Mi kell ahhoz, hogy megoldhatatlan feladat elé állítsunk egy Toyota terepjárót? Amerika egyik legkeményebb hágója kevésnek bizonyult…
A Schofield-hágó Észak-Amerika egyik legkegyetlenebb hágója, ahol a mai napig tizenheten veszítették életüket, holott az év nyolc-tíz hónapjában zárva van mindenfajta forgalom elől. A Colorado állambeli Elk-hegységet 3263 méteres tengerszint feletti magasságban átszelő út 1883-ban épült, és bár felső szakasza átlagos személyautóval is járható, hírhedtté (és az összkerékhajtású kalandorok körében igen népszerűvé) a stílusosan Devil’s Punchbowl (az ördög puncsos tálja) névre keresztelt, természetes medencéig vezető útvonal miatt vált.
Itt több méteres zuhanással folytatja útját a hegyi olvadékvízből táplálkozó, jeges vizű, gyors folyású patak. Arra azonban, aki terepjáróval közelít, másfajta zuhanás vár, ha nem vigyáz. A hatalmas sziklákkal tagolt szakaszok laza felszínű, padka nélküli utakkal és meredek vízmosásokkal váltakoznak, miközben a nedves talajon csúszkáló kerekektől alig néhány arasznyira százméteres, függőleges szakadék tátong… tökéletes helyszín arra, hogy egy profi pilóta próbára tegye egy profi terepjáró képességeit! És ha még arra is ügyelnie kell út közben, hogy ne körözze le őt egy első osztályú kajakos a lefelé vezető úton, különösen izgalmas futamra számíthatunk.
Nem véletlen, hogy Andy Bell hivatásos offroad-pilóta a Toyota 4Runner TRD Pro volánja mögött vágott neki a kalandnak: a veszélytelen útszakaszokon könnyed gyorsasággal, a szédítő meredélyeken rezzenéstelen magabiztossággal áthaladó autó a sportosság és a terepalkalmasság erényeit egyesítve minden helyzetben legjobb arcát tudta mutatni.
Habár a 4Runnert nem forgalmazzák Európában, a Toyota óvilági ügyfeleit sem hagyja cserben, ha verhetetlen terepképességekről van szó. A többszörösen díjnyertes, elpusztíthatatlan Hilux immár ötven éve számít fogalomnak világszerte, új generációja pedig az elődök terepen és munkavégzésben mutatott, felülmúlhatatlan képességeinek továbbfejlesztése mellett fejlett biztonsági és infotainment funkciókat kínál: a Toyota Safety Sense és a Toyota Touch 2 rendszerek a személyautók elektronikus kompetenciáját hozzák el a 4×4 világába.
Mindezt jó adag fényűzéssel fejeli meg a Land Cruiser, a Toyota legendás terepjárója, amely sem időben, sem térben nem ismer korlátokat. Valódi négy évszakos luxusautó, amelynek nincs szüksége utakra, hogy célhoz érjen: évtizedek alatt tökéletesített, mechanikus rendszerei mellett élvonalbeli innovációk segítik vezetőjét a kiszámítható, biztonságos haladásban, és a városi dzsungellel éppúgy megbirkózik, mint a természet nyújtotta, legnagyobb kihívásokkal.