Főoldal Újdonságok Négy különbözó modellváltozattal érkezik az új Ford Fiesta

Négy különbözó modellváltozattal érkezik az új Ford Fiesta

A Ford a németországi Kölnben, egy különleges Go Further rendezvényen mutatta be az új generációs Ford Fiesta modellt, a világ legfejlettebb technológiájú kisautóját.

Az új generációs Fiesta minden más európai sorozatgyártású kisautónál több vezetősegítő rendszert és kapcsolódási szolgáltatást kínál, emellett pedig a modell 40 éves történelmének legátfogóbb és legsokoldalúbb termékcsaládjával lép piacra.

A Ford négy különféle modellváltozatot mutatott be a Fiestából. A kínálatban megtalálható a stílusos Fiesta Titanium, a Ford Performance izomautóinak hangulatát idéző Fiesta ST-Line, a gazdag felszereltségű Fiesta Vignale és a Fiesta Active crossover; ez utóbbi variáns az új Active modellváltozatok első képviselője, amelyeket a Ford a következő évek során minden modellcsaládjában meghonosít.

A három- és ötajtós változatban készülő Fiesták kimagasló minőséget és kifinomultságot kínálnak, miközben stílusos, új külső dizájnjuk és forradalmian újszerű belső kialakításuk minden eddiginél több opcióval formálható a vásárló egyéni ízléséhez. A Ford arra is nagy figyelmet fordított, hogy tovább javítsa az autó közismerten élvezetes vezetési élményét, mivel részben ennek volt köszönhető, hogy az európai piacon négy éven át a Fiesta volt a legnagyobb darabszámban értékesített kisautó.

“Vásárlóinkhoz hasonlóan mi is rajongunk a Fiestáért; ez az oka, hogy még szerethetőbbé, élvezetesebbé és sportosabbá tudtuk formálni ezt a kultikus kisautót, és hogy sikerült kialakítanunk egy olyan modellcsaládot, amelynek minden tagja más és más egyéniségű” – nyilatkozta Jim Farley, a Ford Motor Company Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős ügyvezető alelnöke és elnöke. „Immár minden autóvezető-típus számára kínálhatunk egy neki megfelelő Fiestát, legyen az a luxuskivitelű Fiesta Vignale vagy akár a Fiesta Active crossover – ráadásul olyan technológiákkal, amelyekről a kisautók vásárlói még néhány évvel ezelőtt is csak álmodozhattak.”

A Fiesta vezetősegítő rendszereit olyan szenzoros technológia támogatja, ami képes felderíteni az autó előtti 130 méteres útszakaszt. E berendezések kategóriaelső kínálatában a továbbfejlesztett Gyalogosészlelő rendszer is szerepel, amely immár éjszaka is képes felismerni a veszélyhelyzetet és elkerülni a balesetet; ugyancsak ebben az autóban jelenik meg elsőként a Ford Aktív Parkolóasszisztensének új változata, amelynek automatikus fékezési funkciója megakadályozza a koccanásokat, amikor az autó a vezető kormányzása nélkül parkol le.

Ugyancsak a Fiesta az első Ford, amelyben megjelenik a prémium minőségű B&O PLAY Hangrendszer és a nyitható panoráma üvegtető. A Fiesta kifinomult SYNC 3 kapcsolódási és fedélzeti szórakoztató rendszeréhez egy akár 8 colos, nagy felbontású érintőképernyő tartozik, s az autó tágas és ergonomikus utasterében közel 50 százalékkal kevesebb gomb található a középkonzolon, így a vezető környezete letisztultabbá és intuitívabbá vált.

A legmodernebb hajtásláncok kínálatában megtalálható a Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja, aminek akár 140 lóerős változata is megrendelhető, valamint egy 1,5 literes, 120 lóerős TDCi egység, a Fiesta legelső nagy teljesítményű dízele. A Ford számításai szerint a CO₂-kibocsátás legalacsonyabb értéke 82 g/km lesz, aminek elérésében az innovatív súrlódáscsökkentő technológiákkal működő, vadonatúj hatfokozatú sebességváltó is szerepet játszik.

Kibővített Fiesta termékkínálat

A Ford Fiesta minden idők legátfogóbb modellkínálatával lép piacra, kielégítve a vásárlók egyre magasabb igényeit, akik immár a B-szegmensben is bőségesebb választási lehetőségeket és magasabb szintű minőséget várnak el.

