Világszerte növekvő kiszállítások és stabil pénzügyi mutatók: az Audi Csoport az év eleje óta több mint 950 ezer Audi gépkocsiját adta át ügyfeleinek – áll a márka hazai importőrének sajtóközleményében.
A vállalat forgalma 30,1 milliárd euróra nőtt, a különleges hatások előtti működési eredménye pedig mintegy 2,7 milliárd eurót tett ki, ami 8,8 százalékos forgalomarányos működési nyereségnek felel meg. A különleges hatások mintegy 265 millió euró értékben terhelik az eredményt.
„Gazdasági tevékenységünk a komoly kihívást jelentő körülmények ellenére is erősnek bizonyult az első félév során” – hangsúlyozta Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „Stabil alaptevékenységünkre építkezve új üzleti területeket fejlesztünk, amelyek a jövő olyan témáit tárják fel előttünk, mint például a digitalizáció. Hosszútávon fenntartható termékekbe kívánunk fektetni, miközben kielégítő válaszokat dolgozunk ki a nagyvárosi mobilitás kérdéseire.”
A kiszállítások terén elért újabb növekedés jól mutatja, mennyire vonzó márka az Audi. Januártól június végéig a négykarikás márka 953 218 (2015: 902 272) autóját adta át ügyfeleinek, azaz 5,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. Emellett minden kulcsfontosságú értékesítési régióban, így Európában, Kínában és az Amerikai Egyesült Államokban is növekedést produkált. Különösen az Audi A4 és a Q7 felsőkategóriájú szabadidő-autó új generációja hajtotta az eladásokat.
Az Audi Csoport forgalma az év közepére 30 134 (2015: 29 784) millió euróra nőtt, a különleges hatások előtti működési eredménye pedig 2666 (2015: 2914) millió eurót tett ki, ami 8,8 (2015: 9,8) százalékos forgalomarányos működési nyereségnek felel meg. Utóbbiak előző évhez mért csökkenése egyebek mellett a jelentős előzetes kiadásokra és a devizaárfolyamok alakulására vezethető vissza. A vállalat az év második felében helyezi üzembe új, mexikói gyárát.
A mintegy 265 millió eurónyi különleges hatásokat is beleszámítva az Audi Csoport féléves működési eredménye 2401 (2015: 2914) millió euróra, forgalomarányos működési nyeresége pedig 8,0 (2015: 9,8) százalékra adódott. A különleges hatásokban 133 millió euró céltartalék szerepel az esetlegesen hibás Takata légzsákok számára, emellett az Audi 132 millió euróval növelte a V6-os 3.0 TDI motorok témakörével kapcsolatos műszaki műveletekre, jogi kockázatokra és értékesítési intézkedésekre elkülönített összeget.
Az Audi Csoport pénzügyi eredményeiben egyszeri negatív hatásokként jelenik meg a globális kamatpiac volatilitása. E körülmények közepette a vállalat 2190 (2015: 3150) millió euró adózás előtti, illetve 1682 (2015: 2429) millió euró adózás utáni eredményt ért el 2016 első féléve során.
A nettó pénzforgalom az első félév végére 2085 (2015: 1747) millió euróra, míg a nettó likviditás 17 150 (2015: 16 420) millió euróra emelkedett.
Amint Axel Strotbek, az igazgatótanács a pénzügy és az IT területeiért felelős tagja kiemelte: „Ki kívánjuk használni az Audi Csoport pénzügyi erejét és saját forrásokból tervezzük jövőnket. Előzetes kiadásaink tovább növekednek az év második felében. A tárgyieszköz-beruházások januártól június végéig 1238 millió eurót tettek ki, a teljes 2016-os évre pedig több mint hárommilliárd euró szerepel e célra a vállalat terveiben. „Innovációs és beruházási céljaink érdekében a vállalat minden területén növelni kívánjuk a hatékonyságot” – húzta alá Axel Strotbek.
A jövő szempontjából legfontosabb stratégiai területeken az Audi januártól június végéig 600 új munkatársat alkalmazott, az év végéig pedig összesen 1200 szakemberre kívánja bővíteni e kört. Mindemellett az Audi a tanulói létszámát is tíz százalékkal növeli, így szeptemberben első alkalommal már mintegy 800 fiatal kezdheti meg tanulmányait Ingolstadtban és Neckarsulmban.
A folyó pénzügyi év során az Audi Csoport ismét több négykarikás gépkocsiját tervezi kiszállítani és a konjunkturális keretfeltételek, illetve a devizaárfolyamok alakulása függvényében forgalma tekintetében is enyhe növekedéssel számol. A folyó üzletmenetet tükröző, különleges hatások előtti forgalomarányos működési nyereség vonatkozásában a prémiumgyártó nyolc és tíz százalék között meghatározott stratégiai céltartományába eső, míg a különleges hatások figyelembevételével kismértékben e tartomány alatti értéket vár.