Meghaladja a 22.9 százalékos piaci bővülés ütemét: nem kevesebb, mint 37.7 százalékkal növekedett a világ legnagyobb autógyártója, a környezetbarát hybrid modelljeiről ismert Toyota értékesítési mutatója. A márka magyarországi összesített eladásai a 2016-os év első 10 hónapjában döntöttek csúcsot, míg a vállalat prémium márkája, a Lexus még ennél is drasztikusabb, 56.1 százalékos növekedést könyvelhetett el.
A idei évben valóságos modellinvázióval támadó, 8 vadonatúj vagy frissített modellt (6 Toyota és 2 Lexus modell) és a jövőbemutató aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák, valamint forradalmi meghajtási láncok egész sorát bemutató autógyártó piaci részesedését számottevően javítva rendkívül látványos növekedést ért el a magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon. A Toyota márka hazai rendelésállománya egyébiránt még a forgalomba helyezések 37.7 százalékos növekedését is meghaladó mértékben, közel 50%-al nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest.
A rendkívül látványos növekedés több okra vezethető vissza. Kiemelkedő szerepe volt a folyamatosan érkező új modellek sikerének, így az év elején bemutatkozó új Toyota Prius és RAV4, valamint az új Lexus RX hihetetlenül kedvező fogadtatásának épp úgy, mint a vadonatúj Hilux és Proace révén nyáron teljesen megújuló Toyota haszongépjármű portfolió népszerűségének, vagy a világ legnépszerűbb autója, a Toyota Corolla ősz elején bemutatott legújabb generációjának. A lendület ráadásul tovább tart, hisz november második felében érkezik meg a hazai márkakereskedésekbe az ügyfelek által talán leginkább várt újdonság, a vadonatúj, kategóriateremtő Toyota C-HR, emellett még az év vége előtt bemutatkozik a népszerű Lexus IS legújabb generációja is.
Legalább ilyen fontos szerepe volt ugyanakkor a látványos növekedésben annak is, hogy a magánvásárlók körében hagyományosan kiemelkedően erős Toyota és Lexus márkák a flottaértékesítés területén is sikerrel javították eredményeiket: az év első tíz hónapjában Magyarországon gazdára talált Toyoták immáron 47.8 százalékát vásárolták jogi személyek, míg a Lexus esetén ez az arány elérte a 69.2 százalékot. Ennek érdekében az autógyártó útjára indította a Toyota Növekedési Programot, amelynek célja, hogy minél több vállalkozás számára tegye elérhetővé a Toyota márka kiemelt flotta támogatásait: az akár egyetlen cégautóhoz is elérhető kedvezmények mellett az autógyártó vonzó finanszírozási megoldásokat is kínál, a Toyota kishaszongépjárműveknél az NHP keretében, Toyota személyautók esetében pedig a Toyota Lízing formájában, akár 2,5%-os kamattal.
„Míg a legtöbb autógyártó esetében a magánvásárlások alacsony aránya jelent kihívást, a Toyota és a Lexus ezen a területen hagyományosan kiemelkedően jól teljesít, így számunkra a flottapiaci jelenlét további erősítése fontos feladat, amit vadonatúj, rendkívül kedvező fogadtatásra találó modelljeink, és az azokat megtámogató flotta és finanszírozási konstrukciók, különösen a Toyota Növekedési Program révén az idei évben látványos sikerrel vettünk” – mondta Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák hazai kommunikációjáért felelős vezetője.
„Kedvező piaci tendencia számunkra, hogy gépjárműbeszerzései során egyre több vállalat helyez hangsúlyt a környezettudatosságra, e tekintetben pedig egyetlen gyártó modellportfoliója sem veheti fel velünk a versenyt: a Toyota és a Lexus márkák kínálják modelljeik tekintetében a legszélesebb körben elérhető hybrid választékot, ami megmutatkozik értékesítéseinkben is. Az idei év első tíz hónapjában Magyarországon gazdára talált Lexusok 95,2%-át rendelték környezetbarát hybrid meghajtással, míg a Toyota esetében 14,3%-os volt ez az arány, jóllehet egyes modellek, például a RAV4 esetében meghaladja az 50%-ot. Célunk egyébiránt, hogy 2020-ra teljes értékesítésünk minimum 50%-át tegyék ki a hybrid modellek” – zárta gondolatait a szakember.
„A hybrid modellek flottapiacon is látványosan növekvő népszerűségének megalapozásában ugyanakkor természetesen a környezetbarát üzem mellett fontos szerepe volt a meggyőző üzembentartási költségeknek, azaz a rendkívül alacsony fogyasztásnak és karbantartási költségeknek is. Az olyan, úgynevezett ’user-chooser’ flották esetében pedig, ahol a felhasználók egy meghatározott költségkeretből néhány márka modelljeiből szabadon rendelhetnek, ezek az ügyfelek kvázi magánvásárlóként viselkednek, ami számunkra kézzelfogható előnyt jelent” – tette hozzá Varga Zsombor.