Főoldal Hírek Strategy NUMBER ONE > NEXT vállalati stratégia a BMW Group-tól

Strategy NUMBER ONE > NEXT vállalati stratégia a BMW Group-tól

Strategy NUMBER ONE > NEXT: hosszú távon fenntartható működési technikák, hatékony termelési megoldások, innovatív koncepciók, progresszív elképzelések és vadonatúj járművek, köztük egy forradalmi BMW i modell övezik a BMW Group jövőbe vezető útját, amelyen haladva a vállalatcsoport és az iparág történetében egyaránt új korszak veszi kezdetét.

bmw-strategy-number-one-next-autoaddikt

Miután 2015-ben sorozatban immáron hatodik rekordszintű üzleti évét zárta, a BMW Group a 2016. március 16-án megrendezett évértékelő sajtótájékoztatóján lerántotta a leplet vadonatúj vállalati stratégiája legfőbb részleteiről. A Strategy NUMBER ONE > NEXT átfogó név alatt csokorba gyűjtött stratégiai elemek módszeres alkalmazásával az egyéni mobilitás prémium termékei és szolgáltatásai terén abszolút piacvezetőnek számító vállalatcsoport úttörő szerepet vállal az autóipar jövőképének holisztikus kialakításában, miközben továbbra is iránymutató autógyártóként kívánja formálni a prémium szintű egyéni mobilitás innovációit. A BMW Group célja, hogy ügyfeleire és környezetükre összpontosítva olyan járműtechnológiai és mobilitási megoldásokat váltson valóra, amelyek azon túl, hogy forradalmi újításként érkeznek meg a piacra, hosszú távú fenntarthatóságot és széleskörű szabadságot garantálnak.

„A BMW Group száz esztendőn átívelő történelmét folyamatos fejlődés és újabbnál újabb koncepciók szegélyezik. A vadonatúj járműtechnológiák kifejlesztőjeként és az innovatív megoldások úttörőjeként a vállalatcsoport nem csupán az autóipar, de a globális mobilitás mérföldköveit teremtette meg” – mondta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a vállalatcsoport március 16-i évértékelő sajtótájékoztatóján, Münchenben. „Strategy NUMBER ONE > NEXT névre keresztelt vállalati stratégiánkkal a jelen és a jövő mobilitási megoldásai terén is iránymutató mércét állítunk fel. A BMW Group történetében új korszak kezdődik, amelyben az egyéni mobilitás és az autóipar jövőképét egyaránt hosszú távon fenntartható megoldások alkalmazásával váltjuk valóra” – tette hozzá.

A BMW Group a mobilitás világát átható digitalizációban kiváló lehetőségeket lát arra, hogy egyszerűbbé, biztonságosabbá és kényelmesebbé varázsolja az emberek hétköznapi életét, újabbnál újabb célcsoportokat hódítva meg ezzel. A vállalatcsoport az elkövetkezendő évek során technológiai szaktudásának kibővítésére, az emberek, a járművek és a környezet közötti digitális kapcsolat hatáskörének, illetve szolgáltatás-hálózatának kiszélesítésére, valamint a fenntartható mobilitás térnyerésére és erősítésére koncentrálja fejlesztői és tervezői energiáit.

Az efféle járműtechnológiai összpontosítás mindezek következtében újabb és újabb előnyökhöz vezet majd az elektromos mobilitás és az automatizált járművezetés terén. A vállalatcsoport az elmúlt években már számtalanszor bizonyította innováció iránti elköteleződését és a jövő mobilitásában betöltött iránymutató képességét: a BMW i divízió már több mint 50 000 úttörő járművet értékesített világszerte, a vadonatúj BMW 7-es sorozat pedig járműkapcsolati- és intelligens megoldások minden korábbinál szélesebb tárházával szolgálja a bajor gyártó ügyfeleinek kényelmét és biztonságát.

A BMW iNEXT, mint a technológiai iránymutatás szimbóluma

A BMW Group átfogó Strategy NUMBER ONE > NEXT vállalati stratégiája a következő évtizedben egy forradalmian új BMW i modellben ölt majd testet, amely egy mindaddig elképzelhetetlen szintre emeli a prémium minőségű egyéni mobilitás mércéjét. A vállalatcsoport a BMW iNEXT égisze alatt köti össze az automatizált járművezetés új formáját és a digitális járműkapcsolat megoldásait az elektromos mobilitás új generációjával, a könnyűszerkezetes járműépítés alapelveivel és az utastér-kialakítás innovációival, amelyek együttesen minden korábbinál magasabbra emelik a BMW ügyfeleinek mobilitási élményét.

