Az vadonatúj Toyota Priust leleplezése pillanatában egyöntető ováció fogadta, mint a szaksajtó, mind az autórajongós részéről, és talán túlzás nélkül kijelenthető, hogy közmegegyezés tárgya, hogy a jelenlegi generáció a valaha gyártott legszebb Prius.
A pikírtebbek hozzátennék azt is, hogy tulajdonképpen ez az első szép Toyota Prius. Az kétségkívül elmondható, hogy a korábbi generációs azonnal felismerhető, ugyanakkor megosztó formavilága nem aratott mindenki körében egyöntetű tetszést – a vadonatúj generáció azonban úgy őrizte meg a modell örökségét, hogy még a legkritikusabbaknak is leesett az álla a formavilág láttán, ezúttal pozitív értelemben. Ennek okán nem véletlen, hogy a New York-i Nemzetközi Autószalonon, amikor a világ Év Autója nyerteseinek bejelentésekor ezúttal senki nem lepődött meg, amikor kiderült: a vadoonatúj Toyota Prius lett az Év Autója a Formatervezés kategóriában.
„Visszatértünk a tervezőasztalhoz, hogy újragondoljuk a Prius arculatát, mérlegelve, hogy egy használati tárgyat hozzunk-e létre, inkább taxivá alakítsuk, vagy olyasmit alkossunk, ami az emberek szívéhez szól. Végül úgy döntöttünk, hogy olyasvalamit hozunk létre, amit az emberek nemcsak a racionális előnyei, hanem az érzelmekhez szóló tulajdonságai miatt is szerethetnek. Megtisztelő, hogy megkaptuk a legjobb formatervezés díját – az új Prius kívül-belül olyan autó, amely nemcsak jól néz ki, de vezetni is élvezetes.” – fogalmaz Yasushi Ueda, a Prius főmérnöke az elismerés kapcsán.
A világ Év Autója megmérettetésen elsőként egy hattagú, a világ elismert formatervezési szakértőiből álló formatervezői zsűrit kértek fel arra, hogy tekintse át az egyes jelölteket (idén összesen 70 modell közül kellett választaniuk), majd állítsa össze a zsűri végső szavazására javasoltak listáját. A formatervezési szakértők Gert Hildebrand (Németország – tulajdonos, Hildebrand-Design), Patrick le Quément (Franciaország – formatervező és a Stratégiai Bizottság elnöke – The Sustainable Design School), Tom Matano (USA – Academy of Art University, korábbi formatervezési vezető – Mazda), Victor Nacif (USA – kreatív igazgató, Brojure.com és formatervezési oktató, NewSchool of Architecture and Design), Shiro Nakamura (Japán – vezérigazgató, Shiro Nakamura Design Associates Inc.) és Frank Stephenson (Egyesült Királyság – alapító, Frank Stephenson Design) voltak. A döntősök listáját 2024. február 26-án, a Genfi Nemzetközi Autószalonon (GIMS) hirdették ki. A formatervezési kategória 2024-es döntősei a Ford Bronco, a Ferrari Purosangue és a Toyota Prius voltak. Ezt követően a 29 országból származó 100 kiváló nemzetközi autóipari újságíróból álló zsűri titkos szavazással, választotta ki a győztest, a szavazás eredményeit a KPMG összesítette, a legtöbb szavazatot pedig meglepetést csak a modellt eddig nem látóknak okozva a vadonatúj Toyota Prius kapta.