Jelentősen nőtt a mobilon értékesített autópálya-matricák aránya az év első hónapjában a 2016-os eredményekhez képest – derül ki az OTP Mobil frissen nyilvánosságra hozott adataiból. A legnépszerűbb útdíj típus a megyei matrica, ami az országos és megyei vignetták volumenének 47,7%-át tette ki. Jellemzően az utolsó pillanatra hagyják a vásárlást a Simple alkalmazás felhasználói.
Az OTP Mobil adatai szerint 2017. február elejéig összesen 23 513 országos és megyei autópálya matricát értékesítettek, amit az idei évben már a vállalat weboldalán is megvehettek a vásárlók. Ez a mennyiség már most 60%-kal haladja meg a 2016-os eredményeket, és valószínűleg tovább emelkedik majd. Az eladások 90%-át a Simple alkalmazáson, 10%-át pedig a weboldalon keresztül bonyolították.
Az év első hónapjában döntően a megyei matricák fogytak, mostanáig 20 704 darabot értékesítettek belőlük és arányuk meghaladta a 88%-ot az összes értékesítéshez viszonyítva. A legnépszerűbbek a pest megyei matricák voltak, hiszen ezek adták a típus összes értékesítésének 2/3-át. Az országos autópálya-matricák a teljes forgalom 52%-át tették ki és a vásárlások értéke meghaladta a 120 millió forintot. A cég adatai szerint a tavaly heti vagy havi matricát vásárlók 34%-a idén már éves matricát vásárolt.
Az OTP Mobil összegzéséből az is kiderül, hogy sokan hagyják az utolsó pillanatra az útdíjak megváltását. Az utolsó két hétben közel duplájára nőtt azok száma, akik a Simple alkalmazáson keresztül vásárolták meg a kiválasztott matrica típust. A számok alátámasztják a vállalat és az NRC friss kutatását is, amiből kiderül, hogy az elektronikus úton autópálya-matricát vásárlók 44%-a mindössze percekkel az utazás előtt gondol erre a kötelezettségre.