A német közlekedési klub, a VCD idén is kiadta gépjármű-környezetvédelmi listáját. A Toyota-csoport kilenc típusa került fel az ajánlott gépkocsik közé, ráadásul nem is csak hibridek.
Idén 61, a német piacon elérhető típus nyerte el a német közlekedési klub (Verkehrsclub Deutschland, VCD) „Ajánlott” minősítését a szervezet éves rangsorolásában. Azok a gépjárművek érdemelték ki a rangos elismerést, amelyek legfeljebb 135 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként, menetzaj-szintjük pedig nem haladja meg a 73 dB-t.
A Toyota nyolc, a Lexus egy típusa teljesítette ezeket a feltételeket, és került be ezzel a különösen környezetbarát járművek közé. Megkérdőjelezhetetlen volt a Toyota Prius elsősége, amely a legtakarékosabb középkategóriás személygépkocsinak bizonyult a felmérésben.
„A Prius hagyományos győztesünk, amely nemcsak laboratóriumban, de a forgalomban is mértékadó modellnek számít. Klasszikus hibrid modell, amely immár négy generáció óta családi autóként vagy taxiként több millió példányban igazolta a hibrid technológia előnyeit” – áll a VCD indoklásában.
A Toyota további öt hibrid típusa (Yaris, Auris, C-HR, Prius+, Prius PHEV), valamint a Lexus CT 200h is felkerült az ajánlott modellek listájára. Ezeken túlmenően azonban két benzinmotoros kisautó is megkapta a kitüntetést: az egyliteres motorral szerelt Aygo és Yaris típusok csekély tömegüknek és modern motorjuknak köszönhetik takarékosságukat.
Modell | Teljesítmény (LE) | Emissziós besorolás | Menetzaj (dB(A)) | WLTP vegyes átlagfogyasztás (l/100 km) | WLTP vegyes CO2-kibocsátás (g/km) |
Lexus CT 200h | 136 | 6d-TEMP | 68 | 4,8 | 108 |
Toyota Aygo 1,0-l-VVT-i | 69 | 6c | 69 | 5,0 | 112 |
Toyota Yaris 1,0-l-VVT-i | 69 | 6c | 73 | 5,8 | 130 |
Toyota Yaris Hybrid | 100 | 6c | 73 | 4,8 | 108 |
Toyota C-HR Hybrid | 122 | 6d-TEMP | 71 | 4,9 | 110 |
Toyota Auris Hybrid | 136 | 6c | 71 | 5,0 | 112 |
Toyota Prius | 122 | 6c | 69 | 4,8 | 108 |
Toyota Prius+ | 136 | 6c | 68 | 5,8 | 131 |
Toyota Prius Plug-In Hybrid | 136 | – | 69 | 1,2 | 28 |
A villanyautók kapcsán a VDC két fontos tudnivalóra hívta fel a figyelmet. Egyrészt, egy elektromos jármű csak annyira tiszta üzemű, amennyire tiszta forrásból származik az akkumulátorainak feltöltésére használt elektromos energia. Másrészt, mivel az akkumulátor gyártása rendkívül sok energiát igényel, környezetvédelmi szempontból csak akkor jó választás a villanyautó, ha nem ritkán elővett második autónak választják, hanem minél többet fut: legalább harminc kilométeres távolságról ingáznak vele, vagy még inkább városi használatú flották vagy autómegosztó szolgálatok keretében használják.