Még bőségesebb információval, szolgáltatással és járműbiztonsággal egyengeti az Opel a jövő útját: a 2015-ös, sorban 85. Genfi Autószalonon (március 5-15.) – egy évvel az éppen ugyanitt tett bejelentést követően – mutatja be nagy teljesítményű, sorozatgyártásra érett OnStar kínálatát.
Németországban már nyár végétől, Magyarországon 2016-ban valamennyi személyautó-típusában megjelenik az új, teljes körű, gondtalanul használható megoldás, nagy sebességű mobilkapcsolattal és számos szolgáltatással. Két világpremier is jelzi az Opel-termékoffenzíva új dimenzióját: az ötajtós KARL a nagy helykínálat és a kompakt külső méretek kedvező arányával lép színre, mint az árra odafigyelő, a mindennapi alkalmasságot, a komfortot, a kis fogyasztást és a modern technikát kombinálni akaró vevő kocsija. Egészen más ügyfélkört vesz viszont célba az Opel másik genfi premierszereplője, a Corsa OPC. A Corsa új nemzedékének sportos lándzsahegye húzós turbómotorral, agilis viselkedéssel és nem utolsó sorban sportos kinézésével villanyoz fel. A kereken négy méteres kis erőmű éppúgy otthonosan mozog a Nürburgringen, mint a nagyváros utcarengetegében.
„Két világpremierrel és iránymutató Opel OnStar szolgáltatásunkkal megyünk Genfbe“, jelentette be az Opel csoport ügyvezető igazgatója Dr. Karl-Thomas Neumann. „Az Opel OnStar a megszokott digitális környezetükkel kapcsolja össze az autósokat, maximális biztonságot nyújtva. Egyidejűleg a KARL és az Corsa OPC bővíti kínálatunkat. Mindkettő tökéletesen illik a korunkba, mind az ésszerűség, mind az érzelmek szintjén: a józanságot hangsúlyozó kiskocsi élvezettel vezethető, a vagány sportkocsi pedig megfizethető. Ez az Opel! Ez tesz minket erőssé.“
Opel OnStar: sohasem hagy magadra!
Az Opel OnStar 2015 második felétől fokozatosan jelenik meg a márka valamennyi személyautó-típusában, Magyarországra 2016-ban érkezik. Az OnStar képezi Európában a járművek hálózatba kapcsolásának következő fokozatát. Az Egyesült Államokban, Kanadában, Kínában és Mexikóban máris kereken hétmillió ügyfél esküszik a teljes körű, a tulajdonosa válláról sok gondot levevő megoldásra, annak nagy teljesítményű WLAN-hotspotjára és sokféle szolgáltatására, illetve szükséghelyzeti segítségnyújtására. „Az Opel OnStar biztonságosabbá és lazábbá teszi az autózást“, mondta Dr. Karl-Thomas Neumann. Az Opel OnStarra ugyanis rábízhatja magát az ember, bármilyen vészhelyzetbe keveredett is, támogatja a rendszer – az év 365 napjának mind a 24 órájában mindig van kit megszólítani a vonal másik végén. Ha balesetkor kinyílik egy légzsák, automatikusan akcióba lép az Opel OnStar.
Ugyanígy biztosított a külső hozzáférés a saját autóhoz. Az Opel OnStar okostelefonos alkalmazásával számos információ olvasható le a járműről, például a guminyomás vagy az olaj élettartama. Így működik az ajtók zárása és nyitása is. Autólopás esetén pedig az Opel OnStar együttműködik a rendőrséggel, lokalizálja az eltulajdonított járművet. Ugyanilyen praktikus a járműdiagnózis: az Opel OnStar havonta küld állapotjelentést a legfontosabb adatokról, de ha kell, egy gombnyomással is bármikor lekérdezhetjük ezeket.
Ugyanakkor nagysebességű mobilkapcsolatnak is örvendhetnek az opelesek. Akár hét készülék kapcsolódhat egyszerre a rendszerhez, hogy lehessen csevegni a családdal és a barátokkal, filmeket megnézni vagy út közben dolgozni.
