A Groupe Renault a Renaulution terv bemutatásával egyben lerántotta a leplet a következő 5 évet érintő stratégiájáról. A Renaulution segítségével a Renault márka magáévá teszi az autóipar változásait. „Nouvelle Vague”-jával a Renault mondernebbé teszi az autókonstruktőrök világát azáltal, hogy technológiai, szolgáltatáscentrikus és tiszta energiájú márkává válik. A Renault elektromos és hidrogénalapú megoldásai révén tovább őrzi vezető szerepét az energiafelhasználás átalakulásában, 2025-ig Európa legzöldebb választékát kínálva.
Ami a technológiát illeti, a Renault kihasználja a szoftverek, adatok, kiberbiztonság és mikroelektronika iránt elkötelezett nyílt ökoszisztémát, a „Software République” -et. Ez fogja támogatni a Renault járműveit az online, felhőalapú szolgáltatásokkal. A további értékeket a C-szegmensre helyezett erősebb hangsúly, a csúcstechnológiák használata és a kiterjesztett életciklus új üzleti lehetőségeinek fejlesztése fogja megteremteni.
Támogatást megalapozó döntő érvek
Az innováció 120 éve a Renault vízióinak középpontjában áll. A márka jelentős eszközökkel szeretné biztosítani a „Nouvelle Vague” törekvését. A Renault vezető szerepet tölt be az európai EV-piacon, köszönhetően a több mint 10 éves, alapos tapasztalatnak az elektromos mobilitásban, a szolgáltatások terén és több mint 300000 értékesített járműnek. A Renault házon belüli fejlesztése az E-TECH hibrid technológiát is, amely több mint 150 szabadalmat tartalmaz, és a márka elektromos és F1 tapasztalataira támaszkodik. A Software Factory több mint 1000 mérnököt gyűjt össze, akik szoftverekre, adat- és felhőszolgáltatásokra szakosodtak, és csapat tovább bővül. Egyedülálló ipari létesítmény, a Flins Re-Factory, Európa első mobilitásra specializálódott körforgásos gazdasági elveken működő gyára, szintén a Renault modernségét testesíti meg. De mindez csak a kezdet…
„A Renault-nál felülünk a változás hullámaira, és létrehozzuk saját „Nouvelle Vague”-unkat, ezzel modernitást hozva az autóiparba. Energiamárkává válunk, megerősítve az EV vezető szerepünket az Electro Pole projekt segítségével és beruházva a hidrogén alapú kutatásokba, amelynek célja Európa legzöldebb modellpalettájának létrehozása 2025-re. Technikai márka is leszünk, a házon belüli innováció és a Software République révén, mely egy nyitott ökoszisztéma, amelynek célja az európai szakértelem fejlesztése olyan kulcsfontosságú területeken, mint az adatok vagy a kiberbiztonság. Ez biztosít versenyképességet számunkra, úgy is mint egy igazán szolgáltatáscentrikus márka, csúcstechnológiával összekapcsolt szolgáltatásokkal, mind belső, mint külső partnerek számára nyújtott szolgáltatásokkal. Tudjuk, hogy a lelkünk és az erőnk az örökségünkben rejlik, ezért a modernitás vízióját Franciaországban alapozzuk meg.
Az új R5 a mi Nouvelle Vague-nk: szorosan összekapcsolódik a történelmével, és mégis a jövőt jelenti, hiszen célja, hogy népszerűvé tegye az elektromos autókat.”
Luca de Meo, a Groupe Renault vezérigazgatója
A versenyképesség három területe
A Renault-ból:
– tech-márka lesz, ökoszisztéma-megközelítéssel, amelynek célja a világelső, új generációs mobilitási OEM-gyártók és beszállítók létrehozása. Ez a „Software République” elnevezésű ökoszisztéma lehetővé teszi a Renault, más alapító tagok és leendő partnerek számára, hogy közös szakértelmük alapján európai know-how-t építsenek, és megvédjék szuverenitásunkat a legfontosabb technológiákban, a big data-tól az elektronikáig. Ez lehetővé teszi a Renault számára, hogy járműveit a legmodernebb mesterséges intelligencia és kiberbiztonsági rendszerekkel szerelje fel.
– egy szolgáltatásközpontú márka lesz, amely a legjobb összekapcsolhatóságot és csúcstechnológiai szolgáltatásokat kínálja járműveinkbe beépítve. 2022-ben a mutatja be a Renault a My Link nevű új információs és szórakoztató rendszert a Google Built-in segítségével. A Renault lesz az első autógyártó, amely tömeggyártású autókba építi a Google szolgáltatásait.
