Az új Toyota Prius maximális, ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP független szervezet biztonsági vizsgálatát. A második és harmadik generációs modellek szintén öt csillagot értek el a maguk idejében, így a Prius hagyományosan a kategória egyik legbiztonságosabb tagjának számít. Ezt a hírnevet a mostani eredmények is megerősítették.
A Toyota folyamatosan fejleszti biztonsági technológiáit, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a világ legnagyobb számban eladott full hybrid gépkocsija, a Prius sikerrel teljesítette az Euro NCAP szigorú, széles körű tesztfeltételeit, amelyek immár nem csupán azt vizsgálják, a jármű mennyire óvja utasait és a gyalogosokat valós körülmények között, de a biztonsági felszerelések minőségét és kínálatát is figyelembe veszik.
Az új Prius kiváló 92 százalékos eredményt ért el a felnőtt utasvédelmi vizsgálatokon. A gyermek utasvédelmi teszteken 82, a gyalogosvédelem terén 77 százalékot teljesített., míg a biztonsági segédrendszerek vizsgálati pontban 85 százalékot érdemelt ki.
Jelentésében az Euro NCAP külön elismerésben részesítette a Priust, amiért az adható legmagasabb pontszámot érte el az oldalirányú ütköztetés vizsgapontban, ahol minden kritikus testrész védelme jónak bizonyult. Ugyancsak maximális pontszámmal zárult az autonóm vészfékezési rendszer működésének vizsgálata. Ez utóbbi biztonsági funkció a jármű ütközés előtti biztonsági rendszerének része, és nem csupán felismeri a gépkocsi útjába kerülő gyalogosokat, illetve járműveket, hanem reagálni is képes a kialakult helyzetre.
Az ütközés előtti biztonsági rendszer annak az aktív biztonsági funkciókat tartalmazó Toyota Safety Sense rendszernek az eleme, amely olyan további szolgáltatásokat is tartalmaz, mint a minden sebességtartományban üzemelő, aktív sebességtartó automata, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer aktív kormányvezérléssel, az automatikus távolságifény-vezérlés, vagy a jelzőtábla-felismerő rendszer, amelyek egytől egyig az alapfelszereltség részét képezik az új Prius minden kivitelén. A további, radarvezérelt rendszerek között említést érdemel az opciós holttérfigyelő rendszer, valamint a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti funkció.
Az új Prius ütközésbiztonsági teljesítménye jól mutatja a Toyota új globális padlólemezének, illetve vázszerkezetének eredendő ellenálló-képességét, amelyet stratégiai pontokon alkalmazott merevítések, valamint a nagy szakítószilárdságú acél elemek jelentős aránya tesz még robusztusabbá, elnyelve, illetve elvezetve az utastér felől a becsapódás energiáját.
Az év elején bevezetett új Prius a Toyota full hybrid technológia minden eddigi modellváltásánál nagyobb léptékű fogyasztás-, illetve emisszióé-csökkentést ért el, miközben jóval élvezetesebben vezethető valamennyi elődjénél.