Miután átesett az illetékes Stéphane Ratel Organisation (SRO) szervezet által elvégzett műszaki vizsgálatokon és pályateszteken, az új GR Supra GT4 versenyautó sikeresen megszerezte a GT4 homologizációt.
Az SRO munkatársai a múlt héten részletes vizsgálatoknak vetették alá a GR Supra GT4 versenyautót, amit a dél-franciaországi Circuit Paul Ricard versenypályán végrehajtott teljesítmény-tesztek követtek. Ezek során a szervezet szakértői meghatározták azt a megfelelő teljesítmény-egyensúlyt (BoP), amelyhez az egyenlő esélyek érdekében az összes GT4 versenyautónak igazodnia kell.
A TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) 2019 elején kezdett hozzá a GR Supra GT4 fejlesztéséhez. A program keretében az autó egy mindenre kiterjedő tesztsorozaton is átesett, amely során több mint 12 000 kilométert tett meg Európa különböző versenypályáin. Stéphane Ortelli vezető tesztpilóta, valamint a program változatos versenytapasztalatokkal rendelkező pilótái a legkülönfélébb körülményekre optimalizálták a GR Supra GT4 versenyautókat.
A GR Supra GT4 fejlesztői arra törekedtek, hogy az autó felkészültségi szinttől és tapasztalattól függetlenül minden versenyző számára ütőképes megoldást kínáljon. Ezt a célt szolgálja a jármű intelligens GT4 versenyrendszere, amely felhasználóbarát elektronikai rendszerei, valamint automatizált funkciói révén a lehető legcsekélyebb mértékben vonja el a vezető figyelmét a lényegről: a versenyautó vezetéséről.
A megfelelő teljesítményről a 430 lóerőre hangolt, egyetlen kettős megfúvású turbófeltöltővel szerelt háromliteres, soros hathengeres benzinmotor gondoskodik. Az erőforrás hétfokozatú sport automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A megbízhatóságról és a kiemelkedő teljesítményről a Ravenol kenőanyagai gondoskodnak.
A GT4 homologizáció birtokában késlekedés nélkül megkezdődhet az első GR Supra GT4 versenyautók átadása a különböző európai szériákban szereplő ügyfelek részére.
A Nürburgring közelében működő Ring Racing csapat két autót vásárolt: az egyiket a hat futamból álló német ADAC GT4 bajnokságban nevezik, míg a másik a kilenc versenyből álló Nürburgring Langstrecken Serie (korábban VLN) sorozatban rajtol majd. A Ring Racing emellett egyik autóját a Novel Racing színeiben indítja a Nürburgringi 24 órás versenyen.
A franciaországi CMR ugyancsak két GR Supra GT4 autóval versenyez az idei szezonban. Az egyik az európai GT4 szériában áll rajthoz, a másik pedig a hatfutamos francia GT4 széria mezőnyét színesíti.
Az Egyesült Királyság az a Speedworks Motorsport indít egy GR Supra GT4-est (pilóták: Sam Smelt és James Kell) a hét futamból álló brit GT szériában, amely jelenleg egy Toyota Corollával versenyez a brit túraautó-bajnokságban (BTCC). A brit GT szériában közös futamokon indulnak a GT3 és GT4 autók.
A GR Supra GT4 iránt mutatkozó, intenzív érdeklődésnek köszönhetően az autó első példányai gyorsan gazdára találtak. A Toyota már felvette a megrendeléseket a következő szériára; az ügyfelek várhatóan a nyár elején vehetik át autójukat.
Nagy felbontású, jogdíjmentesen használható fényképek letölthetők a http://www.tgr-dam.com weboldalról vagy a kapcsolódó galériából.
GR Supra GT4 műszaki adatok
Futómű | |
Hosszúság | 4460 mm |
Szélesség | 1855 mm |
Magasság | 1250 mm |
Tömeg | 1350 kg * |
Vázszerkezet | Acél karosszéria, nagy szilárdságú bukókerettel FIA-homológ |
Elülső splitter | Természetes rost kompozit |
Hátsó szárny | Természetes rost kompozit |
Üzemanyagtartály | ATL FT3 biztonsági üzemanyagcella gyorstankoló rendszerrel (120 L) |
Vezetőülés | OMP versenyülés hatpontos biztonsági övvel (FIA 8862-2009) |
Motor és erőátvitel | |
Típus | Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő |
Lökettérfogat | 2998 cm3 |
Maximális teljesítmény | 430 LEa BoP megfeleléshez szükséges, különböző programozású power stick-ek elérhetők |
Maximális forgatónyomaték | 650 Nm* |
Motorvezérlés | Magneti Marelli ECU |
Kipufogórendszer | Akrapovič versenykipufogó-rendszer katalizátorral |
Kenőanyagok | Ravenol |
Erőátvitel | Hétfokozatú automata sebességváltó, váltófülek, hátsókerék-hajtás |
Differenciálmű | Versenykivitelű részlegesen önzáró differenciálmű |
Kardántengely | GKN Motorsport, nagy nyomatéktűrésű |
Felfüggesztés, kormánymű és fékek | |
Első felfüggesztés | MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés | Többlengőkaros |
Lengéscsillapítók | KW állítható verseny-lengéscsillapítók |
Kormánymű | Elektromos, fogasléces |
Fékek (elöl) | Hatdugattyús verseny-nyergek (Brembo), 390 mm átmérőjű acél féktárcsák |
Fékek (hátul) | Négydugattyús verseny-nyergek (Brembo), 355 mm átmérőjű acél féktárcsák |
Abroncsok elöl/hátul | 305/660-18 elöl / 305/660-18 hátul (Pirelli) |
Keréktárcsák | OZ ötlyukú 11 x 18″ |
Elektronikus szabályozó rendszerek | |
Kipörgésgátló | széria |
Motorsport ABS | széria |
8″ műszeregység | széria |
Adatrögzítő | széria |
Tolatókamera | opció |
Abroncsnyomás-felügyeleti rendszer | opció |
Futómű kitérés-érzékelők | opció |
Megvilágított rajtszám | opció |
Felszereltség | |
Tűzoltó berendezés | széria |
Pneumatikus emelő | széria |
Ivórendszer | opció |
Homológ hosszú távú versenycsomag | opció |