A napról napra egyre intelligensebbé váló járműveink idővel értékesebbé válnak, ezért az életciklusuk is kitolódik. Ezenkívül a Renault megpróbálja megtörni a fogyasztói ciklust és értéket teremteni a járművek élettartamának végéig, mindezt a flins-i (Franciaország) Re- Factory-nak köszönhetően. Az üzem évente több mint 100000 használt autót fog felújítani, újraéleszti a dízel kishaszonjárműveket, majd biogázzá és tiszta EV alapúvá alakítja azokat. A Renault egyértelmű előnnyel rendelkezik az akkumulátorok újrahasznosítása és második élettartamának kihasználása terén is. Az értékteremtési lánc ezen részeinek felügyelete új üzleti modelleket és értéket generálhat.
– a Tiszta Energiájú márkává lesz, ezzel az energetikai változás vezetője lesz. A forradalmian új E-TECH technológiának köszönhetően a Renault példát mutat versenytársainak a hibrid piacokon. A Renault a két dedikált CMF-EV és CMF-B EV elektromos platformon alapuló új termékcsaláddal tartja fenn vezető szerepét az elektromos mobilitás piacán. A márka emellett piacképes, end-to-end hidrogén-megoldásokat is kínálni fog a kishaszongépjárművek számára. A cél az európai piac legzöldebb választékának elérése.
Ami a választékot illeti, a Renault duplázik mind a villamosítás, mind a paletta javításának terén. Az újrapozícionált kínálat segít a márkának visszaszerezni a vezető szerepét a C-szegmensben, miközben elősegíti a B-szegmensbéli vezető szerep megerősödését. A Renault 2025-ig 14 modellt dob piacra (7 elektromos és 7 C / D szegmensű jármű) azzal a céllal, hogy a felső szegmensek az eladások 45% -át tegyék ki.
Renault 5 prototípus: A kultautó újjászületik, és modernebb, mint valaha
A márka lelke gyökereiben és történelmében található. Anélkül, hogy a cég túlságosan a múltba révedne, újra kapcsolatba kell lépnie azzal, és tudnia kell inspirálódnia a dicsőséges idők szelleméből. Ezt a célt szolgálja a Renault 5 prototípus, amely elérhetővé teszi Európában az elektromos autózást, úgy, hogy a népszerű és nélkülözhetetlen jellemzőkkel bíró autót modern tulajdonságokkal ruházza fel. A Renault 5 prototípus egy aranyos, apró, városi autó, amely a Renault egyik időtlen sikerét alakítja modern, 100%-ban elektromos autóvá. Megtartotta a vidám, válságellenes és huncut oldalát, a sárga részleteinek feltűnésével. Gilles Vidal tervezőcsapatát a Renault múltjából származó világhírű kultmodell, az R5 inspirálta. A Renault 5 prototípus az eredeti kialakítás karakteres tulajdonságait veszi át. A modern megközelítés egyből látszik a kivitelezésben és anyagválasztásban is, amelyeket az elektronika, a bútorok és a sport világa ihletett.
„A Renault 5 prototípus tervezésénél az inspirációt örökségünk kultikus modellje, az R5 adta. Ez a prototípus egyszerűen a modernitást testesíti meg, a korának megfelelő járművet: városi, elektromos, vonzó” – mondta Gilles Vidal, a Renault tervezési igazgatója.
Az R5 jellegzetes vonalai azonnal felismerhetőek, de a korszerű vonalaknak és a futurisztikus részleteknek (fények, orr-rész…) köszönhetően az eredmény határozottan a jelenek szól. Az eredeti kialakításból átvett stíluselemek nagyon modern funkciókat rejtenek: a motorházfedél légbeömlője elrejti a töltőnyílást, a hátsó lámpák tartalmaznak aero-elemeket, a lökhárítóban található ködlámpák pedig nappali menetfények is. Még található néhány vonás, amely az R5 modell előtt tiszteleg például az oldalsó légbeömlőn, a kerekeken és a hátsó logón. Az első részt és a textil tetőt a bútorok világa inspirálta, ezekből árad a „francia sárm”, egy kis huncutsággal vegyítve, ezzel melengetve az emberi szíveket. Az első és a hátsó logók kigyulladnak, életre keltve az autót. A visszapillantó tükrökben található francia zászló emlékeztet az autó eredetére, a fejtámla lámpái és a műszerfalon lévő kis átlátszó képernyőn megjelenő név szinte invitálja a felhasználót, hogy ugorjon be egy körre.