„A BMW iNEXT a mobilitás új korszakának hírnöke. Technológiai iránymutatásunk azon összefoglaló szimbóluma, amely megtestesíti mindazon járműtechnológiai innovációinkat, amelyeknek köszönhetően sorozatgyártásba küldhetjük a személyes mobilitás jövőjét” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. A BMW iNEXT a BMW i divízió innovációk iránti elköteleződését és a vállalatcsoport e téren betöltött piacvezető szerepét nyomatékosítja: a BMW i almárka szüntelenül dolgozik a jövőbe mutató járműtechnológiák és szolgáltatások kifejlesztésén, amelyeket idővel a BMW modellpalettájának képviselői is megörökölnek majd.

A BMW i divízió iránymutató járműfejlesztési szakértelmét bizonyítja továbbá, hogy az elektromos hajtáslánc elemeit hasznosító technológia egyre több és több modellcsaládba érkezik meg. A BMW plug-in hibrid járművei jelenleg harmadik generációjukat élik és kategóriájukban abszolút technológiai piacvezetőként vannak jelen. A forradalmian innovatív hajtáslánc-technológia negyedik generációja megnövelt hatótávolságot tartogat, miközben az ötödik generáció fejlesztése minden területen a jelentős mértékű járműtechnológiai fejlődés ígéretét hordozza.

A BMW i divízió által kifejlesztett járműtechnológia széleskörű átültetése adja a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW iPerformance modellek műszaki alapját. 2016-ban a BMW Group héttagúra bővíti ezen modelljeinek palettáját, amelynek képviselői – a BMW i3 mintájára – akár teljesen elektromos módban, vagy a belsőégésű erőforrás és az elektromos motor együttműködésének köszönhetően plug-in hibrid módban is közlekedhetnek. A héttagú BMW iPerformance modellcsaládot az elkövetkezendő években újabb négykerekűek egészítik majd ki, többek között a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt MINI. Sőt mi több, a többszörös díjnyertes plug-in hibrid sportautó, a BMW i8 nyitott tetejű, roadster változata is megérkezik a piacra. 2016 végére a bajor gyártó elektromos meghajtású modelljeinek palettája a fejlettebb akkumulátor-kapacitású BMW i3 kisautóval gazdagodik, amely megnövelt elektromos hatótávolságot garantál majd.

A BMW Group mindemellett tovább fejleszti a hidrogén-üzemanyagcella technológiát is; a legújabb tesztautó egyetlen tankolással már több mint 700 kilométeres hatótávolság megtételére képes. A vállalatcsoport vallja, hogy a jövőben a különféle technológiákat alkalmazó hajtáslánc-megoldások – úgy mint benzines, dízelüzemű, elektromos, plug-in hibrid és hidrogén-üzemanyagcellás hajtásláncok – tökéletesen megférnek majd egymás mellett a palettán, és mint ilyen, a BMW Group eme nézet szerint alakítja ki járművei szerkezeti felépítését is: az egyes modellcsaládok eltérő vázstruktúrái a hagyományos és az alternatív hajtásláncokkal egyaránt felszerelhetők. Mindez maximális fejlesztői- és termelési rugalmasságot garantál a járműgyártás mindegyik fázisában, amely kimagasló költséghatékonyságot eredményez.

A BMW Group i 2.0 projektje az automatizált járművezetés úttörő megvalósításáért

A BMW Group elektromos mobilitás terén elért káprázatos sikertörténete elsősorban a BMW i divíziónak köszönhető, amelyet a vállalatcsoport kifejezetten a hosszú távon fenntartható mobilitási megoldások kifejlesztésére hozott létre. A jövőbe mutató almárka fejlődése és tervezőmérnöki szaktudása együttesen lehetővé tette, hogy a BMW Group idejekorán átfogó szakértelemre tegyen szert és széleskörű járműgyártási hálózatot építsen ki e téren, hogy a forradalmi technológiát a tömegtermelés méretei szerint is ügyfelei elé tárhassa. Az i 2.0 projekttel a BMW Group hasonlóan ambiciózus utat jelölt ki magának, amelyen haladva az automatizált és teljes mértékben hálózatba kapcsolt vezetés technológiai megoldásait váltja valóra, miközben a digitalizációban rejlő lehetőségek széleskörű kiaknázásával tovább erősíti a jövőbe mutató járműtechnológiai innovációk terén betöltött piacvezető szerepét. A vállalatcsoport figyelme elsősorban a nagyfelbontású digitális térképekre, a szenzor-technológiára, a felhő-technológiára és a mesterséges intelligenciára irányul majd, amelyek egytől egyig kulcsfontosságú tényezők ebben a szegmensben. Azáltal, hogy befektetett a HERE digitális helymeghatározó és navigációs szolgáltatásba, a BMW Group már be is biztosította magának a nagyfelbontású digitális térképek elérését.

