A 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Toyota Camry Hybrid a letisztult, stílusos megjelenést és a prémium kategóriát idéző komfortot a legfejlettebb aktív biztonsági rendszerekkel, és ami a legfontosabb, a legújabb generációs környezetbarát öntöltő hibrid hajtáslánccal ötvözi.
Ez egyedülálló ajánlatot jelent a felső középkategóriás autók (D/E szegmens) vállalati flottaértékesítések által dominált európai piacán, amelyet különösen sújt a dízel értékesítések mélyzuhanása.
A aktuális piaci változás, ami a dízelmotorokat sújtja, kikövezte az utat az új Camrynek, hogy 14 év után újra bemutatkozzon Nyugat-Európában. A legendás modell érkezésével a Toyota megerősíti jelenlétét a felső középkategóriás (D/E) szegmensben, a négyajtósok piacán, ahol nagy teljesítményű, öntöltő környezetbarát hibrid hajtásláncának köszönhetően az új Camry Hybrid egyedülálló ajánlatot képvisel. Az érkező új szedánnal immáron nyolctagúra bővül a Toyota európai hibrid elektromos kínálata.
A vadonatúj Camry az 1982-es bemutatkozása óta számtalan nemzetközi díjat és elismerést begyűjtő sorozat nyolcadik generációja. A modellt eddig világszerte több mint 100 országban árusították, a teljes értékesítési darabszám meghaladja a 19 milliót. Több mint 700,000 darabos éves eladásával a Camry továbbra is a világ legkelendőbb D/E kategóriás szedánja (és a világelső Corolla valamint a világ legnépszerűbb SUV-jának számító RAV4 mellett évről évre egyike a világ 10 legépszerűbb autójának).
Az új Camry olyan alapvető értékekre épít, mint a szegmensben kiemelkedő QDR (minőség, tartósság, megbízhatóság), a csendesség és a kifinomult vezethetőség – de teljesen megújult külsővel és belsőtérrel, kiemelkedő kényelemmel és helykínálattal, csúcsminőségű hajtás-technológiával és a vezetési élmény új szintre emelésével kiegészítve. A Camry legújabb generációjával bemutatkozik a Toyota New Global Architecture (TNGA) padlólemezre tervezett, formára és műszaki tartalomra is koncentráló filozófia. Ezt a járműre és a hajtásláncra következetesen alkalmazva, a TNGA-val megvalósítható a felhasználók által kedvelt ’fun to drive’ karakter, mégpedig úgy, hogy a csábító stílus mellé kiváló minőség, magas szintű hatékonyság, fejlett technológia és kiváló környezeti teljesítmény is társul.
Karcsú, elegáns, mégis agilis külső
Stílusában az új Camry merész és feltűnő, harmonikus keveredése a sportos éleknek és töréseknek a sima lemezfelületeken. Szemből a márka bátor evolúciója ölt testet a katamarán stílusú lökhárítóban is. A vékony és mély felső rácsozat kiemeli a Toyota emblémát, és a végein magába foglalja a keskeny Hi-LED fényszórókat. A nagy, trapéz alakú alsó légbeömlő majdnem teljes szélességben kitölti a lökhárítót, csak az alsó sarkok maradnak szabadon, közrefogva a hűtőrácsot, miközben kettős hajótestű katamaránként emelkednek ki, hangsúlyozva az új Camry Hybrid nyomtávját és szélességét. Magát a hűtőrácsot vízszintes pálcák alkotják, melyeket úgy terveztek, hogy vizuálisan erősítsék a katamarán hatást, valamint agresszivitással és presztízzsel ruházzák fel a széles, alacsony frontrészt. Oldalnézetből az alacsony gépháztető és tetővonal kombináció szintén alacsony övvonallal párosul, ami olyan hatást eredményez, mintha a karosszéria lefelé húzná a tetővonalat. Ez vizuálisan hozzájárul ahhoz, hogy az új Camry súlypontja még alacsonyabbnak tűnjön. A kényelem érdekében a tetővonal hosszan elnyúlik, így a tengelytávon túl nem nyúló kompakt oldalüvegezés egyedülálló sportos stílust teremt. A farrész a hátsó kerékívek között kiemelkedő vállakkal befelé keskenyedik. Lent, a lökhárítónál a sarkokhoz húzott LED-es hátsó lámpák tovább hangsúlyozzák az új Camry szélességét, dinamikus kiállását.
