Tízmilliárd eurót meghaladó abszolút adózás előtti nyereség és újabb, immár sorozatban a kilencedik évben elért történelmi rekordot jelentő értékesítési teljesítmény: ezek a BMW Group idei esztendőre kitűzött legfőbb tervei.
A személyes mobilitás jövőjének iránymutatása terén a BMW Group idén még magasabb fokozatba kapcsol. Két évvel a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia bevezetése után, 2018-ban a vállalatcsoport minden korábbinál nagyobb összeget és még több energiát fektet be az úttörő járműtechnológiák kutatás-fejlesztési folyamataiba, miközben meglévő és folyamatosan bővülő modellpalettájával nem csupán a pénzügyi nyereségesség, de a hosszú távú fenntarthatóság tekintetében is sorozatban kilencedik egész éves sikertörténetére készül.
„Iparágunk példátlan technológiai változásokon megy keresztül, miközben a napjainkra jellemző piaci kiszámíthatatlansággal is folyamatosan meg kell küzdenie. A BMW Group-nál hiszünk a felkínálkozó lehetőségekben és egy részletesen kidolgozott, egyértelmű vállalati stratégia mentén haladunk előre. Hiszen a személyes mobilitás jövőképe a mában rajzolódik ki. 2018-ban még magasabb fokozatba kapcsolunk, megcélozva sorozatban kilencedik legsikeresebb vállalati évünket” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a Münchenben megrendezett szerdai évértékelő sajtótájékoztatón.
A közlekedési szektort érintő megannyi jelentős változás ellenére a vállalatcsoport stratégiájának egyik alappillére a megállás nélkül erősödő ügyféligények maradéktalan kielégítése.
„Rajongásuk és elköteleződésük a mi gazdasági növekedésünk elsődleges záloga” – mondta Harald Krüger. „Ezért van az, hogy a BMW Group egy egészen egyedülálló termékpalettával (amely a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakttól egészen a Rolls-Royce Phantom luxusautóig terjed) és személyre szabott mobilitási szolgáltatásaink egészen páratlan portfóliójával (a különböző fizetési lehetőségektől kezdve egészen az intelligens mobilitási megoldásokig) kedveskedik ügyfeleinek, amelynek legfőbb célja a mindennapi élet megkönnyítése, egyszerűsítése. Ha mindezt szem előtt tartjuk, kijelenthetjük, hogy jó úton haladunk afelé, hogy a jövőben is egy ügyfélközpontú, minden tekintetben csúcstechnológiát kínáló mobilitási vállalatként mutassunk irányt az iparágnak” – tette hozzá a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
2018-ban tovább folytatódik a BMW Group valaha volt legátfogóbb modellbemutatási offenzívája. Az első BMW X2 márciusi világpremierjével, az egyszerre három létesítményben készülő új BMW X3 bemutatkozásával és a BMW X4 második generációjának piaci premierjével a világ legnagyobb prémiumautó-gyártója 2018-at minden kétséget kizáróan „a BMW X modellek éveként”könyvelheti majd el. „Vadonatúj modellekről rántjuk le a leplet és egy teljesen új formanyelvet indítunk el a globális népszerűség útján. Ezzel biztosítjuk be, hogy a BMW 2020-ra visszanyerje piacvezető pozícióját a prémium szegmensben. A 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon leleplezett BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautóval is eme páratlan fejlődésből adtunk ízelítőt a nagyközönségnek, 2019-ben pedig a modell sorozatgyártásban kínált változatát is bemutatjuk” – nyilatkozta Harald Krüger.
A stratégiai döntések 2018-tól még inkább kifizetődnek
2016 elején, a „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégia bevezetésével a BMW Group számos olyan stratégiai döntést hozott meg, amelyek 2018-tól minden korábbinál kifizetődőbbek lesznek. A vállalatcsoport például idén januárban bejelentette a Parkmobile LLC részesedéseinek megszerzését, amellyel a BMW Group a világ elsőszámú, digitális parkolási szolgáltatásokat kínáló autóipari szereplőjévé érett. A DriveNow autómegosztó szolgáltatás egy kézbe egyesítő folyamata ugyancsak idén márciusban zárult le. Eme két nagyszabású lépéssel a BMW Group átvette a személyes mobilitás fejlődésében térnyerőnek számító legfontosabb ágazatok feletti irányítást, amellyel nagymértékben hozzájárul a nagyvárosi mobilitás hosszú távú fenntarthatóságához. A vállalatcsoport célja, hogy intelligens mobilitási szolgáltatásait aktívan használó ügyfélkörének létszáma 2025-re elérje a százmillió főt.