Az új Ford Fiesta lesz az első modellgeneráció, amelyből luxuskivitelű Ford Fiesta Vignale kivitel is készül, s ezzel még gazdagabbá válik a Ford Vignale termékkínálat, amelyben jelenleg a Mondeo, az S-MAX, a Kuga és az Edge Vignale modellek szerepelnek. A Fiesta Vignale egyedi megjelenéséről különleges, 18 colos könnyűfém keréktárcsák, exkluzív külső részletmegoldások és fényezések, valamint hatszögletű mintázattal és szmoking-stílusú öltésekkel díszített bőrülések gondoskodnak.

A Fiesta Active a Fiesta első crossover-változata, amelynek erőteljes SUV-stílusát emelt hasmagasság, tetősínek és kiegészítő védőelemek teremtik meg – és mindezt a ferdehátú karosszéria praktikuma és a Fiesta élvezetes menetdinamikája egészíti ki.

A Ford már idén bevezette az ST-Line modellek új kínálatát, amelyeknek külső és belső kialakítása a Ford Performance izomautók hangulatát idézi. Az erős Ford EcoBoost benzinmotorokkal és TDCi dízelekkel hajtott autók azok számára készülnek, akiket vonz az ST modellek sportos imázsa, de nincs szükségük az ST motorok és futóművek kimagasló teljesítményére és a sportkocsis technológiákra.

A Ford Fiesta ST-Line megkülönböztető külső jegyei az egyedi kialakítású könnyűfém keréktárcsák, hűtőrács, első-hátsó lökhárítók és oldalsó légterelő szoknyák. Az utastérben sportülések, lapított alsó karimájú kormánykerék és alumínium pedálok várják az autóst, aki a sportfutóműnek köszönhetően remek vezetési élményre számíthat.

Szintén most mutatkozik be a stílusos Ford Fiesta Titanium is, gazdag felszereltséget és kiváló minőséget ígérve az európai vásárlók számára. 2016 első 10 hónapjában közel 60 százalékkal nőtt a gazdagabb felszereltségű Ford-modellek értékesítése, és az idén eladott Fiesták 48 százaléka Titanium változatban kelt el. A Fiesta emellett Trend felszereltséggel is kapható lesz.

“A tavalyi év azonos időszakához képest a B-szegmensben 24 százalékkal nőtt a magasabb felszereltségű modellváltozatok iránti kereslet, miközben ugyanez a növekedés a belépő szintű felszereltség esetében mindössze 11 százalékos volt” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Ford ezentúl jóval sokoldalúbban jelenik meg a B-szegmensben, ahol a KA+ kivételes ár-érték arányt képvisel, az új generációs Fiesta-család pedig gazdagabban felszerelt, személyre szabott modelleket kínál.”

A világ legfejlettebb technológiájú kisautója

Az új generációs Ford Fiesta modern technológiáinak kategóriaelső kínálata magasabb szintre emeli a kisautó kényelmét és biztonságát. A fejlett vezetősegítő rendszerek működését két kamera, három radar és 12 ultrahangos érzékelő támogatja, amelyeknek összehangolt működésével a jármű teljes környezete 360 fokban ellenőrizhető, akárcsak az autó előtti 130 méteres útszakasz – márpedig ez a távolság nagyobb, mint egy futballpálya hossza.

A Fiesta az első Ford, amelyben megjelenik a Gyalogosészlelővel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető Rendszer továbbfejlesztett változata, amely a Fiesta fényszóróiból kibocsátott fény segítségével éjszaka is képes felfedezni az autó előtti útszakaszon vagy annak közelében tartózkodó gyalogosokat, illetve azokat, akik keresztezhetik a jármű nyomvonalát.

A rendszert arra tervezték, hogy mérsékelje bizonyos típusú frontális ütközések vagy gyalogosgázolások súlyosságát, vagy hogy segítségével a vezető biztonságosan elkerülhessen bizonyos fajta baleseteket. A gyalogosok mozgásának hatékonyabb nyomon követését szélesebb látószögű kamera segíti.

Ugyancsak a Fiestában jelenik meg elsőként a Ford Merőleges Parkolás funkcióval kiegészített Aktív Parkolóasszisztense, amely megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet (akár a járdaszegéllyel párhuzamosan, akár merőlegesen), és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót. A Fiestába épített technológia új funkciója, hogy automatikusan fékez, ha a vezető (előre- vagy hátramenetben) nem reagál a rendszer utasításaira és a másik jármű vagy útakadály közelségére figyelmeztető jelzésre, és emiatt fennáll a koccanás veszélye.

