széleskörű alapelveit a BMW i divízió termékei és szolgáltatásai kifejlesztésekor alkalmazza a legmélyrehatóbb módon. A hosszú távú fenntarthatóság és az átfogó hatékonyság szerint megtervezett járműstruktúra, a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés új, szénszál-erősítésű műanyagot (CFRP) széles körben alkalmazó megoldásai a BMW i3 kisautó és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó progresszív képében öltenek testet, a természeti erőforrásokat pedig az újrahasznosított anyagok kollektív használata, valamint a megújuló erőforrások és az energia-visszanyerő rendszerek gyártási alkalmazása óvja. Azon túl, hogy példaértékűen alacsony a BMW i modellek teljes életciklusa során termelt és a környezetbe juttatott káros anyagok mértéke, az EfficientDynamics stratégia holisztikus megközelítése messze túlmutat a négykerekű termékeken. A BMW ConnectedDrive típus-specifikus szolgáltatásait például a tisztán elektromos mobilitás elősegítését szem előtt tartva alkották meg a tervezők, a 360° ELECTRIC portfólió termékei és szolgáltatásai kényelmes és környezetbarát töltési opciókat kínálnak, a BMW i úttörő mobilitási szolgáltatásai pedig minden szituációban a BMW ügyfelének személyes preferenciáit helyezik előtérbe.

A BMW i modellek kifejlesztése során felhalmozott szakmai tapasztalatokat a bajor gyártó tervezőmérnökei a BMW modellpalettájának képviselőinél is kamatoztatják. Kiváló példa erre a vadonatúj BMW 7-es sorozat, amelynek Carbon Core karosszériavázát a BMW i modelleknél első ízben alkalmazott szénszál-erősítésű műanyagból, illetve acélból és alumíniumból tervezték meg, a BMW modelltörténetében először. A bajor gyártó zászlóshajója ráadásul BMW Laserlight lézerfény-technológiás fényszóróval is felszerelhető, amely ugyancsak a BMW i8 plug-in hibrid sportautóban ünnepelte autóipari világpremierjét.

A BMW i divízió széleskörű járműtechnológiai öröksége azonban leginkább a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW iPerformance modelleknél érhető tetten. 2016 nyarától a bajor gyártó már nem kevesebb, mint négy kategóriában kínál ügyfeleinek plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW modellt, amelyek a BMW eDrive hajtáslánc-technológia innovációinak köszönhetően nem csupán minden korábbinál átfogóbb elektromos hatékonyságot és zéró emissziójú mobilitást, de a letaglózó, azonnali teljesítmény-leadás okán vérpezsdítő, hibrid-specifikus vezetési élményt is kínálnak. A BMW plug-in hibrid modellpalettája egyedülálló a prémium szegmensben és jelenleg a következő hat modellt kínálja: BMW X5 xDrive40e iPerformance, BMW 330e iPerformance limuzin, BMW 225xe iPerformance Active Tourer, BMW 740e iPerformance, BMW 740Le iPerformance, BMW 740Le xDrive iPerformance.

Az új BMW 3-as Gran Turismo

A BMW 3-as Gran Turismo, amely a kupék eleganciáját a limuzinok nyújtotta tágas térkínálattal és a kombik bőséges csomagtér-kapacitásával egyesíti, az elmúlt három év során a középkategória meghatározó képviselőjévé érett. A modell elsőszámú piaca Kína, Németország és az Egyesült Államok, a 3-as GT vásárlóinak döntő többsége pedig e modellel lépett be első ízben a bajor gyártó ügyfeleinek családjába. Az új BMW 3-as Gran Turismo-t szemmel láthatóan sportosabb ruhába csomagolták a tervezők, amelyhez nagymértékben hozzájárulnak az immáron alapfelszereltségként kínált LED-technológiás fényszórók és a LED-es ködlámpák is. 4 824 milliméteres karosszéria-hosszával a BMW 3-as Gran Turismo közel 200 milliméterrel hosszabb, mint a BMW 3-as sorozat többi tagja és mint ilyen, már-már luxus kategóriájú utasteret kínál.

Az ajtók mögött ízléses króm- és fabetétek fogadják a BMW ügyfeleit, a prémium minőségű anyaghasználatot pedig vadonatúj színminták és bőrözési opciók emelik minden korábbinál magasabb szintre. A tökéletes kilátás érdekében a tervezők 59 milliméterrel megemelték az első üléspozíciót, a 110 milliméterrel megnövelt, s így immáron 2 920 milliméter hosszúra nyújtott tengelytávolságnak köszönhetően pedig a hátsó üléssor helykínálata a luxuslimuzinok hasonló értékével vetekszik. A hatalmas csomagtér alapesetben 520 literes, amely egészen 1 600 literig bővíthető.

A BMW 3-as GT motorpalettáján sorakozó erőforrások egytől egyig kimagaslóan sportos menetdinamikával, sportautós agilitással és példaértékű hatékonysággal ruházzák fel a középkategória egyik legnépszerűbb képviselőjét. A három vadonatúj benzinmotor teljesítménye 135 kW-tól / 184 lóerőtől 240 kW-ig / 326 lóerőig terjed, az öt dízelüzemű erőforrás pedig a 110 kW / 150 lóerő és 230 kW / 313 lóerő közötti teljesítmény-tartományt fedi le – a klasszikus hátsókerék-meghajtással vagy a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással, akár manuális, akár Steptronic automataváltóval társítva (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 4,3-7,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 112-75 gramm / km)**. A négy- és hathengeres benzinmotorok, valamint a négyhengeres dízelüzemű erőforrások egytől egyig a vadonatúj fejlesztésű, moduláris felépítésű BMW EfficientDynamics motorcsalád tagjai, amelyeket a legkorszerűbb BMW TwinPower Turbo technológiával szerelték fel. Az elődmodell erőforrásaihoz képest a vadonatúj motorok átlagosan 14 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el 100 kilométeren.

A BMW 320i Gran Turismo, a BMW 318d Gran Turismo és a BMW 320d Gran Turismo modelleket alapesetben hatsebességes manuális váltóval kínálja ügyfeleinek a bajor gyártó, opcionális extrafelszereltségként azonban mindhárom 3-as GT a nyolcsebességes Steptronic automataváltóval is felszerelhető. A többi motorváltozathoz az alapfelszereltség részeként jár a Steptronic automataváltó. A benzinmotorral hajtott BMW 3-as Gran Turismo modellek, valamint a dízelüzemű BMW 320d Gran Turismo és BMW 330d Gran Turismo opcionális extrafelszereltségként a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is felszerelhető. A BMW 335d xDrive Gran Turismo esetében az összkerékhajtású hajtáslánc-technológia az alapfelszereltség része. Mindent összevetve, az új BMW 3-as Gran Turismo modellpalettáján tizennyolc eltérő motor – váltó – hajtáslánc konfiguráció áll a vezetés szerelmeseinek rendelkezésére.