2018 februárjában a BMW Group és a Kínában működő Great Wall Motors úttörő szándéknyilatkozatot írt alá a tisztán elektromos meghajtású MINI modellek kínai gyártásának kezdeményezéséről, amely egyfelől a brit prémiumgyártó megingathatatlan irányvonalát, másfelől a BMW Group kínai piacban érzett abszolút potenciálját mutatja.
2018. március 6-án, az idei Genfi Nemzetközi Autószalon nyitónapján a BMW Group hivatalosan is bejelentette, hogy a 2017-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW i Vision Dynamics tanulmányautó tömegtermelésben kínált változata Münchenben készül majd, és a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 modellnév alatt kerül forgalomba. A vállalatcsoport hálózatról tölthető gépkocsijai ma tíz gyáregységben látnak napvilágot, amely hálózathoz 2019-ben, az első tisztán elektromos meghajtású MINI modell sorozatgyártásának beindításával a brit prémiumgyártó oxfordi üzeme is csatlakozik. A BMW i4 azonban csupán egy azon huszonöt, tisztán elektromos meghajtású vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modell közül, amelyeket 2025-ig a BMW Group bevezet a piacon. A huszonöt tagúra bővített, hálózatról tölthető paletta fele zéró emissziójú, tisztán elektromos meghajtású gépkocsi lesz. A Münchenben székelő vállalatcsoport 2021-ben vezeti be a piacon ötödik generációs akkumulátor- és hajtáslánc-technológiáját, amely a tisztán elektromos meghajtású modellek esetében egyetlen feltöltéssel 700 kilométer megtételét, a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek esetében pedig 100 kilométer elektromos hatótávolságot garantál.
Rekordszintű beruházások a holnap mobilitása érdekében
2018-ban a BMW Group minden korábbinál nagyobb összeget és még több energiát fektet be járműtechnológiai kutatás-fejlesztési folyamataiba, amelyek célja az elektromos mobilitás területén mutatott folyamatos, iránymutató sebességű fejlődés fenntartása. Miután 2017-ben 6,108 milliárd eurót invesztált a személyes mobilitás jövőjének fejlesztésébe, a 2018-as pénzügyi évben a BMW Group e téren újabb fokozatba kapcsol. A vállalatcsoport az elkövetkező években több mint százmillió euróval múlja felül megelőző évi beruházásait, amelyek egyértelmű célja az újabbnál újabb modellek piaci bevezetése, a tisztán elektromos mobilitás térnyerése és a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakának megvalósítása. Az önvezető járművek fejlesztésébe a BMW Group önmagában több mint hétmilliárd eurót fektet be, amely a széleskörű, intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, teljes mértékben hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás területén is (ACES – Automated, Connected, Electrified and Services) megteremti a vállalatcsoport abszolút iránymutató pozícióját.
A rendkívüli beruházások ellenére a BMW Group a jövőben az egész évre vetített adózás előtti nyereségektekintetébena 2017-es, abszolút rekordérték fenntartását várja. „2018-ban is kitartónak és megingathatatlannak kell maradnunk annak érdekében, hogy az adózás előtti nyereség tekintetében újabb rekordértéket realizálhassunk” – mondta Nicolas Peter, a BMW AG igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja. „Célratörő vállalat vagyunk, amely képes folyamatosan megújulni és egyre hatékonyabb működési folyamatokat hoz létre. Megállás nélkül csökkentjük modell- és szolgáltatáspalettánk komplexitását, miközben maradéktalanul szem előtt tartjuk ügyfeleink igényeit. Ez adja meg az alapot a jövő beruházásaihoz. Mint ahogyan eddig is, úgy átfogó vállalati stratégiánkat a jövőben is a hosszú távon fenntartható nyereségesség határozza meg” – tette hozzá Nicolas Peter.
„Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája részeként a BMW Group módszeresen bővíti jelenlétét és termékpalettáját azon régiókban, amelyekben kimagasló potenciált lát, hogy előteremtse a személyes mobilitás területén úttörőnek számító járműtechnológiák kutatás-fejlesztési folyamataihoz szükséges egyre átfogóbb pénzügyi hátteret. A gépkocsi- és motorkerékpár-szegmensen belül ezért a vállalatcsoport továbbra is 8-10 százalék közötti nyereségrátát céloz meg. A 2018-as pénzügyi évben a BMW Group várakozásai szerint némileg még tovább nő az újautó-átadások globális mutatója, amely az autó iparágon belül további bevétel-növekedést eredményez. A portfólió növelésével párhuzamosan a vállalatcsoport a motorkerékpár-szegmensben is egyenes arányú értékesítési fejlődést irányoz elő.
2017-ben a BMW Group vadonatúj értékesítési rekordot döntött, amikor fennállása során először, egy esztendőn belül összesen több mint 100 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit adott át ügyfeleinek. A hálózatról tölthető modellpaletta élén a BMW i3 tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt áll, amely 2013-as piaci premierje óta a világ minden táján, évről évre egyre több ügyfél tetszését nyeri el. A Münchenben székelő vállalatcsoport a tavalyi évben több tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsit értékesített Európában, mint bármelyik másik autógyártó, amellyel a hálózatról tölthető modellek teljes palettájának 21 százalékát uralja. A BMW Group célja, hogy 2018-ban minimum 140 000 darab hálózatról tölthető gépkocsit értékesítsen, 2019 végére pedig a világ útjain guruló, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW, illetve MINI modellek száma átlépje a félmilliót. „Az elektromos mobilitás térnyerésére építő vállalati stratégiánk kiválóan fejlődő tendenciát mutat: hálózatról tölthető modellpalettánk sokszínűségének köszönhetően 2017-ben ismét csökkenteni tudtuk az Európában kínált modellpalettánk átlagos károsanyag-kibocsátási értékét” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.
Idén a BMW Group újabb együttműködésekkel bővíti értékláncát és globális piaci jelenlétét. A vállalatcsoport Kínában, az Egyesült Államokban és Európában is újabb beruházásokat tervez, hiszen miközben a tengerentúlon és Ázsiában egyaránt fent kívánja tartani meghatározó piaci jelenlétét, a jövőbeni hálózati növekedés érdekében ezen régiókra kiváltképp fontos szereplőkként tekint.
Új értékesítési, bevételi és eredménybelirekord 2017-ben
2017-ben a BMW Group 2 463 526 darab új autót értékesített világszerte, amely 4,1 százalékkal múlja felül a 2016-ban regisztrált 2 367 603 darabos értéket. BMW, MINI és Rolls-Royce márkáival a vállalatcsoport ezzel újfent megerősítette piacvezető pozícióját a prémium autógyártók mezőnyében. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelleket egyesítő, hálózatról tölthető paletta 65,6 százalékos abszolút javulás mellett, világszerte összesen 103 080 darabos eladást produkált, amelyben a legnagyobb kereslet a 2013 óta piacon lévő és azóta évről évre újabb értékesítési rekordot döntő BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot övezte. A BMW Group célja, hogy 2018-ban minimum 140 000 darab hálózatról tölthető gépkocsit értékesítsen, 2019 végére pedig a világ útjain guruló, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW, illetve MINI modellek száma átlépje a félmilliót.
A vállalatcsoport összesített bevétele 2017-ben új rekordot ért el: a 98,678 milliárd euró 4,8 százalékkal szárnyalja túl a 2016-ban elért 94,163 milliárd eurót. Az EBIT ezzel párhuzamosan 5,3 százalékkal, a 2016-os 9,386 milliárd euróról 9,880 milliárd euróra nőtt. A BMW Group adózás előtti nyeresége évről évre emelkedik, így miután 2016-ban 9,665 milliárd eurón állt meg, 2017-ben – részben a kedvező gazdasági körülményeknek köszönhetően – 10,2 százalékos növekedés mellett, 10,655 milliárd eurón zárt, fennállása során először lépve át a tízmilliárd eurós értéket. A vállalatcsoport autóipari-, motorkerékpár- és pénzügyi szegmense 2016 után 2017-ben is rekordszintű adózás előtti keresetet könyvelhetett el, amely nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a BMW Group abszolút keresete 2017-ben újabb csúcsra érkezett. A 2016-ban regisztrált 10,3 százalékos növekedés után a vállalatcsoport 2017-ben 10,8 százalékos nyereségrátát ért el, amely abszolút nyereségesség tekintetében is megerősítette a vállalatcsoport vezető pozícióját a prémium szegmensben.