Kompakt, jutányos, jó minőségű: a szívre és az észre is hat a kis Opel KARL
Ez az ártudatos vevő ideális autója: felgördül a függöny az új Opel KARL előtt. Az ötajtós, öt személynek, vagy 940 liternyi poggyásznak helyet kínáló kisautó alig 3,68 méteres. Háromféle felszerelési kivitel és tíz karosszériaszín közül lehet választani. A jellegzetes Opel formanyelvet és éles rajzú vonalakat mutató kisautó nemcsak jól néz ki, hanem meggyőz a belső értékeivel is. A legújabb generációhoz tartozó egyliteres, háromhengeres, sima járású, teljesen alumíniumépítésű benzinmotor hajtja, amelyhez ötfokozatú sebességváltó és ECO-csomag tartozik. Kombinált ciklus szerinti fogyasztása 4,3 liter, CO2-kibocsátása 99 gramm per kilométer.
Ezeken túlmenően is sok biztonsági- és komfortmegoldást kínál az Opel KARL, amelyeket nem várna az ember ebben az árkategóriában. Az alapárért beépített emelkedőn elindulási asszisztens mellett különösen a frontkamerába integrált sávtartó asszisztens számít különlegesnek. Akárcsak az ADAM és a Corsa, az új KARL is a szervokormány City-módjával könnyíti meg gombnyomásra a manőverezést a zsúfolt városi forgalomban. Tolatási horpadásoktól az opcionális Parkpilot véd meg, a helyes tempó betartásán pedig az Edition szinttől kezdve a sebességre figyelmeztető sebességszabályozó őrködik. Rossz időjárásban javítja a látást a ködlámpa, míg az integrált sarokvilágítás bekanyarodáskor szolgálja a vezető és a többi közlekedő biztonságát. „Egy minden tekintetben felnőtt jármű, amely egyformán hat a szívre és az értelemre“, foglalja össze az új KARL lényegét az Opel Csoport főnöke.
Erős, gyors, sportos: csupa tűz az új Opel Corsa OPC
Genfben ünnepli világpremierjét a menő sportautósok gépe, az új Opel Corsa OPC. Az OPC legjobb hagyományainak megfelelően opálkék fényezésű Corsa-csúcsmodell már az első pillantásra elárulja, hogy a rüsselsheimi sportkocsi-építők műve: Recaro-Performance ülések, alul egyenes kormánykerék, sport-pedálsor, nagy légbeömlő, erőteljesen kiformált géptető és küszöb, domináns hátsó spoiler és diffúzorral övezett kettős kipufogóvég sejtetik az erejét.
152 kW/207 LE várja türelmetlenül a rajtot, az 1,6 literes turbómotor 245 newtonméteres nyomatéka pedig, amely túltöltéssel 280-ra növelhető, energikusan tolja az autót. A teljesítményt pikk-pakk kapcsolható hatfokozatú sebességváltó viszi át az első kerekre. Nulláról százra mindössze 6,8 másodperc alatt katapultálja magát a Corsa OPC, csúcssebessége 230 km/óra. A jó útfogásról a Koni szakembereivel közösen kifejlesztett, innovatív FSD (Frequency Selective Damping) futómű gondoskodik, amely az autó mozgásának frekvenciájához illeszti a csillapítást, kompromisszumot teremtve a sportos keménység és a finom komfort között. Avatott driftelők teljesen ki is kapcsolhatják a teljesen a vezetési élvezetre hangolt ESP-t. A mindezt zeneileg aláfestő hangot kétcsövű Remus kipufogórendszer szolgáltatja. „OPC-modelljeink képezik a modellcsaládok sportos lándzsahegyét“, mutatott rá Dr. Neumann. „A legjobb példa erre az új Corsa OPC. A mindennapokban és a versenypályán oly meggyőzően mutatja meg képességeit, hogy legszívesebben ki sem szállna belőle az ember. Tipikus OPC, maga az életöröm!“