“Automatikus parkolási technológiáink néhány autós számára valamiféle ‘űrtechnológiának’ tűnnek; annyira fejlettek, hogy amikor az emberek először próbálják ki, egyszerűen lenyűgözik őket” – vélekedett Darren Palmer, a Ford Európa kisautó-termékcsaládjának igazgatója. “Az Aktív Parkolóasszisztens automatikus fékezési funkciója már azt is megakadályozza, hogy a parkoló autó a vezető figyelmetlensége miatt nekikoccanjon valaminek, így a parkolás a szűkebb helyeken is stresszmentesebbé válik.”

Egyéb technológiák, amelyek szintén először jelennek meg a Fiesta kínálatában:
• Közlekedési Tábla Felismerés, ami immár egyidejűleg több, az egyes autópálya-sávokra vonatkozó, az úttest fölötti kijelzőkön megjelenített sebességkorlátozás felismerésére is képes, és frissíti a műszerfali kijelző képét, ha a vezető sávot vált
• Automatikus Távfény, amely immár hatékonyabban működik az olyan helyzetekben, amikor a szembejövő sávokat egy kordon választja el egymástól; a rendszer érzékeli, ha egy magas jármű (kamion vagy autóbusz) közelít, és tompítottra vált, hogy az elválasztó elem fölött átvilágító fénycsóva ne vakítsa el a magasan ülő sofőrt. A Fiesta vezetőjének komfortérzetét egy új funkció is növeli, ami fokozatosabb átmenetet biztosít a távolsági fény és a tompított világítás kapcsolása között.

Saját szegmensében a Fiesta az első európai modell, amelynek kínálatában a Keresztirányú Forgalomfigyelő is szerepel, ami jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. Ez a rendszer a Fiesta összesen 15 különféle vezetősegítő technológiáinak egyike; a lista emellett olyan berendezéseket tartalmaz, mint a Adaptív Sebességtartó Automatika, az Állítható Sebességhatároló, a Holttérfigyelő, a Követési Távolságra Figyelmeztető Rendszer, a Vezetőfigyelmeztető, a Sávtartó Asszisztens, a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és az Ütközésre Figyelmeztető Rendszer.

SYNC 3 és B&O PLAY: prémium minőségű szórakoztatás

A Ford SYNC 3 kommunikációs és fedélzeti szórakoztató rendszeren keresztül a Fiesta vezetője egyszerű, hétköznapi szavakkal kezelheti az audiorendszer, a navigáció és a csatlakoztatott okostelefonok funkcióit.

Az autósnak elég megnyomni egy gombot, majd kimondani, hogy kellene egy kávé, tankolni kellene, kellene egy parkolóhely – és a rendszer máris kávézót, benzinkutat vagy parkolót keres, sőt akár vasúti pályaudvart, repteret és szállodát is. A berendezés kompatibilis az Apple CarPlay és az Android Auto rendszerekkel. A SYNC 3 egyúttal a SYNC AppLink rendszert is magában foglalja, aminek segítségével a vezető menet közben olyan okostelefonos alkalmazásokat kezelhet hangutasításokkal, mint például a Glympse, az Aupeo, a Spotify, az MyBoxMan, a HearMeOut, az AccuWeather és a Los 40 Principales.

A Fiesta tablet-szerű, 8 colos színes érintőképernyője a kétujjas csippentés és a végigsimításos mozdulatokkal is kezelhető. A SYNC 3 rendszerhez egy hasonló kialakítású, 6,5 colos színes érintőképernyő is rendelhető, valamint egy 4,2 colos kijelző a MyFord Dock rendszerrel kombinálva, ami az utasok telefonjainak és navigációs eszközeinek tárolására, rögzítésére és töltésére szolgál. A Fiesta minden képernyője a kategória legjobb felbontását kínálja, valamint a versenytársakénál akár kétszer nagyobb fényerőt, így a vezető még könnyebben olvashatja le róluk a navigációs utasításokat és egyéb információkat.