Miközben 2016-ban a BMW Group egész éves adóköltsége 2,755 milliárd eurót tett ki, addig ez a szám 2017-re 1,949 milliárd euróra csökkent, amely elsősorban annak köszönhető, hogy az Egyesült Államokban 35 százalékról 21 százalékra csökkent a vállalatokat érintő adókulcs. A vállalatcsoportnettó nyeresége így a 2016-os 6,910 milliárd euróhoz képest kereken 26 százalékkal, 8,706 milliárd euróra fejlődött.
Részvényenkénti 4,00 eurós érték
„Egy vállalat értékét a munkatársak összértéke határozza meg. A BMW Group kivételesen elkötelezett munkatársakkal büszkélkedhet, sikertörténetünk így kizárólag nekik köszönhető. Németországi munkavállalóink között ezért idén az autóipari szektor legmagasabb jutalékát osztjuk ki” – fogalmazott Harald Krüger. 2018. május 17-én, a BMW Group igazgatótanácsának és felügyelő bizottságának éves ülésén a felügyelő bizottság a vállalatcsoport részvényeinek darabonkénti 4,00 eurós értékére tesz majd javaslatot, a 2016-ban regisztrált 3,50 euró ellenében. „A részvényérték jelentős mértékű növelésére tett javaslat egyértelmű bizonyítékként szolgál arra, hogy a BMW Group magabiztosan tart a hosszú távon fenntartható jövő felé” – tette hozzá a vállalatcsoport igazgatótanácsának elnöke.
Kimagasló nyereségesség az autóipari szegmensben
2017-ben 2,5 százalékkal nőtt a BMW Group autóipari szegmensének abszolút bevétele, amely a 2016-ban regisztrált 86,424 milliárd euró tükrében 88,581 milliárd euró. Az EBIT 2,2 százalékkal, 7,695 milliárd euróról 7,863 milliárd euróra emelkedett. A szegmens nyereségrátája változatlan, 8,9 százalékon állt meg, kiválóan teljesítve ezzel a célként kitűzött 8-10 százalék közötti mezőben. Az autóipari részleg adózás előtti keresete 9,8 százalékkal nőtt, a 7,916 milliárd euróval szemben beállított 8,691 milliárd euró új rekordnak számít.
2017-ben a BMW Group több mint kétmillió darab új BMW modellt adott át ügyfeleinek világszerte. A 2 088 283 darab gépkocsi 4,2 százalékkal múlja felül a 2016-ban eladott 2 003 359 darabot. Az értékesítési tabella élén továbbra is a BMW X modellcsalád áll, amely egy év alatt 9,6 százalékkal növelte eladásait. A modellpaletta legkiemelkedőbb tagja az új BMW X3, amely az év második felében véghezvitt generációváltás ellenére is kiváló értékesítési eredménnyel zárt. 2017-ben ünnepelte generációváltását a BMW 5-ös sorozat is, amelynek limuzin karosszériaváltozatára tavaly decemberben nem kevesebb, mint 55 százalékkal több rendelést regisztrált a gyártó, mint egy évvel korábban. A 2016-os esztendő számaihoz viszonyítva a világ legnépszerűbb prémium üzleti modellje 6,3 százalékos abszolút értékesítési növekedéssel zárta a 2017-es évet, 291 856 darab új autó eladásával. A BMW Group új értékesítési sikertörténetéhez azonban számos másik modellsorozat is hozzájárult, így például a világszerte 201 968 példányban elkelt BMW 1-es sorozat (14,7 százalékos fejlődésnek felel meg) és a bajor prémiumgyártó zászlóshajójának számító BMW 7-es sorozat is (a 64 311 darab új autó 4,5 százalékos javulást jelent).
