Főoldal Újdonságok Modellciklusának 2. szakaszában a Volkswagen Golf: e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance,...

Modellciklusának 2. szakaszában a Volkswagen Golf: e-Golf, Golf GTE, Golf GTI Performance, Golf R

Elérkezett első fontos modellfrissítéséhez a Volkswagen Golf. Korábbi cikkeinkben, ITT és ITT beszámoltunk a történésekről, most pedig összefoglaljuk a lényeget. Nézzük!

A Golf család nagyszabású felfrissítésének második szakaszával indítja a tavaszt a Volkswagen, s máris érkezik az egyaránt új e-Golf, Golf GTE illetve a Golf R. A Golf ezen öt megújult változata kiválóan mutatja, milyen széles a legsikeresebb európai autó hajtásrendszereinek kínálata. A Golf sikerének egyik kulcsa, hogy minden mobilitási igényre a megfelelő megoldást kínálja. Ezen egyéni megoldások széles alapjául a hagyományos benzin- (TSI) és dízel- (TDI), illetve földgázüzemű (TGI) változatok szolgálnak.

E világszerte egyedülálló választékot a legújabb high-tech modellek egészítik ki, amelyek továbbfejlesztett elektromos, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid és sportautó-hajtásrendszerekkel érkeznek, modellváltozattól függően nagyobb teljesítménnyel és hatótávval, valamint tovább fokozott gazdaságossággal. Az új e-Golf, Golf GTE, és Golf R további ismertetőjegyei még karakteresebb dizájnjuk, új LED-technikájú fényszóróik és hátsó lámpáik (mindkettő már alapkivitelben), új infotainment-rendszereik akár olyan funkciókkal, mint például a gesztusvezérlés (Discover Pro, az e-Golf esetében széria), az Active Info Display digitális és számos új vezetői segédrendszer.

e- és Hybrid-Power – Elektromos, illetve hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerével az e-Golf és a Golf GTE a lehető legjobban kíméli a környezetet. Az e-Golf mindenkor, míg a Golf GTE átmenetileg, mintegy 50 kilométeres távon (NEFZ) károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhet. Mindkét modellt műszakilag is továbbfejlesztették a mérnökök. Az e-Golf második nemzedékében nagyobb hatótávval (az NEFZ-cikluson 300 kilométer) és teljesítménnyel (100 kW/136 LE, plusz 21 LE) csábít, míg a Golf GTE számára új hibridstratégiát fejlesztettek ki. Utóbbi valamelyik navigációs rendszerrel közösen a Hybrid üzemmódban már a GPS- és útvonaladatokat is tekintetbe veszi, s az előtte álló útvonal tulajdonságainak figyelembevételével, előrelátó módon alakítja optimálisan, az energiatakarékosság jegyében az elektromos és a benzinmotor üzemét (2017 nyártól kapható).

GTI- és R-Power – Immár kultikus státuszú sportautóként a Golf R jelentősen megnövelt teljesítménnyel érkezik. Feltöltött motorjaik egyaránt piaci szegmensük legagilisabb négyhengeres erőforrásai közé tartoznak, míg az összkerékhajtású Golf R és teljesítményét 228 kilowattra (310 LE) (plusz 10 LE) növelték a Volkswagen R szakemberei.

Még karakteresebb dizájn

LED-technikájú fényszórók és hátsó lámpák – A dizájn-frissítésben új lökhárítók, sárvédők, már alapkivitelben új teljes-LED fényszórók (az e-Golf, a Golf GTE, illetve minden Golf GTI és Golf R) és immár minden Golf számára az alapkivitelt bővítő teljes-LED hátsó lámpák szerepelnek.

Új orrkialakítás – A hűtőrács alsó szegélyén húzódó, krómozott díszléc a jobb és a bal oldalon a LED-technikájú fényszórók szárnymotívumot formázó krómszegélyéhez (winglet) csatlakozik. Az egyes modellek egyebek mellett e krómozott díszléc egyéni kialakításában térnek el egymástól. Az e-Golf és a Golf GTE hűtőrácsán, illletve LED-fényszóróin például egyaránt markáns kék csík (a Volkswagen e-mobilitásának ismertetőjegye) tűnik fel, ami az immár ikonná vált Golf GTI esetében – mi más is lehetne – vörös színű, míg a Golf R elején fényes fekete bevonatot kap. Mindezeken túl az e-Golf, a Golf GTE, és a Golf R új és teljes egészében egyéni első lökhárítójában is különbözik egymástól. Az e-Golf és a Golf GTE lökhárítójának közös vonása a nappali menetfény a Volkswagen minden elektromos és hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerű modelljére jellemző, jellegzetes C-alakú rajzolata. Hűtőrácsa méhsejt-mintázatú betétjével a Golf GTE azonban már egyértelműen közelebb áll a Golf GTI stílusához. A GTE és a GTI eleje összességében egyaránt dinamikusabb hatást kelt, s új tervezésű és jóval markánsabb megjelenésű lökhárítójuk révén nincs ez másként a Golf R modellek esetében sem.

Farkialakítás – Az eltérő megjelenés miatt feltétlen érdekes egy pillantást vetni e modellek hátuljára is. Például a LED-technikájú hátsó lámpákra, amelyek a GTE és az R modellek esetében már alapfelszerelésként (a Variant kivételével) dinamikus irányjelzővel (fényük belülről kifelé halad), valamint ugyancsak dinamikusan változó grafikával (vízszintes hátsó helyzetjelzők és függőleges állású féklámpák) működnek. A modellsorozat sportos tagjai mindezeken túl kipufogórendszerük krómozott végcsöveinek konfigurációjában is eltérnek. A Golf GTE bal oldalon kettős, a Golf GTI kétoldalt egy-egy, míg a Golf R a jobb és bal oldalon egyaránt markáns kettős végcsövekkel készül.

Digitalizálva és internetkapcsolatban

Segítő elektronika – Az új Golf számos műszaki fejlesztést kínál. Csupán néhány példa: az alsó-középkategóriában első ízben kínál az új Discover Pro rádió-navigációs és online rendszer gesztusvezérléses kezelést. Az új e-Golf már az alapkivitelében tartalmazza e technikát fedélzetén. 9,2 col átlójú képernyőjével a már hagyományos gombok (hardkey) nélküli Discover Pro koncepcionális és vizuális egységet alkot a Golf palettáján ugyancsak új Active Info Display műszeregységgel. Minden más infotainment-rendszert is új generáció váltott fel, miközben jelentősen bővült az online-szolgáltatások és alkalmazások kínálata. A Golf frissítése emellett a fejlett vezetői segédrendszerek új választékát hozta el az alsó-középkategóriába. Az olyan technikák, mint a városi vészfékfunkció (City Emergency Braking) és az új gyalogosfelismerés (Pedestrian Monitoring) (Front Assist), az új közlekedési torlódás asszisztens (részlegesen automatizált vezetés 60 kilométer/óráig) és az ebben a piaci szegmensben ugyancsak újdonság vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) egyaránt jelentősen növelik a biztonságot.