Főoldal Hírek Stabil alapokon indítja a Volkswagen-csoport 2017-es pénzügyi évét

Stabil alapokon indítja a Volkswagen-csoport 2017-es pénzügyi évét

A folyó pénzügyi év első három hónapjában a Volkswagen-csoport szilárd lábakon áll a kompetitív környezetben, a kihívásokkal teli piacon.

A konszern értékesítési bevétele 10,3 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, és elérte az 56,2 milliárd eurót. A 4,4 milliárd eurós működési nyeresége az első negyedévben ugyancsak jelentősen meghaladta a várakozást. Ez azzal is összefüggésben áll, hogy a működés árbevétel-arányos nyeresége (ROS) az előző év első negyedévi 6,1 százalékáról 7,8 százalékra nőtt (az összehasonlítás alapját képező előző évi számok a különleges tételek előtti értékek). Ez az erőteljes eredmény a mennyiségi és mixhatásokból, az árfolyamok pozitív változásaiból, a költséghatékonyság, valamint az egész Volkswagen márka jövedelmezőségének kb. 0,9 milliárd euróra növekedéséből eredtek. A csoport többi márkája szintén nagyon jó negyedévi eredményeket ért el.

„A negyedévi számainkat a csoport márkáinak remek teljesítménye, az új, lenyűgöző termékeink bevezetése, és a nyugat-európai piacról származó stabil nyereség befolyásolták pozitívan” – mondta Matthias Müller, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke az évközi eredményekről. „Erőfeszítéseink, hogy a vállalat minden területén növeljük hatékonyságunkat, termelékenységünket, kifizetődnek – folytatta Müller. – A mai eredmények igen bátorítóak. Megerősítenek abban az elhatározásban, hogy folytassuk utunkat, amit a TOGETHER – 2025 stratégiával jelöltünk ki.”

A csoport operatív eredménye és forgalma nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok üzletmenetét, amit a pénzügyi eredményben at equity mutatunk ki. A kínai vegyesvállalatok operatív eredménye 1,1 (1.2) milliárd eurót tett ki az első három hónapban. A konszern pénzügyi eredménye 0,5 milliárd euróval, 0,3 milliárd euróra nőtt. A Volkswagen-csoport adózás előtti eredménye 4,6 (3,2) milliárd euróra, az adózás előtti hozam 6,3-ról 8,2 százalékra nőtt. Az adózás utáni konszolidált nyereség az első három hónapban 3,4 (2,4) milliárd eurót tett ki.

Robusztus nettó likviditás

A konszern autóipari területének ingatlan- és eszközberuházásai (capex) 13,2 százalékkal, 1,8 milliárd euróra csökkentek, a capex értékesítési bevételhez viszonyított aránya 3,8 százalékra adódott (tavaly 4,9). Ez a magasabb árbevételnek is köszönhető. A beruházások elsősorban a gyártóeszközöket és az új modellek fejlesztését érintették, valamint a modellpaletta ökológiai jellemzőinek javítását, az elektromos hajtásláncok és moduláris platformok fejlesztését.

Az autóipari terület 2017-es nettó cash flowja az első három hónapban az előző évihez képest 2,6 milliárd euróval 3,9 milliárd euróra csökkent a dízeltéma miatt. A nettó likviditás az autógyártásban 2017 márciusában továbbra is magas, 23,6 milliárd eurót tett ki.

„A negyedéves eredményeink további bizonyítékként szolgálnak a csoport pénzügyi alapjainak szilárdságára vonatkozóan” – jelentette ki Frank Witter, a csoport igazgatótanácsának pénzügyekért és kontrollingért felelős tagja. „Az, hogy folyamatosan megőriztük pénzügyi egyensúlyunkat, most nagyon is kifizetődik, különösen a dízeltéma árnyékában. Bár ez milliárdokban számolva is kétszámjegyű pénzmennyiség kiáramlásához fog vezetni ebben a pénzügyi évben, a mostani nettó likviditásunk megadja a szükséges pénzügyi stabilitást és rugalmasságot ahhoz, hogy legyőzzük ezt a nehézséget is. Továbbá folytatjuk és szisztematikusan hirdetjük TOGETHER-2025 stratégiánkat, a Volkswagen márka jövőképére fókuszálunk, valamint a költségvetési fegyelemre az egész csoporton belül. Ezek a negyedévi eredmények jelentik az első kézzelfogható eredményt, és továbbra is azon leszünk, hogy megküzdjünk minden egyes vásárlónkért.”

