Aki ismeri Hamza Csabát, tudja, nincs számára lehetetlen. Ez már tavaly, bő 1 évvel ezelőtt is kiderült, amikor például a megfáradt olajhűtőcsövet cserélték, azaz gyártották le újra. Most a kartert (olajteknőt) újította meg egy kicsit a CVH, mivel voltak ott is hiányosságok.
Első körben olajfolyást tapasztaltunk. Alulról elsősorban, az olajteknőt takaró műanyag burkolat alól. Aztán a CVH ténylegesen feltárta a problémát, először Zsolti, majd rá nem sokkal Attila személyébven jött a diagnózis: elfáradhatott a tömítés, cseréljük. Na meg a szelepfedéltömítéseknél sem passzol valami, úgyhogy az is menjen, ha mennie kell.
Relatíve nagyjavításra vittük projektautónkat, az 1997-es Mercedes-Benz S420 W140-et a CVH-hoz. Vagy inkább javítás-karbantartás jelleggel, mert meg kellett szüntetni az olajszivárgást, cserélni az olajteknő, valamint a szelepfedél tömítéseit. Ha már lekerültek a szelepfedelek (meg vissza), akkor legyen gyertyacsere is; aztán az egész procedúrát koronázzuk meg egy masszív motorolaj- és szűrőcserével. Ezek közül e cikk tárgya az olajteknő tömítésének cseréje, meg az ezzel járó plusz dolgok, a többiről majd külön cikkekben számolunk be olvasóinknak.
Attila nevét említettük már feljebb. Ő egy remek szakembere a CVH-nak, és az olajteknő tömítésének cseréjét ő végezte a W140-esen. Már az elején felmérte, hogy természetesen nem lesz egyszerű a folyamat, hiszen magát a kartert nem lehet csak úgy szimplán leválasztani a motorblokkról – miért is lehetne egyszerűen szerelni a W140-est?
Tehát ahhoz, hogy a teknő felfogató csavarjaihoz hozzá lehessen férni, el kell távolítani az útból az első futómű bölcsőjét. Vagy az is megoldás, hogy a motort kissé megemeljük, és úgy már talán hozzáférhetők a csavarok.
Végül az utóbbit, a motor enyhe megemelését választottuk. A motortartó bakok meglazítása után pár centivel sikerült is megemelni az M119 egységet, így már Attila könnyedén hozzáfért a csavarokhoz. és le is kerülhetett az olajteknő annak rendje, s módja szerint.
Viszont ha már lekerült az olajteknő, nem kellett túl alapos vizsgálódás ahhoz, hogy némi felületi korrózió láttassa magát azonnal. Miután az olajteknő alaposan ki lett tisztítva (volt benne nagyon minimális lerakódás – valószínűleg még sosem volt leszedve korábban az elmúlt több, mint 24 év alatt), jöhetett a rozsdák eltávolítása, majd a felület konzerválása, illetve a csiszolt részek lefestése.
A végeredmény remek lett, máris mehetett a helyére a tömítőgumi, majd az olajteknő visszacsavarozása, visszahelyezése következett. Értelemszerűen a folyamat végén a motor vissza lett engedve a helyére, és az egyébként remek állapotnak örvendő tartóbakok is újra rögzítve lettek,
A végén pedig az olajteknő megkapta vadonatúj leengedő-csavarját, és a hozzá passzoló réz tömítőgyűrűt is. Mindezzel azt szerettük volna kiküszöbölni, hogy nehogy hagyjunk a rendszerben olyan pontot, ahol esetlegesen bekövetkezhet bárminemű motorolaj-szivárgás.
Következő cikkünkben mutatjuk, hogyan ment végbe az M119 szelepfedelének leszerelése, a tömítések cseréje, valamint kitérünk a vadonatúj, gyári Mercedes-Benz gyújtógyertyák cseréjére is.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt
Utómunka: Acer