A tavalyi utolsó felvonás, a Szilveszter Rally óta csendes készülődés jellemezte a hazai rally csapatokat, így most felpörögnek az események Balogh János körül is.
A 2014-es versenyek nagy részét a jól megszokott EVO 9-essel teljesítette a Balogh János-Holczer Dániel kettős. A Mecsek Ralin volt egy kitekintés ahol egy Fabia S2000-sel álltak rajthoz, ami egy teljesen új helyzet volt a sokévi EVO-zás után. Most úgy tűnik, minden marad a régiben.
Vagy mégsem?
Balogh János: Az Eger Rally nevezési listáján tisztán látható így már nem titok, hogy egy N-es Mitsubishivel állunk rajthoz az idén. Kategóriát váltunk, de típust nem. Pénteken gyakorlatban is megindult az idei évünk, hiszen egy egész napos tesztet tartottunk, ahol szerettük volna a R4-s tapasztalatokat átültetni az N-es autóba, esetleg valami előnyt találni. Két részből állt a napunk. Elsősorban magával az autó beállításaival foglalkoztunk, másodsorban pedig kifejezetten a gumikérdésre helyeztük a hangsúlyt. Szinte az egész napot a versenyautóban töltöttük.
A próbák alatt kezdett körvonalazódni a két specifikáció közötti különbség, de a végső cél a közel azonos teljesítmény megközelítése volt.
Balogh János: „Jók a tapasztalatok. Sok olyan dolog van, amit mindkét autóval ugyan úgy meg lehet csinálni. A korlátok és a határok kicsit szűkebbek, annyira nem lehet feszegetni. Ezzel az autóval is lehet gyorsan menni, azonban sokkal jobban be kell osztani. Összességében véve nagyon jól éreztük magunkat és maga a teszt jól sikerült.”
A jövő heti Eger Raliig a csapat nem pihen, hiszen a vasárnap megrendezésre kerülő parasznyai rallysprinten is rajthoz állnak.
Balogh János: „Nagyon jó lehetőség, hogy bukósisakban, overálban és időméréssel próbálhatjuk ki magunkat az éles bevetés előtt, de itt is a beállításokra fogunk jobban odafigyelni. Kicsit így mozgalmas ez a hétvégénk és a jövő hét, hiszen ez a pár nap csak az autóversenyzésről fog szólni. Ez nagyon hasznos így fejben teljesen rá tudunk hangolódni a szezonnyitóra.”