„Azon dolgozunk, hogy egyre jobban megerősítsük a BMW Group technológiai úttörőként elfoglalt piacvezető szerepét” – nyilatkozta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja. „Az i 2.0 projekttel az automatizált járművezetés területén is abszolút elsők és iránymutatók leszünk. Kutatási projektjeinket újfajta ipari megoldásokkal váltjuk valóra, elhozva a jelenbe a jövő technológiáit” – tette hozzá.

2015. októbere óta a BMW Group ügyfelei minden korábbinál szélesebb körben élhetik át az automatizált járművezetés és a prémium minőségű egyéni mobilitás innovációit a vadonatúj BMW 7-es sorozatban. Sztereo kamerájának és öt radaros szenzorjának köszönhetően a vállalatcsoport új zászlóshajója autópályán még 210 km/órás sebességnél is tökéletes sávtartással, biztonságos távolságban követi az előtte haladó járművet. A vadonatúj BMW 7-es sorozat a távirányítású parkolás opciójával (Remote Control Parking) egy gombnyomásra képes önmagától beparkolni a kijelölt parkolóhelyre, majd magától ki is áll onnan. A BMW Gesztusvezérlés innovációja és az átfogó járműkapcsolat mindeközben az autóban használt felhasználói felületek, illetve a vezető, a jármű és a környezet közötti állandó, interaktív kapcsolatok terén is új mércét állít fel a luxusautók szegmensében.

Az automatizált járművezetés területén betöltött úttörő pozíciójának további bővítése érdekében a BMW Group az elkövetkezendő években újabb és újabb modellcsaládokba ülteti át a vadonatúj BMW 7-es sorozatban bemutatott járműtechnológiai innovációkat. Az új szenzor-technológiák és az egyre erősebb szoftverek megjelenése az automatizált járművezetés gyors léptékű fejlődését ígérik, a BMW iNEXT pedig abszolút etalonként nyitja meg az autóipar eme vadonatúj korszakát.

A digitalizációban rejlő lehetőségek széles körben megkönnyítik a BMW ügyfeleinek hétköznapjait

A vadonatúj technológiák nem csupán a vezetés kényelmét fokozzák, de a jövő mobilitása és a hétköznapi élet egyéb területei között kialakuló kapcsolatot is egyre-másra erősítik. Az így kifejlődő átfogó hálózat víziójának egyik sarkalatos előfeltétele a folyamatos, interaktív kapcsolat megléte – a BMW ConnectedDrive pedig pontosan e téren állít követendő példákat az iparág képviselői elé, jó pár éve már.

„Termékeinket a jövőben minden korábbinál szorosabb ügyfél-központúság szerint készítjük majd el, legyen szó akár a dizájnról, akár a kezelhetőségről, akár a hétköznapi felhasználhatóság opcióiról. Minden szempontból az ügyfél igényei kerülnek majd a középpontba: a járművekben alkalmazott technológiák a mesterséges intelligenciának köszönhetően folyamatosan tanulnak majd az embertől, miközben előre látják szükségleteiket is. Az egyszerű adatokból mesterséges intelligenciát hozunk létre, amellyel a mobil életminőség fogalma teljesen új értelmet nyer” – mondta Klaus Fröhlich, a BMW AG igazgatótanácsának fejlesztésért felelős tagja.

A BMW Connected már napjainkban is teljes körű, személyre szabott társként segíti a bajor gyártó ügyfeleinek hétköznapjait, rendkívül széleskörű információ-szolgáltatással elégítve ki az egyéni mobilitás irányába támasztott felhasználói igényeket. Az együtt töltött idő múlásával a rendszer egyre inkább kiismeri a BMW ügyfelének kedvenc útvonalait és vezetési szokásait, és mint ilyen, jó előre képes figyelmeztetni a vezetőt a várható útakadályokról és torlódásokról, alternatív útvonalakat is ajánlva.

