A Ford 2009 óta nem ért el ilyen magas novemberi összesített értékesítési eredményt Európában: az eladások 20 százalékkal növekedtek, és a piaci részesedés is erősödött, ami a márka legújabb személyautói, SUV-modelljei és haszongépjárművei iránti növekvő keresletnek köszönhető.
A Ford novemberi összesített járműértékesítése a vállalat 20 hagyományos európai piacán elérte a 101.500 darabot, az év első tizenegy hónapjában pedig 1.181.200 Ford talált gazdára; ez azt jelenti, hogy az értékesítés 20,5 százalékkal nőtt a tavaly novemberi, illetve 9,9 százalékkal a 2014-es év első tizenegy hónapjának eredményhez képest. Az iparág átlagos eredménye ugyanezen időszakokban 13,9, illetve 9,0 százalék volt.
“Nagy lendületet vettünk a 2015-ös év végére, és 2016-ra még jobb eredményeket várunk” – mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke. „A Ford új bemutatótermei, a FordStore-ok – amelyekben új családi autóink ugyanúgy megtalálhatók, mint nagy teljesítményű járműveink, SUV-modelljeink és haszongépjárműveink – új vásárlókat vonzanak hozzánk, és érezhetően átformálják a márkánkról alkotott képet.”
Magyarországon novemberben 3 FordStore nyitotta meg kapuit, ahol Ford teljes személyautó és haszongépjármű modellpalettája mellett olyan modellek is elérhetőek, mint a prémium Mondeo Vignale, a kultikus Mustang, és a Ford performance modelljei, mint a Focus ST és a 350 lőerős vadonatúj Focus RS is.
A Ford novemberi összesített részesedése a 20 európai járműpiacon 0,4 százalékponttal 7,9 százalékra, az év első tizenegy hónapjában pedig 0,1 százalékponttal 8,1 százalékra nőtt. Az összesített részesedés a vállalat 50 piacán novemberben 0,7 százalékponttal 7,6 százalékra, míg az év első tizenegy hónapjában 0,5 százalékponttal 7,7 százalékra növekedett.
Novemberben a Ford eredményeinek 78 százalékát tette ki a magasabb értékű és flottaszegmensben elért értékesítés – ez 3 százalékkal jobb az egy évvel ezelőtti értéknél, és 5 százalékponttal múlja felül az iparág átlagos eredményét.
Személygépjármű-értékesítés
A személygépkocsik piacán 7,0 százalék volt a Ford novemberi részesedése, ami 0,3 százalékponttal jobb a tavalyi év azonos időszakának eredményénél.
Európában immár több mint 12.000 vásárló rendelte meg a vadonatúj Mustangot, ami a modell 51 éves története során idén nyáron jelent meg először a kontinens piacain.
A vadonatúj Mondeo eladásai 350 százalékkal nőttek a tavaly novemberi eredményhez képest, és 76 százalékkal az év első tizenegy hónapjában. Az új C-MAX rendelésállománya novemberben 25 százalékkal gyarapodott. A Fiesta eladásai az év első tizenegy hónapjában elérték a 288.900 darabszámot (ez 2011 óta a legjobb érték), és a Jato Dynamics kimutatása szerint 2015 első tíz hónapjában továbbra is a Fiesta volt az európai piac legnagyobb darabszámban értékesített kisautója.
A Ford SUV-kínálata is hozzájárult a márka erősödéséhez. A Kuga novemberi (+25%) és első tizenegy havi (+19%) eladásainak is köszönhetően idén már 93.000 ilyen modell talált gazdára, így ez a legerősebb értékesítési év azóta, hogy a modell első generációja 2008-ban megjelent. Az EcoSport kompakt SUV novemberi értékesítése megduplázódott a tavaly novemberi eredményhez képest, és a megrendelések száma idén háromszorosára nőtt.
Haszongépjármű-értékesítés
Az év első tizenegy hónapjának eredményei alapján a Ford áll a haszongépjármű-értékesítések élén, mivel a vásárlók egyre élénkebben érdeklődnek a teljes egészében megújult és kibővített Transit-család (amelynek tagjai közt megtalálható a Transit, a Transit Custom, a Transit Connect és Transit Courier), valamint a Ranger pickup iránt.
A vállalat haszongépjármű-értékesítési eredménye novemberben és az év első tizenegy hónapjában egyaránt 24 százalékkal nőtt. A Ford piaci részesedése a haszongépjárművek piacán 0,7 százalékponttal, 13,3 százalékra nőtt novemberben, és 1,3 százalékponttal 12,7 százalékra növekedett az első tizenegy hónapban – az 1996-os periódus óta ezek a legjobb piacrészesedési eredmények. Magyarországon haszongépjármű szegmens növekedése még ennél is jelentősebb, itthon a tavalyi év hasonló időszakához képest a Ford 46 %-ot növekedett ebben a kategóriában.
A Ranger pickup iránti kereslet Európa szerte 10 százalékkal nőtt novemberben, és 32 százalékkal az év első tizenegy hónapjában, így a modell értékesítése erősebb volt, mint a jármű 1999-es bemutatása óta valaha. A Jato Dynamics legfrissebb adatai alapján az év első tíz hónapjában a Ranger állt az európai pickup-piac élén. Magyarországon ez a növekedés még magasabb, a modell 41,6 %-os piacrészesedéssel vezeti a Pick-up kategóriát.
Piaci eredmények
A Ford számos európai piacon erős novembert és ugyancsak erős első tizenegy hónapot zárt. Novemberben a Ford piacvezető volt az Egyesült Királyság, Írország és Magyarország összesített gépjármű-piacán, valamint az első tizenegy hónapban az Egyesült Királyságban és Magyarországon, és novemberben 20-ból 14 hagyományos európai piacán növelte piaci részesedését: az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban és Olaszországban. Az év első tizenegy hónapjában a Ford 20-ból 12 hagyományos európai piacán növelte piaci részesedését. Törökországban a Ford Otosan (a Ford leányvállalata) idén eddig 1,2 százalékponttal növelte piaci részesedését.