Mivel a vásárlók egyre szélesebb körben használnak hordozható médialejátszókat, a Fiestához alapáron jár a Bluetooth-csatlakozást és két USB-port, míg a beépített CD-lejátszó opcióként rendelhető meg. A teljes modellkínálathoz rendelhető DAB rádió. Ám bármilyen zeneforrást is választanak a vásárlók, mindig biztosak lehetnek az audiorendszer kiváló hangminőségében – különösen a Ford első B&O PLAY Hangrendszerének kifogástalan hangzásában.

A hangszórók elhelyezése és finomhangolása minden egyes Ford-modellben az adott jármű sajátosságaihoz igazodik, így az új, kizárólag a Ford globális kínálatában szereplő B&O PLAY rendszer személyre szabott zenei élményt teremt. A Fiestában tíz hangszóró található, köztük egy csomagtartóban elhelyezett mélynyomó és egy, a műszerfal tetejére épített központi középhang-sugárzó, amit a B&O PLAY alumínium emblémája és különleges hálómintázata díszít. Az erősítő összteljesítménye 675 watt; a Digitális Jelerősítő és a választható Surround Hangzás telt és erőteljes hangzást biztosít, hogy a zenei élmény mindig és mindenki számára tökéletes legyen – függetlenül attól, hogy ki melyik ülésen ül.

Beépített minőség

Az új generációs Fiesta kimagasló minőséget kínál, ám ez nem csupán az autó gazdagabb felszereltségére vonatkozik, hanem innovatív tervezési módszereire és kifinomult dizájnjára is; ez utóbbira jó példa a Fiestához első ízben rendelhető nyitható, teljes méretű panoráma üvegtető, amely két, csaknem teljes szélességű panel színezett edzett üvegből készül.

A külső felületek kidolgozása egy nagyobb és drágább autó benyomását kelti. A parkolószenzorokat a karosszéria lemezeinek síkjába süllyesztették; a szélvédőmosó fúvókákat egy perem takarja; a hátsó lámpaburákon és a hátsó rész burkolatán nincsenek látható csavarfejek; a tető és a csomagtérajtó közti rés több mint 30 százalékkal keskenyebb lett. Ezek a példák jól mutatják, hogy a Fiesta-csapat a legapróbb részletekre is ügyelt, hogy az autó már első pillantásra minőségi benyomást keltsen.

Az utastérben is egymással pontosan szintben álló, hézag nélkül csatlakozó felületeket találunk. Az egyetlen darabból készített középkonzol feltűnés nélkül olvad egybe a műszerfal alsó részével, és ott sem láthatók rögzítőelemek, ahol a padlóhoz csatlakozik. A Fiestában olyan bevonatkészítő eljárást alkalmaztak, amely nemcsak az autóiparban kiválónak számító minőséget biztosít, hanem bonyolult, háromdimenziós felület-kidolgozást is eredményez.

A Fiesta modellcsalád üléshuzatai és kárpitjai voltak az első anyagok, amelyeket Duntonban, a Ford megújult anyagvizsgáló laboratóriumában teszteltek. Az üléskárpitok strapabírását 60.000 tesztciklus során ellenőrizték. A színtartást időjárásállóság-méréssel vizsgálták, és spektométerrel bizonyosodtak meg arról, hogy a huzatok erős UV-sugárzás hatására sem fakulnak ki. A bőrkárpittal szemben elvárás volt, hogy ellenálljon a kiömlő kávénak és a farmernadrágokból rákerülő festékanyagoknak is. A bőrből készült kormányburkolatok esetében azt is vizsgálták, hogy nyomot hagynak-e rajtuk a napvédő krémek.

A Fiesta újdonságainak egy része a Ford nagyobb és drágább autóiból érkezik; ilyen például a hideg téli napokon extra komfortérzetet adó kormánykerék-fűtés, vagy az új, stílusos műszeregység, amelynek 4,2 colos multifunkciós TFT-kijelzőjén látványos üdvözlő animáció jelenik meg az autó beindításakor.

Merevebb karosszériaszerkezet, a hajtáslánc visszafogottabb rezgése és nyersessége, a hajtás hatékonyabb elszigetelése, akusztikus szélvédő – ilyen és ehhez hasonló megoldások biztosítják a Fiestában ülők prémium utazási élményét. A Fiestáé a kategória legcsendesebb utastere; 100 km/órás sebességnél a kabinban mérhető zajszint mértéke 29,2 son, ami 7 százalékos javulást jelent a most kifutó Fiestához képest.

