Miközben a német autós szakmagazin olvasói idén nem kevesebb, mint kilenc BMW modellt tüntettek ki a legsportosabb autóknak járó érmekkel, kategóriájában a BMW M135i, a BMW M235i Coupé, a BMW 335i és a BMW M3 is verhetetlennek bizonyult.
Bármelyik járműkategóriáról legyen is szó, a BMW egyet jelent a vezetés élményével. A márka eme legendás vezérelve az ügyfelek és a rajongók kollektív véleményén nyugszik, amelyet a „sport auto” német autós szakmagazin olvasói szavazásának végeredménye most ismét nyomatékosít: a BMW Group modelljei négy kategóriában is győzedelmeskedtek.
Amíg a BMW 335i három éven belül immáron harmadik alkalommal diadalmaskodott az 50 000 euró alatti limuzinok és kombik szegmensében, addig a BMW M3 limuzin sorozatban második évben nyerte el a 100 000 euró alatti limuzinok és kombik aranyérmét.
A BMW M235i ugyancsak sorozatban második alkalommal szerezte meg az 50 000 euró alatti kupé modellek közötti pole pozíciót, miközben a BMW M135i könnyedén győzött a kompakt járművek kategóriájában. Akárcsak a tavalyi évben, a BMW M550d xDrive idén is a dízel kategória ezüstérmese lett, újfent kihangsúlyozva a BMW Group vezető szerepét az egyszerre sportos teljesítményű és maximális hatékonyságú modellek kifejlesztése terén.
A BMW M Performance modellek kétszeres győzelme
A BMW M135i (a szavazatok 26,7 százalékával) és a BMW M235i Coupé (a szavazatok 38,3 százalékával) magabiztos győzelmet aratott az 50 000 euró alatti kompaktok és kupék mezőnyében. Mindkét modellt az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor mozgatja, azonnali gázreakciókat, kivételesen magasra kalibrált fordulatszám-tartományt és példaértékű hatékonyságot garantálva (a BMW M135i és a BMW M235i Coupé kombinált üzemanyag-fogyasztása, valamint károsanyag-kibocsátása 8,0 liter / 100 km és 8,1 liter / 100 km, illetve 188 gramm / km és 189 gramm / km*).
A BMW 335i limuzin háromszoros győzelme
A „sport auto” magazin olvasói idén immáron harmadik egymást követő alkalommal koronázták meg a BMW 335i modellt az 50 000 euró alatti limuzinok és kombik szegmensében. A sportos szedán töretlen sikertörténetének kulcsa a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor, amelynek 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye kiemelt szerepet játszik az azonnali gázreakció, a kivételesen magasra kalibrált fordulatszám-tartomány és a példaértékű hatékonyság hármas egységét jelentő, hamisítatlan BMW-karakterisztika megteremtésében. A kettős megfúvású (TwinScroll) turbófeltöltő, a magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a VALVETRONIC változó szelepvezérlés kombinációja a vezetési élmény és az üzemanyag-fogyasztás felülmúlhatatlan hatékonyságú egyensúlyát garantálja (a BMW 335i kombinált üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 7,9 liter / 100 km, illetve 186 gramm / km*).
A címvédő BMW M3
Mindössze egy évvel piaci megjelenése után a BMW M3 sorozatban már második alkalommal diadalmaskodott a 100 000 euró alatti limuzinok és kombik szegmensében, elnyerve a szavazatok 39,4 százalékát. Az ikonikus BMW M3 ötödik modellgenerációjának meghajtásáról egy vadonatúj fejlesztésű soros hathengeres benzinmotor gondoskodik (kombinált üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás 8,8 liter / 100 km, illetve 204 gramm / km*), amelynek magas fordulatszám-tartományig kalibrált M TwinPower Turbo technológiája 317 kW / 431 lóerő maximális teljesítményt és elődmodelljénél 40 százalékkal több, immáron 550 Nm csúcs forgatónyomatékot szabadít a hátsó tengelyre, kivételesen széles fordulatszám-tartományban. A könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek következetes alkalmazásával a tervezőmérnökök mintegy 80 kilogramm súlycsökkentést értek el, miközben az innovatív hajtáslánc-technológiának köszönhetően a sportmodell üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 25 százalékkal mérséklődött. A BMW M3 limuzin mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra – az opcionálisan elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelve –, a versenypályán és a hétköznapokban egyaránt bizonyítva lélegzetelállító kvalitásait.
A „sport auto” német autós magazin 1980 óta szinte minden évben átadja a legsportosabb modelleket díjazó „sport auto Award” kitüntetést, amely az egyik legtekintélyesebb szakirányú elismerésnek számít Németországban. 2015-ben 230 modell szállt harcba az olvasók szavazataiért, nem kevesebb, mint 30 szériagyártású és 10 tuning kategóriában. A magazin idei, immáron 23. szavazásán 13 601 olvasó vett részt, akik postán, online és a „sport auto” digitális felületein adhatták le voksaikat.
A BMW dobogós helyezéseinek összefoglalása
Győztes – kompakt járművek: BMW M135i
Győztes – 50 000 euró alatti kupék: BMW M235i Coupé
Győztes – 50 000 euró alatti limuzinok és kombik: BMW 335i
Győztes – 100 000 euró alatti limuzinok és kombik: BMW M3
Második hely – dízel kategória: BMW M550d xDrive
Második hely – 50 000 euró alatti kabriók: BMW M235i Cabrio
Második hely – 100 000 euró alatti kabriók: BMW M4 Cabrio
Második hely – 100 000 euró alatti kupék: BMW M3 Coupé
Harmadik hely – 100 000 euró alatti limuzinok: BMW M5 30 Years
További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxidkibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.)
* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusok függvényében változhatnak.