Ergonómikus, prémium színvonalú utastér
Az új Camry belsejét megfontoltan úgy tervezték, hogy gondosan ötvözze a funkciót, a stílust és a szakértelmet. Érzéki vonalaival az új műszerfal ideális kombinációja az ergonómiának és a vezetőközpontú környezetnek, miközben az első utasnak tágas teret kínál. A letisztult elrendezéssel, a finoman kidolgozott textúrákkal és az anyagok következetes felhasználásával az utastér kiemelkedő minőséget és presztízst sugároz. Az audiorendszer, a klímaberendezés vezérlője és a fedélzeti tájékoztató és szórakoztató rendszer 8 colos képernyője észrevétlenül, hézagmentesen simul bele a középkonzol teljesen sötét, zongoralakk fekete felületébe. Az autó Human Machine Interface (HMI) rendszere három könnyen leolvasható képernyőből áll: a kiválóan látható, színes, 10 colos head-up kijelzőből, a 7 colos multi-információs kijelzőből, és a középkonzolon elhelyezett 8 colos képernyőből, amely magába foglalja a Toyota Touch® 2 multimédiás rendszer legújabb változatát. A jobb funkcionalitás, megjelenés és kellemesebb tapintás érdekében a kapcsolókat teljesen újratervezték. Gondosan alakították ki kezelőszervek formáját és ergonomikusan helyezték el azokat, beleértve a kiváló minőségű, selyemfényű fémkapcsolókat is. A sima textúrájú felületek és a műszerfal kivitelezésének minősége egyértelműen magas szintű precizitásról tanúskodik. A valóságban a tágas utastér minden felülete kiváló minőségű, puha tapintású, alápárnázott, rugalmas bőrt, elegáns fa díszléceket vagy újonnan kifejlesztett szaténkróm dekorációt vonultat fel. Elérhető a szintén új tigrisszem dekoráció is: ennek mintája, mélysége és fényessége a látószög függvényében változik, éppen úgy, mint a tigrisszem drágakőé. A vásárlók bőr vagy szövet kárpitozás, valamint kétféle belső színvilág közül választhatnak: bézs (bőr), sötétszürke szőnyeggel és a műszerfal felső részénél kétféle árnyalatú bézzsel; valamint fekete (szövet vagy bőr), amely hangsúlyosan kiemeli az utastér új szaténkróm betétjeit. Az új GA-K padlólemez rugalmasságnak köszönhetően az első üléseket teljesen áttervezték, így kényelmesebben és határozottabb oldaltartásúak is. Hátul kétféle kialakítást valósítottak meg: 60:40 arányban osztottan dönthető támlákkal, illetve 40:20:20 arányban osztott, elektromosan állítható, széles fejtámaszokkal felszerelt ülésekkel. Az utóbbi változathoz középen széles hátsó kartámasz is jár a nagyobb komfort érdekében. Az elektromosan állítható üléseknél elérhető a kartámaszba beépített kapacitív érintőképernyő, amivel a klíma, az audiorendszer és az ülésállítás is vezérelhető. Az új megoldású, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel a lengéscsillapítók csak kevés helyet vesznek el a csomagtérből, így az új Camry poggyászterének befogadóképessége 524 liter.