Márkák és üzletágak

A Volkswagen Személyautók márkán és a Volkswagen-csoporton belül a cégek átrendeződése az új struktúra jegyében történt, annak érdekében, hogy növeljük az átláthatóságot és az összehasonlíthatóságot. A márkákon átívelő logisztikát és egyéb szolgáltatásokat, valamint a csoport más tagjainak a termékeit is forgalmazó importőröket leválasztjuk a Volkswagen Személyautók márkáról. 2017 első három hónapjában a márka értékesítési bevétele 24,0 százalékkal, 19,0 milliárd euróra esett vissza a konszolidált csoportban történő változások miatt. A különleges tételek előtti operatív nyereség 869 (73) millió euróra növekedett. Erre a mennyiségi, a modellmix és a haszonkulcshoz kapcsolódó faktorokon túl az árfolyamok is pozitív hatást gyakoroltak.
Az Audi operatív nyeresége 1,2 milliárd euróra adódott, ami lényegében egyezik az előző évivel (1,3). A nemzetközi modell- és technológiai portfolió bővítése a vizsgált időszakban nagyobb terhekhez és magasabb amortizációs költségekhez vezetett. Az Audi márka kulcsfontosságú pénzügyi teljesítménymutatói a Lamborghini és a Ducati márkák eredményeit is tartalmazzák.

A ŠKODA tovább javította rendkívüli teljesítményét 2017 első három hónapjára is. Az operatív nyereség 31,8 százalékkal, 415 millió euróra emelkedett a nagyobb mennyiség, alacsonyabb anyagköltségek és pozitív mixhatások miatt.

A SEAT 56 millió euróra (54) növelte a nyereségét. Nagyobb értékesítési darabszám, pozitív mixhatások és a javuló haszonkulcs ellensúlyozták a negatív árfolyamhatásokat és a költségnövekedést.

A Bentley 2 030 (2 033) autót értékesített 2017 első negyedévében. A működési veszteség 30 (54) millió euró, ami évről-évre javul az árfolyamhatásoknak és a modell-portfolió alacsonyabb fejlesztési költségeinek köszönhetően.

A Porsche Pénzügyi Szolgáltatások 2017 januárjától a Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások részeként működik. Az előző évhez hasonlóan a Porsche értékesítési bevételei 5,0 milliárd eurót tettek ki. A modellmix és az árfolyamok pozitív változásainak hatására a Porsche operatív nyeresége 932 (855) millió euróra nőtt.

A Volkswagen Haszonjárművek több járművet adott el világszerte az első három hónapban, a Multivan/Transporter és Caddy modellek népszerűségének köszönhetően. Az operatív nyereség 44,5 százalékkal 205 millió euróra nőtt.

A Scania márka operatív nyeresége az első három hónapban 80 millió euróval, 324 millió euróra nőtt az előző év hasonló időszakához képest. Az értékesítési darabszámok növekedésén kívül az árfolyamok és a szerviz üzletág erősödése voltak erre különösen pozitív hatással.

Az MAN Haszonjárművek esetében a speciális tételek előtti operatívnyereség 93 millió euróra adódott, ami jelentősen meghaladta az előző év hasonló időszakának értékét (65 millió). Ez a növekedés főként a nagyobb volumenű eladásoknak és a költségcsökkentésnek köszönhető.

Az MAN Power Engineering 26 (48) millió euró operatív eredményt ért el.
A Volkswagen Pénzügyi Szolgáltatások 12,2 százalékkal 551 millió euróra növelte operatív nyereségét. Ez részben a javuló üzletmenetnek, részben pedig annak köszönhető, hogy ide került a Porsche Pénzügyi Szolgáltatások.

A 2017-es év kilátásai megerősödtek

A Volkswagen-csoport az első, erős negyedévet követően megerősítette a 2017-es évre szóló kilátásait. A csoport azt várja, hogy éves bevétele akár 4 százalékkal növekedjen ebben az évben.
Ami a csoport operatív nyereségét illeti, a működési árbevétel arányos nyereségét 6,0 és 7,0 százalék között várják 2017-re. A kihívásokat a gazdasági helyzet, az intenzív verseny, az árfolyamok volatilitása és a dízeltéma jelentik.