Főoldal Bemutatók Opel Opel X-Champs 2018: egyebek mellett bemutatkozott a vadonatúj 1.5-ös dízel, Mainzban tettük...

Opel X-Champs 2018: egyebek mellett bemutatkozott a vadonatúj 1.5-ös dízel, Mainzban tettük próbára

Volt már az X-palettát bemutató külföldi és hazai esemény is az Opel háza táján. Pár nappal ezelőtt a németországi Mainzba repültünk, hogy újra próbára tegyük a crossovereket, de ezúttal sok újdonságot is megismerhettünk – többek közt próbára tehettük a vadonatúj 1.5 literes gázolajost.

 

Kora reggel gyülekeztünk a reptéren, majd a Lufthansa Airbus A320-200 modelljével nekiváhtunk a nagyjából másfél órás útnak, Frankfurtot becélozva.

A frankfurti reptéren már sorakoztak a rendszám szerint beállított autók – az egész X-paletta felvonult, Crossland X, Grandland X és Mokka alternatívákkal.

Már a reptérről a HQ-ra megtervezett route révén elindult a tesztvezetés, úgy 30 kilométeren keresztül: Rüsselsheim érintésével Mainz volt a végcél, ott is stílszerűen az Opel Arena (ha már zajlanak a focis események, ugyebár).

Két etapos fejtágítás után megkezdődött a tényleges tesztprogram: az itinerek szerint négy különböző távolságot felölelő, közeli szakaszt lehetett kiválasztani. Természetesen leginkább az 1.5-ös dízelre voltunk kíváncsiak,  mint tényleges, kézzel fogható újdonságra – így meg is kaparintottunk gyorsan egy 6 gangos manuálissal szerelt Grandland X változatot.

Viselkedésre hasonlóan agilis az új 1.5-ös CDTI, mint az 1.6 literes nagyobb testvér, de hasonló a 2 literes dízelhez is – igaz, a nyomatékgörbe visszafogottabb, legalábbis magasabb sebességtartományokban.

Ugyanakkor semmi panasz nincs a gyorsulásra, 300 Newtonméteres nyomaték áll rendelkezésre 1750 RPM-től, ami gyakorlatban is teljesíthető volt. Végsebességnek 192 kilométer/órát jelöl meg a gyártó, korlátozásmentes német pályaszakaszon 170 körüli tempót sikerült „csak” elérnünk, mivel masszív volt a forgalom, és sok baustellébe is belefutottunk.

Fogyasztás tekintetében, nullázott trip computerrel 5.1 literes átlagot zártunk, ami nagyrészt autópályázást jelentett, és benne volt a feljebb említett 170 kilométer/óra környéki haladás is.

Hogy teljes legyen a kép, elvittük egy próbakörre a Crossland X 1.2 literes turbós benzinessel szerelt, hatsebességes manuális váltós variációját. Itt nyilván kisebb nyomatékkal kell gazdálkodni már, nevezetesen 205 Newtonméterrel (1500 RPM), ugyanakkor gyorsulásérzetre kirobbanónak tűnt a tálalás. Itt us mértünk végsebességet, szintén 170 körüli érték született a Grandland X vezetéséhez hasonlatos problémák miatt.

Ebéd után folytattuk a próbákat, lecsaptunk egy szintén 1.2 literes tudbós benzinessel szerelt, 130 lóerős Grandland X-re. A dolog pikanériájaként ehhez a felszereltséghez egy 8 sebességes automataváltó is tartozott – dupla izgalmak, hiszen egy 1.2-eshez mindig jól kivesézhető alapot ad egy automataváltó a hajtásláncban.

Nos, szégyent ezúttal sem vallott a fejlesztés: a Grandland X ezzel a kiépítéssel is remek menettulajdonságokat bírt produkálni, akár gyorsulás, akár folyamatos (autópálya) tempó, akár fogyasztás terén.

A nyolcgangos kifejezetten precízen vette a fokozatokat összhangban a pillanatnyi vezetési stílussal és helyzettel, és közben – hála az égnek – a fogyasztás sem szállt el. Méréseink szerint átlag 6.1 literrel zártunk, ami kitűnő végeredmény.

Kíváncsian várjuk az új konfigurációval felvértezett Crossland X és Grandland X érkezését Magyarországra, s amint megvannak a tesztautók, nagyobb, hosszabb távú próbára fogjuk majd be őket.

Még több fotó: AutóAddikt Facebook oldal

A cikkhez tartozó fényképeket Canon technikával készítettük.
Szerkesztőségünk mobilinternet-hozzáférését a Telenor Magyarország biztosítja. Az Autóaddikt.hu Telenor Hello Data csomagot használ.
Együttműködő partnereink: Acer Hungary, ASUSDuplitec, Canon, Camera Kft., Telenor Magyarország
Utómunka hardver: Acer, ASUS