A vezető azt tapasztalja majd, hogy a Fiesta kezelése egyszerűbbé vált. A vásárlóktól érkező visszajelzések alapján az új Fiesta olyan ablaktörlőket kapott, amelyek 13 százalékkal nagyobb felületet tisztítanak meg; az ajtók bezárásához 20 százalékkal kevesebb erőkifejtés kell; az üzemanyagtöltő nyílás kialakítása csökkenti a kiömlés veszélyét, ha az autós a tanksapka nélküli EasyFuel rendszert használja, amely megakadályozza a nem megfelelő üzemanyag tankolását.

Az Ajtó Élvédő az ajtó nyitása után egy szempillantás alatt védőelemet borít az ajtó peremére, megakadályozva a lemez vagy a fényezés esetleges sérülését, amikor a vezető szűk helyen kényszerül kiszállni az autóból. A tető új kialakítása hatékonyabban vezeti el az esővizet a tető pereméről, hogy ki- és beszálláskor minél kevesebb vízcsepp hulljon az utasok ruhájára.

A gyártás során és után elvégzett kiegészítő tesztek még jobb minőséget garantálnak. Egy új technológia kielemzi a préselés során hallható hangok frekvenciáját, és ennek alapján megállapítható, hogy az adott elem megfelel-e a minőségi előírásoknak – még mielőtt a lemez kikerül a présgépből.

“Nagy figyelmet fordítottunk az olyan részletekre is, amelyeket a vásárlók anélkül is érzékelnek, hogy mindez tudatosodna bennük; például az illesztési hézagokra vagy a pedálérzetre” – magyarázta el Palmer. “A Fiesta az egyik leggyakoribb látvány az utakon, ezért olyan autót akartunk alkotni, ami mindenkiből elismerő pillantásokat vált ki.”

Forradalmian továbbfejlesztett külső formaterv

A Kölnben bemutatott négy Fiesta-változat mindegyikét a most kifutó Fiesta merész stílusának újraértelmezése jellemzi; a formavilág elegánsabb és lendületesebb lett.

Az egyszerűbb, egyenesebb vonalak és letisztultabb felületek több erőt sugallnak. Az eddigi hosszanti domborítás elhagyásával a motorháztető dizájnja nyugodtabbá vált, s így jobban érvényesül az új, szélesebb hűtőrács. A formás fényszórók újszerű kontúrjai révén az autó éjjel és nappal első pillantásra felismerhető.

Oldalnézetből az autó kevésbé mutat ék formát; a 71 milliméterrel hosszabb és 12 milliméterrel szélesebb karosszéria ugyanakkor sokkal inkább prémium hatást kelt. Az övvonal egészen a fényszóróig nyújtózik, és ezzel együtt az ablakvonal is nyújtottabb lett. Még a külső tükörház alsó és felső élét is egyenes vonal köti össze, amit nem tör meg többé az irányjelző burája.

Az oldalsó karosszériaelemeket úgy formálták meg, hogy a nagyváros éjszakai fényei izgalmasan tükröződjenek rajtuk. Az akár 18 colos méretben is megrendelhető könnyűfém keréktárcsák aszimmetrikus dizájnja annyira lendületes, hogy még akkor is a mozgás érzetét keltik, amikor az autó áll. Az új, vízszintesen elnyújtott hátsó lámpatestek hatásosan hangsúlyozzák ki a Fiesta szélesebb kiállását és izmos vállait; a látványt egy jellegzetes, C-alakú fényhatás egészíti ki.

„Vásárlóink túlnyomó részének még mindig nagyon tetszik a most kifutó Fiesta dinamikus dizájnja; többek közt ez lehet az oka, hogy a Fiesta még 7 év után szegmensének legnépszerűbb modellje” – vélekedett Joel Piaskowski, a Ford Európa formatervezési igazgatója. „Éppen ezért a formavilágot úgy fejlesztettük tovább, hogy modernebbé váljon, de ne hiányozzon belőle a ’Fiestaság’ sem, amit a vevők annyira szeretnek. Az autó külseje vizuálisan egyszerűbb lett, így a kibővített modellcsalád egyes tagjainak karaktere erőteljesebben kidomborítható az eltérő orrkialakításokkal, hűtőrácsokkal és egyéb megoldásokkal, amelyek a vásárlók még szélesebb körében keltenek érdeklődést.”

