Mindenki megtette tétjeit. Az emberközpontú dizájnnal kapcsolatos, innovatív kísérlet eredményeképpen a Ford pénteken bemutatta az új Puma ST Gold Edition győztes specifikációját, és az autó már idén – korlátozott darabszámban – megjelenik a márkakereskedésekben.
A Ford-rajongók közel 275.000 voksot küldtek be az autógyártó Twitter- és Instagram-oldalain keresztül egy tíznapos szavazássorozat keretében, eldöntve az egyes elemek (például a karosszéria, a dekorációs matricák és a féknyergek) színét, valamint kiválasztva az autó nevét.
Így született meg a legelső Ford Performance modell végleges dizájnja, méghozzá a következő szavazati arányok alapján:
Eldöntendő kérdés | Nyertes változat | Elvetett változat |
Külső fényezés | Fekete – 56 százalék | Szürke |
Féknyergek | Vörös – 74 százalék | Fekete |
Üléskárpit varrása | Szürke – 87 százalék | Fekete |
Külső matricázás | Csíkok – 74 százalék | Sávok |
Külső emblémák | ST emblémák – 79 százalék | Emblémák nélkül |
Küszöbborítás | Puma – 53 százalék | Ford Performance |
Megkülönböztető jelzés | ST – 55 százalék | Puma |
Név | Puma ST Gold Edition – 59 százalék | Puma ST 24K Edition |
A különböző európai piacokról gyűjtött szavazatok eredményét hozzáadták a Ford Európa központi csatornáin át beérkezett voksokhoz, és az összesítés nyomán alakult ki a végeredmény.
“Hogy hűséges izomautó-rajongóink számára valami igazán emlékezeteset alkothassunk, úgy döntöttünk, hogy velük együtt, közösen készítjük el a Puma ST Gold Edition változatot. A szavazatok száma jól érzékelteti, milyen lelkesek a vásárlóink – és hogy milyen kiváló az ízlésük,” vélekedett Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója. “A részletek mindig rengeteget számítanak, és a vásárlóink most egy igazán vonzó terméket állítottak össze!”
A Puma ST Gold Edition változat 200 lóerős, 1,5 literes EcoBoost motorja 6,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra1. Az autóban a legmodernebb Sports Technologies megoldások működnek, többek közt választható Sport, Versenypálya és Ecoüzemmód2, a szegmensben egyedüliként kínált részlegesen önzáró differenciálmű, szabadalmaztatott erővektor szabályozású rugók, és persze a kivételes kanyarképességeket biztosító egyedi futómű- és kormánymű-beállítások. Az első vásárlók az év vége felé kapják meg autójukat.
A Ford és esport-csapata, a Team Fordzilla tavaly hasonló módszerrel, a gamer-közösség bevonásával készítették el a Team Fordzilla P1 tanulmányautót.