A MINI ugyancsak új értékesítési rekorddal zárta a tavalyi évet: a 371 881 darab új autó 3,2 százalékkal szárnyalja túl a 2016-os számokat. Az új MINI Countryman globális népszerűsége eközben kereken 30 százalékkal emelkedett, amely 84 441 darab új autó eladásában érhető tetten. A brit prémiumgyártó sikeréhez a MINI Cabrio is hozzájárult, kereken 12 százalékos eladási javulást hozó, 33 317 darabos értékesítéssel.
A Rolls-Royce Motor Cars 3 362 darab új luxusautót adott át ügyfeleinek 2017-ben, amely 16,2 százalékkal marad el a 2016-ban regisztrált értéktől. A páratlan autócsodákat a földkerekség mintegy ötven országában értékesítette a gyártó. Az eladási mutatókban tapasztalható átmeneti csökkenés hátterében a Rolls-Royce Phantom generációváltását megelőző ideiglenes piaci szüneteltetés, valamint az egyik legfontosabb régiónak számító Közel-Kelet rendezetlen piaci körülményei álltak. A goodwoodi székhelyű luxusautó-gyártó 2017 júliusában leplezte le a Rolls-Royce Phantom következő nemzedékét, amelyre rengeteg előrendelés érkezett. Az első tulajdonosok 2018 januárjában vehették át új luxusautójukat.
A BMW Group továbbra is elkötelezett globálisan kiegyensúlyozott vállalati stratégiája iránt.
Ázsiában a vállalatcsoport csak a tavalyi évben 848 826 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített, amely a 2016-ban produkált 747 291 darabhoz viszonyítva 13,6 százalékos növekedésnek felel meg. A kétszámjegyű emelkedésből Kína oroszlánrészt vállalt, az 595 020 darab új autó 15,1 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi, 516 785 darabos értékesítést.
Európában a BMW Group 1 101 760 darab új gépkocsit adott át ügyfeleinek 2018-ban, amely 0,9 százalékkal magasabb szám, mint a 2016-ban eladott 1 092 155 darabos mutató. A Nagy-Britanniában elkelt 241 674 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modell 4,2 százalékkal marad el az egy évvel korábban átadott 252 205 darabhoz képest. Franciaországban és Olaszországban ez idő alatt 89 957 darab, illetve 86 663 darab új autó talált gazdára, amely 6,7 százalékkal, valamint 3,5 százalékkal szárnyalja túl a 2016-os értéket (84 305 és 83 765 darab).
Részben a BMW X modellcsalád korlátozott tengerentúli elérhetőségének tudható be, hogy a 2017-es évet a BMW Group némileg a 2016-os újautó-átadási mutató alatt zárta az amerikai kontinensen: a 451 136 darab új gépkocsi kereken 2 százalékkal marad el az egy évvel korábbi értéktől. Az Egyesült Államokban tapasztalható rendkívül versenyképes mezőnyben a vállalatcsoport 353 819 darab vadonatúj BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely 3,5 százalékkal múlja alul a 2016-os évben értékesített 366 493 darab modellt. A 2017-es esztendő utolsó negyedévében ugyanakkor intenzív pólusfordulás volt megfigyelhető az Egyesült Államokban és az egész amerikai kontinensen: amíg 2016-ban az október és december között eltelt időszakban 96 609 darab új autó talált gazdára az USA-ban, addig tavaly ezen időszak alatt ez a szám 1,6 százalékkal 98 137 darabra nőtt. Az egész kontinens viszonylatában ez a növekedés 1,8 százalék, a 2016-ban eladott 122 393 darabhoz viszonyított 124 547 darabbal.
Több mint 150 000 darab eladott motorkerékpár egyetlen év alatt, a vállalatcsoport történetében most először
A 2017-es év a BMW Group kétkerekű divíziójának történetében is új rekordot hozott. A BMW Motorrad tavaly január és december között 164 153 darab robogót és motorkerékpárt értékesített világszerte, amely a 2016-ban produkált 145 032 darabhoz képest 13,2 százalékos abszolút fejlődés. 2017 ezzel a BMW Motorrad első olyan éve lett, amelyben átlépte az egy éven belül eladott 150 000 darabos határszámot, egyúttal sorozatban a hetedik esztendő, amelyben a gyártó új, az előző évek teljesítményét is túlszárnyaló értékesítési rekordot állított be. A BMW Motorrad tavalyi bevétele 2,283 milliárd euró volt, amely 10,3 százalékkal több, mint a 2016-ban keresett 2,069 milliárd euró. A részleg EBIT-je 10,7 százalékkal, az egy évvel korábbi 187 millió euróról 207 millió euróra nőtt. És miként az autóipari szegmensben, úgy a vállalatcsoport a motorkerékpárokat forgalmazó divízió esetében is 8-10 százalék közötti nyereségrátát irányzott elő, a 2017-es pénzügyi évben pedig ez a korábbi 9,0 után 9,1 százalék lett. A BMW Motorrad adózás előtti nyeresége 10,8 százalékkal gyarapodott, a 2016-os 185 millió után 2017-ben 205 millió eurón állt meg.
