A Super GT sorozat hatodik fordulójában, az AUTOPOLIS GT 300 km-es futamon Heikki KOVALAINEN és Yuichi NAKAYAMA diadalával az sorozatban ötödik győzelmét könyvelhette el a Lexus LC500-as versenygép a GT500-as géposztályban.
A japán prémium gyártó ugyanakkor duplán ünnepelhet, ugyanis a GT300-as géposztályban is Lexus diadal született, miután Hiroki YOSHIMOTO és Ritomo MIYATA elsőként ért célba az RC F GT3-mal.
Heikki KOVALAINEN és Yuichi NAKAYAMA megszerezték első győzelmüket ebben az idényben a 39-es rajtszámú DENSO KOBELCO SARD LC500-al, a 2019 évi AUTOBACS SUPER GT versenysorozat AUTOPOLIS INTERNATIONAL versenypályán rendezett futamán. Ez volt a LEXUS LC500-as sorozatban ötödik győzeleme a második forduló óta. Ryo HIRAKAWA és Nick CASSIDY 37-es rajtszámú KeePer TOM’S LC500-asa a harmadik helyen ért célba. A GT300-as géposztályban Hiroki YOSHIMOTO és Ritomo MIYATA 60-as rajtszámú SYNTIUM LMcorsa RC F GT3 gépe első alkalommal győzött ebben az idényben, és ez volt az első győzelmük, amióta 2015-ben bemutatkoztak ezzel az autóval.
Heikki KOVALAINEN (39-es rajtszámú DENSO KOBELCO SARD LC500)
„Különlegesen boldognak érzem magam, hisz jó ideje első alkalommal nyertünk meg egy futamot, ráadásul ebben az idényben még dobogós helyen sem sikerült végeznünk. Bár eddig nem volt könnyű számunkra ez az idény, folyamatosan keményen dolgoztunk. Ezen a hétvégén sikerült jól beállítani az autónkat, ezért jól szerepeltünk a tegnapi időmérőn. Tébolyult volt a mai időjárás, bár az én szakaszom rendben ment, igaz, óvatosan vezettem az esőben, nehogy hibázzak. Száraz pályán elég jó volt az egyensúly, élveztem a vezetést. Nakayama-szan elképesztően jól teljesített. Volt, amikor aggódtam egy kicsit, de mindig megnyugtatott a rádión keresztül. Vigyázott az abroncsokra, mindenre odafigyelt. Nagy öröm ez a csapat számára, és remélhetőleg komoly lökést ad nekünk az idény hátralevő részére is. Jelenleg a harmadik helyen állunk a bajnokságban, de a Super GT-ben bármi megtörténhet, ahogyan ma is láthattuk. Ezért aztán minden erőnkkel tovább hajtunk majd a hátralévő futamokon.”
Yuichi NAKAYAMA (39-es rajtszámú DENSO KOBELCO SARD LC500)
„Ebben az idényben még nem sikerült szép eredményt elérnünk. Szerencsére jól kommunikáltunk Heikkivel, illetve a csapattal, és módosítottam a beállításokon is, így sikerült megfelelni az első időmérőn, két futammal ezelőtt. Az én szakaszom alatt rendkívül zsúfolt volt a bokszutca, de tökéletesen időzítettük a kiállásokat. A szerelők is nagyszerű munkát végeztek a kaotikus körülmények ellenére, így sikerült riválisaink előtt visszatérni a pályára. Köszönet a csapatnak a mai eredményért. A safety car távozása után jól sikerült az újabb rajt, és kerékcsere nélkül tudtunk haladni, megtartva előnyünket. Úgy érzem, hasznosnak bizonyult az a tapasztalat, amit ugyanezzel az abroncsmárkával szereztem a GT300 géposztályban. Megbízhatóan ment az autó, és kitartottak az abroncsok is, ezért végig mindent beleadva tudtunk hajtani. Elégedettek vagyunk a mai eredménnyel, mert sikerült jól gazdálkodnunk az abroncsokkal. Örülök, hogy sikerült győzni a bemutatkozásom alkalmával a GT500 géposztályban, és versenyben vagyunk a bajnokságban. Mindent megteszünk majd a bajnoki cím megszerzéséért.”
Ryo HIRAKAWA (37-es rajtszámú KeePer TOM’S LC500)
„A futam elején súlyhátránnyal versenyeztünk, és nehezen tudtunk feljebb jönni, de riválisaink megelőzése után már jó tempóban mentünk, ezért úgy gondoltuk, lehet esélyünk a győzelemre is. Ám eleredt az eső, és bejött a safety car. Kihűltek az abroncsok és a fékek, így szinte nem volt tapadás. Le akartuk cserélni az abroncsokat, de tudtuk, hogy akkor visszaesünk a mezőnyben, ezért igyekeztünk inkább felmelegíteni azokat, hogy gyorsabban mehessünk. Később aztán megint bejött a safety car, és szerencsére sikerült felzárkóznunk riválisaink mögé. Gyorsítás közben azonban blokkoltak a kerekek, és 150 kilométeres sebességnél megpördült az autó. Megsérültek az abroncsok is, amikor megpördültem, ezért óvatosan kellett vezetnem, de vállaltam a kockázatot, így sikerült a harmadik helyen végezni. Nem tudtam, hányadik helyen futottam be, arra gondoltam, talán kilencedik vagy tizedik lettem, szóval kellemes meglepetés volt a harmadik hely. Az autó állapota jó, remekül érezzük magunkat benne, ezért ha sikerül így folytatni tovább, szerintem jó eredményt érhetünk el a hátralévő két futam során.”
Nick CASSIDY (37-es rajtszámú KeePer TOM’S LC500)
„Ryo nagyszerűen vezetett, különösen az utolsó pár köre volt fantasztikus. Száraz pályán igazán gyorsak voltunk ezen a hétvégén. Az első időmérőn és a futam első felében sikerült megelőzni riválisainkat, és a bokszutca-kiállás után ötödik helyen tudtunk visszajönni a pályára. Örülök, hogy Ryonak sikerült harmadik helyen befutnia a nehéz körülmények ellenére. A sebességünk jó volt, és elképesztő teljesítményt nyújtottunk ezen a hétvégén. Az utóbbi öt futam során másodikok voltunk Fujiban a második fordulóban, a harmadik és negyedik fordulóban Suzukában, illetve Thaiföldön is másodikok lettünk, aztán ma harmadikok. Fizikailag a miénk volt a legerősebb autó, szóval jól érezzük magunkat, de van még ponthátrányunk, ezért természetesen tovább harcolunk a bajnokság végéig.”