A 100%-ban elektromos Nissan LEAF 2014-ben megdöntötte saját előző éves eladási csúcsát: 14 658* -as értékesítési darabszámával az elektromos autók robbanásszerűen fejlődő piacának több mint negyedét tudhatja magáénak.
Annak ellenére, hogy 2014-ben a versenytársak eddig soha nem látott számban léptek be az elektromosautó-piacra a Nissan LEAF mind globális szinten, mind az Amerikai Egyesült Államokban és Európában megőrizte vezető pozícióját. A tavalyi volt sorozatban a negyedik olyan év, amikor a gyártó elektromos családi autója a zéró-emissziós eladási listák élén szerepelt Európában.
Guillaume Cartier, a Nissan Europe értékesítési és marketing alelnöke az értékesítési adatok növekedéséhez a következőket fűzte hozzá: „Mostanra vált láthatóvá az elégedett ügyfelek hatása az eladásokra – azoké az elégedett ügyfeleké, akik közül 95%szívesen ajánlja ismerőseinek is a modellt, és akik 50%-a nyilatkozta azt, hogy nem váltana vissza benzines vagy dízelautóra.A Nissan LEAF eladásainak folyamatos növekedését segíti az elégedett ügyfelek effajta támogatása, és az, hogy a vevők egyre jobban tudatában vannak az elektromos autók által elérhető jelentős megtakarításoknak.”
Cartier a következőket is hozzátette: „A CarWings telematikai rendszer** adatai szerint a Nissan LEAF tulajdonosai évente több mint 16 500 kilométert tesznek meg autójukkal, ami átlagosan 40%-kal több, mint az európai benzines és dízelautók éves futásteljesítménye.Ezek az adatok azt mutatják, hogy számos háztartásban a LEAF az elsődleges autó, és hogy az ügyfelek kezdenek másképp tekinteni az elektromos autókra.”
A Nissan LEAF-et Európában először 2011 elején mutatták be, majd 2013 közepén érkezett meg az ügyfelek visszajelzései alapján több mint 100 ponton továbbfejlesztett változat. A Nissan LEAF-et az Egyesült Királyságban található Sunderlandben szerelik össze, akkumulátorait pedig a szintén ott található új, kifejezetten e célra épült üzemben gyártják. 2014 júniusában a Nissan bemutatta a 100%-ban elektromos e-NV200 kishaszongépjárművet, melyet a vállalat barcelonai üzemében szerelnek össze, és amelynek akkumulátorait szintén Sunderlandben készítik.
Rangsor (2014. január – december) |
Értékesítési volumen |
Részesedés az elektromos személyautók piacán |
|
Eladott elektromos hajtású személyautók teljes száma |
56 393 |
100% |
|
1. |
Nissan LEAF |
14 658 |
26% |
2. |
Renault Zoe |
11 227 |
20% |
3. |
Tesla Model S |
8 734 |
15% |
4. |
BMW i3 |
5 804 |
10% |
5. |
Volkswagen e- Up! |
5 365 |
10% |
6. |
Volkswagen e-Golf |
3 328 |
6% |
* Az eredmények a hivatalos országos iparági statisztikák alapján kerültek megadásra. A Nissan 2014-ben 15 096 db LEAF-értékesítést jegyzett.
** A Nissan LEAF európai tulajdonosai évente több mint 40 százalékkal többet (16 588 km-t) autóznak, mint a hagyományos belső égésű motoros járművek európai tulajdonosai (11 539 km-t). Az átlag számításához az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Spanyolországból, Olaszországból, Svédországból és Norvégiából származó 2013-as piacspecifikus éves átlagos statisztikai adatokat használtak fel. Az „európai átlag” kiszámításához az országokat egyenlően súlyozták. Az európai átlag számítása során németországi adatokat nem használtak, mivel az ottani nyers adatok nem érhetők el, és minden idézett átlagos kilométeradat csupán becslés.
Ország |
Hetente rögzített teljes kilométerszám (LEAF) |
Évente rögzített teljes kilométerszám (LEAF) |
Spanyolország |
367 |
19 084 |
Svédország |
339 |
17 628 |
Egyesült Királyság |
324 |
16 848 |
Norvégia |
317 |
16 484 |
Olaszország |
305 |
15 860 |
Franciaország |
303 |
15 756 |
Németország |
279 |
14 508 |
Európai átlag |
319 |
16 588 |
Dízel és benzines személyautók átlaga
Az Egyesült Királyság átlaga (km) |
12 714 |
Franciaország átlaga (km) |
12 699 |
Spanyolország átlaga (km) |
9 928 |
Olaszország átlaga (km) |
9 560 |
Svédország átlaga (km) |
11 660 |
Norvégia átlaga (km) |
12 670 |
Európai átlag (km) |
11 538,50 |
Az Egyesült Királyságra vonatkozó adatok forrása: A Department for Transport NTS0305 táblázata a különböző módokon megtett távolságról. Az érték kiszámításához a „Car / Van driver” (Autó/furgon vezetője) és a „Car / Van Passenger” (Autó/furgon utasa) értékeket adták össze (https://www.gov.uk/government/statistical-data-sets/nts03-modal-comparisons)
A Franciaországra vonatkozó adatok forrása: Az Institut National de la Statistique et des etudes economiques adatai (http://www.insee.fr/fr/css/images/logo_insee.png)
A Spanyolországra vonatkozó adatok forrása: Az Audatex tanácsadócég tanulmánya (http://www.ioncomunicacion.es/noticia.php?id=%2015818)
Az Olaszországra vonatkozó adatok forrása: A Segugio.it havi „Osservatorio mensile di Segugio.it” című jelentése (http://assicurazioni.segugio.it/news-assicurazioni/00009708-auto-si-usa-di-meno-12-2-sui-km-percorsi.html)
A Svédországra vonatkozó adatok forrása: A trafa.se adatai (http://www.trafa.se/sv/malportal/Indikatorer/Genomsnittlig-korstracka-per-ar-for-personbilar-agda-av-fysiska-personer/)
A Norvégiára vonatkozó adatok forrása: A Statistics Norway adatai (https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/statistikker/klreg/aar/2014-05-08?fane=tabell&sort=nummer&tabell=175461)