A BMW Group pénzügyi szolgáltatásokra szakosodott részlege rekordot rekordra halmoz
2017-ben a BMW Group pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó részlege is kiválóan teljesített. A lakossági ügyfelekkel megkötött új szerződések száma 1 százalékkal, a 2016-ban megkötött 1 811 157 szerződés után 1 828 604 darabra nőtt. A vállalatcsoporttal megkötött, 5 380 785 darab élő szerződés a 2017. december 31-i összesítés szerint 5,2 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi, 5 114 906 darabos értéket. A szegmens tavalyi, 27,567 milliárd eurós összbevétele 7,3 százalékkal több, mint az egy évvel korábban regisztrált 25,681 milliárd euró. A részleg adózás előtti nyeresége 2,166 milliárd euróról, 1,9 százalék növekedéssel 2,207 milliárd euróra gyarapodott.
Egyre nagyobb munkaerő és még több gyakornok
2017-ben 4,2 százalékkal nőtt a BMW Group munkatársainakabszolút globális mutatója. A december 31-i összesítés szerint a vállalatcsoport világszerte 129 932 embert foglalkoztat, szemben a 2016 végén regisztrált 124 729 emberrel. A látványos növekedésben jelentős szerepet játszik a hálózatról tölthető modellek egyre átfogóbb fejlesztési fázisaiban dolgozó munkaerő, valamint a nagymértékben, illetve teljes mértékben automatizált járművezetés korszakán fáradozó tervezőrészlegek és fejlesztési divíziók intenzív bővítése, amelyhez hozzájön a vállalatcsoport nemzetközi gyártási hálózatának folyamatos gyarapítása is. Az autóipari szegmens és a motorkerékpárra szakosodott divízió bővítése mellett ugyanakkor a pénzügyi részleg és a mobilitási szolgáltatások megtervezésére, fejlesztésére, illetve tökéletesítésére létrehozott ágazat is folyamatos növekedésen megy keresztül. A BMW Group mindemellett tehetséggondozásra és továbbképzésre összpontosító programjára is kiemelt figyelmet fordít, sőt mi több, a vállalatcsoport e részlegbe csak a tavalyi évben 350 millió eurót invesztált. A BMW Group világszerte 4 750 fiatal gyakornoknak biztosít professzionális körülmények közötti továbbtanulási és szakmai fejlődési lehetőséget.
A BMW Group felügyelő bizottsága
2018. május 17-én, a BMW Group igazgatótanácsának és felügyelő bizottságának éves ülésén a felügyelő bizottság indítványozni fogja, hogy Prof. Dr. Reinhard Hüttl-t, a Német Földtudományi Kutatóközpont igazgatótanácsának elnökét, Dr. Karl-Ludwig Kley-t, az E.ON SE és a Deutsche Lufthansa AG felügyelő bizottságának elnökét, valamint Prof. Dr. Renate Köcher-t, az allensbachi Demoszkópiai Intézet igazgatóját ismét válasszák be a BMW AG felügyelő bizottságába.
A bizottság tagjai továbbá javasolni fogják, hogy a vállalatcsoport részvényesei válasszák be a BMW AG felügyelő bizottságába Dr. Kurt Bock-ot, a BASF SE igazgatótanácsának elnökét. A felügyelő bizottság döntésével megegyezően Dr. h.c. Robert Lane ezzel egyidejűleg, a május 17-i éves ülés végén lemond tisztségéről. A BMW AG felügyelő bizottsága köszönettel tartozik Dr. h.c. Robert Lane-nek éveken át végzett, felbecsülhetetlen értékű munkájáért és megbízható együttműködéséért.