Az Amazon Prime Video augusztus 31-én mutatja be Tom Clancy legendás karakterére írt új sorozatát, amelynek lendületes akciójeleneteiben egy BMW 540i xDrive limuzin érkezik a főszereplő, Jack Ryan segítségére.
Kétség sem férhet hozzá, hogy a BMW modelljei mindig is otthonosan mozogtak a filmvásznon, a bajor prémiumgyártó azonban most az online sorozatok világában vállalt látványos debütálással a következő fokozatba kapcsol. Az Amazon az ikonikus regényíró, Tom Clancy világhírű karakterére készítette el legújabb online sorozatát, amelynek első évada 2018. augusztus 31-től kizárólag a Prime Video tárházában válik elérhetővé. A legendás CIA-elemző és ügynök, Jack Ryan küldetését ezúttal számos BMW modell segíti.
Az elsősorban kémkedési és katonai regényeivel ismertté vált amerikai író, Tom Clancy az 1990-es években alkotta meg Jack Ryan karakterét, amelyet az Amazon új sorozatában John Krasinski (Amerikai taxi, Bőrnyakúak, Holiday) alakít.
Jack Ryan egy rendkívül tehetséges CIA-elemző, akinek különleges képessége van a kommunikációs sablonok és technikák kiszűrésére. Ezúttal azonban nem a biztonságos íróasztal mögött, hanem terepen kell helytállnia, hogy Európában és a Közel-Keleten megakadályozzon egy sor pusztító terrortámadást az Egyesült Államok és szövetségesei ellen. A sztárokban bővelkedő sorozatban Wendell Pierce (Lövöldözés Harlemben, Ray, Rossz anyák) és Abbie Cornish (Egy tökéletes nap, Csúcshatás, Három óriásplakát Ebbing határában) is szerepet kapott.
https://www.youtube.com/watch?v=yqPSRxa-zVM
Küldetéseik során Jack Ryan és CIA-s kollégái számos BMW modell kikezdhetetlen megbízhatóságára és abszolút menetteljesítményére támaszkodnak. A négykerekű főszerepben egy BMW 540i xDrive limuzin tündököl (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,7 – 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 174 – 179 gramm / km), amelyet a nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotor 4,8 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, garantálva, hogy a CIA ügynökei mindig egy lépéssel ellenségeik előtt járjanak. A sokat bizonyított BMW xDrive intelligens összkerékhajtás még a legextrémebb vezetési szituációkban is optimális tapadásról biztosítja a főszereplőt, ahogyan azt a havas tájon forgatott, drámai autós üldözés is igazolja. A sorozatban a BMW X5 és a BMW X6 is feltűnik, a bajor prémiumgyártó legendás típusára, a dinamikus menetteljesítményeiről és sportos agilitásáról elhíresült BMW 2002 modellre pedig különleges szerepet osztottak az alkotók.
„Az akciókban bővelkedő jelenetekben Jack Ryan nem csupán kivételes elemző kvalitásairól, de még a legextrémebb szituációk közepette is őszinte sportosságáról és rendkívül gyors reakcióidejéről tesz tanúbizonyságot. Dinamikus menettulajdonságainak, kiváló irányíthatóságának és sokoldalú járműkapcsolati megoldásainak köszönhetően vezető alkatunk, az új BMW 5-ös limuzin tökéletes választást jelent számára” – mondta Uwe Dreher, a BMW, a BMW i és a BMW M márkák nemzetközi kommunikációs vezetője. „A BMW modelljei kiválóan beleillenek a képbe, hiszen a sorozatot a vérpezsdítő élmények, a szenvedély és az akció járja át – pont, ahogyan a BMW négykerekű hőseit” – tette hozzá.
A sorozat iránt már most kimagasló érdeklődés mutatkozik: az első évadot beharangozó előzetest, amelyet az Amazon első ízben a Super Bowl szünetében vetített le, mára már több mint 15 millióan nézték meg a YouTube-on. A BMW ráadásul nem csupán széles modellpalettával, hanem átfogó marketingfelületein is támogatásáról biztosítja a produkciót. Sőt mi több, a bajor prémiumgyártó a világ legnagyobb nemzetközi képregény-találkozóján, a San Diego-i Comic-Con színpadán is hivatalos autóipari partnerként állt Tom Clancy legendás karaktere, Jack Ryan mellé, akinek oldalán évtizedekre visszanyúló filmes karrierjét most az online sorozatok világára is kiterjeszti.
„Az autó és a főszereplő párosa bemutatja mindkét karakter egyéniségét, hogy milyen fából faragták őket, és hogy mi mindenre lehetnek képesek együtt – e tekintetben úgy éreztük, hogy Jack Ryan mellé a BMW a tökéletes választás” – fogalmazott Michael Benson, a Prime Video marketingigazgatója. „A BMW évtizedek óta mérceként kínálja fel az abszolút kiválóság nyújtotta élményt. A Prime Video stábjával mi ugyanerre törekszünk” – tette hozzá.
A film- és szórakoztatóipar iránt tanúsított széleskörű elköteleződésével a BMW Group hosszú évek óta a filmes és televíziós produkciók megbízható autóipari partnereként tevékenykedik. A müncheni vállalatcsoport négykerekű sztárjai olyan hollywoodi szuperprodukciókban tűntek már fel, mint például a Mission: Impossible vagy a Vörös veréb.