A Ford Fiesta mind a négy változata saját karakterrel bír, ami az egyszerű alap-formavilágra épül; ez a karakter aztán még tovább alakítható az olyan, egyéni ízlés szerint kiválasztott opciókkal, mint a kontrasztos, feketére, fehérre, Bohai Bay Mint színre vagy az új Chrome Copper árnyalatra fényezett tető és külső tükörburkolatok. A karosszériaszínek sorában olyan új árnyalatok is megjelennek, mint a Blue Wave, vagy a Fiesta Vignale változathoz kínált Milano Grigio.

A Ford Fiesta Vignale különleges, selyemfényű Vignale hűtőrács-mintázata, hűtőrács-kerete, ködfényszóró-keretei és hátsó diffúzora igazi luxushangulatot teremtenek. A Fiesta Titanium krómozott díszlécei letisztult, mégis előkelő stílusról árulkodnak. A függőleges ködfényszórók kiemelik a lökhárító ‘mosolyát’, így az autó optimista és barátságos benyomást kelt.

A Ford Fiesta ST-Line egyszerű, hálóval borított hűtőrácsa a Ford Performance autónak világát idézi; ez a dizájn arra szolgál, hogy kihangsúlyozza a hűtőmaszk mögött szunnyadó teljesítményt. A sportos karosszéria szögletesebb és agresszívebb. A funkcionális hátsó légterelő hatásosan járul hozzá az autó stabilabb kiállásához.

A Ford Fiesta Active még erősebben különbözik az alap-dizájntól: futóműve emelt, és az első lökhárítótól a kerékjárati íveken és az autó oldalán keresztül egészen a hátsó részig sötét védőburkolat fut végig. A hatszögletű hűtőrácsot is egy sötét elem varázsolja karakteresebbé, akárcsak a csomagtérajtón elhelyezett rendszámtábla-keretet; a tető és a tetőoszlopok kontrasztos fényezést kaptak, s ezek összhatásaként az autó erőteljesebb benyomást kelt.

Kényelmes utastér, személyre szabott stílusban

A Ford Fiesta felhasználó-központú utasterének kialakítását nagyban befolyásolta az okoseszközök és tabletek széles körben elterjedt használata. Az ergonomikus dizájnú és puha tapintású anyagokkal burkolt tér nemcsak tágasabb lett, hanem már első pillantásra prémium minőséget sugall. A logikus beosztású, mégis kellemes érzelmeket ébresztő kabint a vásárlók könnyedén a saját igényeikhez és egyéniségükhöz formálhatják, amihez egy sor új tartozék és kiegészítő áll rendelkezésükre.

Ezeket a kiegészítőket kifejezetten úgy tervezték meg, hogy még a kabin személyre szabása után is megőrizzék az utastér kiegyensúlyozott, harmonikus jellegét; jó példa erre a középső és utasoldali műszerfal, valamint az ajtóbehúzók és a külső tükörburkolatok dekorációs elemeinek kínálata, amely Race Red, Yellow, Bohai Bay Mint, Deep Impact Blue vagy Chrome Copper fényezéssel is megrendelhető.

“A Ford Fiesta utastere mind a dizájn, mind pedig a kivitelezés szempontjából forradalmi” – mondta Piaskowski. “Mindegyik utastér-változat érzékletesen kihangsúlyozza az egyes modellváltozatok egyéniségét. Az új dizájn minőségi anyagokkal, kézműves minőségű kidolgozással és modern technológiákkal kényezteti a vásárlót – valamint a személyre szabást szolgáló új opciókkal, hogy még egyénibbé, még különlegesebbé varázsolhassa Fiestáját.”

A kellemes környezet kialakításához a könnyen működtethető kezelőszervek is hozzájárulnak. A középkonzol gombjainak száma majdnem a felére csökkent, és számos konnektivitási és szórakoztató funkció vezérlése a 8 colos érintőképernyőn kapott helyet. A kezelőszervek és képernyők legtermészetesebb, ergonomikus elhelyezését tekintetkövető szoftverrel ellenőrizték, és mind a műszeregység, mind pedig a központi képernyő olyan helyre került, ahol egyetlen pillantással leolvashatók róluk az információk.

A hátul utazók térdének 16 mm-rel nagyobb hely jut; ez részben az első ülések új, vékonyabb háttámlájának köszönhető, amelyek az eddiginél is jobb oldaltartást adnak. Az állítható magasságú vezetőülésben új helyre került a deréktámasz, és a fejtámla pozíciója is könnyebben hozzáigazítható az eltérő testalkatú emberek magasságához.

