Az ikonikus Nissan 240Z Kelet-afrikai Rally-győzelmének az 50. évfordulójáról való megemlékezésképpen a Nissan tervrajzot adott ki, melyen látszik, hogy milyen lenne egy kortárs rallyautó a Nissan Jukera építve.
A Nissan JUKE Rally Tribute Concept képeinek publikálása egybeesik a legendás Safari Rally Kenya első napjának időpontjával.
Az utcai JUKE ideális kiindulópont a JUKE Rally Tribute Concept kialakításához robosztus és megemelt felfüggesztésének köszönhetően. A rövid első és hátsó túlnyúlások kiváló terepképességekkel, agilitással és fordulékonysággal ruházzák fel az autót.
A megnagyobbított kerékíveknek köszönhetően, melyek egyedileg készített off-road kerekeknek adnak helyet az autó megjelenése még impozánsabb, míg a tetőn és motorházon található addicionális fényszórók a JUKE Rally Tribute Concept terep-autó jellegét emelik ki.
A JUKE Rally Tribute Concept fekete motorháza és kerekei az 1971-es, Kelet-afrikai Rally-n versenyző 240Z előtt tisztelegnek. Ugyanezek a jellemvonások inspirálták a 2015-ös Frankfurt Motor Show-n debütáló Gripz koncepció autót is, mely a 2019-es utcai JUKE dizájnjának szolgáltatott alapot.
A Nissan termékkínálatának elektromosítására vonatkozó kötelezettségvállalásának részeként a JUKE Rally Tribute Concept egy elektromos-hibrid hajtásláncot kapott, mely nagyobb hatékonyságot és azonnali extra nyomatékot biztosít teljesítményének fokozása érdekében.
Coralie Musy, Márka és Ügyfélélmény alelnök, Nissan Automotive Europe, nyilatkozta: „A JUKE Rally Tribute Concept a Nissan örökségnek egy történelmi pillanatát ünnepli a legendás 240Z 1971-es Kelet-afrikai Rally győzelmével. A győzelem ünneplésén kívül rávilágít a Nissan Crossovereket illető úttörő történelmére, látványos dizájnjára és elektromos hajtásláncára. Örömünkre szolgál, hogy ennek a kiemelkedő eredménynek az 50. évfordulóját ilyen szemet gyönyörködtető képekkel ünnepelhetjük.”
„A Nissan történelmének jelenleg is egy izgalmas fejezetét írja, hiszen éppen Crossover kínálatunk megújításával foglalkozunk Európában. Az első generációs, ikonikus és úttörő JUKE utódja 2019 végén került bemutatásra és kiemelkedően népszerű a vásárlók körében. Az újonnan elektromosított zászlóshajó Qashqai harmadik generációját is most indítottuk útjára Európában, az X-Trail illetve az Airya Crossoverek pedig jövő évben érkeznek.” – jegyezte meg Coralie.
A legendás 240Z-t 1971-es Kelet-afrikai Rally-győzelme alkalmával Edgar Hermann vezette Hans Schüller navigátor segítségével. A rally valóban egy nagy visszhangot okozó siker volt a márka számára a 240Z második és hetedik pozíciójával. Az eredmény továbbá a márka második egymást követő rallygyőzelme volt.
Az ültetett 240Z-t egy 2.4 literes, soros, hathengeres, 210 lóerőt produkáló motor hajtotta, mely az erőt a hátsókerekre irányította. Az autót 2013-ban rekonstruálták és a Nissan örökség gyűjtemény részévé vált, mely Zamában, a Nissan globális központjához közel található Japán Kanagawa tartományában.