Az új Toyota GT86 a celebeknek szánt versenyautó szerepét kapta meg a Top Gear által jegyzett Reasonably Fast Car című betétműsorban.
Annak érdekében, hogy az autó jól szerepeljen a Top Gear híres tesztpályáján, a Toyota elhatározta, hogy verseny igényeinek megfelelően kissé módosítja a modellt. Az átalakítást pedig a Rogue Motorsport műhelyre bízta. A szerelő csapat 3 kocsit készített – két kézi és egy automata sebességváltós kivitelt. A munkálatokat személyesen Patrick Mortell irányította.
A három Toyota GT86 átalakítása azon elképzelés szerint zajlott, hogy az autók a lehető legközelebb legyenek a sorozatban gyártott modellhez, ugyanakkor a tesztpályás használathoz megfelelő szintű biztonsági szintet nyújtsanak. Ennek érdekében a Rogue Motorsport szakemberei bukócsövet és versenyüléseket szereltek be, valamint eltávolították a burkolatok jelentős részét.
A munka kezdetén kiszerelték az utastér összes olyan elemét, amely útban volt a bukócső beépítéséhez. Az volt a fontos, hogy a sofőr és a navigátor számára a lehető legtöbb hely álljon rendelkezésre, ezért a szerelők megszabadultak sok műanyag burkolattól, a tető borításától, a hátsó ülésektől, de a váltókar és a kormány körüli részeket is átalakították. Azokat a részeket, ahol a bukócsövet az alvázhoz hegesztették, megtisztították a gyári fényezéstől és az egyéb szigetelésektől.
A fő gyűrű az üzemanyagtartály fölé került, melyet a hegesztés idejére ideiglenesen el kellett távolítani. A bukócső beépítése után a kezelőpanel és az utastér borításának egy része visszakerült a helyére, de egyes pontokon módosítottak rajtuk. Mindhárom autó előkészítése körülbelül egy hetet vett igénybe.
Az átalakított Toyota GT86-ot Jack Rix szerkesztő tesztelhette elsőként. A Top Gear szakemberét lenyűgözte a japán modell menetdinamikája és irányíthatósága. Rix értékelte a hátsókerék-meghajtás és az elöl beépített 200 lóerős motor klasszikus kombinációját. Ugyanakkor megjegyezte, hogy a modell rajongói nagyon várják a turbófeltöltős változatot, a tesztek során több tucatnyian állították meg és kérdeztek rá, hogy ez már a turbós változat-e.
Patrick Mortell a Rouge Motorsport tulajdonosa osztotta Rix lelkesedését, kijelentve, hogy a GT86 a dinamikus és pontos vezetés örömét kereső autósoknak tervezett kocsi. Könnyű, jól kiegyensúlyozott, gyorsan reagál a sofőr mozdulataira és rendkívül jó menetdinamikát biztosít.
Ne felejtsük el, hogy a napjainkban ritkán látható hátsókerék-meghajtás a jó drifting-autó receptje. A drifting kultúra népszerűségét pedig mi sem bizonyítja jobban, mint a hazai drift versenyek egyre növekvő népszerűsége.