A BMW Group jó előre felismerte az egyéb digitális szolgáltatásokban rejlő potenciált, így létrehozta a DriveNow autómegosztó szolgáltatást, a ParkNow parkolási segédletet és a ChargeNow járműtöltési infrastruktúrát, amelyek a vállalatcsoport jövőbeni sikerének alappillérei lesznek. A BMW Group az év folyamán ezen úttörő digitális szolgáltatások újabb és újabb fejlesztéseit jelenti majd be, amelyekkel következetesen és gyorsan bővíti tovább mobilitási szolgáltatásait.

Önállóan kifejlesztett szolgáltatásain túl a BMW Group a BMW i Ventures égisze alatt folyamatosan figyelemmel kíséri a technológiai fejlődés területén induló és feltörekvő vállalkozásokat, számos ígéretes projektbe tőkét és energiát fektetve. A vállalatcsoport a BMW i Ventures részleget kifejezetten a globális mobilitási trendek mielőbbi felismerésére hozta létre, amely döntő előnyhöz juttatja a bajor gyártót a jövő mobilitási szolgáltatásainak kifejlesztése és formálása terén.

A hagyományos megoldások jelentősége mit sem csökken

Jóllehet, a vadonatúj technológiák és digitális szolgáltatások megjelenésével az üzleti területek is átalakulnak, az iparágat behálózó hosszú távú, tőkeigényes befektetések és a hosszú távon fenntartható termékek azonban rövid távon mit sem változnak. A BMW Group előrejelzései szerint a járműgyártásban és az ezzel párhuzamos üzleti területeken végbemenő átfogó változások az idő előrehaladtával egyre inkább felgyorsulnak majd, ezek a hosszú távon elnyúló folyamatok azonban nem hirtelen, hanem egymásból következve alakulnak majd ki. Ezt támasztja alá a vállalatcsoport azon járműtervezési vezérelve is, amely szerint a jövőben az egyes modellcsaládok eltérő vázstruktúrái a hagyományos és az alternatív hajtásláncokkal egyaránt felszerelhetők lesznek.

A belsőégésű erőforrások például még jó pár évig a piac egyik legfőbb, meghatározó hajtáslánc-elemei lesznek. A BMW Group éppen ezért továbbra sem csökkenti eme motorok hatékonyságára irányuló fejlesztési erőfeszítéseit, és a jövőben is az egyre optimálisabb technológiai megoldások kifejlesztésére törekszik. Az EfficientDynamics NEXT stratégia égisze alatt a tervezőmérnökök a jövőben is megállás nélkül dolgoznak majd a belsőégésű erőforrások hatékonyságának módszeres javításán.

„A siker felé vezető út kulcspontja a vállalatcsoport kettős megközelítése: miközben egyaránt törekszünk jelenlegi technológiáink és üzleti területeink tökéletesítésére, befektetések és progresszív elképzelések mérlegelésével folyamatosan dolgozunk azokon a jövőbe mutató megoldásokon is, amelyek a technológia területén és a vállalat életében hosszú távon sikert hozhatnak. Az egyéni mobilitás jövőjének megalkotásakor egy szervezeten belül egyesítjük a hosszú távon fenntartható működési technikákat, a hatékony termelési megoldásokat, az innovatív koncepciókat és a progresszív elképzeléseket” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Vadonatúj BMW és BMW M modellek

Nagysikerű termékeivel a BMW Group a jövőben is kategóriaelső pozíciót kíván betölteni a világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő prémium közép- és felsőkategóriában. Technológiai innovációiknak, kimagasló minőségüknek és érzelmekben gazdag kialakításuknak köszönhetően a BMW 3-as sorozat és a BMW 5-ös sorozat változatos képviselői hosszú évek óta őrzik vezető helyüket szegmensükben.

Miután immáron sorozatban több mint tizedik éve uralja a prémium járműkategóriát, a BMW a modellpaletta csúcsán egy hosszú távon fenntartható, kimagasló működési hatékonyságot garantáló termékkel kívánja tovább erősíteni eme előkelő pozícióját. „Palettánkat a vadonatúj BMW X7 modellel bővítjük tovább. Mélyreható kutatásokat folytattunk annak érdekében, hogy felmérjük az eme rendkívül vonzó szegmensben rejlő további lehetőségeket” – nyilatkozta Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke.

