Főoldal Magazin Classic Nem volt ralibajnokság a Lancia Delta HF Integrale nélkül

Nem volt ralibajnokság a Lancia Delta HF Integrale nélkül

A Lancia Delta HF Integrale az 1980-as évek egyik legnagyobb raliautója volt, mely a népszerű Delta típuson alapul, és az 1986-os évben jelent meg először a piacon. Az Integrale változat különlegesnek számított, mivel összkerékhajtással rendelkezett, ami a rali versenyeken kifejezetten előnyös volt.

Tervezés, technológia

A Lancia Delta HF Integrale-t Giorgetto Giugiaro tervezte, aki az olasz Italdesign vezető tervezője volt. Az autó 2,0 literes, 16 szelepes turbós benzinmotorral rendelkezett, amely 200 lóerőt (147 kW) nyújtott. Az autó gyors és manőverezhető volt, ami a rali versenyeken kifejezetten előnyt jelentett.

Az Integrale modell különleges technológiai fejlesztésekkel rendelkezett, mint például a Torsen első differeenciálmű, amely a teljesítményt és a stabilitást növelte.

Az autó masszív sebességgel és kiváló vezetési képességgel rendelkezett, ami miatt a rali pilóták körében nagyon népszerű volt.

Jelentős autósport-múlt

A Lancia Delta HF Integrale az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején dominált a rali világbajnokságban. Az autó 46 győzelmet aratott a rali világbajnokságokon, és hat egymást követő konstruktőri címet nyert 1987 és 1992 között.

Az autó két vezetői bajnoki címet is nyert, Juha Kankkunen (1987 és 1991) és Miki Biasion (1988 és 1989) nevével.

Megjelenés és változatok

Az Integrale modell több változatban is elérhető volt, mint például az Evoluzione I és Evoluzione II. Ezek az autók további fejlesztéseket és javításokat tartalmaztak, amelyek még jobb teljesítményt és stabilitást nyújtottak.

A Lancia Delta HF Integrale öröksége

A Lancia Delta HF Integrale az autós történelem egyik legnagyobb legendájává vált. Az autó a rali sport történetében mindig meghatározó szerepet játszott, és máig is sok rajongója van. Az autók gyűjtői és rali szakértők számára is különleges értékkel bír.