Site icon AutóAddikt

Nagyobb teljesítménnyel és egyedi stílussal tiszteleg a mozifilm-legenda előtt az új Ford Mustang Bullitt

A filmtörténet egyik leghíresebb autós jelenete majdnem 10 percen át tart a Warner Bros. Bullitt, magyarul San Francisco-i zsaru című filmjében, amikor Steve McQueen egy 1968-as Mustang GT kupéval üldöz két bérgyilkost San Francisco utcáin.

A legendás film bemutatójának 50. évfordulójára készült el a különleges Ford Mustang Bullitt, ami a mai Genfi Autószalonon lép először az európai közönség elé.

Az idén januárban Detroitban megrendezett Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon debütált új Mustang Bullitt gyártása júniusban kezdődik meg az európai vásárlók számára.

A Mustang Bullitt modellt a Ford 5,0 literes V8-asa hajtja, amit nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal és a Shelby Mustang GT350 modellből származó hajtáslánc-vezérlő modullal egészítettek ki a mérnökök, s így a motor várhatóan 464 lóerőnyi teljesítményt és 529 Nm forgatónyomatékot ad majd le.

A Shadow Black vagy klasszikus Dark Highland Green fényezésekkel megrendelhető Mustang Bullitt 19 colos, Torq Thrust stílusú keréktárcsákon gördül, amelyek mögött vörösre festett Brembo™ féknyergek láthatók, a kör alakú tanksapkát pedig ugyanolyan logó díszíti, mint a mozifilmben.

Az utastér meghatározó elemei a 12 colos, digitális LCD műszeregység és a Recaro sportülések. Az ülések, a középkonzol és a műszerfal-panel burkolatának varrásai ugyanolyan színűek, mint a karosszéria fényezése, és a műszerfal utasoldali részén a szokásos Mustang-embléma helyett a Bullitt változatba egy egyedi sorszámozással ellátott plakett kerül.

Az új Ford Mustang Bullittban alapfelszereltségként jelenik meg a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája, ami a simább visszakapcsolások mellett az erőteljes 5,0 literes V8-as “felhördülését” is biztosítja; és ha már a hanghatásoknál tartunk, ne feledkezzünk meg a prémium minőségű B&O PLAY audiorendszerről sem, aminek 1000 wattos teljesítményét 12 hangszóró sugározza.

“Semmi sem tükrözi jobban a Mustang szellemiségét és energiáit, mint a ‘Bullitt’ legendás üldözési jelenete” – vélekedett Steven Armstrong, a Ford Motor Company csoportszintű alelnöke és az Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős elnöke. „Feltuningolt teljesítményével és olyan új rendszereivel, mint a fordulatszám-szabályozás vagy a B&O PLAY audio, az új Mustang Bullitt ugyanolyan menő lesz, mint annak idején maga Steve McQueen volt.”

Az új Mustang Bullitt európai bemutatóját Steve McQueen két unokája, Chase és Madison, valamint édesapjuk, Chad McQueen is támogatja, akik leforgatták saját autós üldözési jelenetüket a Genfet körülölelő Svájci Alpok szerpentinjein – vagyis pontosan ott, ahol a “Bullitt” című film híres száguldását felvették.

“Otthon körülvesznek minket azok az emléktárgyak, amelyek nagyapánk szereplését idézik fel a Bullittban, és meg sem tudnám számolni, hányszor láttuk már a filmet, úgyhogy kifejezetten felemelő élmény számunkra, hogy mi is részesei lehetünk a harmadik generációs Mustang Bullitt európai bemutatkozásának,” nyilatkozta Chase McQueen.

“Chad, az apánk Fordokkal tanított minket vezetni Kalifornia tengerparti útjain, ezért lelkesítő volt most együtt forgatni vele – és persze az új autóval. De az is csodálatos érzés volt, hogy a Ford és a Steve McQueen alapítvány közös árverésén az első új Mustang Bullitt VIN 001 300.000 dollárért kelt el, amit jótékony célra ajánlottak fel” tette hozzá Madison McQueen.

A különleges kiadású Mustang Bullitt

Az új Ford Mustang Bullitt az 1968-as, azonos című Steve McQueen-filmben szereplő Mustang GT kupé előtt tiszteleg.

A harmadik generációs Mustang Bullitt a 2001-ben és 2008-ban megjelent Bullitt-változatok nyomdokában jár, amelyeket szintén erős motorokkal, Torq Thrust stílusú keréktárcsákkal, egyedi dizájn-megoldásokkal és korlátozott számban kínált fényezésekkel – köztük Dark Highland Green árnyalatban – rendelhettek meg a vásárlók.

Az új Mustang Bullitt hatfokozatú manuális sebességváltóját a Ford új fordulatszám-szabályozó technológiája egészíti ki, ami a motor elektronikus vezérlésének segítségével rövid gázfröccsöt ad, amikor a vezető visszakapcsol, hozzáigazítva ezzel a motor fordulatszámát a kiválasztott sebességfokozathoz, hogy a váltás sima és zökkenőmentes legyen.

Az alapfelszereltségként kínált 1000 wattos B&O PLAY prémium audiorendszer 12 nagy teljesítményű hangszórón át sugározza a zenét, amit minden utas tökéletes minőségben élvezhet, bármelyik ülésben is utazik. A tiszta basszusokról kéttekercses mélynyomó gondoskodik, és az első ajtókba épített nagy teljesítményű, háromutas hangszórók egyenletesen osztják el a kabinban a hanghatásokat.

Az alapfelszereltség része még a 12 colos, digitális LCD-műszeregység is, ami minden olyan funkcióval rendelkezik, amit a még idén Európában is forgalomba kerülő vadonatúj Mustang kínál, ám ebben a változatban a gyújtás ráadása után a póni képe helyett egy különleges, az autót ábrázoló zöld Bullitt üdvözlő ikon jelenik meg a képernyőn. Az új modell fehér biliárdgolyó-váltógombja is stílusos főhajtás az eredeti autó emléke előtt.

A zöld öltésekkel díszített standard ülések helyett (amelyekhez memória funkció is tartozik a vezetőoldalon) a Mustang Bullitt vásárlói fekete bőrkárpitozású Recaro® sportüléseket is rendelhetnek.

A McQueen által vezetett autó hangulatát több más részlet is felidézi: a hűtőrács és az első oldalablakok finom krómkerete, valamint a hűtőrács különleges, fekete fényezése. Az autó tervezői kívül-belül egyaránt visszafogottan bántak az emblémákkal; kívül például a kör alakú tanksapka Bullitt-logója az egyetlen ilyen elem.

„Ez a Mustang a kedvencem, pedig nincsenek rajta csíkok, légterelők vagy emblémák,” mondta el Darrell Behmer, a Mustang vezető formatervezője. „Ennek az autónak semmi ilyesmire nincs szüksége, hiszen már önmagában is nagyon dögös.”

A vásárlók a Ford kifinomult MagneRide állítható futóművét is megrendelhetik; ebben a felfüggesztésben olyan lengéscsillapítók működnek, amelyekben a folyadék csillapító ereje elektronikusan szabályozható, így a futómű azonnal reagál az útfelület változásaira, a rugózási kényelem csorbítása nélkül optimalizálva az autó irányíthatóságát. Az alapáron kínált aktív szelepes kipufogórendszer jellegzetes, doromboló V8-as motorhanggal tölti meg az utasteret.

Az európai vásárlók által megrendelt új Ford Mustangok kiszállítása még idén megkezdődik.

Exit mobile version