Lélegzetelállító és hőn áhított modelljeikkel a BMW M divízió tervezőmérnökei szüntelenül azon munkálkodnak, hogy újabb és újabb fejezettel bővítsék a világ legerősebb betűjének több mint négy évtizede íródó sikertörténetét. Amióta 1972-ben megalapították, a legendás BMW M GmbH a nagyteljesítményű utcai autók etalonjait gurította le a gyártósorokról: a páratlan menetteljesítmény, a precíz agilitás és az intenzív vezetési élmény hármas egységének négykerekű szimbólumait. Miközben az 1978-ban bemutatott BMW M1 felejthetetlen mérföldkőként gurult be a járműgyártás történelmébe, napjainkban eme előkelő család legfiatalabb tagja gyorsítja fel a rajongók szívverését: lehengerlő menetdinamikájával és letaglózó teljesítményével a vadonatúj BMW M2 a szakújságírókat és a vezetés szerelmeseit egyaránt lenyűgözi, egy olyan szegmenssel gazdagítva a BMW M GmbH portfólióját, amely kimagasló mértékű fejlődésen megy keresztül. A jövőben a BMW M modellek palettája még tovább bővül majd. Sőt mi több, eme nagyteljesítményű sportolók egyre növekvő népszerűségét és a vállalatra gyakorolt jótékony hatásait kihasználva a bajor gyártó a jövőben a BMW M Performance modellek sorát is újabbnál újabb, erőteljes tagokkal gyarapítja.

A színtiszta luxus jövője továbbra is a Rolls-Royce Motor Cars termékeiben ölt majd testet, egy jelenleg tesztelés alatt álló, vadonatúj alumínium vázszerkezetre épülve, amely a jövő Rolls-Royce modelljeinek műszaki alapjait adja majd. Ez az első lépés a Rolls-Royce új modellgenerációjának átfogó fejlesztése terén, amelynek eredményeként az új modell 2018. elején válik elérhetővé.

Az átfogó stratégia jegyében a BMW Motorrad is hosszú távon fenntartható, egyre növekvő termelési- és értékesítési növekedést vetít elő a következő évekre. A motorkerékpárokat és robogókat gyártó divízió célja, hogy évente átadott járműveinek száma 2020-ra átlépje a kétszázezret. Vadonatúj termékstratégiájának részeként a BMW Motorrad az 500 köbcenti alatti szegmensbe is megérkezik, az új BMW G 310 R modellel.

A BMW Group vállalati stratégiájának gazdasági céljai

A BMW Group a jövőben is nagy hangsúlyt fektet a hosszú távon fenntartható gazdasági növekedésre és a hatékony termelési megoldások kutatására. A folyamatos fejlesztésekbe, a termelési volumen bővítésébe, a vadonatúj járműtechnológiák valóra váltásába és az egyre szigorodó szabályozási előírások betartásába fektetett jelentős kiadások ellenére a vállalatcsoport csak az autóipari szegmensben 8-10% közötti adózás előtti eredményre számít. A Pénzügyi Szolgáltatások területén a tőkearányos nyereség előirányzott célja továbbra is minimum 18%. „A stratégia és a jövedelmezőség számunkra elválaszthatatlan egymástól. A mai pénzügyi stabilitásunk a holnap sikerének alapja” – mondta Friedrich Eichiner, a BMW AG igazgatótanácsának pénzügyekért felelős tagja.

Tekintve, hogy nem húzható párhuzam a pénzügyi szektorban betöltött pozíció folyamatos erősítése és az autóipari bevételek gyarapodása között, a BMW Group 2017-től egy újabb teljesítménymutatót is bevezet, amely tekintetben összesített vállalatcsoporti szinten minimum 10% adózás előtti eredményt tűz ki célul. Autóipari szegmensre vetített 8 – 10% közötti adózás előtti nyereségcélját mindeközben a BMW Group a BMW Motorrad működési hatékonyságára is kiterjeszti. A vállalatcsoport a gazdasági növekedést előirányzó egyes célokat kivétel nélkül 2020-ig kívánja elérni.

A munkaerő, mint a vállalatcsoport sikerének legfőbb hajtóereje

Minden stratégia értéktelen, ha nincs mögötte a megfelelő humán erőforrás, azok a kollégák, akik meg is valósítják azt. A BMW Group éppen ezért meggyőződéssel vallja, hogy a hosszú távú siker és a mobilitás jövőjének kulcsa a folyamatos technológiai fejlődés mellett a jól alkalmazott vállalatvezetési kultúra egységében rejlik.

„Képesnek kell lennünk arra, hogy gyorsan válaszoljunk a digitális világ kérdéseire, miközben a kockázatvállalásokra is fel kell készülnünk” – fogalmazott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Mindez azonban csak akkor lehetséges, ha megbízunk munkatársaink ítélőképességében és döntéseiben, hiszen ez a tényező valójában a BMW Group egyik legfőbb gazdasági értéke.”