Az új Fiesta csomagtérajtaja szélesebb nyílást tár fel, így a csomagtér hozzáférhetőbbé vált, az apróbb személyes tárgyak pedig jól elférnek a 20 százalékkal nagyobb kesztyűtartóban és a középkonzolban kialakított 1 literes médiatároló rekeszben. A hosszú családi utazásokon jól jön majd, hogy a hátsó ajtózsebekbe 0,6 literes vizespalackok is beférnek.

Intelligensebb, erősebb, biztonságosabb

Aktív és passzív biztonsági rendszereinek, valamint a vezetősegítő technológiák átfogó kínálatának köszönhetően a Fiesta várhatóan a legmagasabb besorolást kapja majd az Euro NCAP biztonsági értékelésén. A Fiesta az első Ford az európai piacon, amely az új, fejlett Végeselemes Analízis technológia alkalmazásával teljesítette az egész járműre kiterjedő számítógépes törésteszt-szimulációkat, aminek révén a mérnökök hatékonyabban finomíthatták a biztonsági elemeket, legyen szó akár a légzsákokról, akár a karosszériaszerkezet megerősítéseiről.

A Ford Fiesta karosszériájában 36 százalékkal több bóracél erősíti a legfontosabb pontokat, például a B-oszlop felső részét, amelynek új, T-keresztmetszetű kialakítása hatékonyabban vezeti el a tetőszerkezet felé az oldalütközés során ébredő erőhatásokat. Az ajtók áttervezett keresztmetszete szintén az oldalütközés hatásaitól védi az autóban ülőket; az ajtókban immár nyomásérzékelők is helyet kaptak, és ezek segítségével a visszatartó rendszerek több ezredmásodperccel gyorsabban aktiválódhatnak. Az oldallégzsákokat úgy terezték, hogy kiemeljék az utas karját az ütközési zónából.

Innovatív biztonsági megoldás a biztonsági öv csatjának kialakítása; a mechanikusan aktiválódó eszköz egy ütközés esetén megakadályozza az öv vízszintes szárának csúszását, így nincs szükség a vezetőoldali légzsákra. A hátsó-szélső ülésekhez tartozó biztonsági övekhez is tartozik erőhatároló és előfeszítő – ez korábban csak az első üléseknél volt – így az övek még hatékonyabban fogják fel az előre lendülő testeket, kiküszöbölve az öv által okozott sérüléseket.

A tervezők a kisgyermekes szülőkre is gondoltak, amikor kikapcsolható első légzsákot építettek be az utasülés elé, így azon gyermekülést is el lehet helyezni. A gyalogosok védelmét szolgálja a fényszórók kialakítása, amelyek ütközés hatására hátrafelé mozdulnak el, valamint az összecsukló motorburkolat és az ablaktörlők tengelycsonkjának elhelyezése is.

Kifinomult hajtásláncok

A leegyszerűsített motorkínálatban kifinomult, az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő erőforrások szerepelnek, amelyeknek dinamikus teljesítménye és csekély üzemanyag-fogyasztása kategóriaelső vezetési élményt és alacsony költségeket kínál a vásárlóknak.

A Ford többszörösen díjnyertes 1,0 literes EcoBoost benzinmotorja 100, 125 és 140 lóerős változatban is megrendelhető az autóhoz; a CO₂-kibocsátás legalacsonyabb értéke 97 g/km, amihez az is hozzájárul, hogy a blokk egy új, hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, amelyben hatékony megoldások csökkentik a belső súrlódást. A 100 lóerős változathoz opcióként hatfokozatú, a kormány mögötti váltókarokkal is kapcsolható automata sebességváltó is rendelhető.

A turbótöltésű, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost motorban olyan fejlett technológiák működnek, mint a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a Kettős, Függetlenül Változó Szelepvezérlés; a blokk kiegyensúlyozott, páratlanul finom járását egy innovatív megoldás, a síkban eltolt főtengely biztosítja.

A Ford 120 lóerős, 1,5 literes TDCi erőforrása a Fiesta első nagy teljesítményű dízele. A teljesítmény, a nyomaték és a csekély fogyasztás egyedülálló kombinációját kínáló motor hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik, és tervezett CO₂-kibocsátása 89 g/km. Az 1,5 literes TDCi egység 85 lóerős változatban is elérhető – vagyis 10 lóerővel nagyobb teljesítménnyel, mint a most kifutó Fiesta legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztású változata –, és a Ford új hatfokozatú manuális sebességváltójával párosítva a hajtáslánc tervezett CO₂-kibocsátása 82 g/km.