Vadonatúj, környezetbrát 2,5 literes hibrid elektromos hajtáslánc
Az új Camry Hybrid 2,5 literes, öntöltő hibrid hajtáslánca ötvözi a hatékony üzemanyag-felhasználást, az alacsony károsanyag-kibocsátást és a halk működést, s mindezt magasabb teljesítmény és jobb reakcióképesség, rugalmasság mellett valósítja meg. A Camry Hybrid teljesítménye 160 kW/218 LE, CO2-kibocsátása alacsonyabb 98 g/km-nél, és vegyes fogyasztása is csupán 4,2 l/100 km. Az új 2,5 literes, négyhengeres ’Dynamic Force’ benzinmotor magasabb teljesítményű az elődjénél, simább és kifinomultabb működésű, termikus hatásfoka pedig világelső, 41%-os. Az erőforrás felsorakoztatja a Toyota legfejlettebb technológiáit: a szívó- és kipufogóoldali Dual VVT-i vezérlést intelligens, elektromotoros VVT-iE vezérléssel kiegészítve, és a D-4S közvetlen befecskendezést az optimális teljesítmény, valamint az alacsony emisszió és fogyasztás érdekében. Az új Toyota hibrid rendszer (THS II) része az új szekvenciális Shiftmatic sebességváltó is, amivel a vezető a középkonzolon lévő karral egy hatfokozatú automata váltómű működését imitálhatja az élvezetesebb vezetési élmény érdekében.
Meggyőző menetdinamika
A Camry kiváló dinamikai képességeinek és magas szintű menetkomfortjának kulcsa a vadonatúj, globális TNGA-bázisú GA-K padlólemez. A torziós merevség sokat nőtt, új a hátsó multilink felfüggesztés, továbbá a korábbinál lényegesen alacsonyabb a súlypont. A könnyű, de rendkívül merev karosszéria torziós merevsége 30%-kal javult az elődhöz képest. Szintén fontos szerepet játszik a Camry merevségében és kezes viselkedésében az új fejlesztésű, négypontos motortartó rendszer, amely jelentősen csökkenti az erőforrás rezgéseit. Az új felfüggesztés elöl MacPherson konstrukciójú, hátul kettős keresztlengőkaros, amely a vezetési élményt meghatározó kiváló stabilitást és kanyartulajdonságokat eredményez, továbbá olyan magas szintű menetkomfortot, amely túlmutat a szegmens többi képviselőjén. Mindemellett az is nagyon fontos, hogy a GA-K padlólemezzel ideálisan alacsony súlypont érhető el, amellyel javítható a vezetési élmény, pontosabb, precízebb az irányítás, és csökkennek a karosszéria nem kívánt mozgásai is. Ennek eredményeképpen a Camry magassága (és a gépháztető magassága is) csökkent, az utastér pedig alacsonyabbra került.
A biztonság sosem tapasztalt szintje
Az új Camry az aktív és passzív biztonsági rendszerek széles skáláját kínálja. Minden modellhez alapáron jár a ‘Toyota Safety Sense’ csomag, olyan aktív biztonsági technológiákkal, amelyek a forgalomban hatékonyan segítik az ütközések elkerülését. A hatékony észlelés érdekében kamera és milliméteres hullámhosszú radar dolgozik együtt.
A Toyota Safety Sense rendszerrel felszerelt új Camry rendelkezik gyalogosfelismerő ütközés-megelőzővel, adaptív sebességtartóval, a kormányzásba is beavatkozni képes sávelhagyásra figyelmeztetővel, automatikus távfény-vezérlővel és jelzőtábla-felismerővel. A kibővített vezetéstámogató és biztonságnövelő rendszer része a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a parkolóradar, a tolatókamera (parkolási segédvonalakkal), valamint a teljes körű fék- és kipörgésgátló felügyeleti rendszer. A Camry vázszerkezetét úgy tervezték, hogy hatékonyan elnyelje és eloszlassa a frontális, az oldal- és a hátsó ütközések energiáit, lehetőség szerint megakadályozva a nagy szilárdságú kabin deformálódását. Az újonnan kifejlesztett ’lebegő sziget’ gépháztető belső szerkezete és ütéslenyelő burkolata hatékonyan járul hozzá a gyalogosvédelemhez.