Az 1,5 literes TDCi motor működésének hatékonyságát optimalizált égéstér-kialakítás, turbótöltés (a 120 lőerős kivitelben változó geometriájú turbótöltő) és kifinomult befecskendező rendszer fokozza. Az üzemanyag-fogyasztást tovább mérsékli az Intelligens Visszatápláló Töltés, ami a generátor szelektív működtetésével tölti az akkumulátort, amikor az autó szabadon fut vagy fékez.

Az 1,0 literes EcoBoost blokkhoz hasonlóan a Ford 1,1 literes benzinmotorja is háromhengeres felépítésű. Ez az új ötfokozatú manuális sebességváltóval összekapcsolt, 70 és 85 lóerős változatban kínált erőforrás váltja le a kifutó modell 1,25 literes szívómotorját; az új blokk magasabb teljesítményt kínál, legalacsonyabb tervezett CO₂-kibocsátása pedig 101 g/km.

Az új Ford Fiesta minden erőforrásának üzemanyag-fogyasztását Auto-Start-Stop technológia javítja, az 1,0 literes EcoBoost és az 1,5 literes TDCi motorral hajtott változatokban pedig Aktív Hűtőrács technológia működik. A manuális sebességváltóval szerelt modellekben egy új Eco gomb található, aminek megnyomásával módosul a motor és a gázadás karakterisztikája, hogy a vezető még több üzemanyagot takaríthasson meg. Az autó légellenállását tovább javítja a padló alatti burkolat.

Még élvezetesebben vezethető

Az új generációs Fiesta kategóriaelső menetdinamikát kínál, nem beszélve a jobb útfogásról, a hatásosabb fékteljesítményről és a tovább javított kormányérzetről; mindehhez jobb rugózási kényelem és kifinomultabb működés társul, mivel a mérnökök az autó minden elemét a vezetési élmény és a kényelem szempontjai szerint optimalizálták.

A bóracél szélesebb körű alkalmazásának, a lézerhegesztésnek, az első segédkeret merevebb bekötési pontjainak és a csatolt lengőkaros futómű hegesztett bekötési pontjainak köszönhetően a torziós szilárdság 15 százalékkal javult. Az első nyomtáv 30, a hátsó nyomtáv 10, a tengelytávolság pedig 4 mm-rel nőtt, így a futómű immár a nagyobb, 18 colos kerekekkel is tökéletes összhangban működik. Az első keresztstabilizátor rúd üreges; az így elért tömegcsökkentés jobb rugózási komfortot és kormányérzetet eredményez. A kormánymű belső súrlódását 20 százalékkal sikerült csökkenteni, a sebességváltóban pedig simábban kapcsolhatók a fokozatok.

A Ford Fiesta futóműve 10 százalékkal jobban tapad kanyarodás közben; ez érezhetően fokozza a vezetés élményét, akárcsak az Elektronikus Nyomatékvektor Szabályozás, ami kanyarodás közben az ívbelső kerekek enyhe fékezésével javítja a tapadást és a menetstabilitást. 100 km/órás sebességről lassítva több mint 8 százalékkal csökkent a féktávolság. A 100 lóerőnél nagyobb teljesítményű modellváltozatokban a hátsó kerekeket is tárcsafék lassítja.

Az új, kettős futómű-bekötési pontok kétszer merevebbek, így az új Ford Fiesta kormányreakciói gyorsabbak és pontosabbak. A bekötési pontok különleges dizájnja jobban védi a szerkezetet az úttest felől érkező behatásoktól, a nagyobb méretű hátsó torziós rúd pedig mérsékli a kisebb úthibákból adódó felütést, és ezzel együtt a kabinba beszűrődő útzajt is.

“Az élvezetes vezethetőség mindig is elsőrendű cél volt a Fiesták fejlesztésénél. Ez alól az új Ford Fiesta sem kivétel, hiszen a vásárlók elvárják, hogy minden generációváltással agilisabb, sportosabb és kiegyensúlyozottabb autót alkossunk” – nyilatkozta Joe Bakaj, a Ford Európa termékfejlesztésért felelős alelnöke. “Így van ez most is: új kisautónk még több stílust, minőséget, technológiát és örömöt kínál – vagyis: Fiestább, mint valaha!”